Asia, Australia and Oceania · 82 Days · 29 Moments · July 2017

Ilse (en Robert) in Azië en Australië

11 October 2017

Na een korte nacht, zijn we geland in Australië, Cairns. We hebben een autootje gehuurd en zijn direct richting Port Douglas gereden. De weg erna toe was onwijs mooi, langs de kust, maar ik was sowieso te moe om er echt van te genieten, dus op de terugweg nog maar een keer hierlangs. Verder hebben we vandaag ook niet zoveel gedaan. Robert heeft een lekkere salade gemaakt en zo na drie maanden ben ik heel blij met zon eigen gemaakte salade! Aan de ene kant jammer dat we hier niet meer zo vaak uiteten kunnen, maar ook lekker om weer zelf te koken!! (Alleen dat afwassen😣) morgen hebben we een snorkeltour op het great barrier reef! Ben benieuwd of het zo mooi of mooier is dan Azie! Of dat we eigenlijk al een beetje te verwend zijn... verder vind ik Australie een stuk enger dan Azie. Er stond een bordje voor het strand met als waarschuwing voor krokodillen, dat je niet langs het water mocht lopen, of Nouja voorzichtig moet doen! Ik moet me er denk ik nog even overheen zetten!

6 October 2017

Gili! Afgelopen vijf dagen op Gili T geweest. Veel gesnorkeld en aan het strand gelegen!

3 October 2017

Lovina Naar Permuteran zijn we naar Lovina gegaan. De eigenaar van het guesthouse bracht ons, Nouja we betaalden hem natuurlijk. En we "moesten" hem onderweg op een kop koffie trakteren, maar ook dat vonden we niet erg. Via Lovina wilde we eigenlijk de vulkaan Batur beklimmen, maar dit bleek vanaf Lovina toch nog een behoorlijk stuk, dus hebben we niet gedaan. We gingen een "dolfijnentour" doen en we hebben inderdaad ook dolfijnen gezien, ze staan niet op de foto omdat je eigenlijk altijd dan net te laat was met de foto en we dachten dat we er beter zelf van moesten genieten ipv focussen op een goeie foto! Verder hier ook niet veel gedaan, behalve gehangen bij het zwembad en ik heb nog een heerlijke Balinese massage gehad!

1 October 2017

Permuteran! Hier zaten we in een heel leuk guesthouse met een hele aardige eigenaar. We hadden zelfs een "buitendouche", het enige minpuntje was dat er in dit dorp ontzettend veel hanen zijn en die al om vijf uur begonnen te blèren. Robert kon hier goed doorheen slapen, maar ik had hier meer moeite mee. Ook kon je hier snorkelen bij een van de mooiste plekken in heel Azie en daar zijn we natuurlijk geweest! We hebben heel veel leuke filmpjes, maar die kunnen jammer genoeg niet op deze app. Verder hebben we vooral gerelaxt en niks gedaan!

29 September 2017

Ubud-Permuteran De reis van Ubud naar permuteran hebben we gemaakt via een tourbedrijf die me benaderd had via Facebook. Dit was ongeveer net zo duur als een taxi alleen zouden we onderweg allemaal stops maken. Onze eerste stop was bij een koffieplantage. Hier hebben we allemaal verschillende thees en koffies geproefd, ook de beroemde Luwak, duurste koffie op de wereld! Dit is gemaakt uit de poep van een speciale kat. Deze was niet heel bijzonder, maar daarnaast hebben we ook echt lekkere andere koffies en thee dus gehad en ook een zakje koffie en thee gekocht, want Bali koffie daar houden we niet zo van. Dat is vooral dikke smurrie, maar nu hebben we een soort koffie met gember smaak, heel lekker (Giseng-koffie)! Na de koffieplantage zijn we nog naar een beroemde tempel geweest, een waterval en een uitzicht punt, om zo op het einde van de dag bij onze volgende bestemming uit te komen, Permuteran!

28 September 2017

De tweede dag in Ubud zijn we naar het apenbos gegaan. Dit vond ik echt helemaal niet leuk en Robert echt ontzettend. Heel veel apen en ik was vooral bang, maar eigenlijk deden ze niks. Daarna hebben we lekker geontspant en een massage genomen en daarna lekker, iets te duur uiteten. Maar wel ontzettend lekker! En duur duur, 36 euro voor twee personen is niet duur, maar hier natuurlijk wel!

27 September 2017

UBUD! Vandaag aangekomen in Ubud. In een heel leuk guesthouse met mooi zwembad. Tot nu toe vinden we het hier super mooi en heel relaxt. Hebben vandaag een wandeltocht gemaakt door de rijstvelden. Morgen richting het apenbos, waar ik een beetje bang voor ben ivm het bijten van de apen, wat blijkbaar veel voorkomt. Maar we nemen geen eten mee en doen erg voorzichtig. Ook zijn we in afwachting van de uitbarsting van de vulkaan. We hebben twee gezichtmaskers al gekocht ivm de eventuele vulkanische ad die vrij kan komen, maar dit zijn van die basic maskers en hebben eigenlijk goeie nodig, alleen die zijn overal uitverkocht. Anders blijven we gewoon binnen! We zijn in ieder geval op ruime afstand en dat blijven we ook. Toch zijn we stiekem beide wel benieuwd naar het uitbarsten en hoe dat eruit ziet.

26 September 2017

Nusa Lembongan! We zaten hier in een heel leuk appartementje en hebben een snorkeltoer gedaan onder andere. We hebben zelfs tussen de Mantra's gezwommen, maar bij de mantra's waren ook heel veel kwallen, dus dat was een beetje minder. Maar ook super mooi koraal gezien, nog nooit zo mooi denk ik! Verder weer een scooter gehuurd en het eiland verkend! Was erg leuk

23 September 2017

Eindelijk samen! En heb al een tijdje niks gepost, dus nu maar een paar post achter elkaar. We begonnen in Nusa Dua op Bali. De eerste dag hebben we lekker aan het zwembad gelegen en s avonds zijn we naar een tempel geweest waar toevallig ook een vriend van Robert van de Universiteit was met z'n vader en hebben we samen gegeten. De dag erna hebben we een scooter gehuurd en zijn we opzoek geweest naar mooie snorkelplekjes, maar die waren hier lastig te vinden, jammer genoeg. Ook was het hier erg toeristisch. Gelukkig was het op het volgende eiland mooier

17 September 2017

Cameron Highlands. Gister een tour gedaan naar de theeplantages, butterfly farm en aardbeien farm. Het uitzicht bij de theeplantages waren heel mooi en ook bij de butterfly farm waren ontzettend grote en mooie vlinders en ook super veel! Daarnaast ook enorme wandelende takken en insecten die op bladeren leken! De eerste avond ben ik met een groep Duitsers die in maleisie hun stage doen uiteten geweest en toen hebben we een soort van gegourmet. Gister voor het eerst bij de Starbucks hier geweest en dat beviel ook ontzettend goed. Nu richting de laatste stop van Maleisie, Kuala Lumpur!

15 September 2017

Perhentian Islands! Vorige week de hele week op de perhentian islands geweest. Niet zoveel foto's gemaakt, want heb ook niet zoveel gedaan. Lekker op het strand gelegen en boeken gelezen. Heb 1 dag gedoken en 1 dag gesnorkeld. Was heel relax! Ik kwam er twee Duitsers tegen die ik ook al in Georgetown had ontmoet, dus samen met hun opgetrokken.

6 September 2017

Mijn reis door Maleisië begint in Georgetown. Ik zit in een heel leuk hostel, maar het is nu half zeven s ochtends en ik kan niet slapen, omdat er onder mij iemand KEIHARD loopt te snurken (nadeel van hostels). Maar Georgetown dus, hele relaxte stad, met heel veel streetart. Ik blijf hier tot zaterdag (ik ga zo eerst vragen om van kamer te wisselen, want ik word echt gek), maar voor de rest bevalt Malesië me tot nu toe uitstekend! Update: ik vroeg de receptionist of ik van kamer kon wisselen, maar hij zei dat hij de jongen naar een andere kamer stuurt. Probleem opgelost🎉

4 September 2017

De laatste dagen van m'n reis door Thailand doorgebracht in Koh Lanta. Ik ben voor het eerst deze reis helemaal geen andere backpackers tegengekomen en dat is me behoorlijk meegevallen. Ik heb een scooter gehuurd en het eiland over geweest, ik ben bij een dierenasiel geweest waar ze straathonden en katten opvangen. Heb heerlijk gegeten en lekker op het strand gelegen en een boek gelezen. Nu in de bus richting Maleisië!

1 September 2017

Afgelopen 6 dagen ben ik in Koh Phi Phi geweest. Ik reisde nog steeds met Bernhard (Oostenrijker) en in Krabi ontmoeten we drie Canadezen die ook naar Koh Phi Phi gingen, dus besloten we om samen te gaan. Elke avond was er een vuurshows op het strand, wat erg spectaculair was, jammer dat ik hier geen filmpjes kan plaatsen, want ze waren echt goed en als de vuurshows waren afgelopen waren de clubs op het strand, dus hier kon je erg goed feesten. Dit dan natuurlijk ook een paar keer gedaan! Verder nog gekajakt en gesnorkeld en een berg beklommen, maar ik vergeet altijd om foto's te maken🙈. Vanaf gister op Koh Lanta en voor het eerst ben ik dus echt alleen, waar ik altijd al bang voor was om te zijn. Maar tot nu toe overleef ik het nog! Heb een scooter gehuurd en ben nu het eiland over aan het gaan. Gister voor het eerst alleen avond gegeten, ook een ervaring. Juist goed voor me, een keer echt alleen zijn en dan realiseren dat alles goed komt! 18 nachtjes totdat Robert komt🎈vooral zin i

27 August 2017

Een tweedaagse tour door het Khao Sok National Park! Ik sliep een een bungalow op het water met echt het mooiste uitzicht. We hebben een waterval en een grot bezocht, waar het water tot aan je hoofd kwam, maar het was erg gaaf. Ik hoopte ook wilde dieren tegen te komen, want daar promoten ze mee, maar in totaal 2 apen, een kat (die van de koffie) en een spin. Dus was wel heel bijzonder!! Want alles was ook nog is op 100 meter afstand, maar de natuur en het uitzicht maakte alles goed. Nu ben ik in Krabi en wil ik hier naar de eilanden toe, maar het weer valt hier nogal tegen, maar we zullen zien! Alles gaat goed hier, ben nog steeds in leven dus dat is fijn!!

22 August 2017

Na het duiken op Koh Tao, ben ik maandag aangekomen op Koh Phagnan. Hier heb ik voornamelijk op het strand gelegen en zonsondergangen gezien. De strandjes waren heel mooi! Soort privé strandjes. Nu in Khao Sok en ga een tweedaagse jungle tocht doen. Dit moet het mooiste nationale park zijn van Thailand, dus ben benieuwd!!

18 August 2017

Siem Reap! De laatste twee dagen in Cambodja doorgebracht in Siem Reap en op de laatste dag naar Ankor Wat gegaan. We moesten al om 04:45 in de tuk-tuk zitten, zodat we de zonsopgang zouden zien. Uiteindelijk om 10 uur al weer terug, want het werd hartstikke warm en de rest en iedereen was moe. Maar wel de belangrijkste tempels gezien en ik vond het vooral heel mooi om te zien hoe die bomen over de ruïnes groeiden. S avonds afscheid genomen van Fran, want ik ging richting Thailand. Maar ze zou de volgende dag ook richting Bangkok komen en dan zouden we samen doorreizen naar Koh Tao, maar ze moest helaas plotseling terug naar Nederland. Dus nu reis ik weer alleen. Waarschijnlijk blijf ik een poosje op Koh Tao, want ik ga misschien leren duiken🐠🐟🐡

10 August 2017

Gister met de bus richting Siem Reap en op het moment dat ik tegen Fran (reisgenootje) zei dat ik niet kon wachten om even een dutje te doen in een kamer met airco, omdat ik me echt niet lekker voelde, ging de bus stuk. Moesten we twee uur in de hitte wachten op een nieuwe bus. Uiteindelijk kwam die, maar ging het alleen maar slechter en moest ik overgeven in de bus. Gister dus verder de hele dag op m'n kamer gelegen en geslapen. Vandaag voel ik me al een stuk beter, in ieder geval geen maagkrampen meer! En het werd is tijd om mezelf lekker te verwennen, aangezien het hier allemaal zo goedkoop is! Dus een uur lang een massage gehad en daarna een pedicure. Ik koos voor een oliemassage, want de khmer massage is net als de Thaise gewoon super hard, maar ik vond deze oliemassage al pittig! Voor m'n gevoel zit ik morgen onder de blauwe plekken😂 maar in ieder geval helemaal ontspannen en morgen naar Ankor Wat. We worden om kwart voor vijf al opgehaald!

Battambang! Gisteren een tour door de stad gehad. Eerst met de bamboo trein, wat heel leuk en grappig was. S avonds zijn we nog naar een vleermuizen grot geweest en rond zes uur vlogen hier miljoenen vleermuizen uit, maar ik kon er geen mooie foto van maken, maar wel een paar leuke filmpjes. En we zagen nog een soort van regenboog in de wolken wat echt heel mooi was! Nu op weg naar Siem Reap, maar ik ben bang dat ik een beetje ziek wordt. Heb al twee dagen last van m'n buik en misselijk..... hopen dat het snel overgaat!

7 August 2017

Koh Rong Sanloem! Drie dagen op Koh Rong Sanloem gezeten in het hostel Mad Monkey en het was echt heel gezellig daar! Veel mensen en super leuke locatie. Midden in de jungle aan het strand. Hangmatten in het water om lekker te chillen. Er was geen WiFi, dus iedereen MOEST wel met elkaar praten. Leuke mensen ontmoet, jammer dat je dan weer afscheid moet nemen. Maar hoort er allemaal bij! Nu richting Battambang, laatste daagjes in Cambodja.

Voor korte duur was de zon er, wel geteld 1 dag! Vannacht heftige onweer gehad, sliepen we dan in ons houten hutje. Maar het is het regenseizoen, dus we mochten al blij zijn met 1 dag zon! Vandaag richting Koh Rong Sanloem. Hopen op hier wat mooier weer!

2 August 2017

Hemel op aarde!! Sinds gister op Koh rong en het is hier zo mooi! Eindelijk een beetje mooi weer, dus vandaag lekker op het strand gelegen en een uur gelopen voor WiFi, zodat ik Robert tenminste kon appen!! Maar ik reis nu samen met Frann. Ik heb haar ontmoet in Phnom Phen en we reisde bijna dezelfde route, dus besloten om samen te beginnen. Nu dus hier en bijna geen andere mensen, echt mooi wit strand en blauwe zee. Vanavond zwemmen tussen lichtgevend plankton, ben heel benieuwd! Verder begin ik het reizen steeds meer te waarderen, alleen mis ik Robert echt heel erg... maar nog 50 nachtjes en dan reizen we fijn samen!! Het strand doet me in ieder geval super goed!!

29 July 2017

Cambodja! Alweer drie dagen geleden aangekomen in Cambodja en voor m'n gevoel begon m'n reis weer opnieuw. Ik ben twee dagen in Phnom Phen gebleven, waar ik onder andere de killing fields heb bezocht. Dit was echt onwijs indrukwekkend. Verder heb ik vooral bij het hotel met zwembad gelegen en geprobeerd een beetje te ontspannen. Hier kwam ik ook een meisje uit Nederland tegen, Frann. Met haar ben ik vandaag naar Kampot gereisd en waar we nu in the middle of nowhere zitten. Maar wel heel mooi! Het weer valt wel tegen, bijna altijd bewolkt. Maar het is wel lekker warm.

25 July 2017

Gister aangekomen in Ayuttaya, hier een fiets gehuurd en door de stad gefietst. Ooit was dit de grootste stad van de wereld zeggen ze en er stonden dus heel veel ouwe gebouwen. Ik vond het leuk om even te fietst , maar als je 1 oud gebouw hebt gezien, heb je ze eigenlijk ook allemaal gezien. Maar zoals het hoort als toerist overal maar wel foto's van gemaakt! Ik blijf hier vandaag ook nog, maar ik ga vandaag even niks doen. Ik moet nog pasfoto's laten maken, dus hoop dat dat hier ook kan ergens. Morgen naar Cambodja!!

24 July 2017

Vandaag bij de Erawan watervallen geweest en was erg leuk! Samen met Sophie, Esmee en een Taiwanese jongen. Het was een anderhalf uur naar boven lopen en anderhalf uur weer terug over lastige stukken wat ik erg leuk vond. Er waren zeven lagen waarbij je kon zwemmen, maar hier zaten wel veel vissen en die gingen aan je voeten zitten knabbelen. Dit kietelde heel erg, maar soms deed het ook echt pijn. Later nog met een groep uit het hostel lekker gegeten! Het Thaise eten is echt heel goed, krijg nog niet zoveel op. Ik denk dat dat door de warmte komt, maar het smaakt in ieder geval wel.

23 July 2017

Gister aangekomen in Kanchanaburi. Ik had gehoord over een leuk hostel, jolly frog. Dus daar ingecheckt, maar wat had ik daar spijt van. Ik had een privé kamer, maar zonder airco en het was allemaal een beetje vies en er waren alleen maar ouwe mannetjes. Ik voelde me zo ellendig. Ik hoopte hier leuke mensen te ontmoeten, maar er was echt niemand. Ik heb toen besloten om naar een ander hostel te gaan en dat was echt zo mooi! Het is aan het water, met super mooi uitzicht en hier ook een paar leuke mensen ontmoet. Ik merk dat ik nog erg moet wennen aan het hele reizen. Ik had er hele andere verwachtingen bij, maar ik geef niet op! Ik hoop over een week me een beetje beter te voelen en het iets meer te waarderen! Vandaag ga ik naar de Erawan watervallen, daar heb ik een hoop positieve verhalen over gehoord.

22 July 2017

Gister voelde ik me eerst heel erg alleen en had echt last van heimwee. Maar er kwam een Nederlandse jongen naar me toe of ik mee wilde naar een weekend market. Het was daar zo ontzettend groot en ze verkochten er alles, ook heel veel dieren, wat eigenlijk heel erg zielig was. Daarna terug naar het hostel en samen met nog twee andere Nederlandse meisjes gegeten en daarna naar khoa san road om te gaan stappen met meerdere mensen uit het hostel. Vandaag ga ik denk ik naar Kanchanaburi, maar vindt het nogal spannend om die reis in m'n eentje te maken. Het is maar drie uur met de bus, maar om het alleen te doen vindt ik niet zo leuk. Ik hoop daar iemand te vinden met wie ik eventueel een stukje samen kan gaan reizen.

21 July 2017

De eerste dag zit erop! Met een overstap in Moskou geland in Bangkok. Ik voelde me wel een beetje alleen, maar snel al contact gehad met een jongen die tegenover me slaapt (hartstikke aardige jongen, ben nu al z'n naam vergeten, komt uit Oostenrijk) en ben met hem mee gegaan naar the golden mountain? Ik heb ook geen idee, maar ik was allang blij dat ik iemand had. Zoals het hoort als toerist lekker foto's genomen en daarna nog in Chinatown gegeten en met de tuktuk terug naar het hostel. Ik weet niet of ik morgen in Bangkok blijf of dat ik verder reis, dat zie ik morgen, nu eerst lekker slapen!