Italy · 2 Days · 11 Moments · October 2017

De reis van Monique in Italy

8 October 2017

Na de picknick rijden we naar een nabijgelegen dorpje met een Spaans kasteel. Onder het kasteel zijn de overblijfselen gevonden van een Nuraghi, een prehistorisch huis. Er is een glazen vloer opgebouwd, prachtig. Buiten is nog een museumpje en de kerk, mijn voorkeur gaat uit naar de kerk, Tejo neemt nog even het museum mee. De kerk is eenvoudig maar door de lichtinval heel mooi. Terug met de bus, een Spritz op het plein en 's avonds samen eten.
Niet iedereen gaat wandelen. Ik ben moe en blijf waar we zijn samen met nog 6 anderen.
We zijn bij het Werelderfgoed van Unesco: Nuraghi aangekomen. Prehistorische vesting met dorp, 3500 jaar oud. De gids weet niet van ophouden en de jaartallen zijn niet meer te volgen, alles in het Italiaans hè. Wel hartstikke interessant. We kopen 's middags een broodje in de bar en nemen het mee in de bus, boven in het bos gaan we picknicken en eventueel nog een wandeling.

7 October 2017

Zaterdagavond, de hele groep compleet. We zitten allemaal op andere locaties in de stad in appartementen, vanaf het vliegveld zijn we uitgewaaierd over de stad. Taxi delen en gaan, om 20.15 uur is er een restaurant besproken. Voor €25,- krijgen we alles wat ons hartje en buik begeert.