Europe, Asia · 41 Days · 25 Moments · November 2017

Jordi & Madelon op reis in Zuid-Oost AziΓ«

21 December 2017

[Sapa] Oneindig veel foto's zou ik kunnen plaatsen van de uitzichten vanuit dit kleine dorpje hoog op de bergen in Noord Vietnam. Helaas laat Journi me niet meer dan 10 foto's in 1 keer plaatsen 😜 De eerste dag van deze tweedaagse toer hebben een korte trekking gedaan door het prachtige landschap; offroad door de (jammergenoeg al geoogste) rijstvelden. Na een koude, maar gezellige nacht in een homestay, waarbij onze gids ietwat te veel zelfgebrouwen rijstwijn op had, hebben we Cat Cat village bezocht. Een 'local village' waarin ze nog leven in de huisjes en alles volgens traditionele gebruiken doen. Natuurlijk waren wij als lange nederlanders een extra highlight voor onze Chinese medetoeristen en zijn we met alle liefde met ze op de foto gegaan πŸ€“

19 December 2017

Net als Nederland, grenst Vietnam grotendeels aan water. Dus.... tijd voor een boottochtje! En waar kun je dat beter doen, dan in Halong Bay: 1 van de 7 'Wonders of Nature'. De schitterende uitzichten en gezellige mensen uit verschillende landen en continenten hebben ervoor gezorgd dat we enorm genoten hebben van deze 2-daagse tour

18 December 2017

Ruim 1000 kilometer, 8 dagen, regen en zonneschijn... ons scooteravontuur is voorbij. Vanmiddag hebben we onze scooters weer ingeleverd bij het verhuurbedrijf. 20 kilometer voor Hanoi hadden we nog een klein hobbeltje in de weg, maar gelukkig was er een handige local dichtbij om ons weer op weg te helpen! De laatste dagen verblijven we in en rondom Hanoi om deze mooie reis af te sluiten

17 December 2017

Na drie nachten in kleine gehuchten en 400 kilometer verder rijden, zijn we aangekomen in Tam Coc. Dit kleine plaatsje naast Ninh Binh staat bekend om zijn rivier met talloze groten eromheen. De sfeer is gemoedelijk, de zon schijnt.. echt een beetje vakantiegevoel. Wij hebben van deze omgeving genoten vanuit een klein bootje, waarin we 2 uur lang onze ogen hebben uitgekeken!

13 December 2017

Na een lange rit van 180 km op dinsdag, zijn we vandaag na 50 km toeren aangekomen in Phong Nha. Bij dit plaatsje ligt een nationaal park met prachtige uitzichten en erg veel grotten. Na een klein ritje over de slingerweggetjes door de bergen hebben wij de Batonic Garden en de Paradise Cave bezocht. We hadden heerlijk weer, wat extra gewaardeerd werd na enkele dagen rijden door de regen πŸŒ„

11 December 2017

De eerste kilometers van motormuizen Mad en JB zitten erop! 🏍 Vandaag zijn we van Hoi An -> HuΓ© gereden via de Hai Van Pass. Naar blijk een van de mooiste bergpassen van Vietnam. Helaas hadden de weergoden ons geen mooi weer gegund, waardoor we er niet zo veel van hebben kunnen zien β›° In de aankomende week/10 dagen zullen wij in delen richting Hanoi (in het noorden rijden). Morgen is er droog weer voorspeld, dus kunnen we weer dooorrrr πŸπŸ‡»πŸ‡³

10 December 2017

[Hoi An / 9-10 dec] In dit leuke, gezellige plaatsje hebben we ons laten onderdompelen in kennis over de Vietnamese keuken! Een leerzame en vooral erg lekkere kookcursus in coconut village 😍 In de avonden hebben we rondgelopen in het oude centrum - het stadje van de lampionnen. Super leuk effect en een hele leuke sfeer πŸ’•

5 December 2017

[Cambodia / Phnom Penh & Siem Reap /4-8 december] Cambodja, wat was je mooi en indrukwekkend! Vijf dagen lang hebben we van je mogen genieten 😍 Maandagavond zijn we na een busreis van meer dan 14 uur aangekomen in Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. Na een goede nachtrust hebben we de Killing Fields en het S-21 genocide museum bekeken. Ongelooflijk wat zich daar allemaal heeft afgespeeld. Uit respect heb ik maar enkele foto's gemaakt. 'S avonds hebben we op hoogte gegeten, met uitzicht op rivier de Mekong. Woensdag zijn we met de bus naar Siem Reap gegaan. Hier konden we even heerlijk bijkomen bij het zwembad met een stralende zon erbij β˜€οΈ 's avonds hebben we enkele Nightmarkets bezocht, inclusief de bijbehordende Pub Street (Happy hour: 10 am till 10 pm 🍻) Donderdagochtend ging om 4.00 uur de wekker. Sunrise tour naar de Angkor tempels! Na de 3 grootste tempels te hebben bekeken, hebben we 's middags genoten van het weer aan het zwembad. En nu.. πŸ›« naar Da Nang - Vietnam

3 December 2017

Twee dagen heerlijk gerelaxt en bijgekomen op Don Det. Een klein eilandje in de rivier Mekong, volledig in het zuiden van Laos. Nieuwe energie verkregen voor de laatste 20 dagen van onze trip! Op het moment dat is dit schrijf (4-12, 12.00u lokale tijd) zijn we net de grens met Cambodja gepasseerd. Het land waarin we de aankomende dagen zullen verblijven πŸ‡°πŸ‡­

1 December 2017

Gisteren zijn we met een niet bijzonder comfortabele nachtbus aangekomen in Pakse (Zuid-Laos). We hebben de rest van de dag heerlijk rustig aan gedaan. Vandaag besloten we om de omgeving van Pakse te gaan bekijken op de scooter! Alvast voorbereidend op onze route door Vietnam. Tijdens onze rit hebben we verschillende mooie watervallen gezien 😍🏞 Ps. tussen de foto's vind u tevens de het nieuwste onderdeel van de serie: Jordi's billen op avontuur 😍

28 November 2017

Wat een waanzinnig toffe ervaring!! Vanmorgen Vang Vieng en omgeving van een hele andere kant mogen bewonderen: vanuit een heteluchtballon 😍 Erg vroeg ons bed uit, maar het was het helemaal waard. De zon van achter de bergen op zien komen. Meters hoog boven de grond! πŸŒ„

24 November 2017

Time flies when you are having fun! Met een ontzettend leuke en gezellige groep (vanuit Gibbon Experience aangevuld met mensen van de slowboat) hebben we de afgelopen 2 dagen Luang Prabang en omgeving ontdekt! Gisteren zijn we naar de Tat Kuang Si waterval geweest. Hier hebben we de kou getrotseerd en gezwommen in helder, blauw water. Vandaag hebben we in de stad zelf rondgelopen waarbij we het Nationaal Museum en een aantal tempels hebben bezocht. Natuurlijk hebben we de dag afgesloten met ontzettend lekker eten en als toetje een Fruit Shake bij Jordi zijn grote vriendin! πŸ‰

20 November 2017

[Laos - Huay Xai. The Gibbon Experience, Express tour] Ziplinen meters boven de jungle & slapen in een boomhut 38 meter boven de grond... Wat was dΓ­t gaaf!! Met een ongelooflijk leuke, gezellige groep met verschillende nationaliteiten en grappige guides hebben we er een super avontuur van gemaakt! Meer foto's, Go-pro video's & drone video's komen nog! Maar nu eerst... Slapen en morgen op de Slowboat richting Luang Prabang β›΄

17 November 2017

Pai, wat was je mooi! Vanmorgen op de scooter gestapt en het avontuur tegemoet gereden. Adembenemende uitzichten en oneindig veel bochten, hellingen en afdalingenβ›°. Maarrr.. we zijn helemaal heel aangekomen in de Lod Cave en vervolgens ook weer in het hotel. Wellicht met wat extra uitdagingen onderweg, maar dat mocht de pret niet drukken πŸ›΅πŸ Morgenochtend vertrekken wij om 7.00 uur (als jullie allemaal nog heerlijk liggen te slapen) weer richting Chiang Mai om vervolgens in de bus te stappen naar Chiang Khong. Een reisdagje van zo'n 8-9 uur. Zondagavond/maandagochtend zullen we de grens overgaan naar Laos πŸ‡±πŸ‡¦

16 November 2017

One day trekking - Harder route [Chiang Mai Trekking] Vanmorgen om 7 uur zijn we opgehaald voor een dag in de prachtige Thaise natuur. De dag begon met een bezoek aan de Mok Fa Waterfall, waarna we middels een alternatieve route door zijn gereden richting het startpunt van onze tocht door de jungle. Deze steile, uitdagende route door ongerepte natuur eindigden we in een dorpje in the middle of nowhere. Na een heerlijke lunch voorgeschoteld te hebben gekregen, zijn we middels 'bamboe rafting' teruggegaan naar het startpunt van onze tocht. Het was een enorm avontuur wat niet altijd zonder slag of stoot ging, maar waar we wel nog veel over zullen napraten!

15 November 2017

Na een bezoekje aan Wat Chedi Luang (de grootste en oudste tempel in het centrum van Chiang Mai), zijn we met veel plezier naar de avondmarkt geweest. Inclusief food market natuurlijk😍! πŸŒΆπŸ–πŸ›πŸ§
Vanmorgen zijn we om 7.15 aangekomen in het prachtige en rustigere Chiang Mai. Een eerste impressie van de tweede stad van Thailand πŸ‡ΉπŸ‡­

14 November 2017

Na een ritje in een tuk-tuk en een heerlijke Thaise maaltijd voor het treinstation van Bangkok, zijn we met de nachttrein onderweg naar Chiang Mai. De verwachting is dat we om 7.15 uur aankomen. Maar eerst... 😴😴
Na een gezellige avond en een goede nachtrust, hebben we vanmiddag the Grand Palace bezichtigd. Prachtige gebouwen met erg veel goud!

13 November 2017

Super gave fietstocht gehad door Bangkok! 🚲🚀 China town van Bangkok gezien, veel prachtige tempels en ongerepte natuur. Deze geslaagde tocht met de groep afgesloten op Khao San Road 🍻
Echte Hollanders gaan natuurlijk fietsen! Tocht van 5 uur door Bangkok en omgeving 🚲🚲🚀

12 November 2017

Rond 11 uur lokale tijd (tijdzone +7) zijn we geland in Bangkok! Het is hier heerlijk warm met een stralende zon β˜€οΈ Het avontuur gaat beginnen!

11 November 2017

Zojuist zijn wij om 19.00 uur lokale tijd aangekomen op het vliegveld in Moskou. Ietwat vertraging, maar verder een rustige vlucht. Om 21.45 uur stappen we weer in het vliegtuig richting Bangkok πŸ›©πŸ›©
We zijn er klaar voor!! Om 13.00 uur vertrekken wij richting Moskou [vlucht 1/2] πŸ™‹πŸΌπŸ›«

10 November 2017

De laatste spullen worden gepakt. De uurtjes worden afgeteld... Nog 20.5 uur tot πŸ›«