Europe, Asia · 13 Days · 44 Moments · January 2017

Sri Lanka & Maldives

21 January 2017

Prima vluchtje gehad. Gezellig gekletst met twee Nederlandse dames met een constant achtergrondgeluid van 3 jankende baby's, zucht. Nu weer met beide benen op de grond. Letterlijk en figuurlijk. Dit was er weer eentje voor in de boeken!❤❤❤ Tot de volgende ☀️☀️☀️
Het eerste stukje zit erop. Had vanmorgen niet écht ontbeten dus de combinatie opstijgen + film the Shallows werd me bijna fataal🤢🤢🤢 Werd goed verzorgd door de cabin crew van Emirates en omdat ik standby vlieg kreeg ik een beetje extra aandacht, yay! Het uitzicht was geweldig en heb nog even goed afscheid kunnen nemen vanuit de lucht.🌴☀️ Nu op de luchthaven van Dubai, waar zelfs de loopbandjes op landingsbanen lijken... het is enorm hier. Ik kwam net een bord tegen waarop stond dat het 21 min lopen is naar mijn gate, pfff. De komende 2 uur vermaak ik me wel!
Kreeg een ontbijtje on-the-go mee van het hotel en ben nu op de luchthaven van Male. Moet nog even bijkomen van de overvaart want de zee was best een beetje wild vanmorgen. Over 1,5 uur de lucht in! Wat ga ik het hier missen☹️

20 January 2017

Omdat ie van de week zo lekker was heb ik nog maar een keer de pineapple fried rice besteld. Zoals je ziet was dit de grote broer dan die van een paar dagen terug, maar de smaak werd er niet minder op!
Dat was 'm dan! Heerlijk genoten van m'n laatste dagje en werd getrakteerd op een magische zonsondergang, yay. Inmiddels willen er 3 Malediviaanse jongens met me op date van de snorkeltour en begint het bewolkt te worden. Tijd om naar huis te gaan dus.. Straks nog ff lekker eten en dan spullen pakken. Morgen om 6:45 vertrekt de speedboat naar Male. 9:15 lokale tijd vlieg ik naar Dubai en vanuit daar naar Amsterdam. Als het allemaal meezit ben ik morgenavond om 20:00 uur weer in AMS.
Laatste dagje:(((( Nog even maximaal bakken en ultieeeeem genieten! Net nog even met Jack Sparrow gehangen, maar nu toch nog even lekker in mn up.

19 January 2017

Een stingray, babyhaai, plankton en meeeega veel krabbetjes. Geslaagd avondje dacht ik zo! Het is niet makkelijk hoor als vrouw alleen op reis. Boyfriend dit, married dat.. Ik tover alle konijnen uit m'n hoed om die kerels hier te ontwijken, pfff sorry Jack.🙄
Heerlijk liggen bakken op het strand vanmiddag. Jep, toch weer verbrand. Er valt echt niet tegenop te smeren hier. Toen ik zonsondergang aan t kijken was kwamen Jack en een andere tourguide aanlopen, dus hebben we nog effe een mini fotoshoot gedaan. Nu lekker eten en straks stingrays kijken met die gasten! Yay
Vanmorgen de turtle tour gedaan. M'n vriendin uit Oekraïne kwam 20 min telaat en we hadden haar bijna achtergelaten bij Turtle Reef (jammerlijk mislukt), maar de tour was verder top! Nog een fotoshoot gedaan op Sandbank met de tourguide die veel te erg op captain Jack Sparrow leek en 5 schildpadden gezien, YES! Nu even een sappie doen en dan nog maar een tijdje bakken? :)
Snotverkouden wakker geworden van de airco, het moest een keer gebeuren. Zojuist zonsopkomst gekeken en maten geworden met een kreeftje. Nu ff tranquilo, ontbijten en dan richting turtle touuur!

18 January 2017

Het diner is er weer in een halfuurtje doorheen gejaagd, ik had m'n soep nog niet eens op of het hoofdgerecht stond al op tafel. Ondanks dit verschikkelijk irritante verschijnsel toch heerlijk gegeten. Nu lekker in m'n hotelletje, morgen wil de zonsopkomst zien☺️
Heerlijk genoten van weer een veel te mooie zonsondergang en nu even lekker eten. Ik heb me denk ik nog nooit zo onspannen gevoeld als nu, I love it!
Een lokaal ontbijtje gehad vanmorgen met cocos en tonijn, pretty good. Daarna met de Shadow Palm op pad en heb zowaar m'n snorkelangst overwonnen én een zeeschilpad gezien! Mooi koraal en veel visjes. Er zat een gezellig Nederlands stel aan boord die een wereldreis aan het maken waren, dat lijkt me ook wel wat;-) De tourguide was een beetje verliefd op me en gaf me daarom schelpjes mee als cadeau, uhh thanks.. In het hotel een hartje op bed, wat een liefde op dit eiland❤❤

17 January 2017

Heerlijk (ahum) buffet gegeten. Zo blijkt maar weer, niks voor mij. Ik zal jullie de foto's van het eten besparen;-) Zometeen ff kaartje scoren voor de sea turtle tour donderdag, samen met m'n vriendin (aka schoothondje) uit Oekraïne😬 Ontmoette haar gisteren op het strand en ze blijft me maar stalken. Note: blijkt dus dat ze met zichzelf in de knoop zit en er graag anderen mee lastig valt. Heb ik weer...😒
Vandaag een ander (rustiger) strandje gevonden en daar een groot gedeelte van de dag doorgebracht. Ik wilde nog naar de floating bar, maar eigenlijk was ik te lui (heerlijk!) om op te staan. Net een prachtige zonsondergang gezien, nu ff douchen en straks wat te eten scoren.
Ik heb even een Maldives starterpackje voor jullie gemaakt😌😌 Gister toch een beetje verbrand, dus vandaag zoveel mogelijk in de schaduw. Nu even lunchen op deze prachtlocatie❤❤
Heerlijk geslapen m'n eerste nachtje op Maafushi en net een mega ontbijt gehad. Ben niet zo'n fan van een snotei en worstjes, maar de rest van yum:) Goed voor elkaar hier!

16 January 2017

Dineren bij kaarslicht op het strand direct naast de branding onder een prachtige sterrenhemel. Beter dan dit wordt het écht niet! Pineapple Thai fried rice & prawns en een bananasplit toe, het is laurelverwendag:)
Lekker krokant gebakken vandaag en helemaal chill en zen. Eigenlijk spreken de foto's voor zichzelf 😍 Een rondje lopen om het eiland duurt trouwens ongeveer 10 minuten ha!🌴☀️
Aangekomen op Maafushi, wat een paradijsje dit😍😍😍 Hotel is NICE en uitzicht is GEWELDIG. Strand marathon begint in 3...2...1 #GOODLIFE
Ik heb nog nooit om 07:15 's ochtends roti en wentelteefjes gegeten, maar eens moet de eerste keer zijn😬 Zometeen richting Maafushi☀️☀️☀️

15 January 2017

Aangekomen in m'n hotelletje voor vannacht. Vlucht was mega kort maar wel relaxed. Kamertje ziet er prima uit. Of ik al een beetje bruin geworden ben? Morgen rond 08:00 uur (het is hier 4 uur later dan in NL) richting airport. Daar word ik met de speedboat opgehaald om naar Maafushi te gaan😄😄
Ruim 4 uur gehangen op t vliegveld, maar nu lekker aan boord op de Emirates vlucht naar Male! Chill dat je tegenwoordig kan opladen dmv een USB'tje! Tot zo:)
Vanmorgen nog even Negombo beach onveilig gemaakt en geluncht met chili prawns😋 Daarna opgefrist in het hotel en naar het vliegveld gegaan. Ze adviseren om 5 uur van te voren aanwezig te zijn ivm reconstructie van de runway en een deel van de luchthaven (overdags komen en gaan er geen vluchten). Ik was er 4 uur van tevoren want dat leek me wel genoeg, zit nu al anderhalf uur ingecheckt en wel te wachten tot ik naar de gate mag, zucht. Dan maar m'n laatste roepies opmaken... PIZZA
Laatste dagje Sri! Ontbeten met een heeeerlijk omeletje en zo nog een paar uurtjes Negombo beach. Vanmiddag rond 15:00 uur richting airport!❤

14 January 2017

Ruim 7 uur bij 3 vreemden in de auto gezeten, maar veilig en wel aangekomen in Negombo. Prima gasten, ze deden de marketing van een of ander vloerenbedrijf en een van de 3 had bij de KLM in Sri gewerkt. Geld wilden ze absoluut niet van me hebben, dus heb ik degene die me bij m'n hotel dropte maar een douche aangeboden. Geen trek meer in avondeten, morgen nog een dagje strand in Negombo en dan op naar Male!!❤❤❤
Met m'n Nederlandse vriendinnen even op het spoor gelegen van de 9 arch bridge en naar de gesloten tea factory geweest (vandaag is het de nationale feestdag voor de hindoes). See for yourself, this place is magical! Net al mijn spullen bij elkaar geraapt en zo met een paar lokalen mee naar Colombo, avontuuuuuur!
Prima geslapen ondanks de blaffende zwerfhonden. De hotelmevrouw kwam naar m'n kamer om te zeggen dat ze heeft geregeld dat ik mee kan rijden met een paar gasten uit het hotel die moeten werken in CMB, chillll! Lost het zich uiteindelijk toch vanzelf op. Ontbijtje achter de kiezen mét jackfruit! Bijzonder vruchtje wel. Zometeen met m'n Nederlandse vriendinnen naar de green tea factory en vanmiddag om 13:00 uur vertrekken we. Lange zit, maar gelukkig geen 11 uur😉

13 January 2017

Biertjes (lees: BIER) gedronken en gegeten met 3 leuke Nederlandse vrouwen. Erg gezellig, morgen misschien nog samen naar de groene thee factory hier om de hoek. Hoe ik morgen naar Colombo ga weet ik nog steeds niet, maar dat is deel van het avontuur I guess... We'll get there
Vandaag een dagje in de trein gezeten. Het begin was verschikkelijk, we werden werkelijk waar in de trein gepropt en we mochten maar in één bepaalde wagon. Uiteindelijk zat ik met een Iers stel in het tussenstukje tussen de wagons, niet erg veilig en zo'n 10 cm aan uitzicht, pffff.. Later gingen er mensen uit de trein en konden we in de wagon staan. Het uitzicht was prachtig, maar na 6 uur was ik er toch wel klaar mee. Aangekomen in m'n hotel in Ella hoorde ik dat het 11 uur met de trein is van Ella naar Colombo, waar ik dacht dat het maar 3 uur was. Hoe ik daar dan aan kom? Afijn, taxi delen? Nachttrein? Little Adam's Peak beklommen op slechts 100 meter afstand van het hotel! Again verbazingwekkend mooi. Een sapje gedronken met uitzicht op de berg en samen met papa een ticket geboekt naar Male☀️☀️ Zondagavond vertrekt de vlucht, nu tijd voor plan de campagne. Ga zo eerst maar eens op zoek naar backpackers die graag wat meer comfort willen en een kortere reis;-)
Gisteren was ik redelijk op, dus ben uiteindelijk niet meer de deur uitgeweest. Wifi was uitgevallen, wat een beetje lastig was aangezien in net druk bezig was samen met papa om m'n tripje uit te breiden richting de Malediven❤ Papa de kraka, de held die hij is, heeft alles gehosseld, dus over een paar dagen richting het échte paradijs. Vanmorgen om 07:00 uur stond ik in de rij om een treinkaartje te bemachtigen, en over een uurtje vertrek ik richting Ella. Ze zeggen dat dit een van de mooiste treinreizen is ter wereld, dus ben heel benieuwd:)

12 January 2017

De botanical gardens kan ik ook van m'n lijstje afstrepen😌 Het is dus wel echt waar dat je als toerist de hoofdprijs betaalt. Ik betaalde 1500 Rs, terwijl Piumal 60 Rs neer moest leggen. Als dat Hollandse vrouwtje het zou weten... Daarna langs het treinstation geweest om kaartjes voor morgen te bemachtigen. Zonder succes, morgenochtend om 7 uur sta ik in de rij😭 Fried rice gegeten als lunch/diner the Sri Lankan way (dus SPICY) en de Kandyan dance gezien inclusief vuurshow. Nu is het 19:00 uur en ik ben in m'n hotelletje. Deze ziet er CHILL uit, vraag me daarom ook af of ik de deur nog uitga:-)
Vanmorgen naar een spice garden geweest met mini-ananasjes en cacao bonen en heb me natuurlijk weer (letterlijk) vanalles aan laten smeren. :-) Daarna naar de Tooth temple in Kandy, welke veel te druk was vanwege een nationale Buddha feestdag. Ook nog een andere tempel gezien met mooi uitzicht en twee hele sjaggie Nederlandse vrouwen die het oneerlijk vonden dat toeristen overal voor moeten betalen waar de lokale bevolking gratis naar binnen mag. Proud to be Dutch...
Verschrikkelijk geslapen in een veel te hard bed en net ehh... ontbeten. Maarja wat wil je voor €20😉 Ik hoor ook al de hele nacht de tune "it's a small world", alsof er een ijscoman langsrijdt. Geloof niet dat dat het geval is maar kan het niet meer aanhoren😒 Over een kwartiertje richting Kandy, letsgooooo

11 January 2017

Lekker rice & curry gegeten en vrienden gemaakt. Eens een kattenvrouwtje, altijd een kattenvrouwtje😬 Morgen om 09:00 uur vertrekken we richting Kandy. Piumal probeert me nog vanalles aan te smeren, maar dat gaat hem niet lukken moehaha🎈 Nighty!
Deze wereld blijft me elke reis weer verbazen. Zojuist heb ik Sigiriya lion's rock beklommen. De trap was huuuge en verschrikkelijk eng, maar het uitzicht was het zo erg waard! Piumal (dat is écht de naam van m'n chauffeur) heeft me net gedropt in het hotelletje in Sigiriya. Prima huisje voor de komende nacht😌 Je kunt me opvegen, what a dat what a day! 🙆🙆
Vanmorgen na de vismarkt de hele ochtend in de auto gezeten en nu sta ik boven op een berg bij de Dambulla temples. Een enorme klim, maar het uitzicht is adembenemend mooi. Het is niet in een foto te bevangen hoe prachtig het hier is, wish you guys were hereeee😗😚
Was alweer om 06:00 uur lokale tijd wakker en heb net m'n ontbijtje achter de kiezen. Spulletjes pakken en dan naar de vismarkt en Dambulla. Als het goed is eindig ik vanmiddag in Sigiriya;-) 🎈🎈

10 January 2017

Kottu gegeten bij een echte local local. Wederom heel erg lekker, maar Amerikaanse porties😵😵 Nu ff chill, heb een druk schema de komende dagen😌 Ik ga op stap met een chauffeur. Hij brengt me naar de vismarkt in Negombo, Dambulla, Sigiriya en de botanische tuinen in Kandy. 🚗🚗🚗 Morgen om 07:30 uur (NL: 03:00 uur) haalt hij me op, Zzzzzz...
Heerlijk eerste dagje! De hotelmevrouw liet me uitslapen en maakte een lekker ontbijtje voor me, ze hielp me met m'n plannen voor de komende dagen en nu zit ik lekker met m'n billen op het strand in Negombo. Het is hier prachtig en het eten is super lekker! Het weer zit overigens ook wel aardig mee;) Je wordt hier wel echt letterlijk door iedereen aangesproken, wat even wennen is. Wel gezellig overigens, maar na een tijdje een beeetje vermoeiend🙄
Prima vluchtje gehad en nu lekker in m'n hotelletje in Negombo. Stapte nog bijna achter het stuur in de taxi, want die zit hier aan de andere kant🙄 Inmiddels is het 02:00 uur dus tijd voor een schoonheidsslaapje #nighty

9 January 2017

The perks of flying standby💕😌 Stoeltje bij de nooduitgang, beentjes gestrekt😁😁 DOEI
Nog even een bakkie gedaan met mams op SPL en nu bij de gate. Vlucht staat er goed voor, dus over 3 kwartier de lucht in✈️🎈 Bye bye Nederland, ik zal je kou niet missen☀️