Europe · 15 Days · 39 Moments · August 2017

De reis van Martijn & Nelleke door Slovenia

26 August 2017

Wij zijn weer thuis!!! Leuke vakantie gehad en ook heerlijk om weer thuis te zijn en de komende week nog leuke dingen te doen samen.

25 August 2017

Na een goede nachtrust zijn we vandaag begonnen aan de terugweg, helaas met veel files, dus echt ver zijn we niet gekomen. Wel hebben we eindelijk deze vakantie pannekoeken kunnen klaar maken πŸ˜… We staan op een hele kleine camping, maar met een heel groot sanitair gebouw wat helemaal verwarmd is, joehoe! En Nelleke heeft een teek, gelukkig had een Nederlandse buurvrouw een tekentang mee zodat deze direct verwijderd kon worden, ja, we houden het in de gaten ;)

24 August 2017

Vanochtend hebben we samen met Robert & Ida koffie gedronken en ontbeten, hierna hebben we de tent weer afgebroken en de auto weer ingepakt. Na het afscheid (R&I gaan weer naar huis) zijn wij vertrokken richting de camping waar Nelleke een aantal jaar heeft gewerkt. Van de week had Nelleke al contact gezocht met oud collega's die daar nu weer voor Roan aan het werk zijn en gelukkig hadden zij nog wel een tent vrij, bij aankomst werden we met open armen ontvangen en kregen gelijk wat te drinken. Vervolgens werd ons de tent aangewezen waar we in mochten overnachten, en wat een luxe! Alles zit erop en er aan (behalve een douche 😊) En voor het eerst in onze vakantie hebben we gebbqt! We hopen op een warme nacht, tot morgen!

23 August 2017

In Otocek werden we vanmorgen wakker van ronkende campers. Dus al vroeg wakker en ons klaar gemaakt voor een dagje Gric/ Brezice/ Kebab. Ida en Robert kwamen rond 3 uur in Gric waar wij al een aantal heerlijke welkomstdrankjes mochten nuttigen met Andrej. Hierna uiteraard weer een aantal caches gezocht! Nu net terug op de camping en na deze biertjes gaan hier de lichtjes weer uit. Morgen de tent weer inpakken en op naar Terme Catez!

22 August 2017

Zoals gezegd, was het vandaag tijd om onze spullen in te pakken en verder te trekken richting Gric. Rond 12:30 was de bus weer vol geladen en waren wij weer onderweg. We hoefden maar 1,5 uur te rijden naar onze overnachtingsplek. Wat een rust in vergelijking met de vorige camping en bij de rivier die hier al een beetje warmer is ;) Hier hebben we rustig aan onze kleine tent weer opgezet, om vervolgens nog even naar het shopping center te gaan voor schoenen en korte broeken :) Weer terug op de camping heeft Martijn nog even gezwommen in de Krka met de zwanen en hebben we pasta salade gemaakt met wat restjes. De douches op deze camping stellen niet veel voor, maar zijn in ieder geval wel lekker warm! Nu liggen we lekker knus in ons tentje, morgen kebab!

21 August 2017

Een dag waarin we eigenlijk niet zo heel veel wilden doen is geΓ«indigd in een hele actieve dag. Rondje over de camping gelopen met als doel eindigen met de cache die ergens in het bos verstopt zit. En helaas nog steeds, want we hebben 'm niet kunnen vinden. Na een biertje te hebben gedronken bij de campingbar besloten we om er toch nog even op uit te gaan. We kwamen terecht bij een ruΓ―ne, heel gaaf! Daarna door naar een ander oud kasteel en nog een cache gezocht en uiteindelijk gevonden in een grot. Uiteraard hadden we na deze berg- en boswandelingen geen zin meer in koken, dus hebben we onszelf verwend door heerlijk uit eten te gaan. Morgen naar de volgende camping, waarschijnlijk in Otocek. Tot morgen!

20 August 2017

Gisteren de avond afgesloten met regen, met de verwachting dat het vandaag de hele dag niet anders zou zijn, maar gelukkig was het droog toen we wakker werden. En het zonnetje kwam er zelfs door in de middag. We besloten om er gewoon op uit te gaan met de drone en maar te kijken waar we zouden eindigen. Eerst bij een kerkje en riviertje want rond gevlogen, vervolgens naar de skilift VΓΆgel, nee, veel te druk. Op naar de slap Savica, iets minder druk. Leuke en pittige wandeling, maar weer ontzettend mooie uitzichten! Op de terugweg nog hier en daar gestopt voor wat caches, te dronen en om even het meer van Bohinj in te lopen. En nu hebben we net wraps gegeten, met worstjes, haha, omdat we het gehakt niet meer vertrouwden, maar was erg lekker!! Za jutri!

19 August 2017

Toen we vanmorgen wakker werden gingen we vol goede moed richting Soteska Vintgar, een vallei met slaps. Een fluitgrage opa sommeerde ons om op een helling van 45 graden te parkeren, wij zijn de beroerdste niet en volgden zijn instructies op. Vervolgens moesten we een stuk naar beneden lopen, om bij de kassa te horen dat je alleen contant kunt betalen, dit stond nergens eerder aangegeven, waardoor wij behoorlijk pissig weer terug konden, omdat de dichtstbijzijnde ATM een paar KM verderop zat. Teruggelopen naar boven en met gierende banden richting een overdekt zwembad gegaan, aangezien het weer ook niet geweldig was. Na 1,5 uur te hebben gezwommen, hadden we dit ook alweer gezien :) Dan maar richting het shopping center om daar te lunchen en rond te kijken. Weer "thuis" gekomen zijn we naar een lokaal eettentje gegaan waar we lekker hebben gegeten en gedronken. Nu weer in de tent en aangezien het nog regent kruipen wij zo onder de wol en gaan we een filmpje kijken. Trusten!

18 August 2017

Vandaag een leuke en actieve dag gehad. Eerst een handwasje gedaan, toen zijn we naar een kabelbaan gereden waarmee we omhoog zijn gegaan, een ontzettend mooie wandeling hebben gemaakt en vervolgens weer naar beneden gerodeld wat eigenlijk best wel een beetje snel ging 😊 Helaas kreeg Martijn toen een migraine aanval, dus terwijl hij buiten op het luchtbed en wat asperines aan het rusten was heb ik mijn boek uit gelezen. Zodra Martijn er weer "bij" was hebben we nog wat boodschappen gedaan en wat caches gezocht. En ook al vinden wij ze niet altijd, de plekjes waar we komen zijn echt fantastisch. Nadat we kip hebben klaargemaakt voor het avondeten zijn we op de fiets gesprongen en zijn we naar een aantal velden gefietst waar Martijn kon dronen en ik even met mams kon bellen πŸ˜… Weer bergje op, maar deze keer ook bergje af, kneiterhard naar beneden. Whoohoo! Nu gaan we even douchen, maar wel bij een ander toiletgebouw, want het gebouw hier vlakbij heeft alleen koud water, brrrr
Oeoeoe, wat gaan we doen?

17 August 2017

Alweer een dag bijna voorbij... Hierbij een aantal foto's van de omgeving, gemaakt tijdens een avondwandeling waarbij we ook eindelijk onze eerste cache hebben kunnen loggen. Ook een aantal foto's van onze camping to be 😁 Dan nog 2 foto's van de plattegrond van de camping. Wij zitten bij Cona 7, de rode lichtjes geven de waterpunten aan en daar staan wij rechts van. Nou gaan we even Monopoly spelen, Lahko noc!
En Martijn heeft de kerstboom voor dit jaar al uit gezocht ;)
Foto van de omgeving πŸ˜‚
Pfff, helemaal stuk. Dachten een paar caches toe doen met de fiets, maar de hoogteverschillen zijn groter dan gedacht. En het ergste van alles, de caches zijn er niet... De Slovenen zullen toch de caches beter moeten onderhouden...
Goedemorgen!! Heerlijk weer en voor ons straks tijd om caches te zoeken, wat gaan jullie doen vandaag? πŸ˜€

16 August 2017

#regen #wedon'tcare
Oeoeoe, dikke onweer hier.
Drankje en Stap op bij de camping bar πŸ˜‹
Goed geslapen en met het zonnetje weer wakker geworden. Eerst maar even naar de winkel geweest en nu een lekker ontbijtje aan het klaar maken

RISK De Luxe #bevatmeerdan300miniaturen
Helaas was de camping waar we in eerste instantie heen wilden vol. Dus toen moesten we op zoek naar iets anders. Achteraf zijn we er blij om, want nu hebben we een grote camping gevonden waar alles is, maar met ruime plekken, dus merken niets van de drukte. Tent is net op gezet, nu even boodschappen doen en dan straks de tent inruimen, joehoe!
Und wir sind wieder unterwegs. Noch 2 Stunden und dann sind wir auf das Campingplatz in Slovenien. Joehoe!

14 August 2017

Net aan gekomen op de 2e camping. Eerst biertje, dan tent opzetten
We vragen ons af wat dit is?
Wij zijn weer op pad, vandaag ongeveer 6 uurtjes rijden. We hopen ons tentje weer te kunnen opzetten ergens in Oostenrijk tussen Salzburg en Villach. Joehoe πŸ€—

Op zoek naar caches
Leuk veldje met genoeg ruimte πŸ˜€
Eerste stau genau
Hoppa
On our way!!

We nemen gelukkig bijna niets mee πŸ˜‚
Nog even een drankje bij M&D voordat we naar huis gaan om te starten met inpakken 😊