Netherlands, Canada · 20 Days · 27 Moments · August 2018

De reis van Jeanine in Canada

20 August 2018

Weer terug bij mijn mannen! ❤️

19 August 2018

De laatste dag is helaas aangebroken. We hebben op de Nadon (papa’s boot) geluncht. Papa bracht ons naar het vliegveld en uiteraard vloeide er een hoop traantjes. Het was een geweldige reis waar we met elkaar prachtige herinneringen hebben gemaakt 🙏🏼❤️

18 August 2018

Laatste twee dagen in Whistler! ‘s winters hét wintersport gebied van Canada. Helaas hadden we weer veel last van bosbranden. WK mountainbiken, Crankworx, was bezig en was erg gaaf! ⛰🚲

17 August 2018

Na een overnachting in Lillooet zijn we onderweg naar Whistler gestopt bij Joffre National Park. Vol goede moed begonnen wij aan een hike van ruim 9 kilometer met 500 meter hoogte verschil en een pad van rotsen. De trail ging via 3 meren. Het was een enorm zware hike maar het was het meer dan waard! Prachtig uitzicht over felblauw water vanaf de gletsjer 🏔

16 August 2018

Onderweg van Hope naar Lillooet zijn we gestopt bij Hells gate. We zijn met een airtram de Fraser River over gegaan 🚠

15 August 2018

Vanochtend de dag begonnen met een leuke hike naar de Othello Tunnels. Was een hike van 8 km met prachtige watervallen en tunnels door de bergen. Het is hier steeds rond de 30 graden dus zijn ‘s middags lekker gaan afkoelen bij een meer. Helaas zijn er momenteel enorm veel bosbranden in BC dus het uitzicht is erg wazig door de rook.

14 August 2018

Aangekomen bij ons verblijf in Hope. Super mooie airbnb!

13 August 2018

Hebben een indrukwekkende tour gehad bij het “Cultural Centre of First Nations” genaamd U’mista. De kunst van de First Nations is minstens net zo interessant als de natuur van Canada! 😍 We overnachten vanavond in Nanaimo (Vancouver Island) om morgen vroeg met de ferry naar het vaste land te gaan.

12 August 2018

We werden om 06:30 uur opgehaald vanaf Government Dok voor de Grizzly tocht. Er werd ons door de schipper verteld dat we hopen 2 grizzly’s te zien en dat meer dan 2 al erg bijzonder is. Enthousiast begonnen we aan de trip! Naast zeehonden, adelaars en zeeleeuwen hebben we 8 grizzly beren gezien!!! 2 moeders met 2 kleintjes, een zwemmende grizzly beer en 1 op een strand. BIZAR!!! Het was de bedoeling dat we de hele dag een grizzly tocht zouden doen. Maar niemand had verwacht dat we ze al voor de lunch, en zo veel, zouden zien! Op ons verzoek zijn we op zoek gegaan naar orka’s. We raakten verzeild in een stroming waar veel zalm zwom. En waar veel zalm is zijn dus dolfijnen en orka’s!!!! We wisten niet waar we moesten kijken. Heel veel springende dolfijnen en een stuk of 10 orka’s. Wat een geweldig geslaagde dag was dit! 🙏🏼💙

11 August 2018

Via Telegraphe Cove aangekomen in Alert Bay. Hebben een leuke cabin voor de aankomende 2 nachten.

10 August 2018

Daar gaan we! Op pad met Eagle Eye Adventure in Campbell River. We hebben 5 walvissen gezien vandaag! En hóe... staarten, vinnen en sprongen gezien! De breaching bultrugwalvis was echt een kippenvel moment 🐋
De dag begonnen met een hike bij Elk Falls Provincial Park 🌲

9 August 2018

Aangekomen bij Campbell River Lodge. Ons verblijf voor de aankomende 2 nachten. Morgen gaan we een wildlife tour maken!
Stop 2 was bij Cameron Lake. Hebben pizza gegeten met prachtig uitzicht en lekker gezwommen 💦
Onderweg naar Campbell River hebben wij 2 stops gemaakt. De eerste was bij Catherdral Grove, “het grote bomenbos” 🌲

8 August 2018

‘s middags op zoek naar beren! Hebben 7 zwarte beren gezien en een paar bald eagles. Wat een dag, wat een natuur, wat een land! 🖤
Vandaag de hele dag met Jamie’s Whale Watching op pad. We beginnen op een grote boot op zoek naar walvissen. Hebben otters, zeeleeuwen en 2 bultrugwalvissen gezien! 🐋

7 August 2018

Aangekomen bij Surfs Inn Guesthouse in Ucluelet. Gaan op tijd naar bed want morgen gaan we op zoek naar walvissen en beren!

6 August 2018

When life gives you mountains put on your shoes and hike ⛰
Victoria 🏡

5 August 2018

Let’s go to Vancouver Island! ⛴

4 August 2018

Totempalen in Stanley Park 🦅
Nederlanders in Vancouver! 🚲

3 August 2018

Met Courtney en Jamie van de Vancouver Police tijdens hun dienst mee op de boot! Was een hele toffe ervaring! ⚓️

2 August 2018

Toeristen in Canada! ❤️ shirts hebben we gekocht bij het aquarium waar we een prive rondleiding hebben gehad.

1 August 2018

Nadat we van het vliegveld waren opgehaald door mama zijn we met de huurauto naar papa’s “huis” gereden. Hier hebben we op het dek in de zon gegeten. Wat een uitzicht, omgeving en sfeer. Het is hier prachtig.