Netherlands, Swaziland · 23 Days · 78 Moments · July 2018

Reis door Zuid-Afrika 17 juli - 8 aug.2018

8 August 2018

Naar huis. Rechts rijden is toch een dingetje. De ruitenwissers gingen alweer aan😂

7 August 2018

Onderweg naar de luchthaven. Groot vliegtuig!
Slopenwijken onderweg!

6 August 2018

Aangekomen op ons laatste adres. Chique friemel ! In ons Walkerson estate. En een estate het is! Wel beetje te maar goed! We doen het ermee😜 en gaan Wi-Fi in het huisje😳 Groooot minpunt! Eerste slaap adres zonder Wi-Fi. Tja ...we moeten nou gewoon praten met elkaar😜 gelukkig in het restaurant wel wifi😉

5 August 2018

Laatste ritje door het park. Morgen naar Dull stroom en de volgen se dag, dinsdag, back home!
De jeeps van onze safari.
Laatste foto's van ons verblijf hier op Vuyani lodge. Onze huiskat😜, Buitendouche ook apart Zwembad
Koffie drinken onderweg en ontbijt. Gezelschap bestaat uit mensen uit Brazilië, Ierland, engeland en Australië.
Vanmorgen op zoek naar het jachtluipaard. Helaas niet gevonden wel een groep leeuwen. Was gaaf want gingen door de struiken met de jeep om dicht bij de leeuwen te komen. Een echt safari gevoel. Daarna met zijn allen weer koffie/thee drinken en daarna ontbijt in het restaurant van de lodge. Nu heerlijk relaxen in onze honeymoon suite. Ook niet verkeerd.

4 August 2018

Bbq zondag 4 aug. Was leuk!
Hier tegen 18.30 uur een groep leeuwen gevonden. Was apart!
Hier nog de game drive van gisteren avond. De neushoorn met een kleintje. Het park heeft de hoorns eraf gehaald. Je ziet hier de neushoorn met een kleintje. Ze hebben haar hooi gegeven want stropers wilde de hoorn eruit halen en ze is hierbij gewond geraakt en kan nu niet voor eten zorgen voor het kleintje. Vandaar het hooi.
Vanmorgen vroeg opgestaan en op zoek naar de Big 5. Deze jeeps zijn een stuk comfortabeler dan degene waar we eerst in gaat en hebben in een ander park. We hebben leeuwen en een Cheetah gezien. Prachtig! Van de leeuwen hier een wazige foto maar Henk heeft ze echt mooi duidelijk. Koffie en the gedronken in het bos en town we terug kwamen kregen we een heerlijk ontbijt! Leuk gezelschap ook. Mensen uit Brazilië en Australië. Nu even een korte pauze. Voor we gaan lunchen.

3 August 2018

Vandaag de panorama route gereden op weg naar het Krugerpark. Was prachtig al die stops met vergezichten. Leek wel die natuurparken in Amerika. Aangekomen op Vuyani Lodge en worden zo door iemand opgehaald om te gaan eten want mogen nl voor 06.00 uur en na 18.00 uur niet meer zelf buiten rondlopen ivm de wulde dieren in het park. Ben benieuwd morgen!!! 05.15 uur eruit en gaan we onze eerste game drive in het park maken. Ben benieuwd wat we zien.

2 August 2018

Uit eten bij Garden Shed. Heel simpel interieur, tafels en stoelen. Maar heel cosy !
Vandaag een stukje van de panorama route gereden, onderweg naar ons volgende verblijf. Niet te vergelijken met ons vorige slaap adres maar prima voor 1 nachtje. Onderweg weer wat sloppenwijken gezien, tja....je zult daar wonen. Grote verschillen hier wel. Maar ook veel ertussenin Op de panorama route , 2 kleine watervallen bezocht. Mooi. De route zelf had ook hele mooie vergezichten. Nu lekker wat eten voor de avond en morgen op weg naar het klapstuk van onze vakantie. Het Kruger Park. Zijn zeer benieuwd en hebben hoge verwachtingen. De reviews zijn ook GEWELDIG. Dus wordt vervolgd...

1 August 2018

Aangekomen op ons volgende slaap adres , Silverstone lodge in Mbabane. Denk dat we de avond wel doorkomen😜 Dadelijk eerst die Niagara falls eens onder zoeken😂

31 July 2018

Vandaag begon de dag vroeg....4 uur ons bed uit om naar een National park te gaan. 1 uur rijden in een jeep. Was best koud. We kregen extra dekens voor de kou. Daar aangekomen zagen we al gelijk een giraffe. Prachtig dier. Later nog andere dieren. Hier een terugblik met wat foto's. Leeuwen hebben we nog niet gezien. Is altijd verschillend zeggen de gidsen. Ene dag zie je veel olifanten. Andere keren veel neushoorns. Vandaag veel witte neushoorns gezien en ook olifanten. En hoe dichtbij we zijn gekomen. Op 4 meter van een olifant en neushoorn. Je zou bijna denken dat ze niet wild zijn. Hadden een geweldige gids die ook de voetsporen van een aap liet zien en van een leeuw hebben we de sporen ook duidelijk gezien. Jammer dat we die niet hebben gezien maar komt hopelijk vast nog wel in het Kruger park.
De olifant en witte neushoorn. Op die witte neushoorn zaten allemaal vliegen. Zodra die neushoorn poepte gingen gelijk die vliegen op de stront af en kwamen later weer terug op de rug van de neushoorn zitten. Soort walhalla voor die vliegen🤣
Tussen de middag bbq. Gewoon in het wild. Er lag nog olifantenpoep die er.voor ons waren geweest. Soms gebeurd het wel eens dat er dieren zijn en dan moeten de gidsen door rijden.
Hier impala's, wrathhog =knobbelzwijn, nog een soort antilope waarvan ik de naam niet meer weet en een witte neushoorn. Je ziet ze zo voor je voeten lopen.
Bij zonsopkomst het park on. Beeeeetje vroeg maar....dan heb je ook wat👌 En gelijk een mooie giraffe gezien. En zeer dichtbij een hele grote olifant. De olifanten worden ongeveer 60 jaar en vanaf 20 jaar zijn de vrouwtje klaar om babies te krijgen. "De mannen" zijn dan meestal 40 jaar Ontbeten in het park! Mochten niet ver van de auto vandaan

30 July 2018

Rijden tussen de zeebra's , buffels en een soort reeachtige, ( naam even vergeten) Was heel bijzonder toch wel. Normaal zijn deze dieren bang voor mensen maar omdat je op het paard zat kon je er dichterbij komen. Nu gedoucht en gaan strakjes lekker eten. Misschien spotten we hier in het centrum bij avond nog wel een nijlpaard want blijkbaar komen die als het donker wordt naar het centrum. Moet je wel voor uitkijken want die z8jn niet zo vriendelijk. Morgen ochtend rond 04.15 uur ons bed uit want om 05.00 uur vertrekken we op een safari dag met gids. Zijn benieuwd!!!!!!!
Hierna door het iSimangaliso Wetland Park geweest. Hier mag je in het begon tussen de zeebra's, aapjes etc lopen. Ook had je hier wat stranden waar je uit kon stappen. Hier spotte we nog een walvis die vrolijke sprongen maakte. Was weer mooi om te zien. Hierna moesten we snel naar een manege want Guusje wilde graag een ritje te paard maken door deze wildernis. En ik mocht mee😁
Vanmorgen naar een krokodillenfarm geweest. Was wel een beetje dierentuinachtig, maar desalnietemin gevaarlijke dieren. Liggen op de loer om dan toe te slaan. Wel altijd leuk waren de loslopende apen hier. En zie daar onze eigen Freek Vonk weer tussen de bossen op zoek naar het avontuur😜

29 July 2018

Hippo's & krokodillen !
Lunch in St Lucia en hierna gaan we naar de Hippo's (nijlpaarden) kijken!

28 July 2018

Ready for take-off!
Zo, afgetankt en op naar de luchthaven. Wel uitkijken dat we niet een paar geiten raak rijden😂
Goedemorruge! Ander uitzicht, niet minder mooi! Vandaag vliegen we naar Durban.

27 July 2018

Aansluitend ingecheckt op ons slaap adres voor vanavond, Chrislin African lodge. Wederom een geweldig slaap adres.
Vandaag in het Addo Elephant National Park doorgebracht. Vanalles gezien. Was, heel leuk om er zelf doorheen te rijden. Raampje open voor de foto's😜
Ontbijten en dan de dolfijnen buiten zien zwemmen. Hoe mooi is dat! Henk heeft ze beter op foto.

26 July 2018

Hierna met Kanopy tours een zip-line parcours door het Drakensgebergte gemaakt. Geen foto's helaas. Konden we niet meenemen.
Vandaag naar Tsitsikamma national park . Een mouth trial gelopen. Toch nog best pittig. En Henk heeft hem bijna 2 x gelopen want batterij camera was leeg. Dus snel terug. En onderweg zie je gewoon de apen langs de snelweg lopen.
Ontbijt. Glutenvrij brood is nou niet echt lekker. Maak je wentelteefjes dan smaakt het heerlijk! Doet me denken aan vroeger dat mijn moeder ze maakte.

25 July 2018

Langs het strand lopen naar het restaurant! Kan het gemakkelijker.👍
Vanmorgen heerlijk wakker worden in het tentenkamp in Oudshoorn. Foto's spreken voor zich. Daarna naar een struisvogel farm. Was ook leuk. En daarna door naar ons slaap adres voor 2 nachten in Keurboomstrand. Met sit uitzicht wil je wel wakker worden. Wat prachtig. Hoor de zee /golven hier binnen. Dat zal wel lekker slapen vannacht!

24 July 2018

Vanmorgen Henk en Dirk op de haaien geweest. Was super volgens de heren , foto's volgen. Daarna van Hermanus naar Oudtshoorn gereden, zo'n 450 km. Dagje in de auto in prachtige omgeving. Ondergaande zon is hier echt prachtig Alvorens naar ons "hotel" te gaan, eerst wat eten bij Buffelsdrift lodge. Echt G-E-W-E-L-D-I-G, komen we bij een restaurant in de Bush aan met een poel waar de dieren drinken. Zo gelachen alvorens we er waren want zag er zo super uit dat we dachten....penning 16. Moesten we incl tip euro 65,00 betalen. Het vlees was ook super bereidt. Kortom geweldige entourage én eten. En wat zijn die Afrikanen toch aardige mensen. Nu in ons hotel. Een TENT met voor verwarmde bedden😜 Foto's volgen morgen. Welterusten.......

23 July 2018

Walvissen spotten! We hebben een walvis met een jonge gezien van 2 weken out. Dolfijnen en zeehondjes. Die grijze plekken op de walvis zijn eeltplekken. Elke walvis heeft zijn eigen eeltplekken zo zijn ze te herkennen. Was een super trip! Morgen ochtend gaan Henk en Dirk om 05.15 uur uit bed om naar de haaien te gaan. Guusje en ik nemen hey ervan en gaan her centrum van Hermanus in.
Onderweg vanuit het Stellenbos, de mijnstreek, gestopt bij Craff , een wijnhuis. Wat een luxe. Helaas geen tijd voor een wijnproeverij want moesten om 15.00 uur in de haven van Hermanus zijn voor de walvis spot tocht!

22 July 2018

Vandaag naar de botanische tuin. Daar het braillepad gelopen. Apart! 'S middags naar het strand bij ons in Camps Bay en als afsluiter de zon onder zien gaan op het terras met heerlijke gamba's en inktvis. Vanavond de koffers pakken voor morgen want dan vertrekken we naar Hermanus (mooie route met wijngaarden) waar we om 15.00 uur op de boot gaan om walvissen te spotten.

21 July 2018

Vervolgens via, Chapman drive, weer naar ons appartement. Foto's spreken voor zich. Was prachtig!
Boulders beach. Strand met de pinguïns. Super!
Kaap de goede hoop! En eten bij "the two oceans restaurant" Was echt super lekker daar . Daarna met de flying dutchman, kan het toepasselijker naar het Cape viewing point. Prachtig (alweer) Tja en als je dan weer weggaat moet je wel opletten dat je geen struisvogel raak rijdt😂
Vanmorgen naar muizenberg geweest waar de bekende gekleurde strandhuisjes staan. Daarna onderweg naar Boulders beach wat gedronken

20 July 2018

Vandaag ook naar Bo-Kaap geweest. Schilderachtige huisjes.
Een huis opschilderen doe je hier zo...😂
Vanmorgen naar "Two Ocean's aquarium" geweest in Kaapstad, waarin vissen zwemmen uit de atlantische en Indische oceaan.
En als laatste vandaag naar Table mountain geweest. Was prachtig! Liepen ook "Dassies " = rotsklipdas. Altijd leuk als er dieren rondlopen.

19 July 2018

Even......niks!
Sunset Lionshead 18.07.2018 Adembenemend! En uitzicht over Kaapstad!
Robben eiland!

18 July 2018

Eten bij Mama Africa. Geweldig!!! Dirk vroeg. Do you have Wi-Fi? Zegt die serveerster: NO you have to do with your father and mother 😂 Eten is trouwens krokodil😜
Room with a view op het tafel gebergte! Super mooi!

17 July 2018

1 koffer kwijt. En het ging zo voorspoedig. Na een lange vlucht nog even papieren invullen zodat ze hopelijk morgen de koffer kunnen brengen....
Instappen vlucht Kaapstad Super beenruimte. Nieuwste films. Kom helemaal goed deze vlucht🛫