8 Days · 9 Moments · October 2017

De dames reiziger in Noisy-sûr-Ecole.

15 October 2017

Dat eten wordt uiteindelijk helemaal niks, het restaurant gaat pas om half zeven open. Daar het pas half vier is en de restaurants hier niet dik gezaaid zijn, doen we nog één rondje supermarkt. We kopen meteen souvenirs voor de thuisblijvers en oppassers en laten ons tevreden in onze eigen stoeltjes zakken. ‘s Avonds pakken we vast het een en ander in, gaan op tijd naar bed en vertrekken de volgende morgen met frisse tegenzin naar Nederland. Het was een SUPERWEEK!!!

14 October 2017

De laatste wandeling besluiten we nog een keertje te gaan kijken bij het klimmen. Super handig, dat Google Maps, Deb appt de locatie door en vanaf de parkeerplaats volgen we de aangegeven route. Als de telefoon zegt dat we er zijn, zien we niks, alleen een hele hoge heuvel, vol met stenen. We besluiten een keer te roepen en ja hoor, we worden gehoord. Al snel komt Deb naar beneden gesprint en na een voor ons toch wel pittig klimmetje, komen we hijgend en puffend boven aan. Leuk om alle klimpogingen te zien. We mogen Rey in de buggy meenemen voor onze wandeling, zodat papa en mama ook samen even kunnen klimmen. Nu blijkt dat Google er een beetje naast zat, we zijn heeeel dicht bij de auto, en de klim was niet nodig geweest😂😂😂. Maar goed, we hebben het toch maar gedaan. Wij gaan gezellig aan de wandel, met Rey en dit keer geeft onze electronisch gids alles goed aan. We leveren Rey weer af bij papa en mama en besluiten, omdat het onze laatste avond is, gezellig uit eten te gaan.

13 October 2017

Na een dagje rust begint het weer te kriebelen, het weer is prachtig, de spierpijn een beetje gezakt, dus gaat er weer gewandeld worden. Wel weer in de buurt, maar toch zijn alle dagen anders. Nu wederom een prachtig bos, maar de bebossing onderbroken door prachtige zandvlaktes. Volop genieten en af en toe even lekker pauze in de zon. De rest van de dag als de vorige dagen. Terug naar het huisje en lekker buiten zitten met een wijntje en een hapje. Hierna nog één dagje genieten dan helaas weer richting Nederland.

12 October 2017

Donderdag 12 oktober Allebei aangedaan door een stevige spierpijn, besluiten we dat er vandaag niet gewandeld wordt. Na het ontbijt slepen we ons naar de super en slaan in voor een relaxte dag met hoog bezoek. Vanmiddag komen Jay en Reylie om eens lekker te ravotten in de speeltuin voor oma’s huisje. Het is prachtig weer dus dat komt helemaal goed. Reylie ontdekt de glijbaan en dat bevalt haar prima.

11 October 2017

Woensdag 11 oktober, ‘s middags. Langs polovelden, door een beetje suf bos (toch weer bomen en we zijn inmiddels beter gewend), komen we weer in het dorp. Het is mooi geweest, dus richting kerk. We lopen op de toren af, maar hoe we die ook benaderen, geen parkeerplaats met auto. Na een vloeiende Franse conversatie met een lokale bewoner, blijkt dat we in een ander dorp zijn beland 😳🙃😩. Na enige gezoek en gerommel met de telefoon van Lin, zien we een bord richting Moigny, hoppa, nog 5 km. over een fietspad dat precies nu geasfalteerd wordt en pal langs een autoweg, in de brandende zon gaan we richting Moigny. Uiteindelijk vinden we “onze” kerk en de auto, inmiddels behoorlijk druk. Nu eerst zoeken naar de telefoon. Niks op de achterbank, huh??? Oeps, dat is raar. Lin besluit te bellen. En ja, we horen hem wel. Waar dan? Ohhhhh op het dak van de auto...🙈🙈🙈. En wat een eerlijke mensen hier, alles nog compleet, telefoon, betaalpassen, alles. Snel in de auto, langs de super en naar h
Woensdag 11 oktober, ‘s morgens Net als eerder weer een heerlijk ontbijtje, echt vakantie dus. Lin geeft aan dat we nu wel even genoeg bomen en paddenstoelen hebben gezien en dat het tijd wordt voor iets anders, een dorpje en niet te ver. Dus hup, boekje erbij. De wandeling start in Moigny-sûr-Ecole, loopt dan naar Courances, waar je een prachtig kasteel kunt bezoeken en dan via een andere weg terug naar Moigny. Totaal 5 km, aangegeven met bordjes, helemaal goed. Zo gezegd zo gedaan, Moigny is snel gevonden, auto geparkeerd bij de kerk, niet te missen en ook het eerste routebordje is snel gevonden. Na een kleine 300 m. komt Mar erachter dat haar telefoon nog in de auto ligt. Nou, niet getreurd, Lin heeft er ook één en geen zin om weer terug te gaan. Na ruim een half uur arriveren we in Courances. Hmmmm kasteel dicht. Beetje jammer, maar niet lang getreurd, want hoe boeiend kan een kasteel nou zijn🤔😂. We maken een paar foto’s door het hek en vervolgen onze route.

10 October 2017

Dinsdag 10 oktober. Vanwege het succes van gisteren, besluiten we de vorige dag te herhalen. Onderweg hebben we een gemarkeerde wandeling gezien en we besluiten deze te gaan doen. Maar eerst natuurlijk op ons gemak douchen, tutten en een heerlijk ontbijtje. Daarna richting de aangegeven startplaats. Het is weer is prachtig en het wordt een fantastische wandeling. Boodschappen hoeven we niet te doen, want ‘s avonds zijn we uitgenodigd bij Jay en Deb om gezellig met hen en hun vrienden mee te eten. ‘s Middags even relaxen en dan richting Jay en Deb. Het is een gezellig samenzijn met al die jonge sportievelingen. Halverwege de avond gaan we richting “huis”, zitten nog een uurtje bij de kachel en rollen dan tollend van de slaap in bed.

9 October 2017

Maandag 9 oktober. Na lekker geslapen en ontbeten te hebben, worden de wandelsokken en schoenen aangetrokken en rijden we richting bos. We vertrekken volgens het boekje naar Les-trois-pignons. Dat is met behulp van de navigatie prima te vinden. Inmiddels weten we dat Jay, Deb met Rey ook daar aan het klimmen zijn. We hebben ze snel gevonden. Na een half uurtje bij hen gekeken te kennen gaan we lekker aan de wandel. Een route volgen via het wandelboekje is niet zo simpel als het lijkt, maar wat een prachtige omgeving. Hier gaan we het wel een weekje volhouden. Met Google Maps vinden we na een uurtje of twee makkelijk de auto terug. We gaan richting supermarkt, gooien de auto vol met lekkere Franse hapjes en vertrekken naar ons huisje. Lekker relaxen, kacheltje aangemaakt door Lin, genieten van de hapjes, wijntje en muziek totdat de slaap op komt zetten. Ook dag twee was helemaal ok.

8 October 2017

Zondag 8 oktober 2017. Lekker op tijd vertrekken we naar het zonnige zuiden. Met navigatie en radio aan, verlaten we na anderhalf uur Nederland en de regen. De reis verloopt voorspoedig. Het enige probleem is contact maken met onze zorgvuldig samengestelde lijsten op Spotify, maar na de eerste stop werkt het ineens wel. Dat rijdt wel zo relaxed. En zo tuffen we zonder problemen, dwars door Parijs naar Noisy. Zonder ook maar een meter omgereden te zijn, arriveren we halverwege de middag op onze bestemming. We worden opgewacht door Anne, waar we het huisje van gehuurd hebben. Na enige uitleg over het technische gebeuren binnen, vertrek ze weer en kunnen wij ons gaan installeren. Het huisje is helemaal top, alleen de bank is bagger. Gelukkig waren we van te voren ingelicht, dus hup, bank aan de kant en onze meegebrachte stoeltjes op die plaats. Kachel aan, wijntje erbij en even uitstuiteren. Het genieten is begonnen.