Europe, Asia, Australia and Oceania · 49 Days · 30 Moments · December 2017

De poessies door Nieuw-Zeeland

21 January 2018

Schiphol... We zijn weer terug in Nederland... 's ochtends vroeg aangekomen, wachtend op onze taxi's naar huis. We kunnen het nog steeds niet geloven dat het voorbij is. Komende weken zullen alle herinneringen weer aan ons voorbij gaan.. En wàt voor herinneringen! Een reis om nooit meer te vergeten. We zien je hopelijk weer snel terug mooi lief land! Iedereen suuuuuper bedankt voor het meeleven en alle leuke reacties. We vonden het leuk om alle belevenissen met jullie te delen. Er zijn gelukkig ook nog wel wat verhaaltjes over om in het echie te delen, dus tot snel! ❤newzealand❤

19 January 2018

De laatste 2 nachtjes brengen we door in Auckland. Aan het einde van de middag komen we aan en besluiten de stad te voet te gaan verkennen. Lekker gegeten aan de haven. De volgende ochtend begint weer bewolkt dus: Shoppen!! Maar aan het eind van de ochtend worden we ineens toch nog getrakteerd op een helder blauwe lucht en zon, dus besluiten we een strand op te zoeken om hier nog even optimaal van te genieten. Voor onze laatste maaltijd in Nieuw Zeeland kiezen we een echt Japans restaurant, dat blijkt een schot in de roos. Hier hebben we heerlijk gegeten en genoten van de lekkerste hapjes met één van de beste sushi's ever! Volgende dag zijn we wat sombertjes... vroeg op om helaas te beginnen aan onze terugreis, waar we helemaal geen zin in hebben... Het liefst zouden we gewoon lekker hier blijven! Maar aan de andere kant missen we onze familie, vrienden en onze eigen poessies natuurlijk ook😘 Nieuw Zeeland wat was je mooi!! Song of the day: het regent zonnestralen- Acda en de Munnik

16 January 2018

We laten het zonnige hahei achter. In Auckland stoppen we nog bij the greenstone factory en vinden cas en marie eindelijk hun ketting, joepie. The bay of islands is onze volgende stop. Om in Russel te komen mogen we weer met de ferry, deze keer voor wel 5 minuten. De prachtige accommodatie ligt vrij op de berg met fantastisch uitzicht over de wijngaard en bergen. Lekker vleesje op de bbq. Alleen de wolken willen maar niet weggaan. Op de tweede dag kunnen we aan het einde van de straat, de heuvel op, eten bij restaurant the sage. Dat leek wel sterren knagen. De wijn uit eigen wijngaard smaakte ons in ieder geval heel goed. Daarna in jacuzzi nog ff naborrelen. Helaas staan we de volgende dag weer op met regen en deze keer komt het er met bakken uit. Na lang wikken en wegen hebben we ervoor gekozen om 1 dag eerder terug te gaan naar Auckland. Song of the day: who'll stop the rain - CCR

14 January 2018

Vandaag stond hot water beach op het programma. Als je daar op de juiste plek in het zand graaft bij eb, maak je je eigen warm water poel. Dus zorgen we dat we op het juiste tijdstip klaar staan met schepjes en al, als echte Duitsers. Het vinden van de juiste plaats viel nog niet mee zo bleek, want: te koud of dan weer bloedheet! Na een aantal pogingen eindelijk de juiste spot gevonden, heerlijk! Hierna doorgereden richting Cathedral cove, waar we na een wandeling van ongeveer een uur weer werden verwend met een mooi stukje natuur, very nice! Song of the day: Dig down - Muse
Vroeg opgestaan vandaag om met gierende banden richting Hobbiton te gaan, waar we nog net op tijd aankomen om deze geweldige tour te doen. Het is prachtig weer waardoor de heuvels van the Shire er fantastisch bij liggen. Cas en Kim vielen zich direct thuis ( under 5ft 4). Na een leuke rondleiding door de huisjes van Hobbiton nemen we nog een verfrissend drankje in the green Dragon. Hierna rijden we door naar Hahei, waar een fantastische villa op ons wachtte. Dit was een aangename verrassing na het backpackers hokje van afgelopen nacht. Nog even een duik genomen op het prachtige strand van Hahei beach en daarna een lekkere bbq op onze porch. Song of the day: Paolo Nutini: Alloway grove

13 January 2018

Vandaag verlaten we Rotorua. Uiteraard wordt er voor het vertrek eerst nog geshopt. Dit keer op zoek naar mooie greenstones. Van Nieuw Zeeland expert ome Jan, krijgen we de tip om Wai o tapu te bezoeken. De natuurverschijnselen zijn hier erg indrukwekkend met als hoogtepunt de champagne pool! Hierna vertrekken we naar Waitomo waar we een nachtje logeren in Juno Hall, een backpackers hostel. De kamer is vrij claustrofobisch en de host tevens eigenaar(dig). ‘s Avonds gaan we de glowworms bewonderen in de grotten van Waitomo. Dit doen we op een avontuurlijke manier met Black Water Raften. Wat was dat gaaf! In vol ornaat, wetsuit, helm en tube, trotseren we de krappe en donkere gangen van de waitomo caves. En wat worden we weer beloond met een fantastische op een sterrenhemel lijkend plafond van ontelbare glowworms. Zo mooi! Song of the day: The cave- mumford and sons

12 January 2018

We beginnen de dag met een bezoek aan Te Puia. In Te Puia bevinden zich onder andere de Whakarewarewa Geothermal Valley, een Maori dorp en kun je kiwi’s bekijken. Helaas liggen de kiwi’s te slapen en laten ze zich niet aan ons zien. In het Maori dorp bekijken we een authentieke show met dans en zang. Uiteraard wordt ook de welbekende Haka uitgevoerd. Erg mooi en indrukwekkend om te zien! Fragmenten uit de Haka zullen nog regelmatig nagedaan worden (we noemen geen namen). ‘S avonds hebben we heerlijk gegeten bij Atticus Finch. Een aanrader voor wie nog eens naar Rotorua gaat. De dag sluiten we weer af in de hot tub, deze keer met een moddermasker uit Te Puia. Song of the day: Thong song- Sisqo

11 January 2018

Vanmorgen wakker geworden met een voldaan gevoel. De spierpijn valt alles mee. Na het ontbijt pakken we onze spullen om te vertrekken richting Rotorua. Voordat we op weg gaan wordt er eerst nog geshopt in Taupo. Maximaal een uurtje parkeren, dat moet wel lukken! De vele leuke winkeltjes maken dat we toch wat later bij de auto komen. Tot onze grote schrik ligt er een onaangenaam wit bonnetje op onze voorruit. Iemand een idee wat de kiwi’s rekenen voor een parkeerboete (kiwi's zelf uitgesloten)? Gelukkig hadden we nog wat geld over voor de lunch. Richting Rotorua stoppen we bij ‘Hot and Cold’ en Kerosene Creek voor een thermale ervaring. Het water was hier zo warm dat we ons net een stelletje kreeftjes voelden. Bij ‘Hot and Cold’ smeren we ons in met modder voor een zacht poezen vachtje. ‘s Avonds hebben we gegeten in het gezellige centrum van Rotorua. Vervolgens de avond afgesloten met een wijntje in onze privé hot tub in het appartement. Song of the day: Hot and cold- Katy Perry

10 January 2018

Vandaag vroeg uit de veren om een van de (letterlijk) hoogtepunten van onze reis te gaan beleven. We laten ons afzetten bij de start van de Tongariro crossing, waar we bepakt en bezakt de 19.4 km lange tocht zullen gaan trotseren. De weersomstandigheden zijn bar en boos. Met regenvlagen, mist en wind ploeteren we door het ruige landschap van 'Mordor' en wanen we ons op de set van Lord of the Rings. Heel even twijfelen we of we wel door moeten gaan, maar bikkels als we zijn, vergeten we snel die gedachten en zetten we door! Na het rotsgebied lopen we in een krater, voornamelijk grote vlakte waarin de ene na de andere wolk ons inhaalt. Na de helse klim uit deze krater laten we het slechte weer achter ons waarbij het ene na het andere prachtige uitzicht ons blijft verbazen. Met als hoogtepunt de emerald lakes! Een lange weg door de groene heuvels terug naar beneden volgt. Wat was dit gaaf! Song of the day: I see fire- Ed Sheeran

9 January 2018

Vandaag uitgerust en opgeladen wakker geworden zodat we helemaal fris aan ons avontuur op het noorder eiland kunnen beginnen. Zodra we Wellington uitrijden mogen we kennis maken met de groene heuvels van het noordeiland. Op het moment dat onze maagjes gaan knorren stoppen we in het plaatsje Foxton. Per toeval stuiten we daar op een Hollandse molen, en om onze knorrende maagjes een plezier te doen verblijden we ze met een heerlijke bruine boterham met een kroket! Op desert road vindt Kim haar roeping als trucker, terwijl zij luidkeels de song of the day meezingt van a tot z. Begin van de avond komen we aan in ons center parcs resort in huka falls. Deze watervallen hebben we in de avond nog even een bezoek gebracht. Op tijd naar bed, want morgen wacht de Tongariro crossing. Song of the day: Folsom prison blues- Johnny Cash

8 January 2018

Om 5:45 gaat ons wekkertje, we moeten al vroeg naar Picton om het zuidereiland te verlaten met de ferry. Tijdens de overtocht door de marlborough sounds genieten we van het laatste aanblik op het zuidereiland. Wat een pracht eiland ben je❤! Maar als we Wellington naderen worden we warm verwelkomd door zo'n 50 dolfijnen, geweldig! In Wellington zelf, waarvan ze zeggen dat het doet denken aan San Francisco, scheiden voor het eerst onze wegen. Kim en Marie ontdekken de stad en brengen een bezoek aan het Te Papa museum en Cas en Paula brengen een bezoek aan tante Bella waar ze genieten van een lekkere lunch en familieverhalen ophalen. 's Avonds hebben we een rustig avondje samen, dit keer in ons luxe appartement, waar ook nog even de was wordt gedaan. We besteden de avond vooral om alle indrukken van het zuidereiland te verwerken. Song of the day: San Francisco - Scott McKenzie

7 January 2018

Vandaag op tijd vertrokken vanuit Nelson richting Picton. We logeren hier op de Smiths' farm waar we verwelkomd worden met vers gebakken muffins, net uit de oven! Ook krijgen we 2 zakjes voer voor de schapen, geiten en varkens. Love it! Omdat we op tijd zijn, besluiten we een gedeelte van de Queen Charlotte track te gaan doen ter voorbereiding op wat nog komen gaat. Ons doel om bij het uitkijkpunt te komen. Na ongeveer 6 km en 2 keer twijfelen of we er wel zijn... komen we bij het prachtige uitzicht over de marlborough sounds. Daarna weer 6 km terug. Dit is het gebied van de greenlipped mussel, dus deze moesten we uiteraard even proberen. Conclusie: de Zeeuwse mossels gaan boven al! Op aanbeveling van de boer hebben we 's avonds nog een korte walk in het donker gedaan vanaf de farm richting de berg om daar bij de waterval overal glowworms uit het niets zien te verschijnen!Wat een prachtig schouwspel was dit, weer een bijzondere ervaring erbij! Song of the day:on my way- Phil collins

6 January 2018

Vandaag vroeg vertrokken richting Abel Tasman NP om te beginnen bij Split Apple rock. Hier hebben we het geluk dat we aankomen bij laag tij, zodat we nog even heerlijk kunnen genieten op het strandje voordat het water het strand overspoelt. Vervolgens een watertaxi genomen naar een van de prachtige baaitjes die abel tasman rijk is, waar je met de auto niet kunt komen. Een nogal wilde tocht over het water, met de "mad mile" als hoogtepunt. Vanaf de anchorage bay een korte walk gedaan naar de Te Pukatea bay, een kleiner bijna verlaten baaitje waar we ons op een eiland van expeditie robinson wanen. Na een heerlijke duik in het water, wil Kim Marie-Jozé nog wat belangrijks vragen 😉😍 op een boomstam op het strandje kwam het grote moment! En uiteraard zei Marie: Ja! Door deze roes presteerden we zelfs om verkeerd te lopen op een "loop walk" waardoor we bijna de watertaxi terug misten 😂 Song of the day: The tide is high- Blondie

5 January 2018

Vannacht een bijzondere overnachting gehad bij onze enthousiaste host Michelle en haar b&b in Westport. Na een gezellig ontbijtje en het uitbundige uitzwaaien door Michelle ( waarbij MJ nog even vakkundig het pas gezaaide gras heeft ingereden), zijn we onderweg gegaan richting Nelson. Aan het begin van de roadtrip vandaag nog een zeehonden kolonie gespot waarbij we ook nog werden getrakteerd op een aantal dolfijnen. Na aankomst in ons mooie b&b the beach house in Nelson hebben we nog genoten van een prachtige zonsondergang op het strand. Song of the day: Michelle - the Beatles
Snel weg uit glacier country. Vanaf 7:00 vliegen de helicopters af en aan, in de helder blauwe lucht. Onderweg: "Zou dit de laatste sneeuw zijn die we zien op deze reis😐?!" En dan... Aan de kant van de weg op de route naar Westport, staat daar een bruin bordje: Glacier flights. Toch nog even checken, nee heb je, ja kun je krijgen. We knipperden één keer met onze ogen en tot onze verbazing vlogen we een kwartier later door middle earth, waar we een sneeuwlanding maakten. Awesome!!!! Oh ja en we hebben ook de pancake rocks gezien. Song of the day: ice ice baby - Vanilla ice

4 January 2018

De helikopter vlucht naar Fox gletsjer... Gear up. Dikke jas, check. Dikke sokken, check. Goeie schoenen, check. Muts/handschoenen, check. Regenbroek, check. Instructie video, dubbel check. We mochten in de bus, dat was me het ritje wel. 1 minuut naar de helikopter plaats. Daar kwam het nieuws dat ons super avontuur niet doorging. Teveel wind en wolken... Teleurgesteld gaan we te voet een kijkje nemen bij Fox. Toch nog een paar grappige kiekjes genomen. Lake Matheson stond ook op ons lijstje, tijd zat nu. Daar hebben we een nice bush walk gemaakt, waarvan we wel wat opvrolijkte. Origineel song of the day: Ice ice baby - Vanilla ice Song of the day: you can't always get what you want - the rolling stones

2 January 2018

Warm nachtje, Pfff. Maar we mogen niet klagen eej. Lake Hawea is niet ver weg en lekker rustig. Daar kunnen de poessies hun Keil kunsten uitoefenen. Aan dit meer zouden we de hele dag wel kunnen zitten, maar Haast pass wacht op ons. Deze bergpas zit vol met prachtig natuurschoon. Bij de blue pools vinden we een rustig plekje aan de ijskoude rivier van gletsjer water en wanen we ons aan de dordogne. Na een relaxte lunch en een duikje gaan we door naar fantail falls. Om de waterval van dichtbij te zien moeten we langs heel veel stenen torentjes... Wauwie. De laatste stop is bij Thunder creek falls. Paula had dorst, gelukkig had Cassandra water bij zich. Als we de zee voor het eerst zien, nemen we een bakske en doen de Sandflies zich te goed aan ons. We slapen in Franz Josef, in afwachting van... Song of the day: Waterfalls - TLC

1 January 2018

We zwaaien the purple house uit, zodat de Russische manager met zijn gezin en complete inboedel weer terug in het appartement kunnen. (awkward). Maar niet zonder het schattige arrowtown te bezoeken. Om 12:00 's middags stonden we uiteraard even stil bij Nieuwjaar in Nederland en daarna snel door naar lake Wanaka voor de nieuwjaarsduik. Warmste 1 januari ever, voor ons dan toch, 29°c. Cromwell, daar lag de camping waar we neerstreken. Onze cabin leek wel een sauna, maar de BBQ area zorgde voor een fijne afsluiting van de eerste dag van 2018. Song of the day: run to the water - Live

31 December 2017

De laatste dag van 2017 begon in ons fijne stekkie in tuatepere. We laten ons niet kisten door de regen en brengen eerst nog een bezoek aan de Clifdon Bridge and limestone caves. Helaas geen glowworm gezien, maar wel een ervaring rijker in dat ienimienie grotje. De rest van de 3,5 uur Road trip, regen regen regen, tot we bij Queenstown komen. Beneden in het dal ligt dit pareltje tussen de fields of GOLD, te schitteren in de zon. Onze slaapplaats is in het voormalige GOUDzoekers plaatsje arrowtown. Tijdens GOLDEN hour zwaaien we 2017 uit in Queenstown en samen met minstens de helft van alle touristen in nieuw-zeeland, knallen we in korte broek het nieuwe jaar in. Happy new year. Song of the day: heart of gold - Neill young

30 December 2017

Koud, nat en heel veel wind, maar wat ben je mooi doubtful sound. Na een zonnige rit vanuit Dunedin en een nachtje slapen in Tuatapere gingen we op weg naar het beloofde land van de sounds! Vanuit het visitor center stapten we nog met een zonnetje op de boot voor het eerste deel van de trip. Hier al prachtige plaatjes om ons heen! Het 2e deel van de trip bracht ons al snel het echte weer van de sounds. Met een bus door het regenwoud! Omgeven door al het mooie groen en door de regen reden we naar het laatste deel van de trip. Hier stapten we op een 2e boot om in de sound rond te varen en te genieten van al het grootse en de stilte van de Doubtful sound. Song of the day: sound of silence - Simon and Garfunkel

29 December 2017

Na ons "magisch" verblijf in Hogwartz de dag begonnen met een heerlijk ontbijtje. Vervolgens wat highlights van Dunedin bekeken, de vele Schotse invloeden waren duidelijk terug te zien, hoewel het ook wat aan San Francisco deed denken. Op het schiereiland nog wat zeehonden, pinguïns en albatrossen geprobeerd te spotten alvorens we de weg vervolgden richting Tuatapere in de Southlands waar we 2 nachten door zullen brengen. Song of the day: Albatross - Fleetwood mac

28 December 2017

Wakker geworden tussen 5000 free range kippen, vooral een belevenis was voor yolo'tje (hondje van AK). In Geraldine moesten we afscheid nemen van onze geweldige gastvrouw (tante) Annekatrien. Suuuuuper dankjewel. Het waren 3 fantastische dagen. Road trip, here we go. Tijdens onze rit van 6,5 uur, vallen onze mondjes achter elke bergketen open. Het lijkt een reis door Italië, Griekenland en Schotland in één. De fel blauwe meren, lake tekapo en lake pukaki zijn crimineel mooi... Wauw!! In Dunedin lekker gegeten met een biertje. Finally, zo lang op gewacht. Op twee grieperige poessies na, een magische dag, passend bij onze slaapplek hogwartz backpackers. Song of the day: Here comes the sun- The Beatles

27 December 2017

Gisteren: eindelijk op weg, dat duurde welgeteld 30 seconden, tot een stoeprand door de zeer zeldzame voorband sneed. Na heel wat heen en weer gesjees, toch eindelijk met een nieuwe band de stad uit. Richting Geraldine beloont het land ons meteen. Nog een laatste nachtje samen met tante Annekatrien en Yolo, in een klein paleisje op een kippenfarm. Song of the day: Anita Meyer- why tell me why

26 December 2017

Welliswaar 24 uur later dan gepland, alsnog ons heerlijke kerstdiner op met kalkoen verzorgd door AK 😘. Daarna heeeeerlijk geslapen!
En nog even tijd gehad voor een korte tour door Christchurch door onze host AK👌
En dan eindelijk na een hele lange reis... Zijn we er! Christchurch, NZ 😀🎉

24 December 2017

We kunnen er nog om lachen... aansluitende vlucht gemist dus kerstnacht doorbrengen op het vliegveld in Seoul 🎅🌲✈ #jemoetzelfdeslingersmaarophangendan Song of the day: Always look on the bright side of life
Gelukkig hadden we genoeg gezelschap om ons bezig te houden 😄
Oh jeeej🙈 een goed begin....

3 December 2017

Yes de route is bekend en alle accommodaties zijn geboekt! Nog 20 nachtjes slapen en dan is het zo ver!!! 😀😊