Europe, Asia, Australia and Oceania · 34 Days · 37 Moments · October 2017

2 December 2017

De kippen op stok
Zonsondergang
Vanavond onze laatste maaltijd genuttigd in Nieuw Zeeland, Geo had pizza’s opgehaald uit het dorp, en opgegeten op het grote balkon van Buffalo lodge.
Een eindje met de auto getoerd, waar ws wel 100 varkens los rondliepen, ik heb er eentje van 2 dagen oud op mijn hand gehad, wat een druppie , nog even een wandelingetje gemaakt naar de waterval en kauri bomen. Terug in het dorp nog een stukje gelopen langs de Indische oceaan.
Vanmorgen na het ontbijt, een route met een treintje door het bos gemaakt

1 December 2017

Aangekomen in ons laatste optrekje, wat weer een mooie plek midden in de Forrest, een huis op palen. Buffalo lodge.
Onderweg naar onze laatste locatie, onderweg de bloeiende Christmas tree, nog niet helemaal in volle bloei maar toch!

30 November 2017

Lekker in de stad gegeten, zwavel ruik je niet eens meer.
Donderdag middag, naar wonder world , zeer apart allerlei geisers zeer vreemde kleuren, beetje luguber.
Donderdag We zaten dit x niet in een super locatie, kan ook niet altijd natuurlijk, we hadden vanuit het hotel een uitzicht van 1,5 m dan kwam de schutting. Roturoa, staat bekend om zijn zwavel geisers, meurde dus erg naar rotte eieren, geisers kwamen overal de grond uit. Vrijdag morgen zijn we eerst naar de red wood Forrest geweest waar je op 5 meterhoogte via swing bruggen een wandeling kon maken. Daarna nog een gewone wandeling door het bos.

29 November 2017

Wandeling in het regen woud. Gistermorgen op tijd vertrokken, we hadden een lange weg voor de boeg over meestal gravel door het regenwoud. Onderweg nog een wandeling gemaakt.

28 November 2017

Rest van de dag is ook niet verkeerd, gaan zo nog even een eindje lopen.
Sunrise van morgen om 5.43 uur, we zitten op een plek waar als eerste de dag begint, wat een mooi spektakel.

27 November 2017

Ons onderkomen voor de komende 2 nachten
De dag begon bewolkt temperatuur was weer oké , onderweg een paar spatten regen gehad. 60km voor de eindbestemming boodschappen gedaan omdat dat de laatste winkel was,en we toch voor 2 dagen eten moeten hebben. We zitten hier op het einde van de wereld lijkt het, wel de wegen zijn gestopt voor ons huisje moeten we een eind het gravelpad op, zeer stijl brrr, en dan is er niets meer dan natuur. We hebben uitzicht over de Stille Zuidzee.
Ontbijtje vanmorgen voor vertrek, nog even buiten in het zonnetje kunnen lezen, maar om 11.00u moesten we toch echt weg. Ik was nog zo duf als de pieten , de formule1 begon vannacht hier om 2.00u en wilde in elk geval toch wel de start zien om te kijken hoe het Max zou vergaan dus werd het 2.30u voor we in bed lagen.

26 November 2017

We zijn bijna gelijk na aankomst weer vertrokken om een aantal Jan van Gent koloniën te bezoeken dit ging met trekker en wagen over het strand en was een tochtje van 4 uur. Daarbij zat ook een stevige bergopwaartse wandeling van een half uur en ook weer een afdaling die wat makkelijker gaat. Maar alles zeer de moeite waard.
Vandaag via de gentle Anny Road gereden naar Millar Road waar we maar 1 nachtje zijn jammer genoeg, we hebben een heel huis voor ons zelf.

25 November 2017

Na de wandeling gedoucht, nog een eindje getoerd,geborreld met mensen uit Nederland die ook in de B&B zitten, was gezellig. Zij gingen uit eten en wij hebben,een Griekse salade gemaakt en die heeft ons lekker gesmaakt
We zitten in een mooie B&B alles net gerenoveerd. Na het ontbijt hebben we in het nationale park een wandeling gemaakt van 2 uur. Jammer dat het zo bewolkt was nu konden we de vulkanen niet goed zien er hingen wolken om de toppen heen. Morgen vertrekken we weer na 2 nachten in Ohakune.

24 November 2017

Even een korte picknick onderweg naar Ohakune, waar we 2 overnachtingen hebben in een B&B. Onderweg kwamen we nog een Nederlandse molen tegen, waar we koffie hebben gedronken. Er zat daar nog een Nederlander waar we mee aan de praat raakten, hij kwam bij ons zitten en vertelde, dat het Nederlandse museum wat bij de molen zit net afgelopen zaterdag geopend was en dat hij daar als vrijwilliger rondleidingen geeft. Hij bood ons ook een rondleiding aan erg leuk.
Zo even een ontbijtje op de kamer voor we weer verdergaan. Alles is hier aanwezig borden,bestek , waterkoker glazen bekers koffie en thee. Geo is even naar supermarkt voor wat brood e.d. Gister hadden we ontbijt in hotel maar dat was flut, was alleen jam en marmelade op brood dus is Geo naar de hotel kamer gegaan om jawel, pindakaas en kaas te halen. Was ook nog wel prijzig ontbijt 19 dollar pp omgerekend 12 euro.

23 November 2017

Uitzicht vanuit hotel
Goede morgen, we zitten in ons bed in een super hotel midden in het centrum van Wellington. We zijn hier gister aangekomen na een vlucht van 1 uur. De boel een beetje geordend, en de stad in,het is wederom prachtig weer, we hebben sowieso , nog geen jas aangehad deze afgelopen 3 weken. Prachtige stad, we zijn naar het Te Papa museum geweest, schitterend gaat over het ontstaan van NZ, oorlogen etc. Zo mooi gemaakt allemaal , maar entree geld vragen ze niet, terwijl het wel 7 etages heeft. Gisteravond op advies van een serveerster nog fff naar de kroeg geweest de Library, dat moet je echt wel van iemand horen anders vind je het nooit.

3 November 2017

De eerste nacht doorgebracht in de camper, op een prachtige camping met uitzicht op de stille Zuidzee .

2 November 2017

De reis kan beginnen, we hebben alles aan boord, tv,navigatie,internet, magnetron. Het weer is perfect, wat wil je nog meer.

1 November 2017

Hier vliegen we boven Nieuw Zeeland, vlak voor dat we gingen landen bij Christchurch.
Eerste Kiwi gespot.😀

31 October 2017

Hallo, we hebben zeer slechte internet verbindingen hier , we zitten nu in Kaiteriteri, in het noorden van het zuider eiland
We hebben een prima nacht gehad, met een onderbreking.ik werd wakker van gedrup in de douche, toen ik ging kijken bleek er flink water uit het plafond te komen. Geo maar wakker gemaakt die naar beneden en hulptroepen ingeroepen, de klus was vrij gauw geklaard. Oorzaak!!!!!!! Geen idee, vanmorgen werden we om 9 uur pas weer wakker. De gordijnen open en ziehier ons uitzicht op de 15e verdieping.

30 October 2017

Vanmiddag met thuiskomst, in het hotel, stond er een schaal met fruit, met een voor mij onbekend stuk bij. Dit schijnt drakenfruit te zijn, ze doen hier wel wat aan Halloween.
Vanmiddag, flink aan de wandel geweest, wat een stad, met de metro naar het Peak station daar konden we met de tram naar boven om op de Peak te kijken over de stad Hong Kong. Ik denk niet dat er een normaal huis te vinden is, allemaal woon torens.
Wachten op de bagage in Hong Kong.

29 October 2017

Wachten in gate 4, vliegtuig staat gereed, wij moeten nog even geduld hebben voor we in kunnen stappen.
We zijn vanmorgen om 9.00u vertrokken uit Emmeloord. Jori en Jeroen brengen ons weg. Nu om 11.30 u zij Ten we in de wacht voor vertrek om 12.45 u richting Hong Kong