Europe, Asia, Australia and Oceania · 125 Days · 26 Moments · November 2017

Australië & Nieuw-Zeeland

8 March 2018

Philip island was een leuke tripom mee af te sluiten. Heb een foto kunnen maken met een kangeroo, wat ik heel graag wilde, stukje van het eiland gezien met mooie natuur en de pinguin parade waar het eiland bekend om staat. savonds na zonsondergang komen daar honderden pinguins uit het water om een slaap plekje te vinden. Super schattig om al die pinguins te zien. De dag erna de laatste spulletjes gekocht, nog heerlijk genoten van het weer en uiteten geweest met een meid die ik eerder in de outback ontmoet had. Gisteren begon mijn reis naar huis en na een uur of 25 ben ik vanmorgen veilig geland op Schiphol waar ik groots werd ontvangen. Ook dit was een wens van me haha. Vandaag zijn er nog familie en bekenden langs geweest en vanavond ben ik heerlijk uiteten geweest. Het einde van mijn reis, het is raar maar fijn om weer thuis te zijn. Ik wil jullie bedanken voor het volgen van mijn verhalen, ik vond het erg leuk om het met jullie te delen. Misschien tot de volgende keer! Liefs 💋💋

4 March 2018

Goedemorgen Nederland, in het heerlijke zonnetje schrijf ik een van mijn laatste blogs van deze reis. Nog 3 nachten slapen in een hostel en dan staat de reis terug naar het koude Nederland op me te wachten. Afgelopen dinsdag t/m donderdag heb ik een tour gedaan naar de great ocean road en the grampians. Great ocean road is een weg langs de kust van de grote oceaan met mooie natuurverschijnselen waarvan de 12 apostles en loch art gorge. De grampians is een national park met veel wildlife en mooie natuur. Heb erg leuke dagen gehad, mooie dingen en veel kangeroos gezien en nieuwe mensen ontmoet. Ohja en ik heb eindelijk een slang in het wild gezien! Vrijdag maar weer eens een workoutje gedaan, zaterdag een rondje gelopen en verder lekker genoten van het weer. Vandaag heb ik geshopt voor souvenirtjes, want ik kan natuurlijk niet zonder iets thuis komen. Morgen de laatste tour van deze reis, een bezoekje aan Philip Island dat bekend staat om de vele pinguins, hopelijk zie ik er een aantal!

26 February 2018

Na een wandeling van ong. 5 km om het meer in het Albert park heb ik mijn middag doorgebracht op het strand. Nog iets meer dan een week te gaan en dan moet ik de kou weer in. Woensdag nog het een ander bekeken in het centrum van Melbourne o.a. een graffity street en een gratis museum. De dag erna ben ik verhuisd naar st. Kilda, de plek waar ik 4 maanden geleden begonnen ben. Een gedeelte in Melbourne met onder andere een heerlijk strand en een pier waar bij zonsondergang pinguins te zien zijn. Hier heb ik veel tijd doorgebracht om lekker te relaxen. Zaterdag had ik een tour naar de Yarra valley waar ik wijn, cider en chocola geproefd heb, prima dus. Gisteren in Wilsons prom national park geweest, was mooi maar een van de minste tourtjes die ik heb gedaan. Het is een park met mooie wandeltochten alleen hier was niet echt tijd voor. Was beter geweest om hier langer te verblijven dus. De komende 3 dagen staat de great ocean road op de planning. Deze stond hoog op het lijstje, excited!!

20 February 2018

Omdat ik mijn vlucht gemist had naar Tasmanie en pas rond 12 uur aankwam in Melbourne ben ik maar een nachtje op de luchthaven verbleven. Toen mijn hostel geboekt voor 6 nachten. Doordat 3/4e van dit hostel er zowat woont is het moeilijker om contacten te maken. Maar ach ik moet zeggen dat ik het ook wel prima vind om dingen die ik nog niet gezien had alleen te verkennen. De eerste dag was voornamelijk bijkomen, de 2e dag rond gelopen door het centrum en savonds naar white night geweest. Een evenement met entertainment van 7 tot 7. Zondag naar de botanic gardens geweest en een monument bezocht. Gisteren heb ik de stad rond gereden met een gratis tram en mooie bouwen gezien waaronder het parlement gebouw (incl. Rondleiding), een koninklijk gebouw, een stadion en de haven. Vandaag een kijkje genomen bij de plek waar in maart de grand prix wordt gehouden en ben ik net terug van brighton beach, het strand dat bekend staat om de gekleurde strandhuisjes. Ik vermaak me nog prima dus! ☀️😊

15 February 2018

Na mount Cook ben ik 2 nachten in Christchurch en 2 in Kaikoura geweest, in Christchurch kwam ik laat aan waardoor ik niet veel meer heb gedaan. De dag erna wilde ik de stad verkennen maar helaas regende het heel de dag waardoor ik dit niet meer gedaan heb. Daarna Kaikoura waar iets minder dan een jaar geleden nog een flinke aardbeving geweest wat het stadje flink verwoest heeft. Gelukkig is er inmiddels veel weer opgebouwd. Mijn doel hier was om te zwemmen met wilde dolfijnen en wat een super ervaring was dit! We werden 5 keer midden in een groep van honderden dolfijnen gedropt en ze kwamen ook echt bij je kijken. Verder heb ik nog een wandeling gemaakt. Daarna nog 2 nachten in Christchurch verbleven en eindelijk de stad verkend. Waar ik nu ben? Gestrand op de luchthaven van Melbourne omdat ik mijn vlucht heb gemist door naar de aankomsttijd te kijken.. Had Tasmanie op de planning staan voor een 5 daagse tour, maar heb besloten om die te skippen. Nieuw Zeeland, je was prachtig! ❤🌿

9 February 2018

Wat heb ik heerlijke dagen gehad in Queenstown. Het voelde echt even als een gewone vakantie ipv een reis. De dag na het paardrijden (zie vorig verhaal) was het weer niet goed, dus ben ik veel in het hostel gebleven. De dag erna (dinsdag) heb ik de Queenstown hill beklommen. Hierna kwam ik erachter dat Chantal ook in Queenstown was dus hebben we een drankje gedronken. Ook bleek er een reggae festival te zijn in het park ivm een nationale feestdag dus hier zijn we na het drankje neergeplofd. Woensdag heb ik samen met Manon, die ik toevallig tegen kwam de Ben Lomond beklommen. 'S avonds nog een lekker drankje gedaan aan het meer en op stap geweest. Gisteren heb ik heel de dag aan het kleurtje gewerkt aan het meer en "de beste burger van NZ" op. Inmiddels gearriveerd in mount cook waar ik een 3 uur durende wandeling naar de grootste berg van NZ (mount cook) heb gemaakt. Morgen staat Christchurch op de planning waar ik 2 dagen verblijf. Nog een paar dagen en dan zit NZ er alweer op..

4 February 2018

Na de dagen in Queenstown ben ik nog verder naar het zuiden gegaan met als eerste stop Milford sound in het fiordenland. Waanzinnig mooi. Hierna verbleven we in guns camp, in de middle of nowhere, zonder internet en beperkte hoeveelheid warm water en stroom. Soms is het wel eens lekker om even back the basic te gaan. Hierna stond stewart island op de planning waar ik van de bus ben gehopt voor 3 dagen. Na 4 weken lang onderweg te zijn geweest met een grote groep was het heerlijk om hier wat tijd voor mezelf te hebben. Het was er redelijk koud en de eerste dag regende het alleen maar. De andere dagen heb ik gewandeld. Na stewart island ben ik terug gegaan naar Queenstown, omdat we hier pas laat aan kwamen heb ik mezelf eens verwend en heb ik wat kleine hapjes in een restaurant gedeeld met iemand. Vele van jullie weten niet dat ik vroeger een paardenfan was en op paardrijden wilde, paardrijden in NZ stond dan ook zeker op het lijstje en heb dit vanmorgen gedaan. Het was prachtig!

29 January 2018

Franz Josef was mooi. Apart eigenlijk dat er midden in een soort regenwoud een gletsjer te vinden is. Hier stond er savonds nog een feestje op de planning. Na franz josef stond er een lange maar mooie busrit (met oa een mooie kustlijn en mooie meren) op de planning naar Wanaka. Hier heb ik op de avond van aankomst een "sunset cruise" gedaan. Helaas was er weinig te zien van de sunset en begon het te regenen. De dag erna ging de wekker vroeg om Roys peak te beklimmen. Ik begon om 7.30 en na ongeveer 2,5 stond ik bovenop de bewolkte top van Roys peak. Gelukkig gingen de wolken na een tijdje weg wat zorgde voor een prachtig uitzicht. In de avond ben ik hier nog naar een boom gelopen die in het meer groeit. Vanuit Wanaka reden we door naar Queenstown, waar ik onderweg spontaan besloot een bungeejump te gaan doen. Wat was dit kicken! Inmiddels alweer de 3e dag in queenstown waar ik gisteren ben geklommen naar de top van een berg waar we konden karten. Wat zal ik vandaag eens gaan doen?

23 January 2018

Donderdag stond eigenlijk de tongariro crossing nog op de planning. Een van de hoogtepunten van NZ. Maar door het slechte weer hebben we deze helaas niet kunnen doen. Hierdoor zijn we meteen door gereden naar Roetihi national park waar we een kleine jacuzzi in het hostel hadden en waar we spelletjes gespeeld hebben. De dag erna zijn we naar wellington gereden, waar ik met een paar anderen naar een uitkijkpunt ben geweest waar je uitkijkt over de stad. En in de avond zijn we op stap geweest. Zaterdag hebben we de ferry gepakt naar het zuidereiland waar ik meteen weer iets van mijn bucketlist heb kunnen afstrepen: een skydive! Dit was een van de beste dingen die ik ooit heb gedaan!! De dag erna lekker rustig aan gedaan in abel tasman national park, een klein stukje gewandeld en even naar het strand geweest. Gisteren en vandaag is het voornamelijk in de bus zitten, vandaag zijn we onderweg naar Franz Jozef een national park dat bekend staat om de gletsjers. Dit land heeft werkelijk alles!

18 January 2018

Het raften was super vet, angstig ben ik niet snel maar ik moet zeggen dat het zweet me toch wel even uitbrak voordat we met de raft van een 7 meter hoge waterval gingen. De 2 raften voor ons waren namelijk omgegaan maar gelukkig wij niet en is er niemand uit gevallen. De dag na het raften ben ik naar een nationaal park wai o tapu geweest, savonds had ik een maori night op de planning waarbij we maakten met hun cultuur en hier heb ik ook een heerlijke maaltijd gegeten. Net zoals de dag erna toen we sliepen bij een maori familie. Hierna ben ik doorgegaan naar Blue duck station. Aangezien er veel nederlanders op de bus zitten moest er een nederlandse maaltijd gemaakt worden: hutspot. Heerlijk! De dag erna heb ik 42,5 kilometer gelopen, niet gepland. Ik had namelijk met 5 anderen de route voor een 2 daagse hike gepakt, waar we na 4 uur achter kwamen. Dus hebben we het hele stuk ook terug moeten terug lopen. Gelukkig werden we voor de laatste 10 kilometer opgepikt. Mooi verhaal rijker!

12 January 2018

Inmiddels alweer een week in het prachtige Nieuw Zeeland en ik heb nu al zoveel mooie dingen gedaan. Inmiddels ben ik ook weer helemaal de oude dus gelukkig genoeg energie om alles te doen. Na de bay of islands ben ik nog een nachtje in Auckland geweest en daarna verder gereisd met als eerste stop Hahei waar de eerste dag de wekker om 5 uur ging om te kayaken bij zonsopgang en met de kayak naar de cathedral cove te gaan, dit was het vroege opstaan zeker waard. Ook heb ik die dag nog gewandeld naar de cove. De dag erna stond Raglan op het progromma, de surfspot van NZ. Waar ik een board gehuurd heb om wat golfjes mee te pakken. Vandaag ben ik eerst naar de waitomo caves geweest waar ik ben gaan afseilen en klimmen door de grotten (met watervallen). Daarna stond de Hobbiton movie set op de planning. Ik moet bekennen dat ik de films van Lord of the rings en de hobbit niet gezien heb dus ik wist niet wat ik moest verwachten maar was mooi om gezien te hebben. Morgen ga ik raften, zin in!!

7 January 2018

Precies 2 maanden geleden stond ik op Schiphol om afscheid te nemen van mijn ouders, zusje en broertje. Nu 2 maanden later ben ik net aangekomen in Nieuw Zeeland en zit het grootste deel van mijn Australie avontuur er al op. Over 2 maanden moet ik weer terug naar het echte leven. Maar nu eerst Nieuw Zeeland, 3 dagen geleden ben ik aangekomen in Auckland en het leek alsof ik het vliegtuig naar Nederland gepakt had. Het regende en regende, 2 dagen lang. Voor het eerst deze reis ben ik verkouden en heb ik weinig energie dus heb zoveel mogelijk rust gepakt. Gisteren ben ik mijn reis met de Stray bus begonnen. Dit is een hop on hop off bus en brengt je naar veel mooie plekjes waar normale organisaties je niet brengen. Hier reis ik de komende 6 weken beide eilanden mee rond. Mijn eerste stop is the Bay of Islands waar vandaag een tripje op de planning stond naar o.a. 90 miles beach, zanduinen om te sandboarden en cape Reinga, het noordelijkste puntje van NZ. Ik vind het hier nu al prachtig!

3 January 2018

De beste wensen voor 2018! Op naar een mooi jaar vol met avonturen en liefde. Ik ben het jaar geweldig begonnen met fantastische mensen en natuurlijk het vuurwerk wat een geweldige show was. 13 uur voor dit vuurwerk begon hadden we al een mooi plekje veroverd. Een lange dag maar het was het was zeker een once in a lifetime expierence, dus het wachten waard. De dag erna heb ik een echte Dutchies nieuwjaarsduik gedaan op bondi beach, met de unox mutsen en mijn Duitse maatjes natuurlijk. Het was enorm lachen en super vet! Wie gaat er volgend jaar met me mee in Nederland? Na de duik was er nog een Dutchie afterparty. Vandaag was het de laatse dag met Martina en Dennis (de 2 duitsers). We hebben alle hoogtepunten van de stad nog eens bekeken en veel foto's gemaakt. Hierna was het tijd voor ons afscheidsdiner, met natuurlijk Kangeroo. Zojuist heb ik afscheid genomen van mijn beste maatjes in Australie. Nog 1 dagje in Sydney en dan begint er weer een nieuw avontuur in Nieuw Zeeland.

30 December 2017

Inmiddels zit ik alweer 10 dagen in het mooie Sydney, nog maar 4,5 dag te gaan en dan vertrek ik naar Nieuw Zeeland. Sinds mijn vrienden uit Duitsland aan zijn gekomen (2 dagen later dan ik) breng ik mijn dagen eigenlijk alleen met hen door. Natuurlijk heb ik inmiddels the Opera house en de harbour bridge meerdere keren gezien, blijft indrukwekkend! Ook zijn we naar Sealife, op de Sydney eye tower en een dagje naar bondi beach geweest. Gisteren ben ik met de duitsers en 2 mannen uit de US naar de blue mountains geweest. Waar we o.a. hebben gezwommen bij een waterval (was mega koud) en de three sisters (een bekende rotsformatie daar) hebben gezien. Vandaag staan wildlife en madame tussauds op de planning. En morgen is het dan eindelijk oud en nieuw, zo veel zin om het vuurwerk te bewonderen. Als kers op de taart heb ik vandaag ook een pakketje ontvangen van thuis met lekkere dingen, lieve kaartjes en tijdschriften. Op zo'n moment mis ik jullie toch wel een klein beetje, super lief! ❤

25 December 2017

Merry Christmas lieve volgers, eet en drink lekker deze dagen, daar zijn ze tenslotte voor. Kerstavond zit er inmiddels op en 1e kerstdag is alweer op de helft. En nee het kerstgevoel is niet echt aanwezig. 2e kerstdag wordt hier trouwens niet gevierd, hier is het dan "boxing day". Geen idee wat het is, we zullen het meemaken. Ik breng deze dagen voornamelijk door met mijn 2 Duitse vrienden die ik heb ontmoet op Fraser island. Gisteren wilde we in eerste instantie gaan picknicken op bondi beach maar helaas is het weer hier ook niet altijd geweldig en begon het te regenen. Dus hebben we maar een eigen kerstdiner gemaakt. Kangeroo biefstuk met sweet potatoes en een lekker sausje met uien en champignons en natuurlijk een heerlijk dessert. Smaakte prima! Daarna hebben we nog een drankje gedaan. Vandaag is het weer ook niet al te best dus hebben we besloten een combipass te kopen voor verschillende attracties in sydney zoals sealife, wildlife en de sydney tower. Ik vermaak me prima!

20 December 2017

Waaaah! Ik heb gedoken in het great barrier reef! Veel mooie visjes, prachtig koraal en een haaitje gespot, prachtige ervaring en voor herhaling vatbaar dus het word tijd om mijn duikbrevet een keertje te gaan halen. Inmiddels zitten de dagen in Cairns er alweer op. Op mijn vrije dag heb ik een Cairns bekeken en een handwasje gedaan. Gisteren en vandaag stonden er tripjes op de planning. Gisteren naar mooie meertjes en watervalletjes en vandaag ben ik naar the rainforest geweest waar ik krokodilletjes en grote spinnen heb gespot. Al met al weer lekkere dagen achter de rug dus en ik moet zeggen dat 3 tripjes in 3 dagen redelijk vermoeiend is dus tijd om te slapen nu. Morgenochtend vlieg ik naar Sydney! Heeel veel zin in. En dat ik morgen al naar Sydney ga doet me meteen beseffen hoe snel de tijd gaat en dat ik in die tijd ook al bijna alles wat ik wilde zien van Australie gezien heb. Het besef van wat ik eigenlijk allemaal gezien en gedaan heb dat komt pas als ik weer thuis ben denk.

16 December 2017

Magnetic Island zit er alweer op. Inmiddels ben ik aangekomen in Cairns waar ik 5 nachten verblijf. Mijn laatste stop voor Sydney!! Magnetic Island vloog voorbij, ik had er tenslotte maar 1 volle dag. Ik verbleef hier in Bungalow Bay Koala village. Bij het hostel was een parkje met daarin koala's, slangen, schilpadden en andere reptielen (die niet meer kunnen leven in het wild door bijvoorbeeld een ongeluk). Deze mocht je vast houden en ik kreeg een foto met een koala. Ook heb ik het eiland verkend met een auto met 3 andere meiden. Zo heb ik veel kunnen zien in één dag. Vandaag was een dag van wachten, wachten, wachten. Op de ferry, op de bus en tot ik op plaats van bestemming ben. Had weer een busritje van 6 uur te gaan, waar in nederland een rit van 2 uur lang is, is hier een rit van 6 uur redelijk normaal. Op dit soort momenten is het wel jammer dat jullie allemaal aan het slapen zijn en er dus weinig mensen zijn om even mee te praten. Tot de volgende, see you!

13 December 2017

Met een lach op mijn gezicht schrijf ik weer een nieuw berichtje voor jullie. Want opnieuw heb ik mooie dagen achter de rug. Whitsundays stond op de planning afgelopen dagen. En witte (hier het strand ipv de sneeuw) zonnige dagen (hier en daar een klein buitje en wat wolkjes) waren het zeker. Van tevoren maakte ik me een beetje zorgen over de zeiltocht, want bij whitsundays kom je alleen per boot en ja ik ben een beetje zeeziek. Maar gelukkig met wat pilletjes en bandjes tegen reisziekte heb ik hier geen last van gehad. Ik heb gesnorkeld waarbij ik mooie visjes en koraal heb gezien. Heel erg lekker gegeten (ik kan weer even teren op mijn pasta, soep, salade en rijst). Weer hele leuke mensen ontmoet, veeeel foto's gemaakt en natuurlijk weer enorm genoten! Vanavond nog een afterparty met de mensen van mijn trip en morgenvroeg gaan we weer verder naar Magnetic island. Hebben jullie een beetje genoten van de sneeuw? Kijk uit met de gladheid en tot snel!

9 December 2017

En dan zit ik alweer in de bus naar airlie beach waar maandag een 2 daagse boottrip naar Whitsundays op de planning staat. De afgelopen 3 dagen zijn weer voorbij gevlogen. Wat heb ik een mega leuke tijd gehad op Fraser island. Heb enorm veel gelachen met alle leuke mensen die ik heb ontmoet, veel gerelaxed aan meertjes, meegevlogen in een vliegtuigje om het eiland van boven te kijken, gereden in een 4x4 auto en misschien iets te veel wijntjes gedronken. Het eiland viel qua bezienswaardigheden wat tegen maar onder andere de 2 Duitsers en de Canadees die ik heb ontmoet hebben mijn trip gemaakt. Het einde van de trip was wat apart, onderweg naar een meer kwamen we de politie tegen die oa testte op alcohol hierbij moest onze tourguide blazen en bleek teveel alcohol in zijn bloed te hebben. Super slecht van hem natuurlijk, dit was dan ook zijn laatste trip als tourguide op fraser, verdiende loon. Inmiddels zitten de eerste 4 uur van mijn bustrip erop. Nog maar 10 uur te gaan!

6 December 2017

Na een paar regenachtige dagen in Noosa ben ik inmiddels aangekomen in Rainbow beach. In Noosa zat ik in het hostel Halse Lodge YHA een leuk hostel met veel leuke mensen. Ik heb hier de coastal walk gelopen, een wandeltocht door het national park van Noosa, een opruimdagje gehad waarbij ik mijn foto's heb geordend en mijn tassen weer netjes heb gepakt en gelukkig heb ik de laatste dag nog een beetje van het strand kunnen genieten. Vandaag een stranddagje, moet natuurlijk wel met een kleurtje thuis komen. Morgen staat Fraser island (het grootste zandeiland ter wereld) op de planning! Zin in!! Inmiddels zit het eerste kwart van mijn reis er al op! Zoals jullie weten geniet ik enorm maar natuurlijk zijn er ook dingen die ik mis van thuis. Het meeste mis ik toch wel het normale eten, ik ben altijd maar even op dezelfde plek en ben alleen dus is boodschappen doen is best moeilijk. Vaak komt het neer op salade, soep, pasta of rijst. Maar goed, ik maak er maar het beste van! Groetjess

27 November 2017

Sinds mijn laatste post heb ik alweer 2 plaatsen bezocht. Afgelopen week ben ik 4 dagen in Brisbane geweest en 3 dagen in Byron Bay. Brisbane is een leuke stad, hier heb ik o.a. een stadstour gedaan georganiseerd vanuit het hostel, gerelaxed in southbank (het stadsstrandje) en heb ik een rondvaart gemaakt met de ferry. De stad is erg bruisend en aan het moderniseren. Afgelopen woensdag ben ik met bus van Brisbane naar Byron Bay gegaan waar ik diezelfde dag meteen mijn eerste surfles had. In totaal heb ik 3 surflessen gevolgd en het was super leuk! Natuurlijk ben ik veel van bet board afgevallen maar gelukkig heb ik ook een aantal golven mee kunnen pakken dus het begin is gemaakt! Gisterenochtend ben ik naar de vuurtoren van Byron bay gelopen, waarvoor ik flink wat heuvels en trappen moest beklimmen maar het harde werken werd beloond door weer mega mooie uitzichten. Nu ben ik met de bus onderweg naar Noosa waar het voornamelijk relaxen zal zijn. Daarna veel leuke trips op de planning!

24 November 2017

Daar ben ik weer, vanuit een stoeltje voor het hostel waar ik verblijf in Alice springs. In de schaduw wel is waar want na 3 dagen gelopen te hebben in de volle zon heeft mijn huid wel een dagje schaduw verdient. Ik heb 3 mega vette dagen achter de rug in het rode centrum van Australië. Voorheen was ik aan het twijfelen of ik hier wel naar toe zou gaan maar wat ben ik blij dat ik gegaan ben! Ik ben onder andere naar Ayers rock, kata Tjuta en Kings Canyon geweest. Ayers Rock was top om gezien te hebben, hier hebben we alleen een wandeling omheen gemaakt (wat voldoende was met 39 graden) de andere 2 hebben we ook beklommen. Jaja ook hier hadden we een gemiddelde temperatuur van 34 tot 39 graden. Ik heb geslapen onder een prachtige sterrenhemel met een hoop vallende sterren en kangeroo gegeten. Kortom, weer een mooi avontuur rijker! Vandaag een rustig dagje, morgen vlieg ik naar Brisbane waar de oostkust op me ligt te wachten. Hoe is het daar in Nederland? Nog mooie avonturen meegemaakt?

18 November 2017

Hi, Dit bericht schrijf ik wanneer ik in de bus zit vanuit Adelaide naar Alice springs, een busrit van ongeveer 20 uur. We moeten er wat voor over hebben om Ayers rock te kunnen zien en daarnaast ook nog wat geld te besparen. Ik heb een paar top dagen gehad, Adelaide was niet heel bijzonder maar Kangeroo Island was super. Hier heb ik natuurlijk Kangeroos gezien maar ook koalas, zeehonden en vooral heel veel mooie natuur. Ook heb ik gekajakt en ben ik met een bord van een berg in "mini sahara" gegaan. Vele van jullie hebben al foto's gezien op Facebook en of Instagram. Inmiddels ben ik alweer anderhalve week alleen op stap en het bevalt me, eigenlijk ben ik nooit echt alleen, ik ontmoet mensen tijdens tours of in het hostel. Over hostels gesproken, jullie zullen je vast af vragen hoe het slapen in een hostel me af gaat. Ook dit gaat best oke, tuurlijk zijn er een hoop prikkels maar met oordoppen verminder je er daar veel van. Ik doe gewoon lekker mijn eigen ding en geniet van elke dag!

14 November 2017

Goodmorning! Een beetje uit te houden daar in het koude landje? Hier is het prima vertoeven met tot nu toe een gemiddelde temperatuur van 26 graden. Inmiddels zit ik weer op het vliegveld te wachten op mijn vlucht naar Adelaide, hier wil ik onder andere naar Kangeroo Island. Melbourne was mooi, maar voldoende voor 3 dagen. Zondag heb ik de stad verkend, een mooie varierende stad, met veel groen om de stad heen en veel hoogbouw. Ik ben er o.a. naar victoria market geweest, op het Eureka skydeck en heb als sportliefhebster natuurlijk ook een kijkje genomen bij de stadions. De andere 2 dagen ben ik aan de kant waar mijn hostel zat gebleven, mijn hostel zat in St. Kilda. Een beroemde badplaats waar het bij veel mensen dan ook ging om het drinken en het chillen op het strand. Leuk voor even, maar daar ben ik hier uiteindelijk niet voor! Omdat ik maar 1000 tekens kan gebruiken per bericht en ik jullie graag veel wil vertellen, zal ik waarschijnlijk iets vaker een blog posten! Tot snel!

9 November 2017

Hongkong Mijn 2e dag zit er alweer zo goed als op. Maar wat een toffe stad is dit, met een waanzinnige skyline die misschien nog wel indrukwekkender is dan de skyline van New York. De stad lijkt ook een beetje op New York alleen zie je hier mensen met mondkapjes en natuurlijk bijna alleen maar Chinese letters. Mijn vlucht gisteren is prima verlopen. Al is de dag die dan meteen volgt wel zwaar. Even voor jullie beeld, ik kwam hier om 7 uur 's ochtends aan, waar het bij jullie nog maar 12 uur savonds was. Ik had dus meteen al een lange dag voor de boeg waarin ik al veel van de stad heb kunnen zien. Zoals de clocktower, de skyline, een marktje en Kowloon Parc. Vandaag ben ik met de ferry naar Hongkong Island gegaan. Hier heb ik onder andere Victoria Peak een stukje beklommen en ben ik vanaf de top helemaal naar beneden gelopen. Morgen nog één dagje hier, dan ga ik onder andere naar Ladies market en een tempel en dan vlieg ik savonds alweer naar Melbourne. De tijd vliegt nu al!

4 November 2017

Eindelijk, na maanden aftellen vertrek ik dinsdag samen met mijn grote rugzak via Hongkong naar Australië. Afgelopen tijd heb ik veel ideeën opgedaan en voorbereidingen getroffen. Zo heb ik een surfles gevolgd en een introductie duikles gehad. Ik hoop deze ervaringen goed te kunnen gebruiken. De laatste weken heb ik veel afscheid etentjes en drankjes gehad en ben nog lekker een weekje op vakantie geweest. Gisteren heb ik mijn laatste werkdag gehad. Vandaag wordt mijn moeder 50 en viert ze een feest, een mooie gelegenheid dus om nog van veel familieleden en kennissen afscheid te nemen. Veel mensen zijn erg benieuwd naar mijn belevenissen aan de andere kant van de wereld. Ik zal dan ook via deze site een blog bij houden. Ik probeer elke week mijn verhaal met jullie te delen en hoop dat jullie een beetje met mij mee genieten en met mij mee 'reizen'. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en natuurlijk zijn zowel reistips als tips over mijn blog altijd welkom. Tot in Hong Kong!