Netherlands, Japan · 91 Days · 27 Moments · March 2018

De reis van Marieke door Japan

31 May 2018

LAATSTE DAG nog een laatste dag in Kyoto, de Fushimi Inari Yaisha bezocht. Tempel met honderden rode poorten. We hebben genoten van Japan. Mooie natuur. Vriendelijke mensen, heel beleefd; Heel behulpzaam. Veel buigend personeel. Een kok die je buiten de deur begeleidt en buigend afscheid neemt. Verwarmde toilet brillen met allerlei knopjes.. help hoe spoel ik door😯. Cafés met katten , uilen of puppies. Heel veel tempels. Drukte in grote steden. Over georganiseerd. Regels zijn regels hier. Schone treinen; Rijden op tijd! Heel apart eten., maar wel lekker.😁 Zalige baden (onsen). Japanners zijn dol op koekjes. De taal is een drempel, het blijft bij gebaren. Auto rijden heel gemakkelijk, geweldige Gps. Beetje moe van t schoenen wisselen. Kortom we hebt het heel leuk gehad. 😎😍😊

30 May 2018

Schuifelend in lange rijen met paraplu (regen) langs het Kinkakuji paviljoen. Gouden paviljoen van een shogun. Daarna de beroemde Rock Garden bij de Ryoanji tempel gezien. Heerlijk winkeltjes gekeken, geshopt, Nishiki Market.

29 May 2018

KYOTO Vandaag in Kyoto rond geslenterd in de wijk Gion. Hier hebben we een appartementje. Geweldig leuk hier. De Japanners maken er een sport van verkleed in kimono rond te lopen en tig selfies te maken. We hebben al een echte geisha gespot😁.

28 May 2018

AUTORIJDEN IN JAPAN Vandaag de auto ingeleverd in Wakayama. Er wordt links gereden en heel rustig tempo. Iedereen is beleefd. Geen getoeter. In Tokio was het geluid daardoor opvallend rustig. Rijden beviel hier prima. Bijna geen tolweg genomen; alleen om drukke stedelijke gebieden te ontwijken.

27 May 2018

SPIRITUELE BELEVENIS IN KOYASAN Gister aangekomen in Koya San via een prachtige route. Allereerst Okunoin bezocht. Een sacred area en begraafplaats met 200.000 grafstenen en gedenkpagodas. Hier ook het mausoleum van Kobo Daishi. De grondlegger van dit tempeldorp. Nu zijn er nog 117 tempels, vroeger 1812. Daarna hebben we ingecheckt in Jokiin; een tempel. De monniken hadden een heerlijke vegetarisch maaltijd bereid. S avonds een wandeling over de begraaf plaats gemaakt, verlicht door lantaarns. Ook de Konpon Daito en andere gebouwen waren verlicht. Deze bezoeken we morgen bij dag licht. In de ochtenduren 5.50! Hebben we een ochtend ceremonie in de tempel mee mogen maken. Zelf het wierook ritueel uitgevoerd. Heel bijzonder.

26 May 2018

Heerlijk genieten aan de kust. Shirahama😎

25 May 2018

Shirahama onze bestemming voor de komende 2 dagen
JAPANS ONTBIJT Tot nu toe hebben we alleen Japanse ontbijtjes op. Dat bestaat uit rijst, soep. Op je tafel moet je zelf een visje bakken. Er staat een potje te pruttelen met tofu. Verder bamboescheuten en allerlei dingen waarvan we geen idee hebben wat t is. Zie foto. In dit hotel hadden ze vers gebakken broodjes en croissants. Dat was erg welkom.😊

24 May 2018

Wij zijn nu een paar dagen in het hart van prefectuur Wakayama. Gister een regendag, maar toch genoten van de natuur. Vandaag prachtig zonnig. We hebben een boottocht door de Dorokyokloof gedaan. We hebben heel véél vis arenden gezien. Was echt prachtig deze tocht. Daarna een stukje van de Kumano trail gelopen. Inspannend maar de moeite waard. In het dorpje Yunomine onsen koken ze de eieren in het hete bron water. Wij zitten in het Watarase hotel, ook deze heeft heeft heetwater bronnen . Als hotel gast heb je de beschikking tot een privé onsen😊
Blijkbaar zijn ze hier gek op automaten. Overal staan vending machines voor drank en ijs. Nu moesten we onze lunch bestellen via dit apparaat... gelukkig zijn ze hier ook erg behulpzaam. Heel snel hadden we hulp.

22 May 2018

Chidorigahama beach

21 May 2018

S ochtends Hikone verlaten. Een gemoedelijke sfeer rond het kasteel. Prima kamer in een Westers APA hotel. Lekker schone lakens. Het adres hiervoor hadden we gebruikte lakens!!en een handdoek van 10x20. Was even improviseren. Vandaag Ise Jingu bezocht. De meest sacred shrine van Japan. Aansluitend geslenterd in Ohari macho dori street. Oude gebouwen met winkeltjes en eet huisjes. Super gezellig. Bij ons hotel adres werden we opgewacht. Een heel mooi hotel met oceaan zicht. Lekker gebadderd in een buiten onsenbad met uitzicht. Ook in een bad met echte rozen gebaad.Hierna kregen we weer een uitgebreid diner.

20 May 2018

Gister een avondwandeling in Tsumago gemaakt. Vanochtend Magome, ook een samoeraistadje bekeken. Daarna doorgereden naar Hikone. Een kasteelstadje aan het meer Lake Biwa.

18 May 2018

We hebben 2 heerlijke dagen in een ryokan doorgebracht in een onsendorpje Okuhida onsengo Fukiji. Heerlijk gegeten!!!.zo verwend 😍 In Kamikochi natuurpark 16 km gelopen. Mooi. Maar we zijn wel weggeregend. Hierdoor is mijn telefoon stuk gegaan😭. We hebben in Takayama rond geslenterd. Heel leuk stadje. Een prachtig natuurgebied gezien Tsukechi. Echt schitterend. Nu zijn wij in Tsumago een oud samoeraistadje. Erg leuk. Gaan zo nog een avond wandeling maken. De straten zijn dan verlicht door lantaarns.

16 May 2018

HOTEL NEW KOTOBUKI Hier slapen we in een Japanse kamer. Net een bijzondere eetervaring. We hebben halfpension geboekt. De schaaltjes bleven komen!
Matsumoto castle

15 May 2018

Badtijd
GUESTHOUSE SAKUYA Als we binnenkomen moeten direct de schoenen uit. De slippers staan al klaar.De gastvrouw vraagt hoe laat wij het bad en diner willen. Het is bedoeling dat we voor het eten badderen. We krijgen 45 min privé tijd. Het badhuis ligt in de tuin. Eerst inzepen en afspoelen. Dan het bad in in. Het is prachtig. Uitzicht op Mount Fuji. Het water is heet maar heel ontspannend. Na het bad trekken we de yukata ( lichte kimono ) aan en gaan we eten .
Mount Fuji

14 May 2018

Shinkansen naar Odawara

13 May 2018

3 DAGEN TOKYO Is veel tekort voor zo n wereldstad. Gister naar het Keizerlijk Paleis geweest. Hadden het geluk voor een kaartje voor een toer. Sinds 1 mei.met Engelse gids. Onderweg op een vlooienmarkt rondgestruind.Deze wijk heeft veel hoogbouw weinig sfeer. In de middag naar de wijk Ryogoku geweest, met de hoop een kaartje voor sumo worstelen te bemachtigen. Dat is niet gelukt .Deze wijk was weer heel anders. Hier hebben we sushi gegeten. Vandaag naar Harajuku gegaan. Hier de beroemde Meiji shrine bezocht. Liep toevallig een bruidspaartje.Veel winkels. Heel druk. Wel gezellig. Hier een ijsje in het Kawai monstercafe gegeten. Heel bizar. Laat in de middag begon t te regenen. In Tokyo kun je overal heerlijk eten. Veel restaurants hebben display met plastic voorbeelden. Morgen gaan we weg uit Tokyo.

12 May 2018

Sushi en sashimi 😊
Rondleiding op het terrein van het Imperial Palace

11 May 2018

VALSE START Bijna onze reis geannuleerd vanwege onze zieke kat. Zelf nog half ziek met een keelontsteking. Begint niet zo fijn. Maar dan toch na een vlucht van 10.20 uur gearriveerd in Tokio. Met de trein was het een uur naar Asakusa. Hier hebben we het Red Planet Hotel geboekt. Omdat we onze kamer pas smiddags krijgen droppen we onze koffers. Dan de wijk verkennen. De sfeer is gemoedelijk en relaxt. Niet het hectische wat ik verwacht had. De hoofdattractie is de Sensoji tempel. Prachtige boeddhistische tempel. Geluncht met een kom soep noedels. Slurpen mag! Heel veel kleine winkeltje s en eettentjes. S avonds eten we shabu. In een bouillon doe je fijngesneden vlees en groenten. Heerlijk.

1 March 2018

Nog 70 dagen.... En dan reizen wij af naar Japan. Een land wat allang op de bucketlijst stond. En land met tradities, maar ook hypermoderne steden. Voor ons vreemde gebruiken. Een hele andere cultuur. Prachtige natuur. Tempels. Vulkanen. Bergen. Mount Fuji. Samoerai. Strand. Tokyio. Shinkansen. Tuinen. Badhuis. Lekker eten. Teveel om op te noemen. Wat gaan we bezoeken? De keuze is groot. Hoe reizen we? In een groep of individueel? Met de trein of de auto? Inmiddels is alles voorbereid. De route is uitgestippeld. Nu aftellen naar 10 mei. Want dan vertrekken we. Wil je ons volgen? Op dit digitale dagboek kun je ons volgen.