Europe, Asia · 17 Days · 24 Moments · November 2017

De reis van Hans in Bangkok Thailand

7 December 2017

Om 9 uur vanochtend tropisch ontbeten,blijf het zeggen wat die vrouw klaarspeeld Op haar fornuis is niet te geloven. Electriciteit is uitgevallen maar ja hoort erbij. Zometeen worden we opgehaald door een tuktuk om wat bezienswaardigheden te bekijkek tot zo.

6 December 2017

Nog eenaar fotos gemaakt van de ondergaande zon in het tempelcomplex Andere nederlanders gesproken Verband en jodium opgehaald in de pharmacy Elly haar wond laten reinigen zag er goed uit Wederom heerlijk gegeten in het resort Morgen naar weer ander tempelcomplex
Vanmorgen een heel lekker Thais ontbijt gehad,wat kan die vrouw koken Naar het Historical park gereden met een voorlader tuktuk Prachtig huisje en die vrouw regelt alles voor je Vanmiddag fff langs het zkh met Elly Vanavond naar de ondergaande zon kijken in het tempelcomplex

5 December 2017

Vanmorgen vroeg voor 60 bath naar het treinstation gereden. Om 08.00 vetrokken richting Chiamai Kregen thee een broodje nasi ei metvarkensvlees lekker Om01.15 aangekomen in Sukhothai Hulp gekregen met onze koffers Samen met een amerikaans stel twintigers en een ouwe chinees een taxi genomem naar ons huisle We nemen nu echt 2 dagen rust zelfs die bikkel van me Ffff opladen Vanavond gekookt door de eigenares in 1 woord fantastisch Blijf me verbazen over de prijzen En nog iets geleerd ben blij in Holland te wonen Kom hier nog op terug Ik als ouwe kankerpit moet E,ly toch nageven we hebben het hier zeeeer goed,punt Morgen en overmorgen een dagje luieren
Gisteren Kunnen we kort in zijn een kut dag. Smorgens vroeg was de gevraagde tuktuk om on naar het station te brengen er dus niet Uiteindelijk gelukt Elly viel in een toilet in Cambodja voorover diepe snee in haar been die in een ziekenhuis Thailand is gehecht 10 hechtingen Bus heeft gewacht Fantastische hulp van de toeristenpolitie Douane en buspersoneel Maar een kutdag Uitgebreid verslag komt nog Overwogen om inBangkok te blijven Gaan slapen Is er niet echt van gekomen Logisch

3 December 2017

Vandaag keurig op tijd opgehaald en een heel leuke fietstocht in het achterland gemaakt Daarna met een boot naar drijvende huizen gereden samen met 2 fransen 1 zweed 2 ieren 3 amerikaanse meiden en wij chauffeur en gids Gegeten bij locals bamboe met rijst onderweg geproefd Terug in de stad een biertje genomem Gewokt

2 December 2017

Pagode geweest wierrook verbrand Pizza gegeten Amok gegeten
Vanmorgen met de tuktuk driver een uurtje of 4 door de stad gereden en wat plaatsen bezocht. Even gaan leggen en om 5 uur naar de nachtmarkt Dollars gepind voor Laos

1 December 2017

Zo vandaag boven buiten ontbeten heerlijk je kon kiezen uit 5 menus Hotel regelde een tuktuk om ons 6 highlights te laten zien Zelf een paar highlights erbij gekozen en verrekend met de tuktukdriver Geen huis vrouw 2kinderen en een zus slapen onder een afdakje ergens In sr wat gegeten en vroeg terug in hotel We zijn wel een beetje moe Morgen fietsen in de omgeving van sr

30 November 2017

Vliegreisje van 40 minuten naar sr Opdringerige halfgare taxichauffeur Adres van hotel lastig te vinden Lekker gegeten in de stad Meteen tuktuk terug. Slapen!!!!!!!!!!!
Hotel had een open taxi geregeld voor on naar het busstation Vabusstation Kananchaburi naar Bangkok busstation Taxi naar het vliegveld En omdat alles mee zat waren wij om 11:30op het vliegveld Helaas vliegen wij pas om 18:45 Nog even het is nu 16:10 wachten dus.
Gisteren een georganiseerde tour gemaakt Eerst een rit naar de watervallen Helfire pas en museum Eengrot Ritje met de trein Brug over de Kwae Toen het mooiste van alles die dag Het hotel had onze kamer versierd met bloeme eicetc Geweldi Nathalie had dit allemaal geregeld geweldig Wel een klein probleempje ons prepaid telefoon is niet op te laden?

28 November 2017

New York City and Lilly Bridge over th river Kwae bezocht Trein zien rijden over de brug War museum bezocht Geen plastic koord te krijgen Even gelegen Tweede warmusem bezocht Graven bezocht Op de markt iets gegeten midden tussen de locals 1 euro met zijn tweeen Ben een beetje moe Morgen

27 November 2017

Taxirit naar treinstation Taxirit naar Kananchiburi Prachtig resort hier met zwembad Bloedverziekend heet hier Rustdag In de tuin gegeten Kofferproblemen Rustdag
Gisteren de highlights Ongelofelijke drukke ferries -knetterhard geschreeuw door de bootslui. Dob building bezocht en bus geregeld van Kananchiburi naar Bangkok voor DONDERDAG AS. Geprobeerd ons een boottrip in de maag te splitsen Wandeling door Bangkok gemaakt met 5 miljoen Thais die ook een dagje uit waren Studenten die afgestudeerd waren meditatiecursus voor Elly

25 November 2017

Zaterdag 25 nov. Treintje naar Maha Chai genomem Ferry naar overkant Begrafenismuziek Treintje naar Maeklong genomen Garnalen en op de markt iets gegeten kussentjes Ruzie met een Italiaan Van tergereden naar Bangkok Verzeild in een kettingbotsing Met een Koreaan de taxi naar Khao San road genomen

24 November 2017

Ontbeten-treinkaartjes opgehaald-gefietst-biertje gedronken met 2 meiden gepraat uit Amsterdam gelopen gevaren punt

23 November 2017

Snap niet dat mensen recencies durven te schrijven met betrekking tot het ontbijt van ons hotel,het was in 1 woord af,geweldig.Na het ontbijt naar pier 13 gelopen en in een kwartiertje waren we bij pier 8 het koninklijk paleis. Zie foto's.Vervolgens naar Wat Pho gelopen , zie foto's. Ook nog naar Wat Arun gevaren en hier weer een totaal andere tempel bezocht.Om 5 uur naar hotel gevaren met nog 500.000 Thai.Om 8 p.m gaan eten en waren 255 Bath kwijt en lekker.Elly heeft haar benen laten masseren.Kluisje op de kamer verkeerd afgesloten en binnen 10 sec. door het hotel personeel opgelost. Was een leuke, maar erg warme dag. Elly heeft zich maar een hoedje aangeschaft, was wel nodig. Gelukkig allemaal ouwe zooi mee om aan te trekken, want je zweet je een ongeluk en daar gaan je spullen ook niet van op vooruit. Nou heeft iederen hier ouwe zooi aan zo te zien, dus we vallen niet op. Hebben 12 uur geslapen, was nodig. Morgen fietsen met Co en de treinvouchers inwisselen voor tickets.

22 November 2017

Meneer met een rugzakje te zitten,vroeger was dat gewoon een Mongool.Die heeft werkelijk geen seconde stil gezeten de toilet onder gepiest zo erg dat stewardessen het schoon hebben moeten maken.We kregen een warm doekje om je gezicht schoon te maken daar ging hij zijn voeten mee wassen. Cash geld gepind amerikaanse dollars gehaald en een Thais simkaartje in mijn smartphoon laten zetten.Werkt prima.Een taxi geregeld en voor 450 bath, nog geen tietje naar het hotel gereden.Gedouched en de stad in.Beetje rond gelopen aan de rivier en de omgeving van het hotel een biertje gedronken met 2 Nieuw Zeelanders en 2 Schotten Pathai gegeten en terug naar het hotel want we zijn een beetje moe,morgen begint het echte werk Het koninklijk Paleis.
Gisterochtend werden we door 3 wekkers verteld dat we eruit moesten.Snel ontbeten en om 07:40 stond shuttle voor het Ibis in Zaventem. Nu bleek dat wij die onderaan de voedselketen stonden , lees als eerste werden opgehaald in een relatief goedkoop hotel , de shuttle al redelijk vol was met passagiers en koffers.Haha grapje er werd nog 3 hotels aangedaan met als gevolg dat de koffers etc etc het dak van de bus bijna haalden. Maar lang verhaal kort , we waren op tijd op het vliegveld.Nu moet toch fff kwijt dat ik best veel tijdaan de voorbereiding heb besteed zo wist ik dat gate 10 van Turkisch airlines was , helaas foutje in de praktijk was dat gate 5.Awel ingechekt om11:00 door de douane die zich liet ontvallen dat hij"Stenen klootten kreeg van die Koreanen die overal onder de plastic afzetting heen kropen.Om 5 uur Turkse tijd kwamen we aan op het Ataturk vliegveld .Vier uur later op weg naar Bangkok en om 09:45 stapten we uit in Bangkok.Ik had de eer om achter een Indonesische
Daar zijn we maar niet aan begonnen. 8 Uur lagen we in bed, doodmoe van de reis en alle voorbereidingen. En niet te vergeten een paar biertjes van 0,6 liter. Morgen houden we ons maar een beetje in. Wat de spititualien betreft! Het weer is prima, wel warm 31° maar het is in de avond ook nog heerlijk. Hebben al met al een leuke dag gehad.

20 November 2017

Bij Nathalie en John gegeten wat denk je Pa tai, heerlijk even lekker gekletst em om 08:00 heeft John ons weggebracht naar het Ibis hotel Zaventem. Elly had nog gezorgd voor een wijntje.We zijn alletwee best wel moe. Morgenochtend om 07:40 met de shuttle naar het vliegveld em om 11:35 op naar Istanboel.
Even de email testen
Vandaag op naar zaventem,vanavond slapen we in het Ibis en morgenochtend op naar Istanboel Hier hebben we 4 uur om over te stappen richting Bangkok. Nathalie of John brengt ons naar Zaventem