Netherlands, Italy, Germany · 102 Days · 343 Moments · June 2017

De reis van Maureen op Sicilië!

25 September 2017

En nog meer mensen ❤️❤️☀️
More people 🤗👍🏼🎉😘
People I met:

24 September 2017

En laatste reisdag ik ben vroeg opgestaan, de koffer had ik ervoor al goed ingepakt samen met de heerlijke arance/limoni marmalade hmmm. De rest van mijn souvenirs zaten in mijn rugzak ☺️ Na een kopje espresso met de eigenaar op weg gegaan naar het vliegveld, auto ingeleverd. Geen schade dus borg weer terug 🤗.. dat zegt wel wat als je hun auto's ziet lol... daarna ga je naar een kantoortje waar ze dit aftekenen als bewijs. Toen naar de incheckbalie.. was te vroeg pas om 9:00!.. dus was half uurtje wachten maar heb gezellig met mensen uit de achterhoek opgetrokken. Was ook in ene slecht weer met regen en onweer. Dus ons vliegtuig bleek uitgeweken te zijn en kwam later gelukkig wel na 2 uur...al met al pas 16:05 geland maar nog half uur staan wachten tot ze het toestel konden parkeren...koffers gehaald en 18:00 was ik thuis pffff.. heerlijk onthaal door mijn beestjes 😍😍😍😍 Met 6301 begonnen en 7757 klaar...

23 September 2017

Mijn laatste avond op Sicilië wat heb ik het leuk gehad! Mooi weer, lekker eten en zoveel leuke mensen ontmoet van over de hele wereld. Veel mooie b&b's gezien en nu zou ik er graag zelf een willen starten .. ergens tussen Siracuse en Catania in lijkt mij super! Maar ja eens zien hoe je dat kunt bewerkstelligen zonder bank beroven lolol eerst maar weer bijkomen thuis .. op instagram was ik ooit al begonnen met ideetjes..B&B Viaggi di Sogno....
Vandaag vroeg naar Catania gegaan na een lekker ontbijtje. Wat een aardige man! Zijn moeder is Duitse dus vandaar dat hij dat goed spreekt. Voordeel van vroeg zijn een goede parkeerplaats zo in het centrum in de buurt op aanraden van de eigenaar. Super! Denk vanaf 09:00/9:30 rot 13:30.. €4,50 geen geld! En wat een mooie stad zoveel te zien aan mooie gebouwen en mensen..komen weer veel fotootjes aan 😊👍🏼.. ben weer op honk kreeg ik gewoon weer een bordje met pasta..met citroen en parmezaanse kaas was erg lekker! Er komt zo nog een groep mensen eten af en toe doet hij dat. Hij verbouwd trouwens vergeten Siciliaanse groentes naast andere dingen. Oh daar is de bus 😄👍🏼

22 September 2017

Hele vriendelijke man hier nooit gedacht dat ik hier nog eens Duits zou praten maar wel grappig! Heerlijk ontbijtje staat klaar met eigengemaakte jams..
Dit is mijn laatste b&b helaas minder mooi/luxe dan de rest. Maar ja 2 nachtjes en morgen Catania in. Dan eet ik mijn lunch daar en neem ik wel wat mee aan eten. Hier hebben ze alleen ontbijt.. wel net lief een bordje met wat apperitivo's gehad, een fles water en sinaasappelsap. Prima hoor lekker met wat brood, had vanmiddag al lekker een bord pasta 👍🏼😜.. ik had geen zin meer in rijden of zoeken naar een restaurant. Dus lekker even bij het zwembad gezeten en voor mijn kamer. Nu binnen want waait best en is vrij fris. Bijtijds zzz morgen tussen 8:30-9:00 ontbijtje en dan op naar Catania.
Siracuse... wat een mooie stad en dan heb ik alleen het oude gedeelte Ortigia gedeeltelijk gezien. Groot mooi druk en 28 graden pfff.. Dus na 4 uurtjes vond ik het welletjes en ben terug gegaan naar mijn auto en net aangekomen in mijn alweer laatste b&b. Ik weet niet of ik deze zou aanraden. Aardige eigenaar en goed dat ik ook Duits spreek haha..had liever een einde gehad zoals mijn een na laatste of 1e b&b.. maar er is een zwembad dus ik ga daar zo lekker liggen.. mobiel is bijna leeg dus even zien of ik ook wifi bij het zwembad heb anders maar ff niet haha..
En vanochtend na een goede nacht in een heerlijk bed weer een superontbijt! Ik zweer het ik kom hier rollend weg lolol Gelukkig loop ik ook veel 🤣🤣🤣☀️😇😎 Zo weer inpakken en naar Siracuse daar rondlopen en weer door naar mijn laatste b&b alweer 😭...

21 September 2017

Wow wat een mooie plek hier en l'aperitivo was so good!! Organic/ vegetarian but fresh and delicious! Ik moet echt afkicken na deze twee weken qua diner en ontbijt 😳😭😇😎☀️
Mijn een na laatste b&b alweer 😭😭 maar wat een mooi weer!!! 😍😍 Natuurlijk te vroeg dus kamers nog niet klaar maar no problemo met zo'n zwembad! 👍🏼😎🏊🏻‍♀️🏖 Aardige ontvangst niets is teveel en een rondleiding gehad. Heerlijk bij het zwembad gelegen en in een schommel hang stoel gezeten. Er lopen 6! honden rond allemaal lief en doen geen vlieg kwaad. Om half 3 kon ik mijn kamer in WOW!!! Hier zou ik zo kunnen wonen lolol ik wil deze stijl ook boven bij mij 😇😄
Vandaag naar Noto gereden wat een mooie oude barokken stad is dat. Van de ene in de andere wow 👍🏼👍🏼🕍🏛☀️... ik ben meestal vroeg dan is het nog niet zo idioot vol en druk met toeristen. Die zijn er meestal vanaf 10:00 uur..heb mijn autootje daar op het parkeerterreintje gezet. € 0,80ct per uur! Kan Amsterdam nog eens wat van leren 😳🤗 Ruime uur later ben ik vertrokken werd warm en voller dus fijn om dan uit een drukke stad te vertrekken. Half uurtje later was ik in mijn volgende b&b WOW!!! Natuurlijk te vroeg maar je kon je omkleden en heerlijk bij het zwembad gaan liggen, wat ook gedaan heb. Heerlijke plek hier en de kamer 😍😍😳👍🏼👍🏼.. groot en erg mooi! Vanavond hier mee-eten en morgen ontbijt om 8:30. Dus kan weer beetje uitslapen hihi. Alleen jammer wifi bij receptie verder niet. Ik vind dat het overal op de kamers zeker moet zijn.
Het ontbijt hier is super! Luca en Maria ontmoet, Arianne nog niet. Er zijn een paar die nu gaan zwemmen brrr is fris met dat koude windje.. brave! Ze hebben hier voornamelijk carob bomen en olijfbomen. Die boontjes/zaadjes die hierin zitten werden vroeger gebruikt om goud etc mee te wegen. Vandaar de naam karaat. Het wordt nu gebruikt voor meel etc. Ze proberen dat hier ook op te gaan zetten een soort van molen om meel te malen. Ze zijn hier heel bewust met bio en de natuur bezig. Gescheiden afval etc. Topplek!
Hier zoals beloofd meer fotootjes van mijn b&b!

20 September 2017

Marco die mij opving bij de receptie is een een goede host en werkt hier part time om de eigenaren te helpen met het Engels en opvangen van internationale gasten. Intelligente aardige man die veel weet over de omgeving en zelf ook bezig is met het opstarten van zijn eigen business om Scicli en omgeving meer bekendheid te geven. Reisleider gids leraar Engels en Italiaans etc. Kortom hele middag aan de praat geweest en hem in contact gebracht met Robin mijn reisadviseuse. Verder Scicli in geweest 's avonds super mooi!! Als je aan komt rijden en die lichtjes.. wow! Lekkere pizza San Giuseppe op en toen weer terug in het pikkedonker 😳💪🏻🙃..grazie mille marco!
Daarna door naar mijn b&b Le Chiuse di Guadagna. In the middle of knowwhere maar erg mooi en moderne b&b. Ze hebben er ruim 10 jaar over gedaan zelf en met fondsen om het verbouwen tot hoe het nu is. De ruimte voor ontbijt is bijvoorbeeld een oude stal geweest en zo is alles eigenlijk van oud naar nieuw gemaakt maar wel met behoud van de oude vormen en ruimtes. Morgen maak ik meer foto's maar hier zijn er vast een paar 😊
Travelday naar mijn b&b Le Chiuse di Guadagna vlakbij Scicli. Ruim 2,5 uur rijden maar over de SS115. Goed te doen en rijd erg prettig. Door Gela heen wat niet zo mooi is met veel fabriek en industrie. Afgeslagen naar Modica Altra (de oude stad). Het was vrij druk dus stukje doorgereden en toen geparkeerd. Daar lekker even rondgelopen en ergens geluncht met een broodje ham/kaas en natuurlijk een granita al limone.

19 September 2017

18 September 2017

Fattoria Mosè een heel oud gebouw maar erg mooi!
Reisdagje van Trapani naar Agrigento/Mosè. Weer heerlijk ontbeten en met een dikke knuffel ga ik weer op pad. Eerst langs le Saline (zoutpannen) dat is maar 10 minuutjes rijden. Erg grappig om die zoutheuveltjes zo langs de weg te zien.. toen door naar Realmonte waar de Scala dei Turchi. Een witte rots met trappen en erg mooi blauw water hierdoor. Wel te warm om op het midden van de dag naar beneden te lopen en weer naar boven 😜..maar toch gedaan 💪🏻.. daarna ingecheckt bij Fattoria Mosè een oud maar mooi landgoed dat al heel lang bij Chiara in de familie is. Erg aardige dame die ook nog eens goed kan koken! Heerlijk gegeten met 20 man aan tafel! Ik heb hier eerst heerlijk gezwommen en gerelaxt en ben boor de zonsondergang naar Agrigento gegaan, le Vale di Templi. Indrukwekkend die oude tempels en oude olijfbomen die er toen ook al waren. Mooie dagafsluiting het diner, heel gezellig zo op de Italian way met zijn allen aan 1 grote lange tafel. Goed eten goed gezelschap!
Volgende reisdag ik ga na een lekker ontbijt weer op weg naar Agrigento. Jammer dat ik weg moet want is een fijne plek. Ik ga eerst naar le Saline (de zoutpannen) welke niet te ver weg liggen van hier. Daarna een stuk rijden naar Realmonde waar de Scala dei Turchi liggen. Een witte rots met Siciliaanse trappen aan zee 😎🤗.. vandaar naar mijn b&b in Mosè, dat ligt vlakbij Agrigento en de Vale di Templi. Ik wil voor de zonsondergang daar ook graag heen en dat schijnt erg mooi te zijn al die oudheden en vooral de zon erop.. nu eerst maar even klaarmaken en ontbijten zo!

17 September 2017

Heerlijk boodschapjes gedaan en pane con mortadella gegeten.., had nog over dus vanavond weer op lekker even simpel maar toch lekker!! Beagle van de eigenaren kwam ook even kijken.. woont zeg maar buiten.. dus heeft daar ook een hok en kan lekker lopen.. maar weet niet of hij nou veel aandacht krijgt..vanmiddag heerlijk bij het zwembad gelegen.. fijn wat ontspanning! Morgen lange dag; ontbijten, inpakken/uitchecken en naar Agrigento..ruim 2,5 uur rijden en met 2 geplande tussenstops bij de zoutpannen en de Scala dei Turchi.. iets langer 😎. Gelukkig ligt dat zout op 10 minuten rijden dat scheelt lol..dus bijtijds mijn bedje in, 8 uur weer dat heerlijke ontbijt! 🤗
Monte Erice opgeweest met de kabelbaan (Funerice Erice). € 1,50 parkeren en € 9,00 retourtje. Erg mooi uitzicht en heerlijk door de oude straatjes gelopen. Na bijna 2 uur vond ik het wel gezegend. Werd vrij winderig boven dat was te voelen in de cabine terug haha. Er waren ook autoraces aan de gang leuk om die oude autootjes te zien. Verder natuurlijk weer wat geshopt🤣 ik heb nog nooit zoveel gekocht hoop dat ik het mee terug krijg lol. Alles in mijn rugzak iig.