Netherlands, Vietnam · 31 Days · 30 Moments · January 2018

Nick & Erwin in Vietnam!

31 January 2018

Cam ổn Vietnam tot ooit! ❤️ gelukkig genieten we van het vliegtuigvoedsel. Doei!

30 January 2018

Laatste dagje Phu Quoc, we willen nog niet weg!!! Toch nog even luxe uiteten, net aan het vliegtuig naar Saigon gehaald en ‘s avonds lekker wezen stappen.

29 January 2018

Cocktails, zon en dineren met uitzicht over de stad!

28 January 2018

Met de scooter wezen toeren naar verlaten strandjes 🛵

27 January 2018

‘S ochtends vroeg uit Rach Gia de ferry gepakt naar Phu Quoc! Heerlijk aan het zwembad gelegen, wat een leven...

26 January 2018

Om 5 uur gaat de wekker. We zien de floating market, de land market en doen een fietstour langs de rijstfabriek, proeven rijstwijn, zien een school, een alternatieve dokter, en ga zo maar door. In de Lodge nog even chillen met onze nieuwe best friend Rosy (konijnenfilter was niet onze keus). Op moment van schrijven in de bus naar Rach Gia, tijd voor de boor naar Phu Quoc! 🌅
Reisdag! Met de lokale bus reizen we naar Ben Tre. Een lekke band zorgt voor flinke vertraging... Eenmaal aangekomen nemen we een duik in het zwembad en eten we, heel oncultureel, een lekker stuk pizza. Op de markt wordt flink vals gezongen en worden we aangestaard als aapjes. 🙊

25 January 2018

Vandaag varen we door de Mekong Delta, omringd door kokosnoten. We zien een fabriek, proeven kokossnoep, eten elephant fish en haasten daarna door richting... The local bus! We worden vergezeld door een blik vol Aziaten, een kip en parkietjes (ze hebben het overleefd). In Can Tho slapen we midden in de Mekong Delta, What a view!

24 January 2018

Een bezoek aan het Monkey Rehabilitation Center leerde ons dat veel apen in Vietnam illegaal worden gevangen om op te eten, er medicijnen van te maken of te houden als huisdier. ‘s Middags hebben we op de boot wilde baby-aapjes en vogels gespot!

22 January 2018

Tijd voor een trekking! We pakken de motorbike en fietsen door Cat Tien. Het aantal dieren valt tegen, maar het is alsnog een heel mooie dag. We spotten vogels, vlinders, pigs, een mooie rivier, bloedzuigers (we’re safe) en eindigen bij het adembenemende Crocodile Lake.

21 January 2018

Nadat we de worst hangover hebben overleefd, reizen we door naar Cat Tien. We kiezen voor de lokale bus, een hele ervaring! We voeren gesprekken (pogingen tot) met een Vietnamese vrouw en een monnik en het laatste stuk gaan we op goed vertrouwen met z’n tweeën achterop op een random motorbike. We arrived! Van chaotische drukte en scooters naar pure rust en het geluid van de krekels, heerlijk.

20 January 2018

Tijd voor een stukje historie vandaag. Na een lange maar deels mooie busrit, arriveren we bij de Cu Chi Tunnels. In de oorlog gebruikten soldaten deze om te verplaatsen, zich te verstoppen, te leven/koken, en geweren af te vuren op de Amerikanen. Zelf hebben we dat laatste ook geprobeerd, heel intens! ‘S Avonds zijn we naar een awesome Rooftop party geweest met stinkend rijke Vietnamezen. What a view!

19 January 2018

Vroeg uit de veren, want vandaag doen we een free tour door Saigon. Ietsjes te laat, maar gelukkig was onze free Tour guide dat ook. ;-) leuk om koffie te drinken met de locals en hun verhalen en visie op het land te horen. De dag hebben we heerlijk afgesloten met een drankje op de roof top en een bezoekje aan een heel foute gay tent waar je als buitenlander 5 keer zoveel betaalt voor je bier. Welkom in Vietnam!

18 January 2018

Vandaag lekker rondgelopen. Even langs de markt geweest, Starbucks voor Mr. Erwan gehaald en toen richting het War Remnants Museum. Erwin had ons totaal de verkeerde richting opgestuurd, dus zijn we maar achterop Uber scooters gegaan. Het museum was zeer indrukwekkend, maar niet leuk. Het lijkt wel een horrorfilm. We schudden het van ons af en gaan naar Chinatown en toeren wat rond. ‘S avonds gegeten met Arno en Timon, die hier toevallig ook zijn. Het is een beetje gek, maar wel heel gezellig!

17 January 2018

Nog even een glimp opgevangen van een aantal tempels die we nog moesten bezoeken, en toen hop, richting het vliegveld. Nadat Erwin het handig vond om een vlucht voor een totaal andere dag te boeken en de tickets werden omgeboekt, vlogen we (na een quick stop @ Burger King, soms mis je dat) in high speed naar HCMC. Een zeer chaotische stad, en het is 31 graden! 🤗

16 January 2018

Onze laatste dag alweer in Hoi An. Weer vroeg uit de veren want we gaan fietsen. Op een rammelbak met gevaar voor eigen leven! Twee studenten namen ons gratis mee naar een eilandje om hun Engels te oefenen. Slaapmatjes maken, rijstkoekjes maken, leren over de gebruiken van de tempel; erg nice! Later hebben we overhemden en tas opgehaald bij Chi (wat een gek wijf!), heerlijk gegeten bij Morning Glory, en een wenskaarsje losgelaten op het water. ♥️

15 January 2018

Cooking class!!! Lekker wezen koken bij Grandma’s cooking class, en oud was ze! 93 jaar! We voelden ons bijna schuldig dat ze uit haar bed moest komen voor ons. De vrouw van foto was niet de oma :-)

14 January 2018

Eerste dag in Hoi An, wat een rust! Heerlijk om even in een stad te zijn zonder scooters. Het is allemaal iets duurder, maar dat nemen we voor lief. Vandaag direct een leren tas laten maken, shirts besteld en lieve studenten tegen gekomen die hun Engels met ons oefenen. We gekregen zelfs 8.000 dong lucky money!

13 January 2018

Vandaag was Nick een echte Aziaat; met poncho én crossend door de bergen gingen we richting Hoi An. Onderweg waren we te gast op een Vietnamese bruiloft, hadden we prachtige views en zagen we de EERSTE zonnestraal in Vietnam.

12 January 2018

Vandaag zijn we op de scooter naar een verlaten waterpark gegaan, blijkbaar is de eigenaar verdwenen.. Heel gaaf en een beetje griezelig om te zien hoe de natuur na 15 jaar alles overneemt. Daarna zijn we naar tombes en oude koninklijke stad geweest. Leuk om even gezien te hebben, maar verder niet heel interessant. ‘S avonds super lekker gegeten bij Madam Thu, allemaal gerechten die we nog niet eerder hebben gehad. Uiteindelijk beland in een Vietnamese club om nog even te dansen met de Vietnamezen. 😂

11 January 2018

Vandaag hebben we een scooter gehad en gingen we naar de duck farm. Door de modder, niet te doen wat een avontuur😂. Eenmaal aangekomen mag je de ducks voeren, ze eten uit je hand (voelt heel raar), van je voeten (brullende massage), en ze rennen achter je aan! Bizar grappig. Inclusief Buffalo ritje, heerlijke wraps met saté saus. Daarna een helse bus ride naar Hue (kramp, au).

10 January 2018

Wat een dag! Op de scooter naar de mooiste grot ter wereld, Paradise Cave. Foto’s doen de werkelijkheid geen recht aan. Nog even snel naar de botanische tuin geweest, wat meer een jungle was, maar ontzettend leuke hike gedaan. Aapjes, een python, pauwen en een waterval. Dit alles in het gezelschap van Kirsten en Angela. ‘S avonds iets te veel gedronken, maar gezellig was het wel 😌

9 January 2018

Om half 5 ‘s ochtends aangekomen in ons Hostel Easy Tiger in Phong Nha. Na even te hebben geslapen direct een boottocht door de Phong Nha Caves. ‘S middags de fiets gepakt dwars door het kleine dorpje Farmstay Village. Iedereen schreeuwt hallo!!! En de koeien op de weg moeten we ontwijken. Terug in het hostel gezelligheid, gratis bier en poolen 🍻

8 January 2018

Een dagje in Ninh Bin! Wat is het hier koud! Mooie boottocht gedaan, heerlijk gegeten, alle stroom is uitgevallen en nu een welverdiend biertje in het guesthouse. Cheers.

7 January 2018

Dag 7 alweer! Met de scooter rond Cat Ba gereden en een hike gedaan van 2 uur. Beetje jammer van het uitzicht.. nog even snel een grot bezocht en naar het Cannon Fort geweest. Inmiddels in een Sleeperbus Naar Tam Coc (net onder Nihn Bin)

6 January 2018

Boottocht door Halong Bay waar we een fishfarm hebben bezocht, lekker lunch en kayakken. Zelfs nog wat aapjes gezien 😍

4 January 2018

Dag 2 trekking Sapa -> nachttrein Hanoi -> bus en pont naar Cat Ba (Halong Bay) 🤯

3 January 2018

Eenmaal aangekomen in Sapa werden we opgepikt door twee vrouwtjes om een trekking te doen en bij hun thuis te slapen. Een trekking van 4 uur gehad, en daarna bij hun gegeten.

2 January 2018

Helemaal brak in Hong Kong, en nu op naar Hanoi! Erwin eet zijn eerste Pho 🍲

1 January 2018

10 uur en 41 minuten te gaan tot we weer naast elkaar kunnen zitten.