Portugal · 13 Days · 8 Moments · June 2018

De reis van Owen & Sjanny door Portugal

2 July 2018

Eergisteren hebben we in Nazaré een mede-belg leren kennen die ons heel vriendelijk een slaapplaats aanbood in zijn appartement. Na toch efjes twijfelen waren we er op in gegaan en nog geen seconde spijt van gehad! Hij heeft ons dingen laten zien die we anders nooit in ons leven hadden ontdekt en kunnen aanschouwen! ❤️ Door de prachtige ligging en de gratis verblijfplaats hebben we besloten om pas binnen 2 dagen te vertrekken naar Lissabon en hier nog een beetje te genieten van de prachtige uitzichten tussen de rotsen aan de kustlijn van Sao Martinho do Porto 💦 Morgen gaan we twee Unesco dorpjes bezoeken dus het wordt terug efjes veel wandelen 😁

29 June 2018

Na een busrit (eindelijk is een deftige bus) van 2u zijn we vandaag aangekomen in Nazaré. Hier gaan we befaamde golven van 4-5m hoog zien. Jammer genoeg hebben we dat moeten uitstellen tot morgen aangezien het weer hier niet echt denderend is. Vandaag zijn we dus op camping gebleven, die wel de perfecte plaats is voor als je 2 weken zon-zee-strand wilt doen in Portugal! Een mooie camping met veel sportmogelijkheden, zwembad, gigantische sanitaire blokken die kraakhelder zijn en nog zo veel meer. Hopen op iets mooier weer nu voor de volgende dagen Hier zijn toch nog een paar mooie foto's die ik er nog niet heb opgezet 📸

28 June 2018

Vandaag in de mooie ☀ de grootste en belangrijkste Romeinse opgravingen bezocht. In de 20e eeuw hebben archeologen hier in Conimbriga overblijfselen gevonden van een Romeinse stad dat dateert van voor Christus. Na een busrit van een uurtje vanuit Coimbra kwamen we er eindelijk aan. Niet echt een luxebus dus de misselijkheid kwam naar boven. 🤢 Eens aangekomen in Conimbriga waren alle zorgen weg en konden we genieten van een prachtige uitzicht. Voor maar €2,5 per persoon konden we zowel de sites als het museum bezoeken. Zeker de moeite dus! We begonnen met de sites. Hier zagen we verschillende restanten van huizen, aquaducten, stadsmuren, badplaatsen,... Kon je hier zien. Niets ontbrak. We kregen door de goede uitleg op de borden en uit het boekje een goed beeld van hoe het er toen uitzag. 🏛️ Met als hoogtepunt 'the houses of fountains' Na 2 uurtjes rondwandelen bezochten we het museum, hier waren alle attributen en andere soorten voorwerpen tentoongesteld. Iets minder mijn ding.

27 June 2018

Vandaag voelden we ons eventjes terug student 👨‍🎓. We hebben heel de dag doorgebracht in DE studentenstad van Portugal, Coimbra. Een levendige stad waar dus alweer hoge verwachtingen van hadden. In tegenstelling tot gisteren zijn deze wel uitgekomen. Aangekomen in de stad merkte we dat het er echt wel leefde. Veel volk, veel cafés en restaurantjes en uiteraard veel toeristen. Boven aan het heuvelachtige stadje bevind zich de trekpleister. De Universedade van Coimbra, dat ook de oudste universiteit 🎓 van Portugal is. Na een stevige wandeling naar boven waren we er eindelijk. Een super mooi gebouw met een nog mooier zicht op de stad en de rivier die er naast stroomt. Het moment wat we de oude bibliotheek wouden bezoeken kwam er een teleurstelling, €20 betalen om binnen te mogen vonden we net iets te veel. Jammer genoeg hebben we dit dan ook niet gedaan. Toch kan deze teleurstelling de rest van onze dag niet verpesten aangezien we toch een prachtige wandeling hebben kunnen maken 🚶‍

26 June 2018

Vandaag waren we met volle verwachtingen vertrokken richting het bergstadje Luso-Buçaco. Na een rit van iets meer dan een uur kwamen we aan in een afgelegen station met als uitzicht niets anders dan bergen ⛰ de bedoeling was om ons tentje op te zetten in de lokale camping om dan het bos van Buçaco te gaan verkennen. De grote teleurstelling kwam toen we de camping zagen... Een dode camping die helemaal niet onderhouden was en geen kat te bekennen. De keuze was snel gemaakt en we gingen de bergen verkennen met de rugzak en 's avonds al vertrekken naar Coimbra. Een geluk bij een ongeluk want het bos van Buçaco is een must-do! Een mooie verscheidenheid in bomen, leuk aangelegde wegen en met als hoogtepunt de' fonte fria'. Deze prachtige fontein loopt tussen twee trappen en is mooi onderhouden. De perfecte plaats voor 📸! Aan de top van de berg vonden we het 'Buçaco palace hotel' een schitterend gerenoveerd hotel gebouwd in het 19 eeuwse paleis van Buçaco.

23 June 2018

Vandaag was het een rustig dagje waar we het dorpje Penha hebben bezocht. Een paar honderden meters boven guimarães. Tevens ook de plaats waar we hebben overnacht 🏕️ een verborgen schat in de bergen met als hoogtepunt de lokale kerk met haar uitzicht op guimarães. We hebben het geluk gehad dat we vandaag een trouw mochten aanschouwen in deze kerk. Zelden zo iets mooi gezien. 👰 Voor het allermooiste moment hebben we eventjes moeten wachten. Toen de zon onder ging en de lichten schenen op de ⛪. Hier heb ik momenteel de mooiste foto van de reis kunnen maken. Toen we gingen kijken achter de kerk zagen we een prachtig verlichte guimarães. Een beeld dat we niet snel gaan vergeten ♥ Morgen vertrekken we met veel verwachtingen richting Aveiro...

22 June 2018

Buiten iets te gaan eten (de locale specialiteit, franceshina) en overdag een mooie wandeling gemaakt te hebben richting de décathlon (6km heen) om een tent te kopen hebben we niet veel gezien. Deze ochtend vertrokken we met de trein richting de bakermat van 🇵🇹, Guimarães. 🚉 Van hieruit hebben we na lang zoeken naar vervoer een taxi genomen naar 'Campinos de Penha' een PRACHTIGE camping in de bergen met zicht over het middeleeuwse stadje waar we 2 dagen gaan doorbrengen. 🏰 Straks dalen we af door de bergen richting Guimarães, waar we het kasteel van de eerste koning van Portugal gaan bezoeken 👑 we hebben geluk want dit weekend is er een middeleeuws feest in de stad dus we zijn benieuwd wat er allemaal te doen is. 😁

20 June 2018

Eerste dag van onze reis zit er al op. Na een vlucht van 2 uurtjes zijn we veilig geland in Porto 🇵🇹 Na 2u zoeken voor een overnachting zijn we uiteindelijk bij David terecht gekomen. Een vriendelijke man die nog een kamer verhuurde net buiten het centrum. Hier hebben we dan ook direct onze eerste twee nachten geboekt 😁 nadat we onze zakken hadden afgezet zijn we direct met de metro richting het historisch centrum van Porto gegaan. 🚉 Het eerste dat we natuurlijk moesten zoeken was een gezellig café waar we de match van Portugal konden bekijken! Na even wandelen kwamen we op de Ribeira. Hier waren verschillenden restaurantjes waar de match getoond werd 🎉 na de wedstrijd hebben we de rest van de stad bezocht wat leidde tot een mooie 26000 stappen op de teller! Een kerk hier, een brug daar, winkel hier, café daar... Niet veel anders dan elke andere grootstad. Het was een geslaagde eerste dag, maar niet 100% overtuigd van Porto! En natuurlijk een goeie Porto-cocktail gedronken🍷