Australia and Oceania, Asia, Europe · 22 Days · 99 Moments · December 2017

De reis van de Kafoetjes in New Zealand

6 January 2018

Veilig geland in Nederland. Zo komt er een einde aan onze reis. Het was een onvergetelijke, niet in woorden of foto’s uit te drukken reis.

Vreemde kunst en leuke verkeersborden onderweg naar Seoul Incheon Airport. Tot op Nederlandse bodem allemaal!
Ontbijt.... ik ga voor een driegangenontbijtje 😂
Goedemorgen Incheon Seoul

5 January 2018

Sjeike wc wast en droogt .....
Goed aangekomen in Seoul. Slapen vannacht in het Grand Hyatt van Seoul. Chique! Alles op kosten van Korean Airlines, incl. diner en ontbijt.
Inchecken in het Grant Hyatt Icheon hotel. Aangeboden door Korean Airlines. Morgen vliegen we weer verder
Ons vliegtuig naar Seoul staat al aan de gate. Om 10.30 (22.30 NL) mogen we boarden. De vlucht duurt 12 uur.
Terwijl Auckland langzaam ontwaakt, rijden wij in een fikse storm richting het vliegveld. Met hele dubbele gevoelens gaan we naar huis. Blij om wat we allemaal mee hebben mogen maken en onze familie die we weer hebben mogen knuffelen en zien, verdriet om het feit dat we sommigen nooit meer zullen zien en we echt afscheid hebben moeten nemen. Als het ooit lukt, dan komen we terug, maar dan zal ik hier hopelijk rondlopen in plaats van rollen. Want wat is Nieuw-Zeeland prachtig en wat gaan we iedereen missen!

3 January 2018

Gezelligheid in de auto! Fotocredits naar mijn lieve mama w ❤
Ruakuri Caves was prachtig! Veel info, te veel om te typen. De gloeiwormen kregen we niet op de foto maar hun draadjes wel. Kijk goed!
Vandaag naar Ruakuri caves geweest, was echt super mooi! Op foto 4 kun je een 'gloeiworm' zien. Je krijgt ze super lastig op de foto maar bij deze zou je als het goed is zijn kokonnetje een beetje kunnen zien!
Ons laatste afscheid genomen.... onderweg naar Ruakuri Caves en dan door naar Auckland

2 January 2018

Stukje gefietst in de bush
Tot op het bot nat geregend op Mount Ruapehu
Hier nog wat foto's van mount ruapehu (ik was ze vergeten te plaatsen🙈)
Op Mount Ruapehu, de vulkaan die in de jaren negentig is uitgebarsten. De lavabrokken liggen nog overal. De meisjes zijn richting een krater aan het lopen
Hedgehock rescue
Vandaag naar Mount Ruapehu. Laatste dag met familie. In de tuin bij Maria liggen vulkanische rotsen die de vulkaan Ruapehu de laatste keer heeft uitgespuugd. Ze woont onderaan de de berg 26 km van de top.

1 January 2018

Genieten van het avondzonnetje
Monique heeft bitterballen gemaakt!
Weer op een mooie plek. Miss Piggy ligt lekker uit te buiken onder de boom. Ze is het huisvarken van Maria. En dan 5 minuten lopen en je bent weer op een prachtige plaats.
En dan zijn we op weer een mooie plek. Onderaan de voet Mount Ruapehu. Daar ligt eeuwige sneeuw op.
Mount Ruapehu in zicht! Bijna bij onze lieve nicht Maria
Happy new year! Onderweg naar Ohakune op Mount Ruapehu

31 December 2017

Nog een paar uurtjes en dan is het 2018. Voor iedereen een geweldig mooi 2018 met veel liefde, geluk en gezondheid.
WOOHOO
Dit was ultiem gaaf! Motorgereden met mijn neef 😃 Met 120 door de bergen. Wat een ervaring!
Terwijl vrouwlief aan het fietsen is, ben ik allerlei hapjes aan het maken met ons Danique. En daar horen natuurlijk oliebollen bij. Best knap van mezelf dat ik toch lekkere oliebollen kan maken zonder dat we er de Nederlandse ingrediënten voor hebben
Vandaag zijn we bij een sheepskin shop geweest, waar we konden zien hoe echte Nieuw-Zeelandse slofjes worden gemaakt. Ook verkochten ze er producten van Possum-wol, waar ze hier vrij op mogen jagen. Prachtig beest 😊

30 December 2017

Een dagje gekampeerd in Otaki Forks. Daar hebben we allemaal gewandeld, ook ikke 😊 Eerst hebben neef Tom en zijn vrouw de bbq aangezet. Tom had zelf tijdens de jacht een lam geschoten en daarna geslacht. Indy heeft er een possumval gezien, maar er zat niks in. Geknuffeld met Lisa, op de wiebelbrug geweest met Damon, gespeeld met een van Indy’s nichtjes: Sophia.
Op naar Otaki Forks, gave roadtrip. Met de auto door kleine beekjes gereden en zie je daar rechts dat mini weggetje? Dat is onze weg 😃 En op de tweede foto zie je het ravijn waar we in kunnen vallen 😂

29 December 2017

Cousin Hillbilly Willy
Heerlijk genieten in de zon. Korte broeken weer tevoorschijn.
Helemaa gesetteld in ons nieuwe huis, even een rondje door Paraparaumu en speciaal voor mij gewoon met de auto over het strand van Raumati
Afscheid nemen is moeilijk.
Gekke kleur zand onderweg naar Paraparaumu
Onderweg naar Paraparaumu
Nog even spelen in de boot van Karl. Nog even een paar laatste knuffels. Geen ‘goodbye’ maar een ‘see ya mate’.... op naar het volgende adres, met uitgelopen make-up en een hartje dat stiekem erg veel pijn doet

28 December 2017

Rechts is paua die gepolijst is. Links hebben we zelf gevonden
Samen met Wilma en Danique op zoek gegaan naar paua schelpen en we hebben ze gevonden
Recht van de bbq
Bezoekje aan Paua World, van schelp tot sieraad. Was gaaf om te zien!
En vijf minuten na enorme bergen is het ineens: bam, vlak
Pitstop op Rimutaka Crossing. Tijdens de eerste wereldoorlog liepen de soldaten hier over deze berg heen
Onderweg naar de pauaschelpfabriek, mijn nagels in stijl

27 December 2017

Dagje shoppen in Wellington
Aan het roadtrippen langs de kust

26 December 2017

Boxing day (tweede kerstdag) dessert 🤤🤪
Chillin with auntie Nique na een lange dag in het museum en shoppen in de mall
Van alles over de Maori cultuur en de eerste wereldoorlog geleerd
We zijn in het nationale museum Te Papa

25 December 2017

Even de make-up goed doen voor kerstmis
Kiwi breakfast
Cadeautjes openmaken. Ik heb van opa het Maori teken in greenstone double twist gehad. Staat voor eeuwige vriendschap. Danique een dolfijn symbool voor vriendschap en harmonie. Willeke het Maori heart staat balance , liefde, medeleven.
Wat zijn we verwend..... en die lieve Diesel heeft het te stellen met Indy 😂

24 December 2017

Een kiwi cake gebakken (sorry, kan het niet laten) en Indy’s haren geverfd
Met Monique een mooie wandeling gemaakt! Gewoon in de achtertuin van Anita. Daar begint de bush. Er zijn daar kiwi’s uitgezet om daar te broeden.
Konijntje voeren, spetteren en samen met Caelin poseren
Indy samen met opaatje aan het spelen 😍

23 December 2017

Eindelijk zijn de nichtjes bij elkaar....
Bijna bij onze familie...
Heel mooi, maar ‘een klein beetje verkeerd’. Dussss hier woont een nichtje van ons waar we volgende week slapen. En nu moeten we een paar uur extra tuffen
Picknick @ Huka Falls.... kijk eens goed op de tweede foto (zijwaarts), dan zie je baby eendjes in nood. Wat een watergeweld en wat een helder water!
Onderweg komen we dit juweeltje tegen: Wai O Tapu. Hier komt de stoom uit de bossen, stinkt het enorm naar zwavel en lijkt de vulkanische activiteit groter dan ooit. Een tour door dit park kost zo’n 2,5 uur, dus we bewaren dit uitje voor als we weer richting Mount Ruapeu gaan op de terugweg. We willen geen seconde missen van de familietijd die we tegemoet gaan.
Kia Ora! Onderweg naar onze Whakapapa!

22 December 2017

Vandaag met de boot geweest naar de Pacific Ocean. We hebben dolfijnen en Pilot Whale en een Orka gezie. Ook een leatherback turtle. Helaas geen sunfish. Maar het was een prachtige dag.

21 December 2017

Soms kom je wel zo’n mooi plaatje tegen.... de levensboom in Hobbiton met een prachtig zonnetje erachter
Hobbiton, wat ben je mooi! Wat gaaf om je een echte Hobbit te wanen op de real life filmset van The Lord of the Rings. Indy klopte bij alle huisjes aan en met zijn allen hebben we een hobbitbiertje gedronken in The Green Dragon.
Wauw Hobbiton was echt supervet!! Echt zo leuk!! #waszoenthousiastaanhetrondlopendatikhetknapvinddatnietalmijnfotosbewogenzijn 😇
Danique heeft een ketting gekocht met een heel mooi Maori teken...
Overal zie je hier de mooiste vrachtwagens rijden.
Waar kun je nu beter kerst vieren dan hier? En ff hè, om iedereen een beetje jaloers te maken... zien jullie die lucht? Geen enkele wolk...

20 December 2017

Onderweg naar Hobbiton!
IJsje voor een meisje. Lekker voor haar keeltje.
Rotorua was adembenemend mooi. Van houtbewerking tot allerlei dansen en liederen, de welbekende Haka, de enorme Pohutu geiser en kokende modder gezien.
Nou de mama's waren me eigenlijk al voor met de beschrijving van de 'routetrip' van de dag dus hier nog wat leuke fotootjes van de waterval en Te Pui!
Onderweg naar Rotorua. Wilden langs Okere Falls gaan, want daar schenen ze een toegankelijk pad te hebben.... maar dat bleek niet zo te zijn. Op de terugweg pikken we in plaats daarvan Huka Falls mee
Vandaag op road trip naar Okere Falls. Helaas kon Willeke er niet komen. De pad zou rolstoel toegankelijk zijn. Maar was het net. Indy reageert goed op de antibiotica en knapt al wat op. Op naar Rotorua en de geisers....

19 December 2017

Helaas is Indy ziek, vanmiddag gaan we naar de huisarts. Hopelijk knapt ze dan op.
Samen even gek doen ❤
Deze groeien overal langs de weg. Lijkt een soort campanula.
Heerlijk aan het genieten op de veranda in de ochtend zon

18 December 2017

De grappige plaatsnamen komen je tegemoet zodra je de luchthaven verlaat. Eindelijk de huurauto geregeld, wat een onderneming. Wat een compleet ander land dan wij gewend zijn in Europa. Hele grillige heuvels, afgewisseld met de authentieke Nieuw-Zeelandse varen en palmbomen. Prachtige rit naar Tauranga gemaakt, onze eerste stop