Europe, Asia · 22 Days · 32 Moments · September 2017

Honeymoon Mariska & Roy in Sri Lanka/Maldiven

2 October 2017

29 September 2017

Terug naar huis! Het was geweldig!! Een vakantie om nooit te vergeten!!😍😍

28 September 2017

Donderdag was ons laatste dagje op de malediven! We zijn gaan ontbijten aan het strand bij Sangu resort. Daarna hebben we gesnorkeld en een haai gezien tijdens het snorkelen 🀣!! In de middag hebben we de catamaran gehuurd en zijn we met zn tweeen gaan zeilen. Als kers op de taart kwamen we dolfijnen tegen! In de avond heerlijk onze vers gevangen vis bereid en gegeten .

27 September 2017

Woensdag zijn we twee excursies gaan doen! In de ochtend op snorkel trip bij twee andere eilandjes met hele mooie riffen! Zelf een tonijn en Marijn gezien. Leuke tocht ! In de middag heerlijk gaan lunchen bij het o restaurant en in de avond gaan nacht vissen! Roy heeft 4 vissen gevangen ( ik nul...πŸ˜‚) donderdag avond krijgen we ze geserveerd ! In avond mooie setting op het strand bij Sangu restaurant incl candle light! Daarna was er een pool side party met led show✌🏻

26 September 2017

Zandbank bij kuredu met zonsondergang
Vanochtend om 6:30 opgestaan om de zonsopkomst te zien! Een wandeling om het eiland gedaan en daarna lekker gaan ontbijten! Om 11:00 had Roy een privΓ© les catamaran zeilen om te zien of zn skills genoeg waren om alleen te varen. So he did! Om 14:00 zijn we met zn tweetjes gaan zeilen helemaal alleen op de Indische Oceaan!!! 😍 In de avond was er een crab race in het hotel πŸ¦€πŸ¦€ We hadden Lewis Hamilton geadopteerd en hij werd 4e in de finale ronde: crab Max verstappen won✌🏻✌🏻

25 September 2017

Onze strand villa met jacuzzi @ kuredu resort😍🏝🌴 het is net zo mooi als in de boekjes. Ontvangen met trommels en een cocktailtje!

24 September 2017

Aangekomen in het paradijs!eerst een vlucht van colombo naar Male( hoofdstad van de Malediven). Daar een watervliegtuig gepakt naar ons resort Kuredu! Hele leuke ervaring om op het water te landen.

23 September 2017

Vanmiddag rustig aan gedaan en een potje water volleybal! Erna ingecheckt voor de malediven! Net hilarische taferelen met Engelse gasten meegemaakt! Ze hoorde dat we net getrouwd waren dus moest er champagne besteld worden 🀣✌🏻! De kurk vloog over het zwembad πŸ˜‚πŸ˜‚! Knetter gek die ouwe lui ☺️😁
De afgelopen twee dagen weinig gedaan behalve zwemmen en zonnen hihi! Gister meegedaan aan een basketbal potje in het zwembad ! Hotel entertainment is normaal niet ons ding maar is hier wel echt profi! Mooie shows in de avond, hele goede service en aardige mensen. Hier komen veel mensen dan ook voor een paar weken naar toe! Straks Inchecken voor de Malediven πŸ‘ŒπŸ‘Œ

21 September 2017

The good life @ Riu Sri lanka!!!! 5 stars all in genieten van veel luxe, eten en drinken! En de Pacha discotheek ook uitgeprobeerd op de eerste avond haha( hierdoor wel t eerste ontbijt gemist bij Riu 🀣) gezellig avond met cocktails en sambuca ( ja ook deze waren all in... oeps)
Op de laatste dag van de rondreis hebben we een boottocht door de Madu River gedaan. Hier zijn overal mangroves waar we door heen gingen. Overal waren kleine eilandjes met een school, een met een tempel, een met kokosnoten oa. Roy heeft nog een fish spa behandeling gehad van karpers Haha. Daarna afscheid genomen van Pini waarna onze vakantie van doe-vakantie verder ging naar Chill vakantie bij Riu Sri lanka!!! 😍🍷🏝🌴

20 September 2017

De een na laatste dag van onze rondreis vanuit nuwara eliya ( 18graden) 170 km verder naar uduwalawe(35 graden) . Onderweg is Roy nog even langs de kapper gegaan Haha! Hoofdmassage alles dabei voor 5 euro πŸ‘Œ In uduwalawe hebben we een transit home bezocht voor olifanten en zijn we op safari gegaan in het national park! Hotel elephant trail was top! In de avond een drankje gedaan en gezellig gekletst met een stel uit Engeland. We moesten weer vroeg op dus op tijd naar bed!

19 September 2017

Weer een mooie dag achter de rug! Vandaag begonnen met een trein reis vanuit Kandy! Erg leuk om te ervaren. Je reist hier voor 20 cent!! Daarna opgepikt door Pini en ook mooie reis door de thee plantages gemaakt hoog de bergen in. Uren achter elkaar slingerbochten en veel natuur. Een rondleiding door een brits opgerichte thee fabriek en waarna we ook zelf thee gingen plukken! Hilarische meid die ons hielp en graag selfies maakte met ons. Vervolgens bij het oudste postkantoor van Sri lanka geweest om voor 2 euro 12 kaarten incl postzegels te kopen! Afgesloten met een lekkere pizza en een wandeling de berg omhoog met prachtig uitzicht!!

18 September 2017

Man wat maken we veel mee !! Vandaag bij de botanische tuinen geweest , een massage Sri lanka stijl gehad ( volledig natuurlijke producten die echt enorm stonkenπŸ˜‚) , batiks bekeken.. dit zijn handgewerkte schilderingen, en daarna nog even ons duiksetje uitgeprobeerd !

17 September 2017

Dinnertime bij Amaya Hills hotel midden in de bergen πŸ‘ŒπŸ‘Œ
Vandaag van Sigirija naar Kandy. Onderweg mooie tempels gezien en een stop gemaakt bij een kruidentuin. Dit was een complete natuurlijke apotheek waar voor iedere probleem wel een natuurlijke plant was. Uitgebreide uitleg gekregen van een gids. Daarna zijn we naar de Tempel van de Tand gegaan. Mooie geschiedenis les wederom van Pini. In de middag een markt bezocht, door de markt gelopen en een traditionele dans gezien. Nu zijn we in het hotel Amaya hills boven op de bergen met mega veel uitzicht. Foto's volgen morgen πŸ˜‰

16 September 2017

In de ochtend hebben we de Sigirija beklommen ( meer dan 1000 trappen!) waarna we een oud paleis boven op konden bezichtigen incl mooi uitzicht. In de middag zijn we op safari gegaan waar we oog in oog stonden met honderden Aziatische olifanten . 🐘🐘🐘🐘🌴🌴🌴

15 September 2017

Nog enkele foto's van de village tour. Eerst hebben we met een ossen kar gereden, daarna met een houten boot over een ' met de hand gegraven' stuwmeer gevaren. Daarna aan wal bij een huisje waar men ons leerde hoe je roti maakte. Daarna met de tuktuk naar de auto terug met onze chauffeur!
Village tour gemaakt vandaag waarbij we zelf roti hebben gemaakt incl eigen 'sambol'! Jummie πŸ˜‹
Grottentempels van Dambulla πŸ‘ŒπŸ‘Œ onze chauffeur is boeddhist dus heeft ons veel verteld over de achtergrond van deze grotten en zijn geloof! Zeer interessant πŸ˜€

14 September 2017

Aangekomen bij tamarind tree hotel! Leuke chauffeur ook! We hebben er zin in πŸ‘Œ Mooi hotel omgeven door tamarind bomen! Lekker rustig gelegen en de zon schijnt! Morgen om 08:00 start de rondreis vanaf hier met chauffeur Pini
Doeiii mount lavinia: Thanks for the good service
De zon is er weer!! 🏝om 13:00 uur komt onze taxi chauffeur voor de komende 8 dagen. Next stop: negombo

13 September 2017

Good food, good wine , good married life 😍
Als het dan toch regent.. dan maar wat lekkers eten in de lobby. Voor Roy een arrak met cola πŸ˜… oftewel baco Sri lanka style
3e klas reizen met de trein in Sri lanka : druk, heet, volle bak(100pers is nix) ,enige toerist in de trein πŸ˜‚, lekker zweten en hopen dat je bij t juiste perron eruit gaat..maar het kost ook maar 0.20 cent Haha Maar het is gelukt!!
Regen...regen.... hopelijk gauw weg!

12 September 2017

In een mooie rooftop bar op de 14de verdieping hebben we een cocktail gedronken πŸ₯‚πŸ₯‚heen en terug met de Tuktuks (hilarisch!!)
Eerste avond begeleid door een Srilankaan 'Silver'. Hij liet ons de turtles opvang zien en een stukje van mount Lavinia
Uitzicht hotel Mount Lavina
Tijdens de tussenstop in Dubai een lekkere midnight snack: nachos!! Cindy zat ook in het vliegtuig richting USA en had WiFi aan boord... dus die was jaloers op ons bordje Hahaa

11 September 2017

Na onze prachtige huwelijksdag is het tijd om te vertrekken! Onze honeymoon gaat naar Sri lanka en de Malediven