Sweden · 24 Days · 46 Moments · July 2017

De reis van Eugenie, Arjan, Zoë en Jean

En weer aan boord van de Stenaline onderweg naar Rostock, vanavond laat weer thuis. Vakantie weer voorbij, weer werken, wassen, studeren, poetsen etc.......bahhhh!!! Maar ook wel weer lekker de luxe van ons huis😊, al weegt dat niet op tegen alle rust en prachtige natuur die Zweden ons gebracht heeft. Alleen Arjan kon dat niet echt waarderen, hij is een echt stadsmens....en zou ons leven daar niet voor in willen ruilen😉. Alle vooroordelen over Zweden hebben wij niet ervaren, we hebben mooi weer gehad, beter dan in Nederland, en boodschappen zijn vergelijkbaar met Nederlandse normen. Zweden zijn super gastvrij en vriendelijk, en heel netjes en schoon op hun land. Daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen. Ook met honden ben je meer dan welkom, je hoeft nergens extra voor je hond te betalen op de camping, er word niet eens naar gevraagd! Voor watersportliefhebbers is het het land bij uitstek, met al die prachtige meren en rivieren😍👍🏻!! Iedereen heeft een stuk eigen grond bij zijn hu

29 July 2017

Vanmiddag aangekomen op Trelleborg voor onze boottocht morgenvroeg naar Rostock . We zijn eerst nog op zoek geweest naar een politiebureau om aangifte te doen van mijn fiets. Helaas zijn ze hier gesloten op zaterdag en zondag. Het regent de hele dag dus we zitten lekker droog met elkaar in de camper, vanavond bakken we zelf pizza in onze camper oven.

28 July 2017

Vandaag en morgen weer een beetje luxe op een 4 sterren camping met 3 meren en zwembad met glijbaan, restaurant en WiFi, en een heerlijke ruime plek met veel groen om te staan. Morgen rijden we weer naar Trelleborg waar we zondag om 8 uur op de boot rijden. Vandaag even lekker zwemmen in een mooi groot zwembad😉, dat was even lol met papa!! S'avonds lekker saté gemaakt op de Cobb met meloen, stokbrood en komkommer😋😋 De kids zijn tot 00.00 in het clubhouse geweest met WiFi en stroom, lekker gamen!! Jean was al vroeg op pad met zijn hengel vanmorgen om te vissen, terwijl Arjan en ik een wandeling maakte met de honden en verse broodjes gehaald hebben. En wat een geluk, hij heeft nog op de valreep een snoek gevangen!! Nat van de regen kwam hij weer naar de camper, terwijl iedereen al ontbeten had en we wilde vertrekken.

27 July 2017

En natuurlijk horen daar marsmallows bij, i love camping in nature😍
We staan sinds vanmiddag in een natuurreservaat Syberienvägen, aan de kust. Erg mooie plek midden in bos/duin waar je gratis mag staan. Voor bezoekers van dit gebied zijn er openbare toiletten en er staan een paar vuurplaats. De mannen zijn dus weer hout gaan hakken voor een kampvuur voor vanavond. Nu een buitje regen, lekker onder de luifel😁. We staan vlakbij het UFO monument, die is hier geplaatst omdat er in 1946 een soortgelijk projectiel is geland. Morgen maar eens bekijken als het droog is. We zijn hier ook al het strand opgeweest, geen zuchtje wind en geen rimpel op de zee... Honden krijgen vers regenwater van Jean Nu heerlijk vuurtje opgestookt, lekker warm 😊

26 July 2017

Vandaag aangekomen op Varberg camping aan het strand, Jean de hele middag krabbetjes gevangen tussen de rotsen. Zoë kwam ook nog even mee doen. Schijnt een leuk tijdverdrijf te zijn hier, aan een touwtje met een knijper en garnaal en dan zoveel mogelijk krabben vangen in een emmer.

25 July 2017

Jean had echte oesters gevonden in het water bij de haven, kreeg ze alleen niet open😂. Mooie zonsondergang vanuit onze camper😍
Vandaag dagje Göteborg gedaan, mooie stad!! Leuke dag geweest, we hebben camper voor de stad geparkeerd en zijn met onze atb's naar de stad gereden (25 min) fietsen. Toen we naar huis wilde gaan, bleek mijn mooie rode ATB gestolen te zijn😣🙁!!! Gewoon het slot doorgeknipt, dat lag op de grond...balen!!!! Terug op de stang van Arjan zijn ATB, was een pittig stukje fietsen. Nu staan we op een camperplaats bij een jachthaven met uitzicht op zee, net lekker pizza gegeten en morgen naar Varberg.

24 July 2017

Aangekomen op een camperplaats vlakbij Göteborg (17 km), het regent dat het giet en we staan hier helemaal alleen bij de haven op een grote parkeerplaats, kosten 30 kronen voor 24 uur inclusief stroom en water😉. Kids spelen een spel samen en ik ga risotto met paddestoelen maken. Knus en goshi 😄 Morgen gaan we een of twee dagen naar Göteborg, gezellig!! Hopelijk komen er meer campers overnachten😏 Arjan en Tim doen ondertussen een dutje😂 Na een wandeling met de honden kwamen we op een mooiere plek, waar nog een camper staat en een prachtig natuurgebied met een veld wilde paarden. Je kunt een hek door en tussen de paarden door naar de duinen lopen. Jean en Zoë maken nieuwe vrienden met de paarden😄 We hebben de camper maar snel verplaatst naar deze plek 100 meter verderop👍🏻 en zijn een wandeling door de duinen gaan maken. Zijn er nog meer campers bij komen staan....
Lekker aan de koffie in een expressobar in Boras😋😋, heerlijke special koffie! ! En een gezellig tentje😁
Onze laatste avond bij Säms, nog foto's gemaakt van de ruïne van het kerkje uit 1838, wat naast de camping staat. Jean heeft tot 23 uur nog met twee Duitse jongens gevist op het meer, en wij hebben een gezellige avond gehad met onze Nederlandse overburen.

23 July 2017

Voor de laatste keer warme appeltaart met ijs en slagroom en ijskoffie van Geraldine van camping Säms, heerlijk!!

22 July 2017

Vandaag een heerlijke dag gehad, 20 km gefietst z'n viertjes en op een mooi idyllisch plekje gekomen waar we lekkere huisgemaakte taart en quiche gegeten hebben. S'middags hebben de mannen de rubberboot nog in het water gelaten voor wat waterfun. Zoë heeft weer mooie dingen getekend en zit nu nog samen met Jean te vissen op de steiger. Het weer is heerlijk, 25 gr!! Ar en ik zitten nu lekker bij het kampvuur met uitzicht op het meer😍

21 July 2017

Vanmiddag aangekomen op camping Säms waar we heel gastvrij ontvangen werden door een Nederlands echtpaar wat de camping runt. Op het terras heerlijke zelfgemaakte Zweedse appeltaart met vanille ijs en slagroom gegeten😋😋. De Kids hadden ijskoffie en wij koffie erbij. Lekker knus en huiselijk hier!! Direct aan een mooi meer in een natuurreservaat. De camping heeft maar 14 plekken en een grote kampvuurplaats, Jean is al gelijk hout gaan hakken met onze nieuwe bijl😊😉.

20 July 2017

Laatste avondje op deze camping, samen naar de ondergaande zo'n kijken bij het vaternmeer😍
Zoë heeft Baars gevangen😍😄

19 July 2017

Aangekomen op Kinekulle camping aan het Vatern meer, voor 2 dagen. Even de was gedaan in de camper wasmachine, erg luxe!! Het werkt prima allemaal, zelfs de centrifuge 😊 Helaas moesten we vanmorgen snel vertrekken op zoek naar een winkel om voor zoë neusspray te kopen, ze had oorpijn en is niet zo lekker😏 De mooiste plekken zijn op de plekken buiten de campings, waar je wild mag kamperen, gisteravond nog met jean het bos ingegaan om wilde dieren te spotten maar helaas zagen we alleen een zwarte naaktslak🙄😂 De eerste dag op camping kinekulle heeft Jean heel veel snoekbaarzen gevangen 😄, zijn dag kan niet meer stuk!! s'avonds is Zoë ook mee gegaan en heeft ook haar 1e snoek gevangen!!🤗super trots natuurlijk😉 (foto's volgen nog) Arjan en ik hebben een heerlijke wandelingen door het bos en langs het meer gemaakt met de honden. Het was een heerlijke warme dag zonder muggen😉😂, daar hadden we op Djupdalen wel erg veel last van😣vooral Jean, zijn benen zitten vol beten!!

18 July 2017

Vandaag op weg naar de volgende bestemming raakte we verdwaald in de bushbush en kwamen terrecht op deze mooie plek waar we "wild" hebben gekampeerd, gezwommen en gebarbequed. Soms gebeuren dingen omdat het zo moet zijn, toeval bestaat niet😉

17 July 2017

Mooie foto's gemaakt door Zoë bij de Klaralven😍

15 July 2017

Gisteravond met z'n allen bij het kampvuur in de stuga met gitaar en liedjes. Iedereen zorgt zelf voor z'n drankje, erg gezellig!!
Hondjes hebben ook vakantie, in de "chill" modus😂😎
Jean heeft gisteren in de Klaralven zijn 1e snoek gevangen, trots!!
Wat eten wij vanavond....????😂😂
Ons uitzicht vanaf de camping Djupdalen in Hagford, hier heeft Jean gisteren een snoek gevangen (foto volgt nog)😉

14 July 2017

Aangekomen bij camping djupdalven , wat een gezellige plek hier😍😎een vlaams/nederlands echtpaar wat zich hier gevestigd heeft...aan de rivier de klaralven
Onderweg met ons campertje naar een plek aan de klaralven (rivier) het is hier al een feest om auto te rijden!!

13 July 2017

Heerlijk gegeten in het restaurant op de camping in Orsa, beetje laat dat wel.....Maar dat heb je niet in de gaten als het pas om 23.30 donker wordt. Ar en de kids hadden een grillburger met alles erop en eraan en ik had chili ribs, een heel bord vol, teveel voor mij maar ooooh zoo lekker 😋
Vandaag naar het berenpark en roofdierenpark in Orsa geweest. De dieren leven hier in natuurlijke omgeving. Was zeker de moeite waard, wel aardige klim de berg op😥en zoë was mooie plaatjes aan het schieten met de spiegelreflex camera. Had ook nog leuk contact met een Nederlands meisje, ook met mooie camera, gingen samen foto's maken. Overigens de eerste Nederlanders die we deze reis tegen zijn gekomen. Om 18 uur naar een luxe camping in Orsa aan een meer met strand en zwembad, bowling, restaurants ( waar we vanavond uit eten gaan ) Hier blijven we 2 dagen chillen, voor we richting de klaralven gaan, een grote stromende rivier, waar de kids hopelijk wat meer vis kunnen vangen. In de meren lukt het niet zo erg tot nu toe.

12 July 2017

De Dalarna paardjes worden al sinds vele jaren in dit gebied met de hand van hout gemaakt. Wij waren vandaag bij de fabriek en konden zien hoe ze uit hout gesneden worden en met de hand geschilderd. Super toeristische atractie hier!
Onderweg naar dalarna en het siljanmeer kwamen we deze mega snoepwinkel tegen, die konden we niet voorbij gaan zonder wat te kopen natuurlijk 😂😂

11 July 2017

Heerlijk gevaren over de sommense meren, aangelegd op een van de vele eilandjes, en op vissen uit geweest

10 July 2017

Vandaag doorgereden naar Sommen, de mooiste en meeste meren bij elkaar. We hebben even wat "luxe" nodig in de vorm van luxe sanitair en douche, WiFi en electra. De sommense camping is van alle gemakken voorzien en ligt ook mooi in de natuur en aan een meer. Jean heeft gelijk weer zijn hengel uitgegooid, terwijl de rest zijn WiFi installeerd😂en gelijk een paar Zweedse visvrienden gemaakt die ook goed Engels spreken. Morgen gaan we per motorboot erop uit op de Sommen meren en eilandjes bekijken.
Vandaag
'Snachts om 5 uur, we waren allebei wakker Arjan en ik, buiten was het al licht en er lag een mist over het meer, sprookjesachtig mooi!

8 July 2017

Vanmiddag op deze schitterende locatie aangekomen. Groot meer voor de deur, kampvuurplaats, wat wil je nog meer?! De kids gooien gelijk hun hengeltje uit en staan tot hun middel in het water. Baloe draait weer honderd keer om een boom met zijn lijn🙄 en Arjan pomp de boot op om het meer op te gaan. Deze camping is heel primitief verder , geen electra, geen WiFi, geen douches, wc met een schep zand🤣 maar wat een mooie plek midden in de natuur, en dit is nog maar het begin van onze reis😍😉😎❤️ Vlakbij växjö, camping Ekna
Vanmorgen op het strand van Ystad, waar we overnacht hebben op een Camperplaats aan zee. Zoë heeft hier een mooie steen versierd en in de zee gegooid.... Op deze plek was vanmorgen nog politie omdat een pitbull een klein hondje te pakken had genomen. Pitbull is in beslag genomen. Nu op weg naar växjö natuurcamping Ekna

7 July 2017

Onze reis is gisteren begonnen! Na een lange reis met vertragingen door ongelukken, kwamen we om 21.30 aan in Rostock (Duitsland ) daar hebben we op een Camperplaats overnacht. Vanmorgen om 6.30 de wekker gezet om om 8.30 uur in te schepen op de TT-line richting Trelleborg (Zweden) We hebben onze camper aan boord geparkeerd en hebben de camper verlaten, de honden binnen gelaten met genoeg water. We wisten niet dat we de camper niet meer in mochten en hadden dus ook niets meegenomen om ons mee te vermaken. Dat was een lange zit van 6 uur😂.