Denmark, Norway · 5 Days · 6 Moments · September 2017

De reis van Jeanne in Norway

21 September 2017

Na een goede nachtrust in ons luxueuse huisje trokken we deze morgen naar het Natuurpark van Jostedal. Blijkbaar zouden nog twee meisjes van Gent ons vergezellen op onze tocht! We begonnen met een boottocht over een gletsjermeer. We kropen in een speedbootje en vloooogen vooruit!!! Na 10 minuten kwamen we aan bij de gletsjer die we zouden beklimmen. Daar hebben we ongeveer 2 uur gehiket, met als beloning warme chocomelk op de top. In die twee uur dat we er waren zagen we meerdere brokken ijs van de gletsjer afbreken, dat was echt zot om te zien! Na de gletsjer hike kropen we terug in ons busje. Het is zo'n 6 uur rijden richting Bergen. Nog 2 uur te gaan! Morgen eindelijk naar het WK!

20 September 2017

Vandaag was het normaal de bedoeling dat we de meest legendarische hike ooit zouden doen: Trolltunga. We hadden suuuperveel pech met het weer. Het regende en er was veel mist. Hierdoor zou de hike levensgevaarlijk worden en konden we hem helaas niet doen :(. Zwaar teleurgesteld zijn we dan 5 uur richting noorden gereden, naar Jostedal. Nu zitten we vrij diep in Noorwegen. Hier hebben we een hutje gehuurd voor deze nacht. We hebben naar het WK en Thuis kunnen kijken !!! En nog maar voor de 10382727ste keer spaghetti gemaakt ❤️. Morgen doen we een gletsjer hike en een motor boat tour!! Doei xxx ps we hebben ook al 2 elanden, een vos en een lynx gezien!!!

19 September 2017

Deze ochtend werden we wakker in Odda. Ons tentje staat net naast een fjord. 't Is hier zeer idyllisch: het dorpje bevindt zich tussen de fjorden en over de bergtoppen hangt een dikke mist. We hebben voor de eerste keer op een camping geslapen. Eerste wc en douche in 4 dagen!! Vandaag hebben we het rustig aan gedaan om een beetje op krachten te komen. We hebben enkele watervallen bezocht. Morgen staat er een hike van 12 uur op de agenda!

18 September 2017

Vandaag hebben we onze eerste hike gedaan! De hike was ongeveer 10km lang in totaal en we hebben er ongeveer 5 uur over gedaan. De uitzichten waren onwerkelijk en het afzien meer dan waard. De top bevond zich op 1km hoogte! Na de hike kropen we terug de auto in voor een rit van 5 uur richting onze volgende bestemming: Odda!

17 September 2017

Lysebotn is een heel klein dorpje, gelegen naast een fjord. Er staan misschien al bij al 10 huisjes. De dichtst bijzijnde supermarkt was 2 uur rijden.. Ook voor een tankstation moest ge een uurke verder zijn. In Lysebotn was er vooral heel schone natuur. We hebben ons tentje ergens in de bergen opgezet en zijn op ontdekkingstocht geweest! Onze eerste lunch: zwamworstjes met witte bonen.. Beter dan het eten van ons ma!

16 September 2017

Na 13 uur rijden, kwamen we toe in het meest noordelijke punt in Denemarken: Hirtshals. Hier moesten we efkes wachten om dan de ferry te nemen naar Noorwegen! We moesten 4 uur op de boot !!! Om 2u 's nachts kwamen we toe in Larvik. Van hieruit hebben we nog 7 uur gereden naar onze eerste bestemming: Lysebotn!