United States of America · 17 Days · 20 Moments · September 2017

De reis van Jolien door United States of A...

23 September 2017

De auto is afgezet en we zijn ingecheckt in ons laatste hotel. De eerste indruk van San Francisco is super! We gaan nog even genieten van onze laatste dagen hier en proberen nog niet te veel aan Belgiรซ te denken. Tot woensdag!

21 September 2017

Wat een verrassing toen we wakker werden deze ochtend! Nooit gedacht dat we nog sneeuw zouden zien in september ๐Ÿ˜Š we hebben nog eventjes moeten wachten tot de wegen geruimd waren maar uiteindelijk zijn we toch in Yosemite geraakt.

20 September 2017

Vandaag hebben we Vegas achter ons gelaten. Van het drukke stadsleven naar รฉรฉn van de meest verlaten plaatsen in America.. Death valley staat bekend als de laagste maar ook warmste plek van Amerika. Bij ons viel het gelukkig nog mee, op de zoutvlaktes was het 'maar' 37 graden ๐Ÿ˜Š daarna doorgereden naar het bergdorpje Mammoth Lakes. We stonden hier mooi in ons short.. het is hier een frisse 10 graden! Gelukkig brandde de open haard al in het hotel ๐Ÿ˜‚

19 September 2017

Las Vegas is nogal moeilijk te beschrijven.. ik denk dat de foto's voldoende zeggen ๐Ÿ˜‰

18 September 2017

De zotste hike hebben we voor vandaag gehouden in Zion. Na een lange beklimming langs een kronkelend pad, moesten we nog 2 km langs een rotswand naar omhoog klauteren. Gelukkig werden we bovenaan getrakteerd door een prachtig uitzicht! Daarna zijn we doorgereden naar Las Vegas, de zotste stad van Amerika! Na een gratis upgrade van onze kamer met zicht op de strip zijn we alvast dolenthousiast om er morgen tegenaan te gaan ๐Ÿ˜‚ may the odds be with us!

17 September 2017

Bryce canyon is een nationaal park met veel hoogtes en laagtes.. en dat hebben we zelf ook mogen ondervinden ๐Ÿ˜Šwe hebben bijna 14 km in de benen en dat voelen we toch ze!

16 September 2017

Via capitol reef zijn we vandaag naar Bryce canyon gereden. Onderweg zijn we gestopt aan een plaatselijk oogstfeest om iets te eten en daarna door te rijden naar ons hutje voor 2 nachten.

15 September 2017

Momenteel zitten we op het verste punt van onze reis. De verwachtingen waren niet zo hoog vandaag, maar wat hebben Arches NP en Moab ons verbaasd! We hebben een prachtige wandeling gemaakt van 4 uur waarna we met een voldaan gevoel een plons in het zwembad hebben genomen.

13 September 2017

Door de slechte WiFi kon ik gisteren niets posten, dus vandaag de samenvatting van 2 dagen ๐Ÿ˜Š gisteren hebben we een dagje genoten van de zon en het water. Het hoogseizoen is hier ook achter de rug dus we hadden het meer bijna voor onszelf. Zalig! Vandaag zijn we doorgereden naar Monument valley, de locatie waar veel western films opgenomen worden. De uitstap ging gepaard met heel wat minder zon, maar gelukkig bleven we (zo goed als) droog ๐Ÿ˜Š hopelijk hebben we morgen terug beter weer in Arches NP.

12 September 2017

Na nog een laatste blik op Grand Canyon te werpen zijn we doorgereden naar Lake Powell. We hebben een bezoek gebracht aan Antelope Canyon waar ik prachtige foto's heb kunnen nemen (met mijn fototoestel). Dit was een zeer aangenaam bezoek, zeker omdat we even van 32 naar 25 graden gingen ๐Ÿ˜‰. Daarna nog gestopt aan Horseshoe bend om dan door te rijden naar het hotel bij het meer. Op de laatste foto met ons uitzicht kan je zien dat we nog een warmteonweer hebben mogen aanschouwen. Wij zijn gelukkig droog gebleven ๐Ÿ˜Š

11 September 2017

Van 5u tot 13u gespendeerd in Grand Canyon.. in 1 woord prachtig!

10 September 2017

Inpakken en wegwezen! Vandaag moesten we 500 km rijden tot Grand Canyon, de langste route van de hele reis. We zijn dus vroeg vertrokken. Onderweg hebben we mooie landschappen gezien en tanken hebben we gedaan aan een meer dan 100 jaar oud tankstation op route 66. We zijn zeer blij want deze avond stonden er geen frieten op het menu ๐Ÿ˜Š vroeg in bed nu want morgen gaan we de zonsopgang bekijken in Grand Canyon.

9 September 2017

We hebben LA achter ons gelaten om de eerste etappe van de roadtrip af te leggen, maar eerst zijn we nog gestopt bij Walmart om een voorraad in te slaan. Op het programma stonden Pioneertown (een oud dorpje dat gebruikt werd als filmset voor westerns) en Joshua Tree NP. Deze avond nog iets gegeten in een typische diner.

8 September 2017

Gisteravond de Dodgers aangemoedigd!
Deze voormiddag stond Warner Bros Studio's op het programma. Zeer educatief en leuk om op sets te kunnen lopen. Jammer genoeg mochten er niet veel foto's worden genomen. Daarna zijn we doorgereden naar het strand en Monica Pier waar we gegeten hebben bij Bubba Gump shrimp & co. De volgende keer dat we deze zee terug zien mogen we bijna terug naar huis gaan ๐Ÿ˜‰.

7 September 2017

Gisteravond genoten van een lekkere Koreaanse barbecue.
Een bezoek gebracht aan Universal Studio's. De attracties zijn de moeite!
De eerste hamburger is een feit! ๐Ÿ™ˆ
Deze ochtend veel te vroeg wakker door het uurverschil ๐Ÿ˜Š een prachtige zonsopgang gezien vanuit Beverly Hills. We hebben LA zien ontwaken.

6 September 2017

Dag 1 kort samengevat... SLAPEN! Nog nooit zo blij geweest een bed te zien ๐Ÿ˜Š