Belgium, Germany · 8 Days · 19 Moments · July 2017

De reis van Hanne, Michael en Anu - Austria

Laatste tussenstopjes.. home sweet home! X

Last meal! Buikje rond, koffer maken en dan oogjes toe, Slaapwel! X
The view downhill!
Na de powernap zijn we klaar om de top van de kitzbuhler Horn te beklimmen. In sankt Johann nemen we de harschbichllift. Na ons middagmaal beginnen we aan de tocht van 3 uur naar de top en terug. The only way is up en toch een beetje afzien in de warmte. Geiten en koeien voorbijgewandeld tot groot jolijt van onze kleinste die haar dutjes hiervoor onderbrak (lang leve de koeien- en geitenbellen). Mooie hike! Maar het is maar weer eens duidelijk dat we echte berggeiten zijn aangezien we het klusje in 2u geklaard hebben. Hooray!
Deze morgen waren we om 8 uur al op pad voor de wandeling met frühstück im wald. Iedereen van het hotel ging mee op pad met Sepp. De eitjes en het vlees werden ter plaatse gebakken, brood à volonté, yoghurt en fruit, kazen, koffie, thee,...de vrolijke en muzikale noot werd verzorgd door Sepp. De accordeonmuziek zette Anu even aan het dansen. Ze was lichtjes onder de indruk van Sepp maar wie is dat niet? Uiteraard liebt Sepp kinder aber hat er die junge frauen lieber ( zei hem achter mijn rug). Hij is dus in al die jaren nog geen haar veranderd.. good old Sepp. Na al dat dansen en rondwandelen was Anu haar kaarsje uit, tijd voor het eerste dutje terwijl mama en papa nog in the city van oberndorf een cappuccino drinken.

3 August 2017

Vandaag zouden we the four lakes hike doen. Een tocht op 1900m hoogte langs 4 meren (geen wandeling naar beneden). Maar Anu heeft er anders over beslist door een voormiddagdut te doen tot half 12. 😉 we zijn toch naar klausen gereden en hebben daar de fleckalmbahn naar de top genomen en op het sonneterras gegeten. De ober raadde het ons af om de hike langs de 4 meren te doen aangezien het al 13u30 was en de tocht 4 uur zou duren en de liften om 17 uur sloten. Jammer! We zijn dan via een aangelegd panoramawegje naar de hahnenkamm gewandeld. Dit was duidelijk een toeristische attractie voor jong en oud,zeer veel volk. Deze weg leidt namelijk naar het starthuisje van de wereldbekende hahnenkammenrace. Uiteraard stonden we versteld van steile bergwand. Aangezien dit panoramisch wegje ons niet echt kon bekoren hebben we nog een bergtocht terug naar de fleckalmbahn gedaan.Een huttentocht van 2u of 7,5km die was wel de moeite! 2,5 Km stijgen,2,8 dalen, 1,7 Km vlak. Morgen laatste dagje al! 😓

2 August 2017

Vervolgens dalen we verder langs schlossbergsee richting sankt Johann. Een kort buitje in het bos (van nog geen vijf minuten) deed deugd, we schuilden even onder de hoge dennenbomen. Na de bui begon Anu aan slaapje nummer twee en vervolgden we onze weg naar het centrum van sankt Johann. Met de wagen terug naar het hotel waar we in het zwembad duiken. Anu is vrij snel uitgeteld van deze dag en ligt iets vroeger in bed. Wij genieten van de bbq avond met Tiroler live muziek, smakelijk!
Vandaag hikingday! Vanochtend heeft Anu beslist om niet te willen slapen dus zijn we met de auto naar sankt Johann gereden. In sankt Johann hebben we de kabelbaan naar het bergstation harschbichl genomen. Een hele belevenis voor onze kleine spruit. Eens boven konden we genieten van het mooie uitzicht. We laten jullie een klein beetje meegenieten. In plaats van een klim naar de top besloten we naar beneden te wandelen langs diverse stations. De top is immers klauteren over rotsen en er is zelfs een deel te doen met touwen. Al snel bleek dat Anu toch moe was en het eerste dutje in de draagzak was een feit. We wandelen langs stanglalm verder tussen de koeien door naar eulenwald. Halverwege wordt de weg in het bos geblokkeerd door koeien die niet aan de kant wouden gaan en ons deden omkeren (ze kwamen al achter ons aan). Via een andere weg komen we om 12u aan in angereralm waar we van onze lunch genieten ( Michael kiest voor de kip en ik voor de kaiserschmarrn).

1 August 2017

Een bloedheet dagje vandaag, uiteindelijk zou er 36 graden op de teller staan. Vanochtend vroeg wakker en van Bumba een lekker spiegeleitje gekregen. Wat gepuzzeld en de dagelijkse begroetingsronde gedaan. Nog voor de echte hitte naar de supermarkt vertrokken en rond half 10 was het tijd om te gaan joggen. Bij terugkomst deed Anu nog een kort dutje en zag ik de kans om even afkoeling te zoeken aan het zwembad. Na het ontwaken van onze vlegel zijn we naar sankt Johann in tirol vertrokken, aanvankelijk om een bergwandeling te maken maar de hitte liet dat niet toe. Een korte stadswandeling en een hapje käsespatzle en dan terug naar oberndorf. Eens aangekomen was verfrissing nodig: eerst een heerlijke ijskoffie en daarna een flinke duik in het zwemwater! Het zwembad is een groot succes voor Anu maar vandaag had ze door hoe ze uit het zwembad kan klimmen. Kleine aap... Het zomerconcert in het stadscentrum laten we aan ons voorbij gaan dus dan is het nu tijd om te smullen!

31 July 2017

Leuk gespeeld in de wild waterbaan en een Oostenrijkse baby Born op de kop getikt! Nu fijn dodokes! A domani! X
Vanmorgen toonde Anu zich als gastvrouw weer van haar beste kant. Papa probeert de chickmagnet uit bij de 80 jarigen, succes verzekerd! We probeerden de speeltuin in oberndorf uit vermits we de eerste trein richting kitzbuhel gemist hadden. Om 12 sprongen we wel op de trein richting het ski-oord. Daartoe gekomen blijkt Kitzbuhel voornamelijk een shopping stad. We zijn even gaan lunchen in il centro en hebben een stadswandeling gemaakt. Daarna terug naar oberndorf voor Anu (en papa) hun middagdutje. Het was even tegenstribbelen maar Anu lijkt nu wel weg te zijn. Zo dadelijk nog even naar sankt Johann in tirol en een plons in het zwembad om af te koelen!

Manfred kon wat hulp gebruiken bij het runnen van zijn hotel en daar hadden wij de geknipte persoon voor. Na het ochtendslaapje van Anu zijn we gaan hiken. Een fikse klim naar mullneralm, eerst door het bos 🌲en daarna door de koeienweide. 🐮🐓🐝🐣🐸Eens toegekomen hebben we ons uitgeleefd op het speeltuintje en dan ons buikje heel goed gevuld (soep, frietjes met worst 🍟en kaiserschmarren). Je kon ons van de berg rollen maar dat hebben we maar niet gedaan. De tocht naar beneden voelden we in onze benen, Anu had er geen last van want sliep in de draagzak. 👼Eens toegekomen in oberndorf, namen we nog een verfrissende duik in het zwembad, genoten we van een reuze ijskoffie en kregen we een glaasje van het huis aangeboden🥂. Nu naar het resto om weer lekker te smullen! 👨‍🍳Tot morgen! X
Heerlijk uitgebreid ontbijt (diverse broodsoorten, kazen, charcuterie, vers fruit, yoghurt, zoetigheden,...)! 🍉🍌🧀🥖Lekkere spiegeleitjes🍳🥓: Anu heeft besloten dat mama geen twee eitjes mocht hebben en heeft ze dus alle twee alleen opgegeten. Groot enthousiasme, sprankelende oogjes en luidkeels geroep 'BUMBA' toen we de ober zagen. Zou het te maken hebben met zijn klein postuur? 😂Bovendien ontpopte Anu zich als een ware gastvrouw, de andere gasten kregen (aan elke tafel afzonderlijk) een ontvangst zoals nooit ter voren: hajjo!🔝

29 July 2017

Whoehoe we zijn om half 3 toegekomen! Weinig file gehad dus dat was een meevaller. Anu heeft een uur gedut 😴en dan zijn we richting het centrum van Oberndorf gewandeld en hebben we de plaatselijke supermarkt bezocht 🛒. Daarna nog fijn gespeeld en lekker gegeten! 🥂🍽Lange reis maar morgen tijd voor iets leuks!
Eerste bergen in zicht! Tussenstop om wat te eten, te spelen en dan het laatste stukje rijden! 🙃

28 July 2017

Na 4 uurtjes rijden doen we een dutje in rohrbrunn in hotel serway. 🛏🌛⭐️Anu had er duidelijk plezier in ... en maar schaterlachen in haar bedje. De vakantielucht doet haar precies goed want haar wekker van 5u30 is al stilaan verschoven naar 7 uur! ⏰Leve de vakantie! Nu nog hopen dat de berglucht Michael onder handen neemt voor een snurkvrije vakantie 😉😂. Zo dadelijk gaat Anu nog even aerosollen en na ons ontbijt🍼🍞🍌🧀we 'll hit the road again. 🚘⛰☀️
Na een uurtje tatteren viel ze dan toch in slaap... sweet dreams my dear!🌜✨🇩🇪😴