Europe · 196 Days · 29 Moments · January 2017

De reis naar Kroatië met de hond.

16 July 2017

Laatste dag terug naar huis. Snel nog even Burg Howenwerfen bezoeken. We wandelde de berg op en hier namen we een rondleiding en genoten we van het uitzicht. Van hier uit vertrokken we richting huis. Nu is het echt over met de vakantie. 😮☹️ Nu maar dromen naar waar de volgende vakantie naar toe gaat 😍🤗

15 July 2017

Met spijt in ons hart op weg naar huis 😭. Ik zie al op tegen de lange autorit. Dimi is vooral blij dat hij de kronkelwegen niet meer hoeft te doen 😤. Onderweg stoppen we aan het Nationaal Park Triglav. We hadden niet verwacht dat het zo een 😦"leuke" bergpas was. Spijtig genoeg hadden we niet genoeg tijd om verre wandelingen te maken. Dit zullen we op een te doe lijst moeten zetten als we ooit nog eens terug keren ✔️. Hier kan je makkelijk een week verblijven en wandelen van berghut naar berghut. Nationaal Park Triglav is het oudste nationale park van Europa. De Triglav berg is de mooiste met zijn 2864 meter hoog. Maar daar zijn we door de wegjes niet geraakt 😊. Triglav betekent 3-hoofd omdat het 3 bergen heeft. De mooiste stukken kan je alleen maar zien met de fiets of al wandelend. Hier begint de Soca rivier die we aan het begin van de vakantie bezochten. Na het wandelen reden we door naar Weisses Rössl Werfen in Oostenrijk. Hier gaan we eten en overnachten.

14 July 2017

We reden terug naar Vrbnik om souvenirs te gaan hallen. Deze stad stad bekend voor zijn wijn dus dit moest ik ook even proberen. Het was lekker 😄dit komt van iemand die niet veel wijn drinkt. Het plan was om door te rijden naar Njivice om naar het hondenstrand te gaan. Maar het was te fris om aan het strand te liggen. Het is te zeggen het was 26 graden maar felle wind. Dan reden we maar wat verder rond door de verschillende stadjes. De kronkelbaantjes maakte me heel moe en ziekjes dus gingen we even rusten in het hotel. 's avonds lekker uiteten. Bij de bakker stoppen voor het ontbijt en 🍹🍹drinken.

13 July 2017

Lekker lang uitslapen ontbijten en weg zijn we. Naar het strand van Silo. Hier heb je in tegenstelling tot de andere stranden een zandstrand. Maar dit is niet zo voor hondjes. Hier heb je weer rotsen om op te liggen. Na een tijdje waren we het beu om hier te liggen dus gingen we op weg richting de Soline baai. Hier vind je de bekende modderpoelen. Deze zou genezende krachten hebben. Alleen ik waagde me aan het zwarte goedje. Genezend 🤔. Toen ik in de modder poel stond zat ik er in vast tot aan mijn knieën. Een echte work-out voor je benen. Als je helemaal bent ingesmeerd en opgedroogd dan kan je je gewoon afspoelen in het water. Het duurt wel even tot je helemaal in het water bent en je moet je echt afwassen want het goedje spoelt niet vanzelf af. De honden mogen mee op het strand maar niet in de modderpoel. Na het opfrissen gingen we naar Krk centrum. Hier vind je Frankopan Castle, Krk Cathedral en Square Tower. Hier bezochten we ook de aquarium maar dat is zijn geld niet waard.

12 July 2017

Vanaf nu is het rust rust en nog eens rust. We bezochten Baska in het onderste deel van krk. De stad was niet veel het was ook te warm om hier rond te lopen. We wilde eigenlijk met de kayak gaan varen maar de hitte was deze dag niet te doen. Hier kan je varen naar hidden beachs, maar te heet. Misschien voor als we ooit nog eens terugkeren. Dus we gingen naar het hondenstrand hier. Ik zelf vond het geen aangenaam strand wel makkelijker te bereiken als de vorige hondenstranden. 🛁tijd voor ons op te frissen en terug het centrum in. Hier gingen we eten in een bbq zaak, lekker, mooi maar vooral veel 😋. Je kan hier wel veel eten voor weinig geld. Voor 20 euro hadden we gegeten en gedronken. Na het eten even rondwandelen en genieten van de omgeving: de oude kermis, de kade, de entertainment en de cocktailbar. 🍹🍹🍹

11 July 2017

Eindelijk is het tijd voor het nationaal park Plitvice. We waren vroeg opgestaan want van krk uit is het 3 uur rijden. En de weg er naar toe is spannend. 😨Zeker als je een dubbele vrachtwagen tegen komt😱. Het was even aanschuiven aan de kassa maar eenmaal binnen werden we beloond door het mooie park. Verloren lopen kan je hier niet doen... wij slaagde er wel in om rondjes te lopen 😩. Maar dat was niet zo erg dan zagen we alles een 2 de keer. Spijtig genoeg was het te druk om de boot te nemen. Het was aanschuiven in de vlakke zon en dit konden we de hond niet aandoen. We hadden haar al zo gepest omdat ze niet in het water mocht. Voor de rest zeggen de foto's genoeg.

10 July 2017

Na het bezoek aan het Hotel gingen we verder naar Vrdnik. Hier wou ik zeker de smalste straat van de wereld aflopen. Een klein dorpje maar die staat alles goed aangegeven. Mooie platen met uitleg erop duiden ons de weg naar waar we moesten zijn. Op de kaart zagen we ook dat er een hondenstrand in de buurt was. Daarom gingen we op zoek naar dit strand. Het was te ver om te voet 😓te doen. Dus namen we de auto. Na een spannende autorit kwamen we aan bij ons klein adembenemend privé strandje. Hier bleven we de rest van de namiddag zitten, zwemen en rond kijken💕. 's avonds werd het tijd om te eten. Even het strandje afwandelen bij ons appartement en we zijn aan de haven. Hier kunnen we lekker eten en genieten van de zonsondergang. Er is hier veel te zien voor ons. Animatie, kermis, cocktailbars en winkeltjes. En nu op tijd bed in want morgen moeten we heel vroeg op 😴😴😴
Even uitslapen en rustig ontbijten. Nu kunnen we dit zelf beslissen op ons appartementje. We vertrokken naar Hotel Haludovo. Het is een luxe hotel van 1972. Tegenwoordig is dit hotel niet meer bewoonbaar. Na de oorlog in 1990 kwamen er geen toeristen meer naar dit eiland. Het strand van Haludovo is niet bezaaid met stenen zoals andere plaatsen maar hier is een mooi aangelegd strand met trapjes richting het water. Zelfs een zandbakje voor zandkastelen te bouwen. De oorlog van toen is op meerder plaatsen in krk zichtbaar, veel ruïnes en kogelgaten in bijvoorbeeld verkeersborden.

9 July 2017

Ons verblijfplaats waar we absoluut niet wilden blijven. Villa Marlis😨. En ons appartement waar we zo blij zijn met airco, proper terras, goede WiFi en veel ruimte. 🤗
We namen afscheid van van ons hotel en gingen op weg naar ons nieuwe verblijfplaats. Onderweg stopte we aan de Krov waterval. Het was even zoeken maar we hebben hem gevonden. Echter was het door de droogte geen waterval meer ☹️. Maar toch nog steeds een leuke plaats om te gaan kijken. Wij kende deze plaats van de reeks 'Eeuwige roem'. Hierna reden we door naar de stad Opatija. Het was een super mooie stad. Grote en duur uitstralende gebouwen. We voelde ons even terug in Florida. Hierna was het lang zoeken naar ons volgende verblijfplaats. Eindelijk aangekomen in Villa Marlis werden we meteen begroet door de gastheer. Maar we voelde ons hier niet op ons gemak. Wat ook later duidelijk werd want we werden weggestoken op een kamer die we niet geboekt hadden. Geen airco geen groter bed of zicht op zee zoals geboekt was. Alles was volgeboekt dus pech 😭. Dit was de hel voor ons. Daarom zijn we hier vertrokken en boekte we een appartement waar we nu verblijven. Veel beter dus.

8 July 2017

Normaal gingen we vandaag naar Porec maar we hadden geen zin om tol te betalen en zo ver te rijden. Dus daarom gingen we naar Fãzana. Fãzana is klein. Er is niets speciaal te zien. Er zijn wel leuke oude staten en barretjes om iets eten of te drinken. Ons leek het leuker om de stad 's avonds te bezoeken. Voor de hond is hier niet veel te beleven. Ze mocht niet door het park wandelen of in het water. Hierna reden we terug naar de Grotten van Pula we haalde de kajak boven en gingen alles opnieuw verkennen 😎. Dit keer wel gewapend met zonnecrème. Na het kajakken ontdekte we verder de omgeving. De huisjes die bij het water liggen zijn bouwvallig en verlaten. In sommige huizen wonen wel nog mensen. Het deed ons even dagdromen over hoe het zou zijn om hier de huisjes op te maken en te verhuren 🙃. We gingen ook op ontdekkingstocht door een oude legerbasis. We hadden nog een gezellige avond met een Belgisch koppel in het hotel. Een beetje praten over ditjes en datjes.

7 July 2017

Het was vandaag toch een beetje te heet 😰om de hele dag in de stad te blijven rondhangen. Dus in de namiddag was het Giva 🐕 tijd. We reden terug naar de parking van het hondenstrand. Hier kan je als honden liefhebber samen met je hond gaan zwemmen. Op de borden staat duidelijk aangegeven waar het mag en waar niet. Het hondenstrand is zo een 15m lang. Wij vonden nog net een plaatsje onder een boom vlak aan het water. Het rotsachtige strandje ligt achter een mooi onderhouden parkje. Hier kan je dus zwemmen, fietsen, wandelen en spelen want er is ook een speeltuin aan 😉. Ook een kraampje om te eten of te drinken. Ben je te lui 😴of te moe dan kan je een van de strandverkopers tegenhouden. Ook voor de honden is er een klein barretje voorzie 💕.
We gingen terug naar Rovinj 🤗. We parkeerde op dezelfde parking als gisteren. Hier kenden we onze weg al een beetje. Deze stad is mooi zeker het oude gedeelte. In deze stad kan je uren rondlopen, drinken, winkeltjes bezoeken en ook verkoeling zoeken. Hier eindigen de smalle straatjes in de zee. 😍eindelijk kon ik naar de Mediteraneo bar. Wat was dit mooi en rustig. Natuurlijk voor zo een leuk plaatsje betaal je al wat meer voor een drankje. Voor mijn watertje was het 15 kuna en een cola 25 kuna. Je kon ook cocktails drinken deze kosten ongeveer 80 kuna. Er waren mensen die vanaf het terras gingen zwemmen. Giva had ook wel zin in het frisse water. Dit mocht van de eigenaar maar de kant was te hoog om de hond eruit te halen.

6 July 2017

Na het eten in het hotel bezochten we Rovinj. We gingen eerst kijken naar de zonsondergang aan het hondenstrand. Hier was de parking gratis en we waren er bijna alleen. Toen het donkerder begon te worden zochten we een parkeerplaats bij het centrum. 😟alle parkeer plaatsen waren bijna vol. Maar aan de andere kant van het centrum vonden we nog enkele plaatsen. We gingen door het drukke centrum maar het was te donker om nog veel te zien van de stad. De Sveta Eufemija en st. Euphemia kerk waren wel nog verlicht. De straten waren super gezellig maar spijtig genoeg te druk. Meriteraneo bar was iets wat ik graag wou bezoeken. Maar ook daar was geen plaats meer. Toch hebben we enkele sfeerfoto's kunnen nemen. Aangezien dat deze stad zo mooi is bezoeken we hem morgen overdag opnieuw. 😍
Vandaag een wijziging in het programma. Het is veel te warm en met onze zonnebrand is het geen goed idee om de hele dag in de zon te lopen. Daarom bezochten we vandaag Umag. Deze stad ligt het verste weg van ons hotel. Dus lekker lang in de koele auto. We hadden de auto geparkeerd aan de andere kant van de haven. Dus een hele wandeling tot aan het dorpje. We bezochten een kerkje en wat winkeltjes. Meer is hier ook niet te zien. Het was wel een mooie en rustige haven. Ik zou het stadje niet meer overdag bezoeken. Ik denk dat er 's avonds meer te zien is. Ik zag dat er een kermis stond en veel barretjes om je dorst te lessen. Ik heb in Umag een springpopje gekocht voor TIK TAK... Sorry beroepsmisvorming. Dan maar even onze zonnebrand afkoelen in het zwembad. En Giva kan wat verder uitrusten van de zware dag gisteren.

5 July 2017

Vandaag hadden we kajakken, snorkelen en klif-duiken op het programma. Op het strand staat niet aangegeven of de hond op het strand mag of niet maar er waren meerder honden aanwezig op de rotsen. Voor de eerste keer haalde we onze kajak boven. Ik vond het super leuk om over de golven 🌊 te kajakken en onze hond viel er van in slaap. We zochten een stukje privé strand voor ons op. We lagen vlak naast de Pula grotten. Doorheen deze grot kan je zwemmen. Echter heb je hier wel een lamp nodig, want hoe verder je gaat hoe minder je ziet. Bij deze grotten kan je ook klif-duiken, hier was natuurlijk veel volk. Ik zelf was nog nieuwsgierig wat er in de volgende inham te zien was. Dit was niet zo veel. We zochten dan maar opnieuw een plaats om aan te meren. Hier was minder volk omdat je er niet zonder boot of kajak geraakte. Hier waagde ik me een aantal keer om van de 😱klif te duiken. Nu houden we een rust avond met onze beste vriend 'after-sun' 🍅.

4 July 2017

We waren nog niet moe na het eten dus we gingen voor een avond wandeling. Ons hotel ligt tussen de olijfgaarde dus hier kan je niet zo leuk wandelen. We hebben wel een stuk strand maar daar mag de hond niet op en volgens dimi heb je een 4 x 4 nodig om er te geraken. 😄maar hij is snel ongerust over zijn auto. Dan maar terug naar Pula. Hier krijg je 's avond de haven kranen verlicht. Dit noemt Lightning Giants Toen we aankwamen keken we naar de zonsondergang. We maakte een wandeling door het centrum en zagen hier en daar straatartiesten aan het werk. Deze stad is nog mooier 's avond. Op de terugweg naar de auto was het al 22u30 en de verlichte kranen waren nog niet te zien. We waren toe moe om te blijven wachten. Het is zoals ze zeggen op andere sites "het is en blijft een lelijke haven!" Het voordeel aan zo een 2 maal de stad te bezoeken is dat je nu tijd hebt om winkeltjes te bezoeken. Ik ben nieuw waterschoenen 😡rijker. En Dimi een petje voor de collectie.
Na de middag zochten we wat verkoeling aan het hondenstrand. Het hondenstrand van Pula vind je aan het einde van de Verudella straat. Het was heel druk op de betalende parking. Gelukkig was er verderop veel plaats en moesten we niets betalen. Plus de wagen stond in de schaduw. Het hondenstrand vind je terug op een hotelcomplex. Echter zoals heel Kroatië veel kiezel en rotsen. Ik natuurlijk weer boos dat het enige wat ik vergeten ben deze vakantie zijn mijn 😡WATERSCHOENEN 😤. Gelukkig heeft de hond hier minder last van 🐕.
In Pula bezochten we nog meerder dingen. De Cathedral ⛪️ De tempel van Augustus waar ook een musea binnenin is. We vonden het leuker om op de frisse vensterbank te gaan zitten. Fortress moest je ook betalen om binnen te gaan maar het is veel mooier om rond het fort te wandelen hier moet je niet voor betalen. Je hebt een mooi uitzicht op het amfitheater en op de rest van de stad. We werden hierboven ook beloond door een frisse wind. Dus even rusten dan maar 😰 Arch of the Sergii en de Twin Gates daar wandelde we ook even langs. Het is veel te warm maar gelukkig vonden we een oplossing zerostrasse. Een gangen complex onder de stad lekker fris en met hier en daar een historie lesje erbij. Normaal gezien mag je niet met de hond in deze gangen maar met onze hond in de rugzak mocht het wel. Voor de verkoeling betaalde we samen graag 30 kuna (+/-4€)
Vandaag bezochten we Pula. We parkeerde voor de gemakkelijkheid aan het amfitheater. Het kost 8 kuna per uur ongeveer 1 euro per uur. Het eerste wat we bezochten was dan ook het amfitheater. We zijn niet binnen geweest omdat je het niet mag bezoeken met een hond. Voor de mensen die er toch graag binnen willen rondlopen de prijs is 50 kuna per persoon. We vonden het ook vrij duur. Mocht je zin hebben om zelf de stad te bezoeken ik zorg altijd voor een wandel kaart van de stad. Dimi noemt me altijd gek omdat ik deze maak maar ja hij grijp altijd naar deze kaart 😄🗺.

3 July 2017

Aangekomen in Hotel Villa Letan. Simpele kamers maar vriendelijk personeel. We mochten niet met de hond in het restaurant. Toch zorgde ze ervoor dat we een plaatsje buiten op het terras kregen zodat we toch samen konden gaan eten. We maakte nog even een wandeling en genoten van een mooie zonsondergang.
Op weg naar Kroatië!
Vandaag eindelijk aan de Soca rivier geraakt. En wat was die mooi. Helder water maar ijskoud 😨. Het pad waar we langs wandelde was zeker de moeite om te doen. Niet alleen voor wandelaars maar ook voor lopers of mountainbikers.

2 July 2017

Even een wandeling doen.
Na smalle en slechte wegen zijn we eindelijk tot onze eerste slaapplaats geraakt. Mooi appartement met een slaapgelegenheid voor 20 personen maar voor 2 mensen en een hondje is het ook wel aangenaam. We hebben al een stukje van de Soca kunnen zien maar eerst is het slaaptijd. Na een nacht rijden is een dutje wel op zijn plaats.
Hierna reden we aan 1 stuk door naar Liechtensteinklamm in Oostenrijk hier kwamen we rond 9uur aan. Maar gek voor het hoogseizoen hadden we plaats op de eerste parking 😄. Toen we verder wandelde werd het ons duidelijk. Gesloten wegens stuk rotsblok dat gemaakt moest worden 😞. Wat een pech vandaag. Dan maken we wel even een wandeling. We stopte ook even aan een tankstation. Met een mooi uitzicht en geiten die veel interesse toonde in de hond.

1 July 2017

Het is voor ons de eerste keer dat we 's nachts vertrokken met de auto. Onze eerste stop was de Moseltalbrücke. Vorig jaar wilden we deze ook doen maar toen was de afrit afgesloten. Dit jaar probeerden we het opnieuw. Nu was het echter te donker om iets te zien en best eng voor de hond.

5 January 2017

Vandaag een overnachting geboekt richting Kroatië. Rust in Slovenië na even nacht rijden. 2 juli tot 3 juli 2017 Appartement Soca Tolmin https://www.booking.com/hotel/si/apartment-soca-tolmin.nl.html?aid=376373;sid=cfb6a3d5bb54253a5323f516645e339d

2 January 2017

Hotels zijn geboekt 😄 Van 3 juli tot 9 juli 2017 Hotel Villa Letan (Fazana - Peroj) https://www.sunjets.be/nl/hotel/kroatie/istrie/hotel-villa-letan-79035 Van 9 juli tot 15 juli 2017 Guest House Villa Marlis (Malinska, Kroatië) https://www.booking.com/hotel/hr/guest-house-villa-marlis-porat.nl.html?aid=376373;sid=cfb6a3d5bb54253a5323f516645e339d