Croatia · 13 Days · 9 Moments · June 2017

De reis van Ine door Croatia

27 June 2017

De oude stad Dubrovnik Gebouwd op rotsen en omgeven door een grote muur. Maar binnenin is het prachtig. Mooie stad, gezellig maar ook druk. Game of thrones zou daar wel iets mee te maken kunnen hebben πŸ€” Enkele bekende dingen uit scenes gezien maar het geheel is toch indrukwekkend! Het weer zit al de hele vakantie goed mee, ook nu! Zelfs iets te warm dus wat we gisteren hebben moeten missen, inhaalmanoeuvre CHECK! βœ”οΈ Een welverdiende duik in het water πŸ‘‹πŸΌπŸŒŠ

26 June 2017

Van Split naar Dubrovnik.. 3 uur zweten in de auto, over de grens en terug. We zijn toch even in BosniΓ«- Herzegovina geweest βœ”οΈ Geen problemen gehad om de grens over te steken met de huurauto, Vlotjes! πŸ‘πŸΌ Prachtige natuur onderweg, neem de tijd om te stoppen. Geen haast op vakantie β˜€οΈ Nog geen enkel probleem gehad met de auto, tot nu! Onoplettende bestuurders zijn ze hier wel, die achter ons ook! We hadden verwacht om rond 14u een duikje te kunnen nemen in het zwembad van ons hotel. Helaas heeft de politie ons 4u laten wachten en is het 18:30 geworden. BALEN! πŸ‘ŽπŸΌ. En dat 15 min van ons hotel. Dit hebben we ook gehad dus πŸ˜“ Gelukkig niks ernstig, we komen er met de schrik vanaf. Phoeh...

23 June 2017

TROGIR! Never forget 😍 De mooiste stad? Of toch één van 😚 Gezelligheid troef! Geniet van de prachtige straatjes, uitzichten,... PS: no filter on the photo.. (zegt genoeg!!!)

22 June 2017

Met de speedboot richting : - De blauwe grot - lunch - Hvar Een unieke ervaring en als je tijd hebt zeker doen! πŸ”

21 June 2017

Van Zadar richting Split. Ondertussen een tussenstop gemaakt in de Krka meren. FANTASTISCH!! πŸ˜πŸ” Swimming with a beautiful view zo kan je het omschrijven. πŸ—Ί Zorg dat je op tijd vent want er mag maar een bepaald aantal binnen. (7000) Split is een grote drukke stad. Vergelijken kan niet met waar we net van komen. Maar het heeft ook zijn charmes. We logeerden buiten de stad. 3km van het centrum. Iets te ver om goed te zijn. We moesten vaak de auto nemen. En dat viel tegen! Ohja... Bistro Toc; GEWOON DOEN! 🍜 (subliem!)

20 June 2017

Het veelbelovende ZADAR... Ook hier 2 overnachtingen πŸ‘πŸΌ Een bruisende, gezellige stad! Prachtig weer en mooie vooruitzichten! De stad verkennen, uiteraard! Ze is niet groot maar heeft toch zijn charme. De dag erna de Kornati eilanden bezocht. A diner with a view. (Al was het eten daar niet zo geslaagd) zat inbegrepen bij de boottocht ⛡️ De uitstap was dan weer wel geslaagd. Een lange toch met de boot en prachtig weer. Ik denk dat je op reis niks meer hoeft te hebben... Vergeet in Zadar het zee orgel niet, bij zonsondergang 😍

18 June 2017

Het eiland PAG. Iets wat niet op de planning stond.. een extra is altijd leuk, toch? πŸ˜„ Lange weg te gaan. Na 2 uur rijden ongeveer komen we aan in het ZONNIGE Pag! β˜€οΈ Genieten van de mooie uitzichten. (daar hebben ze er hier genoeg van allesinds!) Even relaxen na een lange rit en bekomen van de voorbije lastige maar leuke dagen! Morgen doorrijden naar ZADAR.. πŸ‘‹πŸΌ

17 June 2017

Vroeg uit de veren want we gaan naar DE GROTE MEREN VAN PLITVICE... Een topmoment in onze reis waar we naar uitkijken Vroeg uit de veren richting plitvice! 🏞 Na 2uur rijden komen we aan. We gaan onmiddellijk voor een stevige wandeling (H). Een goeie 8 kilometer. Prachtige natuur, wees er op tijd bij want er is VEEL volk! Na enkele kilometers brengt een bootje ons naar de overkant. Een prachtige wandeling, genieten van de natuur! Net zoals in anderen hun verhaal, dit is de moeite! Daarna doorrijden naar ons hotel waar we 2 nachten hebben geboekt. Te veel, 1 nacht was voldoende. Ze geven de dag erna ook niet zo maar weer dus we veranderen onze plannen en gaan voor 1 dag het eiland PAG bezoeken.

15 June 2017

We maken een roadtrip door KroatiΓ«. Onze trip telt 16 dagen waarbij we van Zagreb naar Dubrovnik reizen. We zijn toegekomen in Zagreb om 16:00. Auto afhalen die we huren en kunnen inleveren bij onze laatste bestemming Dubrovnik. Dag 1: aangekomen in onze B&B Lobagola. (Aanrader) We komen aan 15/05 en vertrekken 17/06 Stad bezocht Fietstochtje door Zagreb 360 graden toren Langer moesten we niet blijven want zoveel heeft Zagreb niet te bieden. Mooie stad maar onze reis gaat verder. We nemen de auto richting Plitvice! πŸ—Ί