Thailand · 12 Days · 9 Moments · October 2017

De reis van Iris door Thailand

29 October 2017

Soms loopt het even anders dan je denkt.... Na 2 top weken in Thailand heb ik besloten om terug naar huis te gaan. Veel eerder dan gepland ,maar ik miste thuis zo erg dat ik me elke dag zieker en zieker voelde. En ik vond 3 maanden ziek zijn deze reis niet waard. Met 2 hele mooie weken op zak, een boel nieuwe ervaringen en nieuwe vrienden ga ik met een goed gevoel terug naar mijn huisje❀ Op naar de volgende reis....

26 October 2017

Bijzondere dag vandaag in Thailand. De koning wordt naar zijn laatste rustplek gebracht. Alle winkels en veel hotels zijn gesloten vanaf 15uur. Dus het is heel stil op straat, je ziet alleen wat verdwaalde backpackers haha. Ik heb vannacht in Coffee Narow Guesthouse geslapen. Dit word gerunt door een vrouw en haar familie. Het is net of je bij de familie slaapt. Deze ochtend met het zoontje van 3 gespeeld en na mijn wandeling om de oude stad mocht ik mee lunchen met de familie. Vanavond word ik opgehaald en naar het vliegveld gebracht om het vliegtuig naar Phuket te nemen..zin in!! πŸŒ΄β˜‰πŸ–

24 October 2017

De afgelopen 2 dagen zaten vol met activiteiten! Als eerst de tempels in Ayutthaya bezocht en daarna op naar de nachttrein. Dit was een hele ervaring haha. Met de hele groep hadden we bijna een hele coupé voor ons zelf. Na een boel kletsen toch proberen te slapen, dit ging helaas niet echt door de geluiden en het licht dat aan bleef staan. Maar wel een hele leuke ervaring 😜 Daarna snel door naar het hotel omkleden en op naar de olifanten. Dit was denk ik wel een van de leukste dingen van de tour. We moesten een heel stuk rijden en lopen tot we op de olifanten opvang kwamen. Als eerst gingen we de olifanten voeden en daarna met ze in het modderbad. Er was ook een baby olifantje, echt te schattig ❀ Toen we terug kwamen was het tijd voor de volgende tempel en het afscheids etentje. Vanavond nog even gezellig samen zijn met de groep en dan op naar jet volgende avontuur...Zuid Thailand ❀🌴

22 October 2017

Heerlijk wakker worden vandaag in het resort en daarna op naar de brug die gebombardeerd was in de WO II. Daarna naar het museum en begraafplaats. Hele heftige en indrukwekkende tour. Na een lunch hadden we een lange rit naar Ayutthaya. Dit is de oude hoofdstad van Thailand. Hier was het tijd voor wat rusten en vrije tijd. Dit was wel even nodig, de tour had best wat indruk op me gemaakt. Vanavond eten en wat drinken in de stad. Met als lokale lekkernij krekels en wormen! 😜❀

21 October 2017

Gister gingen we op naar de tempel Wat Po in Bangkok en daarna op naar Kanchanaburi. Kanchanaburi is echt prachtig, vol met groen 🌴❀ De eerste nacht in Katchanaburi sliepen we op een Rafthouse. Dit is een soort woonbootje, alleen dan heel basic. De rafthouses werden een groot meer op gesleept en hier gingen we overnachten. We hadden geen wifi en pas rond 18uur stroom dus het was even heerlijk genieten van de natuur. Zwemmen, kajakken en relaxen. s'Avonds werd het eten gebracht met een bootje. Heerlijk vers gevangen vis en andere lekkere Thaise gerechten. De volgende dag ontbijten op de rafthouses en daarna op naar de Erawan watervallen. Na een flinken tocht kwamen we aan en hebben we heerlijk gezwommen en de waterval beklommen πŸ’ͺ Nu lekker genieten van een nachtje in Good Times resort aan de Kwai rivier! Hier kan ik wel aan wennen 😜

18 October 2017

Vandaag gaat het dan echt beginnen, de 7 daagse rondreis naar Chiang Mai! ❀ Ik hoefte pas om 18uur in mijn nieuwe hotel te zijn dus on de ochtend heb ik eerst nog de fietstour gedaan met Katy, Jeffery en Rens. De fiets toch is echt een aanrader!! Het is zo mooi om door de verschillende straten van Bangkok te rijden. Van hele grote villa's tot slopperwijken waar de mensen ook heel gelukkig zijn. Ook gingen we het water over naar een klein eiland van Bangkok, vol met groen. We moesten over hele kleine paadjes fietsen, maar dit is gelukkig allemaal goed gegaan haha. Daarna hebben we afscheid genomen van Katy en Jeffrey en zijn Rens en ik met de sky train terug gegaan naar het hostel. De sky train is een soort vliegende metro. Bij het hostel heb ik gedag gezegt tegen Rens en ging ik op naar hotel Prime. Hier heb ik Amber leren kennen, mijn Engelse roommate voor de komende 7 nachten. En de rest van ons gezelschap. Vandaag op naar Kanchanaburi, slapen in een Rafthouse ❀
Gister na het ontbijt vertrokken naar de boot. Dit was vlakbij en vanaf hier kon je voor 15 bath (40 bath is ongeveer 1 euro) over de rivier naar de verschillende tempels en markten. In het begin even zoeken naar hoe het allemaal werkt...propvol bootje komt aan, SNEL opstappen (het liefst rennen), doorschuiven op bootje, betalen, varen en afstappen. Op de rivier is een enorme stroming dus de bootjes doen alles volgas. Echt heel appart om mee te maken haha. Na alle tempels te hebben bezocht en de China Town terug naar het hostel om even uit te rusten. Daarna was het tijd om ergens avondeten te scoren. Het werd sushi van de markt (bakje sushi voor 75 cent) en die hebben we opgegetennop de trap bij de markt. Daarna zijn we met zijn 4e met de taxi naar backpackers straat van Bangkok gegaan. Door het overlijden van de koning was dit iets minder feestelijk als normaal. Dus optijd naar huis want....vandaag om 8uur fietsen door Bangkok! Zin in!!❀
Eerste nachtje zit erop! Ik begin eindelijk een beetje te landen voor mijn gevoel, gister was het echt 1 grote vage droom ofzo. Gister avond ben ik Bangkok even in geweest. De stad is savonds mooier als overdag moet ik zeggen. En het leeft dan op de straat ook veel meer, overdag zijn er vooral heel veel scootertjes en auto's. De eerste nacht slapen ging best goed, ik was wel heel onrustig. En s'nachts ging de airco uit en toen was het ook wel zweten, maar dat doe je hier toch de hele dag haha. Om 4.00uur werd ik even echt wakker. Toen dacht ik zo het is ochtend maar dat duurde nog even haha. Lekker dat tijdsverschil 😜 Vandaag op naar de tempels.....na een lekker ontbijtje natuurlijk ❀