New Zealand, Australia · 90 Days · 46 Moments · November 2017

De reis van Lauren in Nieuw-Zeeland&Australië

13 February 2018

De laatste dagen Perth waren super leuk!! Het voelt heel raar dat mijn reis nu echt bijna voorbij is en dat ik morgenavond naar huis vlieg! We hebben de laatste dagen nog lekker naar een park geweest en we zijn zaterdagavond uitgeweest. Vandaag nog een leuk dagje gehad met Rachelle💕

8 February 2018

Vandaag zijn we een dagje naar Rottnest Island geweest. Het was een geweldig dagje!! Het is echt een prachtig eiland! We hebben lekker de hele dag rond gefietst, gezwommen en op het strand gelegen. Het weer was ook perfect niet te heet maar wel strak blauw😊 en natuurlijk de Quokkas!!! Ze zijn zo schattig!!! Het is wel een stuk moeilijker om een foto met ze te krijgen dan we hadden verwacht maar het is gelukt😊

7 February 2018

Vandaag zijn we rond Perth wezen shoppen en we zijn naar een museum over de VOC geweest. Het was heel interessant! Ze hadden er ook een stuk van de Batavia. Je kon ook heel veel lezen over de geschiedenis van de VOC.

6 February 2018

Vandaag zijn we terug aan het rijden van Esperance naar Perth. Onderweg zijn we even gestopt bij the Wave rock. Je merkt met de hitte hier meteen weer dat je in het binnenland zit! Het is heel gaaf om dit nog even te kunnen zien!!

5 February 2018

Vandaag hebben we the great ocean drive gedaan. Het was helaas bewolkt maar gelukkig niet koud! Heb nog lekker kunnen zwemmen😊 we hebben alleen wel even stil gestaan want Lieke had de auto op slot gedaan maar de sleutels in de achterbak laten liggen dus er moest iemand komen om de auto open te makken😂 we hebben gelukkig maar een half uurtje hoeven wachten😅

4 February 2018

Vandaag zijn we naar Lucky Bay geweest. Het was heel leuk om allemaal Kangaroos op het strand te zien. En het was ook heerlijk om lekker in de zon te liggen en te zwemmen

3 February 2018

Vandaag zijn we op een orka spotting toer geweest. Het was super gaaf en indrukwekkend om die dieren te zien!! Ik ben alleen nog nooit zo zeeziek geweest😅

1 February 2018

Vandaag zijn we naar een nationaal park in de buurt van Albany geweest. Daar kon je op een platform staan die over een kloof van 40 meter diep hing en je kon daar heel mooi uitkijken over zee.
Afgelopen nacht hebben we de blauwe-bloedmaan kunnen zien😍

31 January 2018

Vanmiddag zijn we op tot 40 meter hoogte door de bomen gelopen. Het was super gaaf!! En heel mooi hoe de natuur hier zo verandert.
Vanochtend zijn we naar een strand geweest waar je heel veel roggen kon zien. Ze kwamen heel dichtbij!!

30 January 2018

Vandaag zijn we een dagje langs proeverijen gegaan. We zijn naar kaas, chocola, eten (het was van alles) en wijnproeverijen geweest. Daarna zijn we nog lekker naar een strand geweest.

29 January 2018

Vandaag zijn we naar de langste houten pier in de wereld geweest in Busselton en we hebben een beetje door het bos gelopen.

28 January 2018

De afgelopen drie dagen hebben we vooral in de auto gezeten maar, we zijn nu wel weer helemaal terug beneden. Alweer een stukje voorbij Perth! Op naar het zuiden😊

26 January 2018

Vandaag even naar een uitkijkpunt geweest in Nationaal park Karijini

20 January 2018

Vanochtend zijn we naar Monkey Mia gegaan om dolfijnen te zien. Ze kwamen heel dichtbij en een paar mensen mochten ze ook voeren. Daarna zijn we naar Coral Bay gereden.

19 January 2018

Vanochtend hebben we een kust wandeling gedaan in Kalbarri daarna zijn we naar Danham gereden. Onderweg kwamen we nog langs een strand dat helemaal gemaakt was van schelpjes in plaats van zand. Dat was heel leuk om te zien! En ik heb vanochtend voor het eerst eindelijk een Kangaroo gezien!!!

18 January 2018

Vandaag hebben we veel gereden we zijn naar Kalbarri gegaan onderweg kwamen we een roze meer tegen. 'S middags zijn we nog naar het national park geweest. Daar heb je een natural window. Dat was heel gaaf!

17 January 2018

Vandaag hebben we gezwommen met zeeleeuwen! Het was super gaaf!!! Ze kwamen heel dichtbij!!😍

16 January 2018

Lekker de zonsondergang bekeken op een zandduin dichtbij de camping
We zijn net aangekomen op de camping. We hebben een super leuke dag gehad! We zijn 's ochtends vroeg gaan rijden. Ik heb ongeveer 2 uur gereden en toen kwamen we aan bij de sand dunes in Lancelin daar hebben we 2 borden gehuurd. Eentje waarop je kon staan en eentje waarop je kon zitten. Het was heel grappig! Ik ben ook heel vaak gevallen!! Daarna zijn we naar de Pinnacles gereden. Het was heel raar om door dat park te lopen maar wel heel gaaf om al die grote rotsen te zien.

15 January 2018

Vandaag zouden we de auto om 10 uur ophalen maar het was helemaal verkeerd gegaan bij het verhuurbedrijf.... we hadden de auto pas na 4 uur! Dus we zijn maar weer in een hostel gegaan want het regent ook heel hard. Het hostel is wel gaaf! Het was vroeger een gevangenis.

14 January 2018

Vandaag lekker een dagje in Perth gehad! Het is heel leuk om Lieke en Lisa weer te zien! Het is wel verschrikkelijk warm hier vandaag!! Morgen gaan we de auto ophalen.

13 January 2018

Vandaag mijn laatste dagje in Cairns gehad. Over een uur vertrek ik naar de volgende stop. Perth! waar in Lisa en Lieke weer zie 💕

10 January 2018

Eergisteren ben ik naar Cape Tribullation geweest. Het was een hele leuke maar ook lange dag 🙈 we werden om 7 uur opgehaald en waren rond 8 uur weer terug. We moesten eerst een heel stuk rijden om bij het regenwoud te komen en daar begonnen we met een krokodillentour. We hebben er twee gezien😊 een kleine en een middelgrote. Toen gingen we het regenwoud in en daar hebben we op twee plekken gezwommen waar het zoet water is en het dus veilig is om te zwemmen🙈 bij een van die plekken hing een lang touw waarmee je het water in kon slingeren. Ik kon helaas geen foto's maken daar want het was aan het stortregenen. Het was wel leuk om in die regen te zwemmen. Alles was wel helemaal doorweekt en we zijn ook de rest van de dag nat gebleven. Gelukkig is het lekker warm hier😊 daarna zijn we naar een strand daar gegaan. Ze hebben hier in de zee netten hangen waar tussen je kan zwemmen tegen de kwallen en stingers. Als laatste zijn we langs een plek gegaan waar heel veel wallabies zijn.

9 January 2018

Gister voor het eerst wezen duiken! Het was echt super gaaf!!! Heel veel vissen gezien en een kleine haai 🙈 morgen ga ik naar Cape Tribulation. Dat is het oudste regenwoud op aarde.

5 January 2018

Vanochtend naar Bungalow Bay Koala Village geweest. Daar heb ik een toer van 2 uur gedaan. Ze vertelde van alles over de dieren hier in Australië. We mochten ook wat dieren vasthouden zoals een koala!! Het was super gaaf om hem vast te houden! Nu heb ik de bus naar Cairns daar kom ik vanavond aan. Daar blijf ik 8 nachten en dan vlieg ik al naar Perth toe! Echt heel veel zin in de westkust!!
Vandaag met een koala geknuffeld😍

4 January 2018

Vandaag een dagje een auto gehuurd met 3 andere. Het was super gezellig! En ook heel leuk om daar te rijden! We zijn als eerst naar Arthur Bay, Florence Bay en Radical Bay geweest. Dat zijn drie verschillende stranden die niet zo toeristisch zijn. Daarna zijn we naar Horseshoe Bay gegaan. Daar hebben we geluncht. Toen hebben we een stukje van The Forts wandeling gedaan. Daar hebben we een koalabeer in het wild gezien! Om 4 uur kon je vogels voeren in het YHA hostel. Dat was heel grappig! Om 5 uur zijn we naar Rock Wallabies gegaan. Er waren heel veel wallabies daar! Echt super schattig! Ze aten fruit uit je hand. Toen zijn we naar een strand gereden om de zonsondergang te bekijken. We hebben de dag afgesloten met heel lekker Thais eten in een klein restaurantje dicht bij het hostel. Het was echt een super leuke dag!!

1 January 2018

Eergisteren ben ik terug gekomen naar een tweedaagse zeiltoer naar Whitsundays. Het was prachtig daar!! We hebben ook twee nachten op de boot geslapen. We zijn wezen snorkelen en naar een paar stranden geweest. Heel veel vissen, schildpadden en dolfijnen gezien! Oud en nieuw hier was leuk! Maar wel heel raar! We hebben op het strand met een groep naar het vuurwerk gekeken en daarna zijn we naar een feest gegaan. Vandaag lekker naar de Lagoon geweest. Dat is een soort openbaar zwembad. Je kan hier namelijk niet de oceaan in door de kwallen enzo.

28 December 2017

De laatste 3 dagen op Fraser Island geweest. Het was echt prachtig daar! Het was heel apart om hier kerst te vieren. We hebben het wel gevierd maar het voelde niet echt als kerst. We reden met Jeeps over het eiland. Door zand rijden is veel moeilijk dan ik had verwacht. Ik mocht helaas niet rijden omdat je 21 moest zijn maar het was nog steeds heel gaaf! We zijn naar een paar meren geweest en een schip dat daar was aangespoeld. Vandaag vertrek ik naar whitsundays voor 2 dagen!

23 December 2017

3 dagen lekker uitgerust in Byron Bay. Er is daar niet heel veel te doen dus vooral op het stand gelegen. Ik was er graag wezen surfen maar er waren bijna geen golfen dus dat kon helaas niet. De tweede dag dat ik daar was ben ik met drie meisjes naar Nimbin geweest dat is een klein hippie dorpje een uur van Byron Bay af en we zijn naar een farmers market geweest. Vandaag heb ik de bus naar Noosa daar kom ik ergens vanmiddag aan

18 December 2017

Ik zit alweer in Australië!! Ik ben 2 dagen in Sydney geweest! Dat was heel gaaf! Het was wel leuk om weer eens in een hele grote stad te zijn. Ik heb best veel kunnen zien in die 2 dagen. Ik ben ook naar Bondi Beach geweest.

16 December 2017

De afgelopen paar dagen heb ik het diepe zuiden gedaan. Het was echt prachtig daar! ik ben daar op stewart island geweest. We hebben daar fietsen gehuurd en 's nachts zijn we opzoek geweest naar kiwi's maar die hebben we helaas niet gezien. Het zuiden was prachtig! Ik ben nu weer terug in Queenstown en dit is ook mijn laatste dag in Nieuw-Zeeland 😢 morgen vlieg ik naar Sydney!! Het is heel dubbel want ik vind het heel jammer dat ik weg ga uit Nieuw-Zeeland maar ik heb heel veel zin in Australië!!!

11 December 2017

Wanaka was prachtig! Ik was er graag langer gebleven. We hebben daar vooral veel gelopen want er was zoveel te zien! Zoals een boom in het water en we zijn naar de top van een berg gegaan. Daarna gingen we door naar Queenstown we hebben daar met bijna de hele bus een pub crawl gedaan. Dat was super gezellig!😇 en ik heb natuurlijk de famous Fergburger op! Die ga ik zeker nog een keer halen als ik terug ben daar!

10 December 2017

Na Abel Tasman ben ik naar Westport gegaan. Daar ben ik niet heel lang geweest want we kwamen 's avonds vrij laat aan en gingen de volgende dag ook weer vroeg weg. We hebben wel een kampvuur op het strand gehad die avond. De volgende dag hebben we de hele dag in de bus gezeten om in Franz Josef te komen. Daar hadden we een vrije dag. Ik ben daar wezen quad rijden en ik ben naar het kiwi huis geweest. Het quad rijden was heel gaaf!! Verder heeft het heel veel geregend! Vandaag ga ik weer verder naar Wanaka via Fox Glacier.

6 December 2017

Vandaag heb ik het toch echt gedaan.... ik ben uit een vliegtuig gesprongen hier boven Abel Tasman!! #skydiving

3 December 2017

Vandaag heb ik de Tongariro Alpine Crossing van 19,4 KM gedaan! Het was soms heel zwaar maar ik ben heel blij dat ik het gedaan heb! Het was prachtig daarboven💕

2 December 2017

Twee dagen in de middle of nowhere gezeten. Het was echt prachtig in blue duck station! We kwamen vrij laat aan. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om en route van 16 KM te lopen met een groepje. Rond 4 uur zijn we met 4 meisjes kleiduiven gaan schieten🙈 dat was heel gaaf!! Maar ik vond het ook wel eng op het begin! Maar ik ben heel blij dat ik het gedaan heb!!

30 November 2017

Het Maori dorp en school waar we geweest waren was heel leuk! Het was heel gaaf om iets van hun cultuur en gewoontes mee te krijgen. Ik zit nu in Taupo. Het is heel leuk hier! Taupo heeft een heel groot meer dat ongeveer even groot is als Singapore! We zijn hier naar hot springs geweest en ik heb een zeil trip gedaan vandaag morgen gaat de bus verder naar Whakahoro
Gister zijn we met de hele groep naar een Maori school geweest. Het was heel gaaf om te zien hoe het daar gaat!

29 November 2017

Wat zijn ochtends prachtig hier

27 November 2017

Onderweg naar Rotorua waar ik 4 nachten ben gebleven zijn we naar glowworm grotten geweest! Het was heel gaaf daarbinnen!! We zijn ook naar hobbiton geweest. Het was heel leuk om daar rond te lopen. Je mocht alleen niet zelf rond lopen maar je moest met een gids maar het was wel heel leuk om er zoveel over te horen. We kwamen die avond vrij laat aan in het hostel. De volgende dag zijn we met een klein groepje naar wai-o-tapu thermal wonderland geweest! Daar heb je allemaal gekleurde meren. De rest van de dag hebben we een beetje door de stad gelopen. De volgende dag heb ik zorb gedaan. Dat is dat je in een grote plastic bal van een berg af rolt, dat was heel grappig! Gister heb ik samen met een ander Nederlands meisje een soort Mario card gedaan. Je gaat dan in een klein karretje van een berg af! Dat was zo gaaf!! Dat wil ik echt nog een keer doen!!

21 November 2017

In Hahei zijn we naar hot water beach geweest. Dat was heel leuk! Vlak onder het zand zit een heet water bron dus als je een gat graaft kun je in het warme water liggen. Daarna zijn we naar het hostel gegaan. Het was een hele leuke locatie en er was een deel dat speciaal voor de mensen die met stray reizen. Het waren allemaal kleine huisjes dicht bij het strand. Die avond hebben we met z'n alle geBBQ. De volgend dag hebben we de zonsopkomst gekeken op het strand. Overdag hebben we veel gewandeld en 's avonds hadden we een kampvuur op het strand. De volgende dag hadden we weer vroeg de bus verder naar Raglan. Daar heb ik surflessen gehad!😇 surfen was heel gaaf ik wil het zeker nog een keer doen! Na het surfen hebben we met een grote groep fish and chips gegeten op een heel mooi uitkijk punt dicht bij het hostel. Het was echt prachtig daar!

20 November 2017

Mijn reis in Nieuw-Zeeland begint in Auckland. Ik heb best een beetje last gehad van een jetlag😅 Ik kwam vrijdag nacht aan ik ik blijf tot morgen ochtend. Ik ben naar mount Eden geweest daar kon je heel mooi uitkijken over Auckland! Vandaag ben ik vooral bezig geweest met alles regelen voor de rest van mijn reis. Morgen heb ik de bus verder naar Themes en Hahei. Xxx