Netherlands, Australia · 36 Days · 32 Moments · December 2017

De reis van Gert & Linda door Australia

16 January 2018

Onze laatste dag in Sydney. We beginnen de dag met een heerlijk ontbijt bij The Grounds of Alexandria. Prachtige locatie. Doet wat urban/vintage aan en hier worden veel producten zelf bereid. We hebben er heerlijk gegeten. De middag besteden we aan een laatste rondje door Sydney. Op naar de Opera Bar bij The Operahouse. Hier hebben we afgesproken met Celine en Caroline die we eerder hebben ontmoet tijdens de trip naar Fraser Island. Fantastisch om hen weer te zien en een leuke middag mee te hebben. Altijd leuk om nieuwe vrienden te maken wanneer je aan het reizen bent. Een goed glas wijn, zonnetje en een prachtig uitzicht op de Harbour Bridge. Beter kunnen we deze geweldige trip niet afsluiten. Travelling means making new friends! We love it! Niet al te laat naar huis. De laatste spullen in de koffer en we zijn langzaam aan klaar voor de lange terugreis. We hadden natuurlijk nog wel langer willen blijven, maar wat zijn we dankbaar voor al het moois wat deze trip ons heeft gebracht.

15 January 2018

Heerlijk de dag begonnen met even helemaal niets. Uitslapen, na al die dagen reizen, indrukken en “on the go”, nu even rust. Wasje gedaan en straks even winkelen, terrasje pakken en nog even genieten van Sydney in ‘low gear’. En ook deze momenten met zijn drieën zijn kostbaar en waardevol. Back to the citylife. We verblijven deze laatse 2 dagen in een splinternieuw appartement tegen de wijk Newtown aan. Leuke hippe urban wijk met veel leuke cafes, eettentjes en retro winkeltjes. Prima plek om onze laatste dagen door te brengen.

14 January 2018

Deze dag begint met een bezoek aan de Tacking Point Lighthouse. Het waait extreem hard en kunnen met moeite blijven staan. Daarna door naar het Koala Hospital. Hier worden Koala’s opgevangen die door bushfires, auto’s of aanvallen door honden zijn verwond of ziek zijn. Indien mogelijk worden ze later weer teruggezet in de natuur. Lukt dat niet dan mogen ze blijven. Een koala blijft bijzonder om te zien. Ook bijzonder zijn de vrijwilligers die hier fantastisch werk doen. Daarna toch nog even terug naar the Lighthouse, de zon is inmiddels doorgebroken en dat geeft ons nog een mooi fotomoment. Hij staat fier op zijn rots! Na de nodige foto’s in de auto naar Sydney met een tussenstop in Morisset Park. Een plek waar veel kangeroes te spotten zijn. Minder leuk is dat de dieren inmiddels erg gewend zijn aan mensen. Ze worden door de toeristen gevoerd, geknuffeld en we zien mensen zelfs naast de dieren op de grond liggen. Kleine tegenvaller. Daarna het laatste stukje naar Sydney. Back in town!

13 January 2018

We hebben vandaag ruim 400 km voor de boeg waarbij we een paar plaatsen willen bezoeken. Yamba, op aanraden van onze host uit Noosa en als we daar dan toch zijn, ook even kijken in Angourie, tip van de laatste host. Yamba valt ons wat tegen, maar Angourie is echter een ander verhaal. Mooie stranden waaronder Spooky Beach. Daarna door naar de Angourie Blue Pool in het Yuraygir National Park. Een natuurlijk meertje waar de locals inspringen van behoorlijk hoge rotsen. De zoutwaterbekkens aan het strand zijn bijna leeg aangezien het eb is, maar desondanks blijft het prachtig. Hier en daar spotten we kleine krabbetjes. Vanaf hier rijden we naar onze volgende Airbnb locatie in Port Macquarie waar we tegen 17.00 uur aankomen. Onze host wacht ons al op en wat blijkt ... er zit een Koala in de boom boven ons terras. Van zo dichtbij hebben we niet eerder een Koala gezien. Blijft bijzonder. Vanavond alle drie lekker lui. Morgen onze laatste dag van de roadtrip en dus weer terug naar Sydney.

12 January 2018

Het is een kwartiertje naar Byron Bay. Een mooi dromerig plaatstje aan de kustlijn van de Tasmanzee. Eerst maar eens koffie en daarna Byron Bay wat verkennen. Mooie muurschilderingen herinneren ons eraan dat er in dit voormalige hippie oord een keur aan kunstenaars woonden. Daarna door naar de Cape Byron Lighthouse. The Lighthouse staat fier op zijn rotspunt en is spierwit en niet te missen in het geweldige landschap. Met de strakblauwe lucht van vandaag geeft dat zeer mooie foto’s. We genieten van het uitzicht en wandelen het pad af naar het meest oostelijke puntje van het Australische vaste land. Een paar mooie fotomomenten en via een mooie wandeling weer terug naar de auto. Terug naar Brunswick Heads waar we lekker op’t strand een uurtje na kletsen in de late middagzon. Vanavond de BBQ maar weer aan en een wijntje wegtikken, het is tenslotte vakantie!

11 January 2018

We hebben het geweldig gehad in Noosa. Maar het is tijd om verder te reizen. Een rit richting Byron Bay staat op de planning voor vandaag. Via Brisbane om de auto om te ruilen. We hadden geluk, we mochten verder in deze auto en dat scheelde een boel gesleep met koffers. We kiezen ervoor om van de snelweg af te gaan en een route te rijden door een aantal National Parken. Een mooie rit door beschermde natuurgebieden met als toetje een bezoek aan de Natural Bridge in Springbrooke National Park. Heel apart om vanaf de parkeerplaats binnen 5 minuten midden in een regenwoud te staan en een prachtige waterval te zien. We doen onderweg boodschappen en komen aan bij ons nieuwe onderkomen in Brunswick Heads! Dit dorp ligt tegen Byron Bay aan. We sluiten af met een BBQ en een koude Chardonnay! Vlak voor het slapen gaan worden we verrast door twee behoorlijke spinnen. Gert is al weg, als de dood voor spinnen. Linda gaat de beesten met bugspray te lijf, bedwelmd worden ze geplet. Slaap lekker.

10 January 2018

We beginnen de dag met een bezoek aan de Eumundi Market in Eumundi. Een leuke markt waar veel handgemaakte en authentieke spullen worden verkocht. Daarna door naar Sunshine Beach. Lot had ons verteld over een prachtige plek met uitzicht op Paradise Caves. Het was een behoorlijke klim, niet helemaal zonder gevaar, maar het uitzicht was er werkelijk geweldig. Hierna terug naar ons appartement. Even lekker een uurtje met een boek op het sundeck. Om 18 uur naar de Laguna Lookout gereden voor een prachtige zonsondergang. Het was zo mooi om daar met zijn drieën te zijn en in alle stilte te genieten van de ondergaande zon. We hebben de dag afgesloten met een heerlijke maaltijd en een goede fles Chardonnay. Morgen moeten we Noosa helaas verlaten en vertrekken we richting Byron Bay. Wat hebben we prachtige dagen hier gehad. Vooral ook speciaal om hier samen met Lot te zijn geweest. Voor morgen hebben we ook weer een mooie rit op de planning staan. We blijven doorgaan met genieten.

9 January 2018

Vandaag gaan we met Lot het Noosa National Park bezoeken. Tijdens haar stage was ze hier vaak te vinden en ze wil het ons graag laten zien. Ze heeft geen woord teveel gezegd. Het is een prachtig natuurgebied, waarin zee, bergen en rainforest samen komen. We gaan eerst voor een gedeelte van de coastel walk. Een mooie hike langs de kustlijn tot Hells Gate. Vanaf daar gaan we verder met de Tanglewood Walk. We proberen een Koala te spotten maar dat valt niet mee. Na bijna 10 km komen we weer terug bij de parkeerplaats. We besluiten om vanuit het National Park richting Noosa Main Beach en Hastings Street te lopen. Onderweg drommen wat mensen samen onder een boom, een Koala!!! Lot dan eindelijk haar eerste koala gezien. Aan het eind van de middag gaan we naar het appartement, omkleden en nog even wat zon pakken op het strand. Wat weer een heerlijke dag.

8 January 2018

We zijn vandaag aangekomen in Sunrise Beach. Dit plaatsje ligt tegen Noosa Heads aan. De plaats waar Lot is begonnen met haar stage. Vanochtend afscheid genomen van Hervey Bay. Na een kop koffie en een korte strandwandeling gaan we op pad. Een route door drie nationale parken. Op het laatst zien we nog 3 wilde paarden langs de weg. Lot is vanochtend vroeg in Sydney op het vliegtuig gestapt en sluit vanmiddag bij ons aan. Ze reist mee tot Sydney. We vinden het bijzonder om samen met haar in Noosa Heads te kunnen zijn. We pikken haar op bij het hostel waar ze voig jaar is begonnen met haar stage. Daarna door naar onze volgende Airbnb locatie. Het appartement is prachtig, uitzicht op zee en ook hier weer bijzonder aardige mensen. Nog even lekker een uurtje zon gepakt op het strand dat op 2 minuten lopen ligt! We hebben het, ook hier, getroffen met deze geweldige plek!

7 January 2018

Vandaag bezoeken we Fraser Island, het grootste natuurlijke zand eiland van de wereld. We worden om 7:30 uur opgehaald met een 4x4 Toyota bij ons appartement door de 71 jarige Fritz! Geweldige kerel die ons de hele dag prima vermaakt met weetjes over het eiland. We zijn met nog 4 mensen en het is al snel een leuke groep! 2 Duitsers, 2 Françaises en wij. Op het eiland gaat Fritz los, we worden van links naar rechts geschud en stuiteren de hele auto door. Geen enkele verharde weg hier. Alleen zandpaden! Eerst door het regenwoud en dan via 75 Miles Beach naar Maheno Shipwreck, Indian Head, Champagne Pools om te eindigen bij Lake McKenzie. Na een een plons in de Champagne Pools hebben we een heerlijke lunch met elkaar. Biertje, wat fris en er is zelfs champagne! Nog heel even zwemmen in Lake McKenzie en dan terug! Het was een geweldige dag met zoveel mooie uitzichten. Water zo prachtig en intens blauw. Voldaan worden we om 18.00 uur weer bij ons appartement afgezet. What an awesome day!

6 January 2018

Vandaag een rit van 550km. Van Rockhampton naar Town of 1770, via Agnes Water naar Hervey Bay. Waarom via Town of 1770, omdat Captain James Cook hier in 1770 voor de tweede keer voet op Australische bodem zette. Bijna geen toeristen in dit gebied. We hebben adembenemende uitzichten van prachtige kleuren aan een ruige kustlijn die toch ook heel veel rust uitstraalde. Agnes Water is een lieflijk plaatsje waar we een heerlijke late lunch hebben gegeten en als toetje stuurde de navigatie ons nog via de binnenlanden over Bundaberg naar Hervey Bay. Ook wel even klaar met de kilometers nu. Lekker de beentjes omhoog, douchen en slapen. Morgen worden we de hele dag gereden. Dan staat een dagtrip naar Fraser Island op de planning.

5 January 2018

Vandaag van Airlie Beach naar Rockhampton, 480km waarvan het eerste deel nog wel verkeer. Na 25km linksaf de A1 op en deze weg 458km volgen. 458km relatief rechte weg. Borden die je vertellen dat je niet in slaap moet vallen, beter een keer uit de auto kan gaan en dat je Triviant moet spelen om niet in slaap te vallen. Het regent en soms komt het met bakken uit de lucht. Aangezien wij een reisdag hebben maken we ons niet druk om de regen, het is er een mooi dag voor. Prachtige vergezichten in een zo goed als desolaat gebied. Her en der een verdwaald dorpje, soms vervallen en oud maar de mensen zijn bijzonder aardig. Iemand heeft flinke schade aan de auto, een forse Wallaby heeft het helaas niet overleefd. Wij ontwijken, door scherp de berm te scannen en even bij te remmen, zelf een grote grijze Kangeroo. Indrukwekkend groot en mooi beest. Het ging in een spljt second dus geen foto’s. Morgen weer een lange reisdag

4 January 2018

Vandaag was de dag waar we beide naar uit hebben gekeken. De vlucht over het Great Barrier Reef en Whitsunday Island staat voor vandaag gepland. Ze voorspellen niet echt goed weer maar al met al valt het mee. Helaas wel veel bewolking. Maar boven het Great Barrier Reef geen enkele wolk en hadden we volop zon. Wat adembenemend mooi. Helderblauw met het Heart Reef als prachtige afsluiting. Na de landing op naar de boot van Ocean Rafting voor een dag snorkelen, fun op het water en naar de Whitehaven Beach Hill Inlet. We hebben wat pech vandaag. Het tij heeft in maanden niet zo hoog gestaan, dus snorkelen bij het rif levert niet veel op. Het rif ligt dieper en schijnt dus minder op, in combi met de bewolking is het gewoon minder mooi. Wij vonden het alsnog prachtig om te zien en bijzonder om er te zijn. Lunch van de boot, zo op het hagelwitte strand en tijd voor een uurtje zon! Om 16.30 terug op het vaste land nadat de mannen even zijn losgegaan met de boot! Nu de indrukken verwerken ...

3 January 2018

Vandaag zijn we begonnen met uitslapen. Even bijtrekken van een reisdag en de eerste indrukken. We besluiten om vandaag een bushtrail te gaan lopen en kiezen voor de trail naar de Honeyeater Lookout. Deze trail ligt in het Conway National Park. Ook vandaag is het wederom 34 graden dus goed smeren met factor 50 en veel water mee. Het begint met een trap waarna het pad volgt. Het blijft bijzonder, een paar passen en je zit in het regenwoud. We letten op waar we lopen, hier leven slangen en salamanders die we liever mijden. Ook wilde varkens en die zijn bekend door aanvallen op hikers op de trails. Na 2,5 uur en ruim 8 km zijn we weer beneden. Een geweldige walk waarin we mooie grote vlinders en salamanders zagen. En een wild varken gespot maar toen hebben we even een stapje terug gedaan. Deze beesten zijn groot en verdedigen hun territorium. Terug bij de cabin konden we ook weer genieten van het nodige wildlife voor onze cabin. Prachtig om op 5 meter afstand een Wallaby te zien huppen.

2 January 2018

Vandaag een reisdag. We vliegen van Sydney Domestic naar Proserpine Whitsundays. Een korte vlucht van 2 uur met Tigerair. We vliegen mooi op tijd en stappen uit en dan ... BAM .... zo dat is even wennen. Vandaag 34 graden maar met een gevoelstemperatuur 42 graden voelt het alsof we in een sauna lopen. De auto ophalen en dan van de luchthaven naar Airlie Beach. Azuurblauwe zee, veel (warme) wind maar bijzonder mooi. Na een paar uurtjes te hebben rondgekeken rijden we naar de Cabin. We verblijven in Airlie Beach Eco Cabins. Wat weer een geweldig plek! In no time de hele tuin vol kakatoes en na zonsondergang komen de Possums en een Wallaby nog even kijken. Echt buiten zitten kan helaas niet. Binnen no time hebben de muggen ons gevonden. Dan maar vanuit de cabin de nodige wildlife bekijken. Het is bijzonder om te zien en we voelen ons bevoorrecht dat we hier zijn. Op naar een paar mooie dagen hier.

31 December 2017

Oud en nieuw in Sydney. Altijd is het vuurwerk van Sydney op tv en dit jaar zijn we er gewoon bij! We hebben een geweldige plek op het terrein van Strickland House. Gemoedelijke sfeer en een geweldig uitzicht op Harbour Bridge. Daar waar het allemaal om draait op oudjaarsavond in Sydney. Beetje drank, wat eten en toen, GELUKKIG NIEUWJAAR! Het is niet te beschrijven hoe mooi het vuurwerk is. En geen opname, foto of film, kan dat vastleggen. Rond 00.30 uur moesten we terrein verlaten en gingen we ons appartement. Maar wat een drukte in Sydney..... niet normaal! Om 2.45 uur zijn we moe maar voldaan in ons appartement, maar de wekker gaat alweer snel want Lot moet om 7:00 uur werken. Op Nieuwjaarsdag bellen we met de familie in Nederland. In de middag nog even kijken bij de nieuwjaarsduik op Bondi Beach. Grappig gezicht al die oranje Unox mutsen op het strand. Daarna inpakken voor de reis naar Proserpine -Whitsundays! Want hier begint ons volgende avontuur. En start onze 2e roadtrip.

29 December 2017

De afgelopen dagen hebben we op twee verschillende manieren Sydney en de prachtige omgeving verkend. Gisteren de stadstourist uitgehangen en met de Hop on Hop off bus rondgereden door Sydney. Geweldig om alles eens vanuit de bus te bekijken en zo een completer beeld van de stad te krijgen. De dag afgesloten met de Coastal walk van Bondi Beach naar Coogee. Een mooie wandeling van 6km! Vandaag de Hop on Hop off Cuise tocht gedaan. Hoppend van het ene bootje naar de andere zo de mooiste van Sydney bezocht. Eerst door de Sydney Harbour en daarna onze 1e stop gemaakt bij Watsons Bay. Mooie wandeling gemaakt en heerlijke fish en chips gegeten. Door naar stop 2, Manly Beach. Hier lekker langs mooie kuststroken gewandeld. Mooie uitzichten op zee en de nodige rotspartijen. Het blijft een mooi plaatje. Vanuit Manly de veerboot naar Barangaroo genomen. En als laatste weer terug naar Circular Quay. Het waren twee mooie en relaxte dagen waarin we veel hebben gezien van Sydney.

27 December 2017

Vandaag naar de Taronga Zoo! Met de ferry erheen en dit geeft ons een prachtig uitzicht op het Opera House en de Sydney Harbour Bridge. De zon schijnt volop en met een temperatuur van 26 graden is het een prachtige dag om samen de meest bijzondere inheemse dieren te bekijken. Onder de indruk van deze Zoo. Alles is prachtig aangelegd en goed onderhouden. Op het laatst met de kabelbaan terug naar beneden en op de ferry naar’t vaste land van Sydney. Via de Royal Botanic Gardens het centrum ingelopen. Even bij Lot op’t werk gekeken, ze had late shift. Trein gepakt naar Zetland waar ons appartement is en rond 20:00 weer thuis. Samen op het balkon gegeten en nu met de voetjes omhoog. Wederom vandaag veel gelopen ... 13 km op de teller. Moe maar zeer voldaan. Wat weer een geslaagde dag.

26 December 2017

Opnieuw een lekker ontspannen dagje. Begonnen met een 2e kerstdag brunch met z’n drieën. Heerlijk samen gegeten en lekker gekletst. Daarna met de bus naar Coogee. Op pad naar Robin en Justin. Daar genoten van een heerlijke maaltijd en bijgepraat onder het genot van wijn en genietend van het prachtige uitzicht vanaf hun dakterras. Toch bijzonder om zo even tijd samen te hebben hier in Sydney. Na een rondje strand genietend van een heerlijk ijsje afscheid genomen en terug naar ons “eigen” stekkie in Zetland. Ook weer fijn!

24 December 2017

Vandaag weer samen met Lot Sydney verder verkennen. Begonnen bij Darling Harbour en daarna door naar de Sydney Tower. Vanuit de Tower hadden we een prachtig uitzicht over Sydney. Daarna terug naar het appartement en een lekkere Nederlandse maaltijd voor Lot gekookt en gezellig met elkaar gegeten. Wat een traktatie na 8 maanden voor Lot. Deze dag afgesloten met een bezoek aan de St Mary’s Cathedral voor de Christmas Light show. Prachtig en alledrie krijgen we hierdoor toch nog een beetje kerstgevoel. Want eerlijk is eerlijk ... kerst met 32 graden is toch echt vreemd.

23 December 2017

Vandaag de laatste rit van Wollongong terug naar Sydney. Een kort ritje van 1,5 uur dus alle tijd om een strandje te bezoeken en vooral alles in de vakantiemodus te doen. We hadden een route zonder snelweg uitgekozen en gaan voor de Grand Pacific Drive. We vertrekken relatief vroeg en stoppen al snel bij Austinmer Beach. Daar 1,5 genoten van zon, zee en strand. Lang genoeg want je verbrand levendig ondanks de factor 50. We vervolgen onze rit en komen over de Sea Cliff Bridge en sturen naar en door het Royal National Park. Wat is het ook hier weer prachtig terwijl we nog geen uur van Sydney vandaan zijn. Een stop bij het Bald Hill Headland Reserve geeft een prachtig plaatje van de kustlijn. Daarna nog een stop bij Wattamolla Beach. Adembenemend mooi! Om 16 uur komen we aan bij het appartement in Zetland, een moderne wijk in Sydney! Mooi appartement met een winkelcentrum en een treinstation om de hoek dus van alle gemakken voorzien. Hier gaan we ons de komende 10 dagen prima vermaken.

22 December 2017

Vandaag een ontspannen rit naar Wollongong. Letterlijk een dagje NO WORRIES MATE!! Redelijk op tijd vertrokken uit Batemans Bay. Van daaruit richting Murramarang National Park. Daar onze 1e stop gehad bij Pebbly Beach. Lekker aan het strand gelegen en genoten van dit prachtige plekje. Daarna via diverse natuurparken naar onze laatste stop voor we terugkeren naar Sydney en Lot. The Figtree Beach Cabin, heerlijk teruggetrokken in de achtertuin in onze eigen cabin. Wederom een erg leuke Airbnb locatie met leuke en zeer vriendelijke eigenaren. Vanavond de BBQ maar eens aangezet en lekker op’t sundeck met een glas Chardonnay nagenieten van deze mooie en relaxte dag. Just have to love it!

21 December 2017

Vandaag van Canberra naar Batemans Bay! Onze eerste stop was bij Tidbinbilla Nature Reserve. Geweldig wat een prachtige natuur. Hier 2 kleine wandelroutes uitgekozen. De routes waar we de nodige wildlife konden gaan spotten. En dat is gelukt. Een emoe, koala’s en wallaby’s gespot vandaag. Blijft gaaf om dit te zien. Daarna een rit van ruim 2 uur naar Batemans Bay. Een plaats aan de kust en ook nog eens een hotelkamer met zeezicht! Wat een verschil met de dag ervoor.

20 December 2017

Vandaag de eerste echte reisdag. Van Katoomba, via de Jenolan Caves naar Canberra. Via een mooie kronkelweg door de mooie natuur naar Jenolan. De grotten van Jenolan zijn overweldigend en 340 miljoen jaar oud. Ze zijn de oudste ontdekte open kalksteen grotten ter wereld. Na een indrukwekkende tour van ruim 1,5 uur door de grotten op weg naar Canberra, de hoofdstad van Australie. Geen bijzonderheid wat ons betreft. Hoewel... we hebben onze eerste kangeroo gespot. Eenmaal aangekomen bij ons hotel kregen we een kamer die zo ontzettend vies was. Dooie larven en ladingen stof.... dat dachten we dus niet....melding gemaakt, upgrade naar Queensroom, gratis fles wijn en chocolade en vele excuses van de hotelmanager. Morgen hier snel weg en richting de kust!

19 December 2017

Een nieuwe dag in Katoomba. Een prachtige dag met veel zon en temperaturen oplopend naar 34 graden. Vandaag Blue Mountains National Park verder ontdekken. Begonnen bij Scenic World. Hier in de railway, cableway en de skyway gezeten. Bungelend in een gondel van de ene bergtop naar de bergtop aan de overkant. Daarna begonnen aan het echte werk. Zelf de trails beklimmen en afdalen ... man, man wat is het een GEWELDIGE dag geworden. Wat is het hier mooi en ongerept. Gave trails gelopen zonder ook maar iemand tegen te komen. Het was klimmen en dalen 2.0. Een goede workout! The National Pass Trail stond hoog op ons lijstje maar helaas was deze trail afgesloten wegens een dodelijk ongeval 2 weken geleden, Safety first. We hebben later via een andere weg het einddoel nog van een afstand kunnen bekijken en foto’s gemaakt. Het is nog altijd 31 graden maar prima te doen. Nu omringt door kaketoe’s en andere papegaaien op ons sundeckje aan een koel drankje. DIT IS GENIETEN!

18 December 2017

Katoomba.... eerste stop na Sydney. Vanochtend huurauto opgehaald en Lot afgezet op het werk, die zien we over 6 dagen weer. Met z’n 2en op pad richting Blue Mountains. OK links rijden is een dingetje maar alles in die auto is ook in spiegelbeeld..... oftewel de ruitenwissers gaan aan als je richting aangeeft😂😂. First stop Featherdale Wildlife Park. Niet spectaculair maar je beseft je wel dat je in een ander continent bent, waar wildlife bestaat dat alleen hier leeft. Dik een uur rondgelopen en toen weer verder naar onze eindbestemming van vandaag. En wat een geweldige bestemming. De natuur is overweldigend. De foto’s vertellen het verhaal. Aangekomen bij onze eerste B&B, fantastisch onthaal, prachtige plek en heel eerlijk....bijzonder romantisch❤️. Uitzicht op de bush en eigenlijk alleen maar relaxed! We gaan hier genieten......

17 December 2017

Vandaag een dagje wat rustiger aan. Het is bewolkt maar de temperatuur nog altijd prima. We zijn maar eens begonnen met uitslapen en een laat ontbijt. Hierna naar het centrum van Sydney om wat te winkelen. Terug gewandeld naar het appartement en onderweg lekker Thais meegenomen. Heerlijk gegeten. Nu langzaamaan de spullen inpakken. Morgenvroeg uitchecken, huurauto ophalen, Lot afzetten bij Wake Up Sydney! en dan richting Blue Mountains/Katoomba. De start van onze eerste roadtrip. Zin in!

16 December 2017

Vandaag de Coogee to Bondi coastal walk gedaan. We trapten af in Coogee waar we met Justin hadden afgesproken. Lekker lunchen bij Robin op het werk. Na de lunch nog even hun nieuwe huis bekeken. Prachtige plek om te wonen met een geweldig uitzicht vanaf het dakterras op Coogee Beach. Hierna op pad vanuit Coogee langs de prachtige kustlijn naar Bondi. Een wandeling van 6 km. De foto’s zeggen genoeg..... Daar aangekomen een welverdiend terras! Terug via Wake-up! Sydney om Lot haar was te halen en vanuit daar door naar het appartement in Waterloo. Oh ja, diner hebben we altijd rond 22:00uur, vanavond is geen uitzondering😋😋. Op en top vakantiemodus Het was weer een mooie dag☀️☀️ Alleen maar zon en 28 graden.

15 December 2017

Vandaag met onze eigen reisgids Sydney verkend. Handig dat Lot haar weg in Sydney inmiddels kent en weet van hoe en wat. Het begon met een bezoekje aan het hostel waar Lot stage loopt. Hier hadden we ook met Robin afgesproken. Bijzonder om elkaar dan aan de andere kant van de wereld te zien. Na een koffie en een lunch moest Robin richting zijn werk. Wij zijn toen via de Botanic Gardens richting het Operahouse gelopen. Uiteindelijk via het centrum en Chinatown weer richting ons appartement gelopen. Moe maar voldaan. Nog wel even wennen aan het tijdsverschil.... maar onze jetlag valt ons mee. Lot is de komende dagen ook nog vrij. Erg fijn om de eerste dagen zo samen te zijn.

14 December 2017

Even een kwaliteitsmomentje! Even samen boodschappen gedaan, gegeten. Slapen!!!!

13 December 2017

We zijn met vertraging vertrokken en na een mooie maar lange reis aangekomen. Heerlijk om Lot weer te zien en weer vast te kunnen houden. Haf uurtje taxi en nu lekker in het appartement!
Dat is vroeg, maar voor een goed doel! 6:40uur bus naar Schiphol... nu nog koud.... We zijn onderweg naar weer een mooi avontuur samen.