Europe, Asia · 25 Days · 21 Moments · September 2017

Tom & Marieke exploring Bali & Lombok

28 September 2017

Hoi hoi, ik denk dat iedereen het ondertussen wel al weet: maar wij zijn dus terug thuis πŸ˜‰. Direct na thuiskomt zijn we ons een lekkere hamburger en frietjes gaan eten. Na wat bij te tetteren met een aantal van jullie en onze reisverhalen te vertellen zijn we overgeschakeld op de volgende activiteit in ons verlof: Het Spellenfestival. Vandaag stond er zelfs een artikel over in de krant πŸ‘ŒπŸ˜ We zien jullie er toch allemaal zondag hΓ¨? In ieder geval bedankt om ons reisverhaal mee te volgen en Voor de leuke reacties en smileys πŸ™ˆ Vele groetjes van Tom en Marieke 😘 Ps: op naar de volgende reis?? πŸ˜‰

27 September 2017

Hoi allemaal, aan alle mooie liedjes komt een eind. Helaas... Maar dan maken we er maar direct een onvergetelijk eind van! Na onze vlucht van Bali naar Singapore hadden we ongeveer 10 uur om door te brengen in transitzone. Na een lekker mcdonaldsmaaltijdje en een bezoekje aan de vlindertuin stond een City Tour in Singapore op het programma. Een wereld van verschil met Bali maar ook weer zo leuk en mooi. We hebben weer heel wat leuke dingen gezien en info opgestoken. Momenteel zitten we terug in de luchthaven in van die gratis voetmassagestoelen. Zaaaaalig! Zodadelijk gaan we eens kijken in welke gate ze ons verwachten en of we ernaar toe kunnen wandelen of de trein moeten nemen. Er staat ons een nachtvlucht van +/- 14 uur te wachten. Hopelijk kunnen we deze x wel slapen. Tot morgenvroeg allemaal! Xx
Zo onze koffertjes zijn ingecheckt en wij zitten te wachten aan de gate richting Singapore. Morgenvroeg om 7.15 uur belgische tijd landen we in Amsterdam en zit ons avontuur erop. Maar dit gaan we niet doen zonder grondig afscheid te nemen van al het moois van Bali en Lombok. Byebye rijstvelden, watervallen, palmbomen en bananenbomen. Byebye bintang, mount agung, sarongsarong en offertjes op de straat. Byebye blauwe zee, nemo, verkeer zonder regels, rijst o’clock en mugjes! Byebye Bali! We love u! 😍 Ps: we zijn ook blij om jullie allemaal terug te zien en deze reis aan te raden πŸ˜‰ Xx tot morgen

26 September 2017

Hier zijn we dan met onze laatste journi vanuit Bali. Vandaag hebben we afscheid genomen van Lombok en hebben we de speedboot terug genomen naar Bali. Deze x hebben we binnen een plekje gekozen waardoor we niet zeiknat door het zeewater, maar door de zweet toekwamen in de haven. Vervolgens zijn we naar een conservatorium voor zeeschildpadden geweest. Hier hebben we ieder eentje van één week oud kunnen adopteren. Aangezien het al wat laat was konden we ze niet zelf naar de zee brengen, maar morgenvroeg worden Brutus en Crush vrijgelaten in de zee. Hopelijk zijn ze sterk genoeg en wacht hun een superlang leven in de oceaan. Vervolgens zijn we naar onze laatste bestemming, Sanur, gereden. Hier eindigen we in schoonheid met een villa met privezwembad 😍 Als afsluiter van onze reis zijn we iets gaan eten, winkeltjes afgelopen en nog een plons genomen in het zwembad. Nu staan de koffers klaar voor onze terugvlucht met tussenstop en citytour in Singapore. Doei doei! X

25 September 2017

Hoi allemaal, vandaag hebben we na het ontbijt een korte strandwandeling gemaakt. Tom wou graag zwemmen in zee maar het was direct koraal en we wouden Nemo natuurlijk niet wakker maken πŸ˜‰. Daarna hebben we gedaan wat we hoorden te doen hier op Lombok: chillen, zwemmen, zonnebaden, boek lezen,... wat moet een mens nog meer hebben. Tussendoor hebben we dan ook nog even een interviewtje gedaan bij hbvl (te bewonderen via http://m.hbvl.be/cnt/dmf20170925_03094053/limburgers-in-bali-de-vraag-is-niet-of-maar-wanneer-de-vulkaan-gaat-uitbarsten).. De avond hebben we afgesloten met een romantisch diner 😍 De koffertjes staan alweer klaar om te vertrekken. Morgenvoormiddag nemen we de boot terug naar Bali als de πŸŒ‹ zich koest houdt. Vele luie groetjes Marieke & Tom xxx

24 September 2017

Vandaag kreeg onze relaxdag nog een bijkomende dimensie: Soul Bliss Spa. De welness in ons hotel konden we toch niet ongetest laten, dus boekten we β€˜the herritage of soul’. Dit hield een Balinese massage, lichaamspakking en bloemenbad in gespreid over twee uur. Zonder net te weten wat die massage zo Balinees maakt, legden we ons in het onbekende (in zo een sexy wegwerponderbroek rrrrr 😬) Al snel werd duidelijk wat het Balinese tintje was: acupressuur. En dat was wel te voelen. Toen Tom β€˜ a bit less harder please β€˜ vroeg verstonden ze ook nog eens het omgekeerde waardoor het drukken enkel harder werd. Dat corrigeerde hij dan ook snel πŸ˜‰ Even vreesde Marieke voor extra blauwe plekken (ohja de reeds aanwezige had ik te danken aan mijn valletje tijdens het fietsen πŸ™„), maar integendeel. De massage deed ons echt deugd net zoals het masker en het idyllische bad met uitzicht op zee achteraf. De avond hebben we net afgesloten met een roomservice diner met zicht op onweer boven zee πŸ™ˆ. X ons

23 September 2017

Relaxen, relaxen en nog eens relaxen. Dat stond er zaterdag op het programma. Ons zeteltje aan het zwembad stond ons al op te wachten 😎 Vandaag maakten we ook kennis met de β€˜voorbereiding’ van het regenseizoen. Een paar heerlijke buien afwisselend met fameus brandende zonnestralen gaven ons die ervaring. Eigenlijk hoort zo’n buitje ook wel bij het tropische klimaat. De zwembadpret hebben we er in ieder geval niet voor gelaten. Ondertussen vernamen we dat de vulkaan op Bali wel echt op uitbarsten staat, spannend 😬. Voorlopig zitten we hier dus nog goed op Lombok en normaal gezien hebben we dinsdagochtend de boot terug naar Bali. We zullen zien πŸ˜‰. Verder beginnen we echt extreem goesting te krijgen in Belgisch eten: videe, frietjes, een viandel, een smoske, een frietje gyros (hoewel dat niet echt belgisch is πŸ˜‰) ze zijn allemaal al de revue gepasseerd in onze gedachten. Mmmmm πŸ˜‡ Maar we gaan niet klagen he πŸ™ˆ. Eilandgroetjes van ons X

22 September 2017

Hoi allemaal, na 10 dagen rondreizen in Bali is het vanaf vandaag tijd voor het relax-gedeelte van onze reis. Deze ochtend hebben we de speedboot genomen naar een ander Indonesisch eiland; Lombok. Na een wilde tocht op zee met tussenstops op de gili's kwamen we werkelijk zeiknat en smakend naar zout aan op Lombok. Hoe goed alles geregeld was op Bali, zo een chaos was het hier. Onze chauffeur was nergens te bespeuren. Na een vijftal kwade telefoons kwam de chauffeur 1,5 uur later doodleuk aangereden. Tom heeft dan natuurlijk wel gefixt dat we maar de helft moesten betalen πŸ’ͺ Zo kennen we hem he πŸ˜‰ Ondertussen zijn we in het paradijs voor 5 dagen aangekomen. Het zwembad is ronduit schitterend en de rust die hier heerst is zalig! Onze villa heeft een hele grote glazendeur waardoor we (opnieuw) de zee zien van op het strand. Dat heeft Marieke weer goed geboekt 😬 Ook de buitendouche is weer van de partij. Zo wij zijn klaar voor 3 volle dagen rust! Geniet van jullie weekend! X van ons

21 September 2017

Hoi allemaal, na onze heerlijke relaxdag van gisteren stond er vandaag weer heel wat op het programma. Na een aardig autoritje stonden de fietsen op ons te wachten aan de Kintimani-berg. Vanaf deze berg was het een heuse tocht naar onder om zo in Ubud aan te komen. Trappen moesten we dus bijna niet, maar toch was het (voor Marieke) een fameuze inspanning. Die remmen continu inhouden was wel voelbaar en ook de poep deed aardig pijn na het ritje van 3 uur πŸ™ˆ. Gelukkig zagen we heel wat mooie zaken onderweg: rijstvelden, zwaaiende kinderen, het hanengevechtveld,... Het meest aangrijpende was het typische balineze huis wat we bezochten. Wat een armoede. Na de fietstocht bezochten we nog de besakih-tempel. Dit is de grootste van Bali. Er was even twijfel of we er wel zouden geraken aangezien ze hier al 2 dagen een vulkaanuitbarsting verwachten 😬 Ondertussen zijn we aangekomen in het volgende hotel waar we een upgrade kregen naar de suite, waar we nu van gaan genieten πŸ˜‰. X T & M

20 September 2017

De dag na het snorkelen hadden we toch wel een rustdag verdiend. Hoewel we gingen relaxen stond de wekker toch al om 05.30 uur. Om 6 uur werden we namelijk aan het strand verwacht voor een dolfijnentocht 🐬. S'ochtends kan je vele dolfijnen zien in de zee vanuit een bootje. Zo'n tocht mocht toch niet ontbreken op onze reis. Jammergenoeg werden de 🐬🐬 teveel opgejaagd door de tientallen bootjes. We hebben er natuurlijk wel vele gezien maar de manier waarop was niet zo ons ding. Eenmaal terug aan land hebben we lekker ontbeten en kon het relaxen beginnen. Tegen de avond kwam het shuttlebusje van de beachclub ons oppikken om iets lekker te gaan drinken en eten aan het strand. Zalig! Check zeker ook eens welke vriend er voorbij gewandeld kwam πŸ¦€! Na een lekker dessert hebben we nog even genoten van de live-muziek en zijn dan stilletjes terug naar het hotel vertrokken. Zo hebben we op een mooie manier weer afscheid genomen van een mooie plaats in Bali! XoXo Marieke en Tom

19 September 2017

20/09 was een dag waar we lang naar hebben uitgekeken: het snorkelen πŸ‘πŸŸπŸ πŸ¦‘πŸ¦€. We vertrokken om half 9 s ochtends naar Menjangan Isand, een onbewoond eiland tussen Bali & Java. Het eiland heeft zijn naam te danken aan de rendieren die op het eiland leven. Na een korte snorkelinstructie en uitleg over welke vissen we allemaal konden tegenkomen (Nemo, haaien, manta's,...) begonnen we (enfin Marieke 😰) er met een klein hartje aan. Eens we eraan begonnen waren was al de schrik weg en wouden we alleen maar meer zien.Na onze lunch stapten we terug in het bootje om te gaan snorkelen aan de andere kant van het eiland. Hier moesten we gewoon de zee inspringen 😬 Ook hier was de onderwaterwereld weer schitterend. Na het snorkelen was het tijd voor een kleine siesta en een tocht naar ons volgend hotel in Lovina. Hier kregen we de villa met zicht op zee en zwembad, zalig 😍 De avond hebben we afgesloten in de Spice Beach Club, waar we genoten van lekker eten en een Balinese dansshow! Xxx Mariek

18 September 2017

Hoi lieve volgers, vandaag hadden we een goed gevuld programma. We hebben het tentenkamp verlaten en zijn ondertussen aangekomen aan zee, in Pemuteran. Onderweg hebben we een aantal stops gedaan. We zijn gestart aan de Ulun Danu tempel. Deze tempel is een heel gekend beeld van Bali en ligt op een meer. Vervolgens hebben we ervoor gekozen om een minder toeristische waterval te bezoeken. En deze was adembenemend. Zowel letterlijk als figuurlijk, want wat een tocht, amai 😰. Na een heerlijk verfrissende duik konden we alle trappen en hindernissen terug omhoog doen. Vervolgens stopten we aan het twin lake view. Van daaruit vertrok onze jungletrekking; een heuse tocht met veel info over de bomen en planten. Eénmaal uit de jungle stond een traditioneel bootje op ons te wachten om de overtocht te maken. Wauw 😍. Tot slot nam Tom een korte duik in de Hot Springs in Banjar. Nu liggen we alweer lekker in ons bedje, dit x een villatje met uitzicht op zee. Morgenvroeg vroeg op voor het snorkelen.

17 September 2017

Gisterenavond ging onze eerste avond in het tentenkamp in het regenwoud in. Met het geluid van de krekels en kikkers op de achtergrond probeerden we de slaap te vatten. Voor Tom lukte dat al wat beter dan voor Marieke. Vervolgens werden we midden in de nacht wakker van een hevige stortbui, want ja hoor dat hoort erbij 😜 Lekker dicht tegen elkaar zijn we dan toch nog in slaap gevallen tot half 6. Toen ging onze wekker zodat we ons konden verplaatsen naar ons buitenbed om de mooie zonsopgang te beleven 😍. Na het ontbijt hebben we dan ook lekker verder gechilled op ons terrasje. In de namiddag werden opgehaald voor een trekkingtocht in de Jatiluwih-rijstvelden. Marieke waande zich even in 'peking express' na het vervoer in de laadbak van de pick up. Tom daarentegen kon eindelijk op een scootertje zitten πŸ˜ƒ. De rijstvelden waren enorm mooi en het was een aardige uitdaging om alle paden te bewandelen πŸ™„. Zo de koffers staan klaar voor de volgende bestemming: Pemuteran via Munduk! X Slaapw

16 September 2017

Hoi allemaal, hier zijn we weer en dit keer vanuit het regenwoud πŸ™ˆDeze ochtend hebben we nog even een plonsje genomen in het mooie zwembad. Tegen de middag zijn we dan vertrokken naar de ubud market. S ochtends is dit blijkbaar echt een markt met kruiden, fruit,.... maar in de namiddag wordt dit omgetoverd tot één grote souveniermarkt. Daarna zijn we de bergen ingetrokken en bezochten we de batukaru tempel. Daarna hop hop naar het hotel waar we voor 19.00 uur moesten zijn. De wegjes werden smaller, de bergen die we op moesten hoger, en de uitzichten indrukwekkender. Vervolgens heeft de taxi ons vastgereden aan een brug onder constructie. De hele weg dan nog maar eens terug.Na een spannende rit zijn we aangekomen in onze tent in het regenwoud. Wauw! We liggen nu in ons bedje want morgenvroeg staan we vroeg op voor de zonsopgang. Hopelijk blijven we deze nacht gespaard van πŸΈπŸ­πŸ¦‡πŸ›πŸŒπŸ•·πŸœπŸ¦ŽπŸπŸ•Έ. De zaklamp staat klaar en bij hulp mogen we op de bamboo slaan. X slaapwel!

15 September 2017

Vandaag stonden er heel wat topactiviteiten op het programma samen met Tom en Eunice. Ik denk dat we alle vier wel wat grenzen gingen verleggen. Eerste halte: het olifantenpark 🐘Hier worden de olifanten goed verzorgd in een supergroot en mooi natuurpark. We zijn gestart met het wassen van deze impressionante dieren. Vervolgens mochten we ieder op een olifant gaan zitten en gingen we een groot bad in. Die van Marieke liet haar bijna kopje onder gaan 😱 godzijdank kregen we de tip om niet vh water te drinken πŸ™„(πŸ’©). Verder zagen we ook een korte show en gaven we ze lekker eten. Tot slot hebben we nog een ritje gemaakt door het park op de 🐘. Volgende halte: de rijstvelden! EΓ©n woord: indrukwekkend! Tot slot bezochten we het apenbos. Enkel Tom was stoer genoeg om de πŸ’πŸŒ te geven en ze op hem te laten klimmen.Tot slot zijn we nog fijn iets gaan drinken en eten in Ubud. Morgen vertrekken we naar het tentenkamp dus als jullie niets zouden horen van ons: we leven wss nog, maar zonder wifi.

14 September 2017

Op 14/9 zijn we het binnenland in getrokken, richting Ubud. Op het programma stond het bijwonen van een traditionele balinese dans. Helaas speelde het verkeer ons parten en waren we te laat voor deze show. Dan maar naar het kunstenaarsdorp. Hier zagen we verschillende ambachten: zilversmeden, schilders, houtsnijders,... Het leukste vonden wij het balinese huis met de eigen koffieplantage. Wij als koffieliefhebbers werden er helemaal gek van β˜•οΈ 😝. Ondanks we het proefgedeelte hebben overgeslagen, waren we toch onder de indruk van de koffie die via de kaka van een soort kat geproduceerd werd πŸ™ˆ Vervolgens zijn we gestopt bij een waterval in de buurt waar we een verfrissende duik hebben genomen. Zalig. Tot slot bezochten we de olifantengrot, een eeuwenoude tempel. Eenmaal aangekomen in het paradijselijke hotel hebben we onze vrienden/collega/toekomstige buren: Eunice en Tom opgewacht en lekker gegeten samen. Vele groetjes Tom en Marieke

13 September 2017

Hoi allemaal, deze voormiddag hebben we nog even lekker lui gedaan aan het zwembad en de zee (het is vakantie voor iets he 😜) In de namiddag hebben we dan onze gids, Edi, en zijn chauffeur ontmoet. Na heel wat interessante info over Bali, het hindoeΓ―sme,... zijn we aangekomen bij Taman Ayun, de koninklijke tempel. Daarna zijn we verder gereden naar Tanah Lot. Deze tempel ligt op de zee. Bij eb kan je er dus naar toe wandelen. En ja hoor, we hadden geluk; het was eb 😎. De verhalen over deze tempel kloppen! Er hangt iets magisch rond deze bezienswaardigheid. Vervolgens hebben we ons een goed plekje uitgekozen om te gaan zitten en hebben we genoten van een prachtige zonsondergang πŸŒ…. Ondertussen zijn we terug in ons hotel na een aardig ritje. Het verkeer is hier volledig anders dan bij ons. Als je 45 km/uur aflegt is het al een topsnelheid geweest πŸ˜…. Morgenvroeg om half 9 worden we weer opgepikt om naar onze volgende bestemming, ubud, te vertrekken. Zonnige groetjes van ons 😘

12 September 2017

Deze voormiddag zijn we na een lange trip geland in Bali. Onze eerste bestemming voor de komende dagen: Kuta. Een zeeeer toeristische badplaats die bij uitstek gekend staan voor het surfen en de vele beachbarren πŸ»πŸΈπŸ„πŸ½ Na een korte middagwandeling in de bloedhete zon, konden we ons inchecken. Rap rap de zwemkleren πŸ‘™aan en richting het zwembad, maar helaas was de zon toen zo goed als verdwenen. Niet getreurd, dan hebben we aan het zwembad maar gedaan wat ons in het vliegtuig niet lukte: slapen 😴. Na het dutje hebben we ons klaargemaakt voor een heerlijke strandwandeling bij zonsondergang (ja hoor, ze kwam terug piepen ⛅️ )Tot slot hebben we genoten van een lekker avondmaal met een streepje live-muziek 🎢 Als dessert zijn we een mcflurry gaan uithalen πŸ™ˆ Zo hier langs mij ligt er al eentje te snurken op het terras dus wij gaan stilletjes onze oogjes dichtdoen. Morgen ontmoeten we onze chauffeur Edi πŸš– Slaapwel! 😘 Tom en Marieke
Na een lange maar goede vlucht zijn we aangekomen in singapore ✈️ wat een luxe gewoon al op het vliegtuig 😎 nu nog een paar minuutjes wachten vooraleer we kunnen boarden voor Bali πŸπŸ’πŸ›«
Klaar voor vertrek! Binnen een klein uurtje zitten we al in de lucht πŸ›«βœˆοΈ

3 September 2017

Na een jaar lang verlangen en uitkijken naar onze reis, kan het aftellen nu echt beginnen. Binnen 8 dagen vertrekken we naar Bali β˜€οΈ. De koffers worden stilletjes aan gemaakt, de planning staat op punt en de laatste excursies worden geboekt. We kunnen niet wachten om te gaan snorkelen, fietsen, wandelen, relaxen, ontdekken, ... Zij die al onze avonturen willen volgen, kunnen hier terecht voor leuke reisverhalen en foto's. Groetjes Tom en Marieke 😘