Around The World · 85 Days · 61 Moments · March 2017

Lotte's adventures

2 June 2017

Ik ben weer veilig thuis op de Nederlandse bodem. Het waren echt 3 fantastische maanden vol nieuwe ervaringen. Maandag start het normale leven weer maar voor nu kan ik nog even 3 dagen genieten van het Nederlandse zonnetje XXX

31 May 2017

Sentosa Island.
Voordat ik vannacht naar huis vlieg nog 1 dag te gaan in jawel..Singapore!! Het voelt onwerkelijk om door deze stad te lopen, net alsof ik momenteel in de toekomst leef zo'n 100 jaar verder in de tijd. Wat een tof contrast in vergelijking met Bali. Alles is hier op en top, zoek je het het nieuwste van het nieuwste? Je vindt het hier want het kan voor Singapore niet groter, duurder of mooier.

28 May 2017

Vandaag bezocht ik de Tanah Lot, een Balinese tempel gebouwd op rotsen midden in de zee. Locale bewoners bezoeken deze tempel als het eb is, alleen dan is de tempel gemakkelijk te bereiken. Later op de dag bezocht ik samen met een local een strand met zwart zand wat niet bekend is onder toeristen, wat moeilijk is in Bali. Het strand was heerlijk het gaf mij het ultieme gevoel van vrijheid om alleen te zijn op een prachtig strand als deze. Af en toe zag je is wat locals vissen of kinderen spelen maar verder was er niemand te bekennen.

24 May 2017

Kuta, Lombok.

18 May 2017

De laatste 2 weken van mij avonduur zijn alweer aangebroken. De tijd is ongelofelijk snel gegaan en ik wil nog helemaal niet dat het stopt. Mijn laatste dagen verblijf ik op de Gili eilanden en Lombok. Heerlijk weekje ontspannen en feesten en nog even alles uit mijn reis halen. Omdat ik mijn laatste dagen ultiem wil genieten wil ik mijn telefoon zo min mogelijk gebruiken, ik zal daarom ook niet veel journi's posten. Mááár alles gaat nogsteeds goed, don't worry :).

14 May 2017

Ik heb mijn open water duikbruvet gehaald!

12 May 2017

Zonsondergang @lovina beach

11 May 2017

Vandaag beklom ik met nog een paar andere de mount Gunung Batur, een actieve vulkaan op Bali. Gunung batur is 1717 meter hoog, een fantastische klim van ongeveer 2,5 uur.

10 May 2017

Vandaag deed ik een morning yoga class. Na een bezoek aan de Tegenungan waterfall gegeten bij een heerlijk (vegan) restaurant net buiten het centrum van Ubud.

9 May 2017

Het hele oosten van Bali ontdekt vandaag per scooter. Verdwaald raken in Bali is zo slecht nog niet.... Ik deel graag mijn kiekjes van vandaag!

8 May 2017

Aangekomen in het cultureel hart van Bali, Ubud! Ik denk dat dit één van mijn favoriete plekjes in Bali wordt. Er is zoveel te zien en te beleven. Vandaag op stap geweest met een local. De bekende rijstvelden en theeplantages bezocht, voorbereidingen getroffen in de tempel voor een ceremonie en souveniertjes gescoord op de marktjes.

7 May 2017

Surf relax surf relax surf relax......

4 May 2017

Een hele goede middag vanuit het paradijselijk Bali! Ik heb enorm genoten van mijn eerste dagen in Kuta. De afgelopen dagen heb ik het zuiden van Bali verkend waar je prachtige stranden, uitkijkpunten en tempels kunt vinden. Overigens is dit deel van Kuta DE ultieme surfers spot van Bali. Er hangt een gezellige sfeer rondom het kleine dorpje. Aankomend weekend ga ik zelf weer een poging wagen, ik heb mezelf opgegeven voor een surf camp! Ik ga er 3 dagen lang vol tegenaan en hopelijk pak ik de laatste dag wat golven mee zonder koppie onder te gaan. Ik herinner me het gestuntel in Kaapverdië nog als de dag van gister..... Tijd voor een tweede poging dus! 💪🏼.

1 May 2017

Helaas het is mijn laatste dag alweer in Australië, de tijd is ongelofelijk snel gegaan. Vanavond laat is mijn vlucht naar Denpasar, Bali. Maar yes yes yes ik heb EIN DE LIJK met koala's geknuffeld! Dat mag niet ontbreken bij een reis in Australië toch? Een goede afsluiter van een geweldige periode in Australië. Australië was niet gepland, maar uiteindelijk is het één van de hoogtepunten van mijn trip geworden. Wat een fantastisch land! Australië i will come back!

30 April 2017

Vandaag hebben ik en Ties een auto gehuurd en zijn we letterlijk het hele eiland over gecrost. We hebben gesnorkeld bij verschillende baaien en stranden, de mooiste look out's van het eiland ontdekt, een oud zeewrak gezien onder water, naar het hoogste punt van het eiland geklommen over verschillende rotsen en stenen en genoten van een adembenemende zonsondergang op het strand.
We zijn aangekomen op Magnetic island en dit is ons kamp voor de aankomende dagen. Een bungalow park midden in de natuur met een eigen "mini" dierenpark, hoe gaaf is dit!

28 April 2017

Na een zware klim naar boven was dit ons uitzicht. Zonsondergang @castle hill townville.

27 April 2017

Onze laatste dag was op White Haven Beach, het mooiste eiland van Australië. Op dit eiland is oa. een film van Pirates of the Carribean opgenomen, het strand staat hoog in de top van de mooiste stranden in de wereld.

26 April 2017

2 daagse sailing tour naar de Whit sundays. Geweldige dagen gehad met de super leuke groep mensen aan boord. Heerlijk gegeten! props to the chef-kok, er werd uitermate goed voor ons gezorgd. Overdag zijn we wezen snorkelen en kajakken. Door cycloon Debbie is veel koraal helaas vernield. Het liet bij iedereen een indruk achter, het effect van de cycloon is goed terug te zien. Ze liet een ravage achter, zowel aan land als onder water. Gelukkig is veel koraal nog in leven, het heeft zijn tijd nodig om te herstellen. Dit kan zeker nog wel weken duren. Rond 7 uur meerde we aan voor het diner. Dit was gelijk de plek waar we vannacht ook zouden slapen. 'S avonds vertelde onze kapitein ons allerlei verhalen over de sterren en het heelal. De sterren waren adembenemend vanaf de boot, ik heb er nog nooit zoveel gezien. Onder deze sterrenhemel ben ik na een gezellige avond uiteindelijk heerlijk in slaap gevallen.

25 April 2017

I DID IT! Na een zenuwslopende vlucht uit het vliegtuig gesprongen op een hoogte van meer dan 14.000 ft. 60 seconde lang linea directa naar de afgrond. Hoe voelt dat??? FANTASTISCH.

24 April 2017

Nu op naar Queensland! Ik kan alvast een beetje verklappen dat er veel leuke activiteiten op de planning staan.

23 April 2017

De allerlaatste dag alweer in Melbourne.. vandaag nog even kunst en cultuur gesnoven in de stad. Heerlijk door de kleurrijke straten gelopen en een stukje victoriaanse geschiedenis bestudeerd in het museum.
Ik heb een geweldige tijd gehad met deze lieve mensen. Helaas is mijn Great Ocean avontuur alweer voorbij. Het was een prachtige ervaring, wat ben ik blij dat ik deze mooie herinnering kan koesteren. Één ding waar ik nooit op uitgekeken zal raken is de natuur. Het overweldigende gevoel van blijdschap en rust in een omgeving als deze, ik kan er geen genoeg van krijgen.

21 April 2017

Great ocean road we are ready for ya! Bepakt en bezakt hebben we vandaag 240 km vanaf Melbourne gereden richting het zuidelijkste puntje van de great ocean, waar we onze "mini" roadtrip zijn begonnen. Wat een geluk! voordat ik aanstaande maandag naar Queensland vlieg heb ik nog de mogelijkheid om de great ocean road mee te pakken! Dankjewel Alex. In de avond hebben we ons kamp opgezet in port Campbell, ongeveer in het midden van de great ocean road. Morgen vroeg hervatten we onze reis weer verder.

20 April 2017

Vandaag een oude vriend vanuit Berlijn opnieuw ontmoet in Melbourne. Hij heeft me typische Australische "hiden" plekjes net buiten Melbourne centrum laten zien. Heerlijk door het park gewandeld, bijgepraat en 's avonds St. Kilda beach bezocht en moktails gedronken op Chapel.

19 April 2017

Lekker door de stad gewandeld met Darcy en Alex, gezonde smoothies gedronken en sushi gegeten op het skydeck tijdens een zonsondergangetje. Vanavond gaan we RAW op Chapel street XOXO.
Goodmorning!

17 April 2017

Saw my first Koala and Kangaroos today.

16 April 2017

Melbourne je hebt mijn hart gestolen.

15 April 2017

Paas middag gespendeerd op Bondi beach.

14 April 2017

De hiking door de Blue mountains gisteren was fantastisch.

13 April 2017

Part 2 - museum of contemporary art en the rocks. Voor degene die trouwens geïnteresseerd zijn, hieronder kun je een kort stuk lezen over de geschiedenis/opbouw van Sydney: http://www.sydney.nl/informatie/achtergrond/geschiedenis/.
Vandaag bezocht ik het bekende Oprah house, St. Andrews Cathedral, Town hall, The rocks, Queen Victoria building voor een heerlijke kop koffie met chocolate sweets en uiteindelijk het museum of contemporary art. Binnen 2 dagen vertrek ik naar Melbourne. Ik kijk uit naar mijn vertrek, hoewel Sydney een enorm boeiende en levendige stad is pakt het me op de een of andere manier niet echt. Er mist een bepaalde charme, je welkom voelen in een stad. Het is te kil of misschien ben ik gewoon geen stadsmeisje 😉. Australië zelf overigens is te gek, daarom heb ik besloten om nog wat langer te blijven. Na Melbourne ben ik van plan om richting de oostkust te reizen om daar van het (betere) weer te genieten en van de prachtige natuur en omliggende eilanden. Momenteel is het hier in Sydney zonnig met zo'n 21 graden Celsius, Melbourne schijnt een graad of 8 kouder te zijn. Ik heb dus kleding nodig wat warmer is, laat dat nou de perfecte reden zijn om vanavond een shopping mall te bezoeken.

12 April 2017

Hoppa! Het hostel-leventje is begonnen #savingmoney #cookmyownfood
Sydney harbour bridge! ✔️

10 April 2017

SYDNEY IT IS! 🇦🇺 Even genoeg gezien van de Aziatische cultuur ik vlieg binnen nu en 10 minuten naar Sydney, Australië! Ook deze droom wordt werkelijkheid. Kan een mens nog gelukkiger zijn?

9 April 2017

De highlights van Kuala Lumpur city center, check✔️.

8 April 2017

Hallo allemaal! Ik ben gearriveerd in Kuala Lumpur!! Na een lange reis wat in totaal meer dan 16 uur geduurd heeft ben ik dan eindelijk veilig en wel in de hoofdstad aangekomen. Omschakelen is het wel, om van een primitief eilandje met een oase van rust weer in een drukke levendige stad te komen. Maar mennn wat is het fijn om weer warm te douchen, boodschapjes te kunnen doen, fijn contact met het thuisfront, restaurants en barren, MEGA wolkenkrabbers en bankgebouwen. Zelfs de chaotische verkeersdrukte waardeer ik gek genoeg enorm. Gisteren ben ik naar het islamic art museum geweest om mezelf te interesseren in de islamitische cultuur, ongeveer 50% van de Maleisische bevolkingsgroep hangt namelijk het islamitische geloof aan. Dit deel van de bevolking wordt Malay (Maleis) genoemd. Maleisie is overigens wel één van de meest westers-georienteerde islamitische landen ter wereld. De duidelijke mix van bevolkingsgroepen is goed zichtbaar wat mij een veilig en vertrouwd gevoel geeft.

4 April 2017

Later op de dag bezocht ik de Bukit Bendera samen met een Duits koppel dat ik tegen kwam in de bus. Wat een geweldig uitzicht over Penang!

3 April 2017

Vandaag bezocht ik George town. Georgetown is de hoofdstad van Penang. Het is een oud stadje met een magische sfeer vol street art en kunst. Het was heerlijk om er uren lang rond te slenteren en te genieten van de mensen, street art, souvenierwinkeltjes en vooral van het eten WANT DAT WAS HIER GOED!!! Op Penang wonen ongeveer 1,2 miljoen mensen, waarvan 59% van Chinese afkomst. Dit is goed terug te zien aan de bezienswaardigheden op het eiland. Het was een leuke cultuurafwisseling, veel was voor mij nog nieuw. Vanavond neem ik de nachtbus naar de oostkust van Maleisië. Het is tijd voor 4 dagen genieten op de Perhentians. De eilanden op zich zijn vrij primitief. Er zijn geen pinautomaten, supermarkten of winkels maar de stranden zijn fantastisch. De WIFI verbinding daar is helaas erg slecht, jullie zouden de komende dagen om deze reden niet veel van mij horen. Tot snel, liefs.

1 April 2017

Wat zijn ze schattig he? Totdat ze je gloednieuwe iPhone stelen, de basterds. Het arme meisje moest 2 uur wachten voordat ze haar telefoon eindelijk terug had.

31 March 2017

Adembenemend.

30 March 2017

Selamat petang! Het was heerlijke stranddag vandaag op Langkawi Island. Maleisië heeft me te pakken, de stranden zijn hier prachtig en schoon. De mensen zijn erg vriendelijk, overigens praat iedereen hier super goed Engels. Men leert dat hier van familieleden, ze krijgen thuis les van een oom of tante die Engels spreekt. Het eten in Maleisië is heerlijk, ze verkopen veel Arabisch eten. Ook is het Maleisische eten (gelukkig) veel minder pittig. Morgen ben ik van plan om een afgelegen eiland te bezoeken samen met een Nederlands meisje die hier ook op het eiland verblijft. Overmorgen huur ik een scooter om de highlights van Langkawi te bezoeken.

29 March 2017

Lieve vrienden en familie, Voor mezelf gaat het echte avontuur nu pas beginnen. Voorafgaand voelde meer als een vakantie, met mijn beste vriendin, beter kon niet. Ik zit momenteel in de bus richting Maleisië. Ik zou liegen als ik zeg dat het me niets doet dat ik er nu echt alleen voor sta.. Ik heb eerder alleen gereisd maar dit voelt anders, veel serieuzer. 3 weken lang doe je alles samen met iemand waarmee je al meer dan 8 jaar bevriend bent, dat voelt veilig en vertrouwd. Momenteel voel ik me leeg van binnen en alles voelt tegelijkertijd zo onwerkelijk. Ik weet dat ik niet toe moet geven aan die onzekerheid. Ik kan dit en ik wil dit. Door toe te geven aan angsten mis je de meest bijzondere momenten uit je leven en je moet eenmaal grenzen verleggen voor die mooie dingen. Over ongeveer 7 uur kom ik aan op plek van bestemming. Ik luister even naar mijn lievelingsnummer van dit moment en begin zometeen weer aan een nieuw boek. Er verschijnt alweer een lach op mijn gezicht. Tot snel.
There she goes........ Vanaf vandaag scheiden onze wegen definitief, onze reis samen door Thailand zit er op. Ashley vliegt morgen weer terug naar Nederland vanaf Bangkok en ik vertrek straks met de bus naar Satun om vanaf daar weer door te reizen naar Maleisië. Het backpacken was soms zwaar, maar deze geweldige herinnering pakt niemand ons meer af. Ik ga je missen schat. Love you to the moon and back, safe travels.

25 March 2017

Ons nieuwe paleisje in Krabi. Bijna direct aan het strand en we betalen hier omgerekend in euro's €8,75 p.p, echt onwijs goedkoop.

23 March 2017

Wat een paradijsje he?

22 March 2017

Morgen doen we een dagexcursie en bezoeken we de volgende prachtige eilanden, stranden en baaien van Koh Phi Phi #exited.
Goodmorning! Vanmiddag gaan we met de Ferry naar de volgende bestemming: Koh Phi Phi! Dat betekend nog meer zon, zee, strand en dus alleen maar RELAXEN.

21 March 2017

Vannacht slapen we lekker in een Holliday Inn hotel in Patong Beach district. Gisteren zijn er geen foto's gemaakt tijdens het uitgaan, laten we het erop houden dat we het ehh.... vergeten zijn #liar #wasted #ssssst.

19 March 2017

We zijn eergisteren aangekomen in Phuket, lekker 10 dagen eiland-hoppen yaaaay. Ashley is gelukkig ook weer helemaal opgeknapt. Gisteren hebben we lekker genoten op Patong Beach, alles is hier wat toeristischer dus dat betekend pizza's, pasta's en eindelijk weer westers voedsel!!!😍😍😍. Vandaag zijn we naar Ya Nui Beach geweest, een prachtig afgelegen strandje waar ook niet zoveel andere toeristen waren. Helaas begon het om 2 uur keihard te stormen inclusief flinke stortbuien en zijn we met gierende banden terug naar het hotel gereden. Nu liggen we lekker met een kopje thee en noodles warm onder de dekens, hélémaal top. Vanavond gaan we een hapje eten in Phuket old town en later stappen op Bangla road in Patong.

18 March 2017

Weer heerlijk Thais gegeten vandaag. Resultaat: Ashley ligt ziek op bed😷.

17 March 2017

We hebben voor 2 dagen een scooter gehuurd en gisteren hebben we in totaal 248 km afgelegd richting het hippie dorpje Pai. Het was een schitterende klim omhoog dwars door de bergen, de bergweg bestaat uit liefst 762 bochten. Na een rit van bijna 4 uur hebben we de hotsprings bezocht om even bij te komen en te relaxen. Rond 5 uur zijn we naar de Pai Canyon gegaan, wat een prachtig uitzicht. #paisunsets

16 March 2017

Ook vanavond was eten het eten weer lekker pittig! We zijn ook niks gewend, hoesten en proesten nu nog steeds. Heeft er iemand melk? #spicy #asianfood
Vandaag waren we een dagje vrijwilliger in het Elephant Retirement park. Olifanten die vroeger iets zijn aangedaan of waar olifantenritjes mee werden gereden, worden hier nu opgevangen en met veel liefde verzorgd. Er leven 7 olifanten in het park, waaronder 4 baby olifantjes. Het jonge olifantje Lana was een vrolijke ondernemende kleuter. Heel aandoenelijk. We begonnen 's ochtends met het maken van medicijnen voor de olifanten, bestaand uit een shot aan vitamine's met daaraan toegevoegd een hoge dosis zout. Tijdens het voeden van de olifanten gaven we hen de medicijnen. Een volwassen Aziatische olifant, zoals Bella hierboven, eet zo'n 150 kilo per dag. We hadden tassen vol met bananen, rietsuiker en medicijn voor hen. Later konden we met de olifanten spelen en masseerde we ze in met modder, als beschermlaagje om de huid te beschermen tegen de felle zon. Na een tijdje konden we dit afspoelen in het water en mochten we met de olifanten badderen en zwemmen. Het was een heerlijke dag!

14 March 2017

De afgelopen 2 dagen hebben we tempels bezocht en cultuur gesnoven in Ayutayya. Ik denk dat we voor de komende 5 jaar genoeg aan tempels hebben gezien. Het waren warme dagen, fietsen in deze temperatuur was eigenlijk geen doen. Daarom hebben we ons lekker in een Thais longtail bootje met een briesje in het gezicht van tempel naar tempel laten chauffeuren, ultiem genieten. Ayutayya is een gezellig cultureel dorpje waar wij ons meteen thuis voelden. Het eten was lekker, het guesthouse waar we sliepen was heel schattig en de mensen in het dorp zijn super vriendelijk en behulpzaam. We zitten momenteel in de bus richting het noorden waar we morgenochtend om 7.00 uur aankomen. We verblijven 4 dagen in Chiang Mai. Lekker muziekje op, de laatste hoofdstukken van het boek "Judas" van Astrid Holleeder uitlezen en straks op één oor. Welterusten en tot over een paar dagen met weer een update van onze ervaringen vanuit Chiang Mai.
Having breakfast with this cute little fella😍.

12 March 2017

Na 3 dagen Bangkok en een wilde nacht op Khao San road trokken wij ons terug en zijn we naar een klein dorpje gegaan. Op zoek naar rust, stilte en natuur. Pak Chong ligt ongeveer 180 km van Bangkok, 4 uurtjes zweten in de bus onder gezelschap van wat kippen en vriendelijke Thaise, ging prima. Nabij Pak Chong ligt het oudste natuurpark van Thailand en daarom stond dit dorpje op de "to do" list. Khao Yai national park heeft ruim 2.000 km2 aan ongerepte natuur. We zijn vanmorgen vroeg opgestaan en de jungle ingetrokken samen met onze gids. De natuur was echt prachtig en we hebben veel wilde dieren gespot. De temperatuur in de jungle liep in de middag op tot zo'n 40 graden. Het zweet stond op onze ruggen na een hiking van ruim 3,5 uur maar we hadden de tocht zeker niet willen missen. Wat een mooie ervaring! Met blaren op onze voeten en 20 muggenbulten extra liggen we nu lekker op bed met een filmpje+wijntje👍🏻. Morgen vertrekken we naar onze volgende bestemming: cultureel Ayuttaya!

11 March 2017

Het nachtleven in Bangkok. De skybars, khao san road, de ladyboys, een liter vodka Redbull voor 250 bath (ongeveer €6,50), de tuktuk's. We hebben het allemaal meegemaakt. Niets is Bangkok te gek.

10 March 2017

Na lang twijfelen begin ik dan toch maar een blog om 't thuisfront een beetje op de hoogte te houden van onze avonturen hier in Thailand. Bijgekomen van een verschrikkelijke jetlag zijn we vrijdag voor het eerst op pad gegaan in de miljoenen stad Bangkok. 'S morgens hebben we wat gegeten op de bekende Thaise foodmarkets. Klein beetje wennen nog.. veel onbekende gerechten maar we gaan uiteraard alles uitproberen, je eet hier namelijk al voor zo'n €1,00 per maaltijd👍🏻 hoe kan het he?!. In de middag zijn we lekker wezen fietsen door Bangkok met een tour georganiseerd door Co van Kessel, uiteraard een Nederlander. De fietstour was zeker het hoogtepunt van onze trip in het chaotische Bangkok. Veel indrukken opgedaan van het leven van de locals, tempels bezocht, lekker eten mogen proeven en vooral lekker rondgescheurd in het zonnetje. De blogs worden niet te lang, makkelijk bijhouden voor ons en leest lekker voor jullie. Foto's zeggen tenslotte meer dan woorden. Enjoy!