Europe · 13 Days · 27 Moments · July 2018

De reis van Noor, Floor en Nikki

16 July 2018

Na iets meer dan een uur vertraging te hebben gehad, zijn we veilig geland in Düsseldorf. Nu lekker onderweg naar onze veilige thuisbases in Gennep, Boxmeer en Sint Anthonis. Wat hebben wij 2 geweldige weken gehad 🤩 (Wel een beetje jammer om weer aan ons saaie, gewone leven te beginnen 😥) PS. Wij waarderen het ontzettend dat jullie onze Journi gevolgd hebben en wie weet tot de volgende reis 😎

15 July 2018

Last night was great! We zijn uit geweest in Praag, hebben ontzettend veel nieuwe mensen leren kennen en een super avond gehad. Mede dankzij het feit dat een biertje (0,5 liter) maar 1,30 euro kost. Ondanks dat we genoeg drankjes genuttigd hebben zijn we veilig thuisgekomen met maar 3,90 euro lichter. Ofwel, geslaagd avondje was het zeker. Ik zeg, voor herhaling vatbaar!

14 July 2018

Wat gaat het toch ongelofelijk snel.. Vanmorgen weer 6 uur opgestaan om half 8 in de bus te stappen naar onze laatste bestemming Praag! De busreis duurt maar liefst 4 uur dus wij gaan even tukken! 😴

13 July 2018

En dat was dan alweer onze laatste dag in Wenen.. Vanmorgen zijn we begonnen in het Wien Museum, daarna door het Prater Pretpark gelopen, waar we ook lekker geluncht hebben en als laatste naar de woning van Beethoven. Na een hele kleine dut hebben we onszelf deze laatste avond vermaakt op het Filmfestival voor het Rathaus, midden in het centrum van Wenen met een goed stukkie opera 🎬🎻

12 July 2018

Na vandaag weer 20 km te hebben gelopen - 5 blaren en 2 verbrande benen te hebben opgelopen (raad zelf maar wat voor wie is), hebben we weer veel mooie stukjes van deze geweldige stad gezien. Door onze gids Rainier, die ons voor 3 uur door Wenen geloodst heeft (en ons daarna nog 4 km Ringstrasse heeft aangesmeerd), zijn we weer verreikt met de geschiedenis van deze prachtige stad!

11 July 2018

Vandaag op één en dezelfde plek rondgelopen: Slot Schönbrunn en alleen daar al prachtige dingen gezien! Nu al gek op Wenen 🤩
En we zitten alweer in de bus naar de volgende bestemming. De grens van Slowakije naar Oostenrijk is al overgestoken. Wenen, here we come! (stad 3/4) 😎

10 July 2018

Vandaag de laatste mooie dingen gezien van de stad Bratislava! Morgenochtend vertrekken we alweer naar Wenen, wat gaat de tijd snel 😧

9 July 2018

Na iets meer dan een uur in de bus te hebben gezeten kwamen we aan bij het mooie Red Stone Castle oftewel Červený Kameň Castle in het Slowaaks. Ondanks dat we onze gids niet begrepen, hadden we gelukkig een prachtig papiertje met de vertaling erop. Het was erg mooi en interessant!
Na 3 dagen Boedapest mogen wij concluderen dat wij dit een fantastische stad vinden. Door middel van de Boedapest card en daarbij het gratis openbaar vervoer hebben wij in deze korte tijd de hele stad kunnen verkennen. De eerste dag was vooral uitvogelen hoe het openbaar vervoer werkte. Desondanks hebben wij die dag toch enorm veel gezien, zo zijn we beland bij the Hero Square en het park Városliget en hebben wij onze eerste vrienden al gemaakt: zie foto's. ‘s Middags hebben wij de Buda tour gedaan (gratis met Boedapest card) zeker een aanrader, erg interessant en een prachtig deel van Boedapest gezien. Dag 2 hebben wij ‘s ochtends de Pest tour gelopen. Onze gids Dora heeft ons er goed doorheen geloodst en we eindigden bij het verbazingwekkend mooie House of Parlement. Toch zeker een van de mooiste gebouwen van Boedapest, dit moet je gezien hebben. ‘s Middags er zelf op uit getrokken naar het hoogste punt van de stad en naar een welbekende Spa, genieten dus!
~vervolg van Boedapest~ Laatste dag stond Margit Sziget op de planning. Een groot eiland te midden van de Donau. Een groot stadspark waar inwoners kunnen ontsnappen aan de drukte van de stad. Op dit eiland was ook een fontein die ieder klokuur een watershow op muziek geeft, gaaf om te zien. Daarna heerlijk afgekoeld in de Donau en toen de bus gepakt richting de kalksteen grotten, net buiten Boedapest. Ondanks de late aankomst konden wij nog instromen in de laatste rondleiding van de dag. Onze gids had flink de vaart erin waardoor we in een klein uurtje weer buiten stonden. ‘s Avonds nog even de stad in getrokken om de historische gebouwen verlicht te zien, zeker de moeite waard! Maar zorg dat je de laatste bus haalt, want lopen is best een stuk! Maar het levert wel leuke ontmoetingen op die ons zeker zullen bij blijven!

8 July 2018

Over ons tweede appartement mogen we zeker niet klagen!! 🤩
Toch nog even de energie bij elkaar geraapt om op deze prachtige stenen te zonnen. Nu is het toch echt tijd om voedsel bij de Lidl te gaan halen en het bed op te zoeken 😴
Na 1,5 uur slaap zitten we weer in de bus richting Bratislava. Jeetje wat zijn we moe, maar we hebben een geweldige avond gehad met onze Frans-sprekende Belgen! We hebben ze wat Nederlandse woordjes geleerd (onder andere het werkwoord afwassen in de hoop dat ze vanochtend onze afwas wilde doen, maar dit werkte helaas averechts) 😁

7 July 2018

Heerlijk lunchen op Margitsziget, het eiland midden op de Donau. We hebben er een gratis watershow bijgekregen! 💦
We halen de gemiddelde leeftijd in dit Science Center flink omhoog ⬆️👵 #gratischillen #illusie

6 July 2018

Zodra er afgewassen moet worden, is er geen beweging in te krijgen 🙄 #denkdatwebeterthuiskunnenblijvenwonen #moederswemissenjullie #aangekoekterijst
Normale wegen doen wij niet aan #glijen #zandkont #kiezelsteentjesinonderbroek #nikkiheeftineensbruinebenen #ismijnbroekgescheurd? #canadesevrienddoetgezelligmee #hashtag😁
Het hoogste punt bereikt.. JA met de trap 😪
Lekker lunchen bij The House of Parlement 🍎 Het 2 na grootste parlement van Europa, maar wel de mooiste volgens onze gids Dora 😊

5 July 2018

Genoeg gezien en genoeg gewandeld voor vandaag. Tijd voor een spelletje Yathzee! 🎲
Koken met een prachtig uitzicht ⛰
Noor en Floor zetten hun beste beentje voor 💃
Eventjes bedenken wat we vandaag willen doen.. 🤔
Jahoor, Noor en Nikki en een KAASburger.. heftig!

4 July 2018

Eerste vliegreis van Nikki 👍🏽
Vanavond is het zo ver! Om 18;05 stijgen we op en rond 19:50 zullen wij landen in het zonnige Hongarije 🌞🏖