United Republic of Tanzania · 23 Days · 22 Moments · September 2017

De reis van Kim in United Republic of Tanz...

3 October 2017

Dat was het dan. De Zanzibar droom zit erop, voorbij, finito. Wat was het heerlijk om na alle safari's en het continue doorreizen even twee weekjes te kunnen chillen op m'n billen. Op de weg naar de luchthaven viel me het toch op. Aan de kust zitten de rijke blanken en Afrikanen. Zodra je het binnenland ingaat van dit eiland, kom je ook de armoede tegen die je op het vaste land veel ziet. Echter is de vibe op dit eiland zoveel relaxter, dan op het vaste land. Of je nou een rijke blanke met eigen accommodatie/villa, rijke Afrikaan, of iemand die in armoede leeft bent, iedereen heeft en houd zich vast aan het motto Hakuna Matata. Kortom: geen zorgen. Ik kan wel zeggen ik ben dol op Zanzibar!โค๏ธ

28 September 2017

Zanzibar, niet echt het eiland om je te haasten. Alles gaat chill, relaxed, met het motto hakuna matata. Echter heb ik vandaag wel een beetje haast. Gister hebben we namelijk een tentje ontdekt Mr. kahawa. Wat echt het lekkerste ontbijt verzorgt! Echter is het nu 9h en vertrekken we met de taxi (geregeld via via, voor een mooi vrienden prijsje) om 10h naar de volgende accommodatie. Beetje gehaast, maar toch relaxed vervolg in m'n weg over het strand. Doordat het nog zo vroeg is, is de helft van het eiland nog niet ontwaakt en het strand bijna leeg. De krabbetjes rennen over het strand heen en weer en een enkele masaai spreekt me aan, maar ik geef aan dat ik haast heb en dus geen tijd heb. Want ik wil dat oh zo lekkere ontbijt nog een keertje eten voordat we weg gaan๐Ÿ˜๐Ÿ˜

24 September 2017

Vandaag zijn we op blue safari geweest. Ik had geen idee wat ik me hierbij moest voorstellen. Maar leuk boottochtje gemaakt. Visjes gezien met het snorkelen, een heerlijke lunch gehad van garnalen, krab en kreeft en de grootste krab ooit gezien.

22 September 2017

Gewoon even chillen, dat mag ook wel eens!๐Ÿ˜๐Ÿ–๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ

21 September 2017

Daar zijn ze dan, de mooie hagel witte stranden. Tsjaa en wat doe je dan, precies helemaal niets en melk uit een kokosnoot drinken. Gewoon omdat het kan!๐Ÿ–โ˜€๏ธ

20 September 2017

In de avond lekker gegeten, food Market bezocht, live mogen mee maken dat er een octopus werd gevangen en de eerste cocktail van de reis gedronken. Hey we zijn immers op een zonnig eiland met witte stranden, dan moet dat ๐Ÿ˜‡๐Ÿน
Vandaag een regenachtige dag. Maar dat mag de pret niet drukken. We zijn op bezoek geweest bij deze bijzondere dieren. Wat was het prachtig, mochten ze zelfs voeren. OMG i love turles๐Ÿ˜๐Ÿข

19 September 2017

Karibu Zanzibar. Ik mag EINDELIJK gaan zonnen op die oh zo mooie stranden. Ik kan niet wachten๐Ÿ–๐Ÿ‘Œ๐Ÿผโค๏ธ

14 September 2017

Charles hebben we ook nog gesproken. Die was nog een dag langer in de serengeti. Maar toen ik de foto's liet zien, was ie ontzettend jaloers. Want zijn groep was er langer, maar die had veel minder gezien. We zijn echt lucky bastards๐Ÿ˜๐Ÿ˜
Zo even in 3 dagen de 5 grootste katten van Afrika gezien; de leeuw, de leeuwin, de cheeta, het luipaard en de several cat. WAUWIEEE ๐Ÿ˜๐Ÿ“ธ๐Ÿ†
Ngorongoro National park. Vandaag is de laatste dag aangebroken van onze safari trip. Namelijk de crater van Ngorongoro. Nadat we binnen reden, spotte Jeroen onmiddellijk de several cat. die zich normaal gesproken alleen in de nacht laat zien. Lucky bastards zijn wij๐Ÿ˜

13 September 2017

In de avond slapen we weer op een camping met dieren in hetzelfde tentje. Echter is deze camping nog gevaarlijker dan die in de serengeti. Dan vraag ik mezelf af wat er nou gevaarlijker is dan hyena's en leeuwen naast je tent. Nou de gids zei hier komen veel olifanten en buffalos. Leeuwen zijn er ook wel maar in mindere maten. Maar de olifanten kunnen (mocht je fruit in je tentje hebben liggen) zo je tent verpletteren omdat ze het ruiken. MY GOSH DIT WORDT WEER EEN NACHT๐Ÿ˜ฐ๐Ÿ˜ฐ Ja het ziet er koud uit en dat was het ook๐Ÿ˜‚
Uitgang serengeti: plasmogelijkheid! Er stond een meisje bij de wc's (waar ik zonder camera naartoe onderweg was) en die stond heel bang te kijken en zegt in het Engels: het springt, ik word er doodsbang van. Dus ik vraag wat zie je? Zegt ze zie je die vogels sirkelen in dat rondje. Daar op de grond ligt een streep. Dus ik WOW A SNAKE? ๐Ÿ˜ฑFORGOT MY CAMERA! Ik rennen naar de auto om de camera te halen. Kom ik onze gids tegen. Dus ik: there is a snake, a snake! Need My camera! Die gids ernaar toe. Ik Jeroen gehaald en twee Koreanen die in onze groep zaten. Iedereen mee. Ik kom terug roept die gids heel opgewonden; HIJ HEEFT IETS IN ZN BEK. ITS A MOUSE! Ik: OH MY GOD! Wwaar is ie? Gids aanwijzen. Jeroen takjes aan de kant halen. Alle meiden achter me bang en piepen. En ik de foto schieten๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Dag 2 in het oh zo mooie park serengeti. Ik begrijp helemaal waarom dit de favoriet is van tanzania! Wat we allemaal precies gezien hebben weet ik niet meer. Maar deze kleine rakkertjes zijn goed blijven hangen. Enjoy!

12 September 2017

DE NACHT: Nu is het zover. We gaan slapen in een tentje in het park. Langs het tentje kan van alles lopen en er wordt ook aangeraden vooral NIET uit je tentje te gaan in de nacht. Dat je allemaal dieren geluiden om je heen hoort is al spannend. Uiteindelijk toch in slaap kunnen vallen. Schrik ik rond een uur of 1 wakker van dieren geluiden en mensen die schreeuwen ga weg ga weg. Dan stijgt je adrenaline level snel kan ik je vertellen. Wat blijkt de volgende morgen, deze mensen toch uit hun tentje geweest en kwamen een hyena tegen. Eigen schuld dikke bult zeg ik dan maar!
Dag afgesloten met andere leeuwen en hun 17 kleintjes. Wat een bijzondere dag!
Op naar de Serengeti! Vandaag beginnen we dan eindelijk aan het oh zo beroemde safaripark van Tanzania. Ik ben benieuwd wat het ons gaat brengen. De safari is geregeld met Charles, maar doordat hij druk was met een andere groep rijden wij met Felix mee. Eenmaal binnen in het park is het gelijk raak. We zien Wildlife wat we al gezien hebben. Maar stukje verderop liggen leeuwen te zonnen met hun kleintjes. 300 meter verder komen we 4 cheeta's tegen en dan hoort Felix over de radio dat er een luipaard in de boom ligt. Zo allemaal achter elkaar even mee gepakt!
Na het inpakken bij de camping, waar we een tent met eigen douche en bezoengoe toilet hadden (bezoengoe betekend blanke). Nou moet je je hierbij ook niet al te veel voorstellen, want het zat onder de mieren (helaas!)

11 September 2017

Mooie dag gehad in het National park Tarangire. Weer wat nieuwe dieren aan ons lijstje mogen toe voegen; gnoe, struisvogel, eland, big big (kleinste antilope) en Timon !! In de avond aangekomen in onze accommodatie. We slapen in een grote tent met eigen douche en toilet. Geen camping, maar glamping, wat een luxe! Morgen op naar de serengeti, we hebben er zin in en vooral om te gaan kamperen!
Vandaag is eigenlijk de eerste dag waarop we wat van het land Tanzania gaan zien. Wat ik nu vooral zie (op de weg naar het eerste park) is een droog en dor land. Wel komen we steeds meer mensen van de masaai tegen. Herkenbaar aan de mooie gewaden/kleden die ze om zich heen dragen. Soms, heel soms komen we er wen paar tegen met traditionele schilderingen op hun gezicht. Wat echt prachtig is.
Het is net 10 uur en ik heb mijn eerste wtf momentje al weer gehad. De chauffeur begon Japans te praten tegen de Japanner, die erg verbaasd was. Nooit geweten dat hun ogen zo groot konden worden als de zijne net ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Om 7h op gestaan om ons klaar te maken voor de 4 dagen safari. Ik vind het best spannend, want we gaan onder andere naar het bekendste park van Tanzania, de Serengeti. Je kent het wel, dat ene plaatje van dat zwembad met al die olifanten er omheen. Nou dat is dus de Serengeti ๐Ÿ˜ Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. We hadden in de ochtend wat probleempjes, omdat 3 van de 7 personen te laat waren...๐Ÿ˜“ ik hoop dat ze alleen vandaag te laat zijn en de rest van de trip optijd zijn! Wat betreft de samenstelling van onze gedeelde safari, het is en bij elkaar geraapt zooitje. 2 meiden vanuit zuid-Korea, 2 meiden vanuit Spanje (die waren te laat), 1 jongen vanuit Japan en dan wij twee vanuit Nederland.