Thailand · 17 Days · 10 Moments · July 2017

De reis van Pauline in Thailand

16 August 2017

Ik ga wat meer vertellen wat we deden in Pattaya. Pattaya is bekend om het feesten. Je kunt het vergelijken met lorett del mar maar dan in Thailand en het is er natuurlijk veel leuker. Wij bleven vooral in het resort, wat echt ziek Chill was. Want het personeel was echt heel aardig en het eten was echt zooo lekker, echt genieten. Nou iniedergeval we gingen vooral bij het strand liggen en zwemmen in het zwembad. We gingen ook een dagje uit met de boot. We gingen met de boot naar een eiland genaamd Koh Larn. Er waren echt super veel toeristen daar. Maar het water was echt mooi en Cathy en ik gingen de 3 uur dat we daar bleven de hele tijd zwemmen in de zee. De 5 dagen dat we in Pattaya waren hebben we vooral gerelaxed want dat hadden we wel verdiend. πŸ˜‰β˜€οΈ
Ik heb een lange tijd geen journi gebruikt.. maar we zijn ook nog naar Pattaya gegaan. 1,5 uur met de auto vanuit Bangkok. Daar zaten we in een resort en hebben we vooral gechillt en gegeten. We zijn daarna 2 dagen naar Bangkok gegaan en vanuit Bangkok zijn we met het vliegtuig gegaan naar de stad waar mijn oma woont. Ze was de hele reis bij ons maar als we terug naar Bangkok gaan (morgen) gaat ze niet mee terug anders moet ze alleen terug vliegen en dat vind ze niet fijn dus vandaar. Nou dus we bleven 4 dagen in Trang. Best een gezellig stadje niet heel groot maar ook niet klein. Een beetje Nijmegen. Verder zijn we hier naar Tempels gegaan en ook veel gegeten. We zijn vandaag naar een houten draak gegaan. 45 minuten rijden vanuit Trang. Daar was een cameraploeg van het journaa. En ze hadden ons daar gefilmd en geΓ―nterviewd. (Kei grappig) die interview van mij was trouwens ziek awkward dus ik weet niet of ze die er in gaan doen. Ik ga Ama heel erg missen πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•

Vandaag ging ik eerst zwemmen tot 3 uur ongeveer.. daarna gingen we naar zo'n kleine winkelcentrum waar je je nagels kon doen. Ik heb toen een manicure en een pedicure gehad. Vanuit daar gingen we naar Asiatique. Dat ligt langs de bekende rivier die door Bangkok heen gaat. Je kan daar shoppen,eten en er is een soort kermis. Met een hele coole reuzenrad.. we gingen daar helaas niet in want het was best laat.. we kwamen rond kwart voor 12 thuis.

Vandaag gingen we naar Ayutthaya (eerst de hoofdstad van Thailand) eerst gingen we naar het zomerpaleis van de koning. Daarna gingen we naar 2 tempels.

3 August 2017

Vandaag moesten we om 9 uur weg om naar The Grand palace te gaan. Het paleis van het koninklijke familie. Fun fact het Thaise koninklijke familie is de rijkste koninklijke familie ter wereld. Hun bezitten ongeveer 30 miljard euro. We waren daar omdat de koning vorig jaar overleden was. En we wouden naar het paleis om te zien waar de koning lag. We moesten allemaal zwart dragen en alles moest bedekt worden. Het is daar iets van 33 graden en we moesten ongeveer 4 uur wachten. Dat is heel erg lang. Gelukkig kregen we gratis water, eten en koude doekjes. Toen we klaar waren met dat bezoeken wat ongeveer 5 uur koste, ging het keihard regenen en we moesten door het regen heen lopen ik was helemaal doorweekt 😩. We gingen deze keer niet uiteten maar aten we gewoon thuis. We gingen wel voor een toetje ergens naartoe. Ongeveer 15 min lopen van ons appartement. Het is een ijswinkel genaamd 'Swensens' het is een keten en het is door heel Thailand. Oorspronkelijk komt Swensens uit SAN Francisco.

2 August 2017

Vandaag hadden we even een relax dagje. Onze oma kwam vandaag met haar zus en mijn moeders nicht. Ze komen vanuit Trang (dichtbij Krabi) naar Bangkok. We lagen de hele dag bij het zwembad. Het was super warm en benauwd. Na het zwemmen gingen we uiteten in Silom.

1 August 2017

Shoppen in Siam Paragon aka een super huge winkelcentrum, je hebt daar allerlei designers, zoals Louis Vuitton al die merken etc.. toen zagen we een kei grote poster van Sonia ben Ammar aka ex van Brooklyn. We gingen naar make up kijken want ze hebben letterlijk alles daar. Toen gingen we ook nog naar la duree, waar ze ziek lekkere macarons hebben.
Ik heb vandaag ziek veel gegeten. Ik heb als ontbijt papaya gegeten dat is fruit. Toen heb ik ook nog is streetfood gegeten, Noodles. Toen hebben we in Silom Complex (winkelcentrum) waren gingen we eerst daar nog wat rondlopen. Toen gingen we eten bij een restaurant genaamd Little home. Daar staan ze bekend om hun pannekoeken. Die pannekoeken waren echt heilig. Daarna was er in dat winkelcentrum een massageplek. Ik kreeg een voetmassage + nekmassage. Daarna gingen we naar Siam Paragon. Trouwens in Thailand (Bangkok vooral) hebben ze ziek veel winkelcentra's niet kleine. Maar echt huge huge. Ze zijn zelfs groter dan die in Amerika. Iniedergeval je kan daar een hele dag spenderen.

31 July 2017

Toen we na een lange reis van 20 uur eindelijk in Bangkok aankwamen, gingen we eerst naar ons appartement (voor diegene die het niet weten we hebben een appartement gekocht in Bangkok) We gingen chillen. En toen gingen ergens eten. Daar hadden ze de lekkerste kip met rijst en kip satΓ©. Echt mijn god wat was dat lekker. Toen we thuis waren sliep ik gelijk. Ik was echt bekaf