Thailand, Iran, Netherlands · 32 Days · 32 Moments · July 2017

Backpacking in Thailand

10 August 2017

AMSTERDAM: We zijn weer thuis. En het is koud, het regent. Just like we left it. Het voelt heel raar om thuis te komen na vijf weken. Links rijden in het verkeer is iets wat ik perongelijk nog doe op mijn scooter die veel langzamer rijd dan ik gewend ben. Het leven gaat weer door in Nederland. Zo begin ik met werken maandag tot vrijdag en heb ik de week erna alweer tentamens. Het was leuk zolang het duurde! Next year, new travels. 🤙🏼
BANGKOK: Het zit er voor mij weer op. Ik zit in het vliegtuig van Bangkok naar Muscat, Muscat naar Munich en Munich naar Amsterdam. Een reis van ongeveet 21 uur staat me tegemoet en dat geeft me veel tijd om na te denken en mijn slaap in te halen, want ik ben echt uitgeput van de laatste dagen. Ik heb het zo erg naar mijn zin gehad in Thailand. Als ik terug kijk naar de eerste week, lijkt het net alsof dat al jaren geleden was. Ik begon me echt thuis te voelen, maar aan de andere kant vind ik het niet erg om naar huis te gaan, na alle tegenslagen. Alle mensen die ik heb ontmoet, allemaal met een rede, zijn stuk voor stuk prachtige mensen die een deel hebben uitgemaakt aan mijn reis en ik ben daar dankbaar voor. Nu keer ik terug naar mijn liefdevolle familie in Nederland. Tot het volgende avontuur! Next stop: Indonesia/Malaysia of Vietnam/Cambodia/Laos! 🌸

KOH SAMUI: Vandaag namen we de boot naar Koh Samui. Hier konden we nog een halve dag spenderen om vervolges van Samui Airport naar Bangkok te vliegen. Evan vertrekt om 00:30 naar het vliegveld in Bangkok en ik om 5:00. In Koh Samui hebben we een beetje naar souvenirs gezocht, maar dit was daar echt mega duur dus we hebben gewacht tot Bangkok. We hebben daarna een heerlijke fullbody massage genomen om lekker te ontspannen. Om 18:20 ging onze vlucht naar Bangkok. Evan en ik hebben heel de Ko San Road leeg gekocht aan souvenirs en daarna hebben we afscheid genomen. Ik heb nog twee uurtjes geslapen in het Rikka In Hotel en daarna zat het er voor mij ook weer op..
KOH PHANGAN: Evan is vandaag jarig dus hij mag doen en laten wat hij wilt. We zijn gaan ontbijten bij een wat luxer tentje. Daarna wilden we een waterval zien. Helemaal daarheen gereden en na 300 meter aan trappen voelde ik me niet goed. Toen we hoorde dat het nog 30 minuten lopen was naar boven hebben we opgegeven. In de avond hebben we heerlijk sushi gegeten bij een Japans restaurant aan de pier. Waar zoveel instrumenten lagen, dus we konden het niet laten om even de hippie uit te hangen. Daarna zijn we naar de Amsterdam Bar gegaan. Een bar waar het legaal is om te blowen op een rooftopbar met mega mooi uitzicht. ECHT een aanrader om de zonsondergang te bekijken.

KOH TAO: Gister hebben we gedoken bij Siam scubadive. Ik was super enthousiast, maar het geluk kon niet lang blijven. Ik kon met mijn astma bijna niet onderwater ademhalen en dat zorgde voor paniek. Na vijf keer proberen ben ik terug naar de boot gezwommen en gestoken door een kwal.😂 Al met al een mooie ervaring! Vandaag gaan we terug naar Koh Phangan voor Evan's verjaardag. Ik voel me eindelijk goed sinds twee dagen.. Evan en ik zijn lekker overal muziek aan t maken en dat zorgt voor een mega leuke sfeer!

KOH TAO: Full day snorkling trip gedaan en het was echt geweldig. Daarna zijn we naar de Viewpoint gegaan, maar omdat er zo'n lange rij stond zijn we zelf door het bos naar een steen geklommen. Super hoog, maar ook dat overleefd. Het uitzicht was het meer dan waard! Ook hebben we een kickboks lesje gedaan bij Monsoon. Super heet en gewoon overgegeven, omdat het zo heftig was😂

3 August 2017

KOH TAO: Eerste dag op Koh Tao! Een meisje uit Duitsland leren kennen die onwijs chil is. Haar naam is Jaquelle. We hebben lekker een massage aan het strand gepakt en een rustig avondje van gemaakt! Heb een hotel ipv een hostel geboekt bij Indie, zodat ik lekker hygienisch en lekker kan slapen. Uitgaan bij de Fishbowl was super gezellig, best ver maar we volgde gewoon de Pubcrawl menigte.

2 August 2017

KOH PHANGAN: Na bijna een week eindelijk het ziekenhuis verlaten. Met drie infecties (urine infectie, darm infectie en voedselvergiftiging) en een zak voor antibiotica heb ik mezelf laten ontslaan uit het ziekenhuis. Ondertussen nog een paar nederlandse vrienden gemaakt die een tekort had aan witte bloedcellen. Nu kan ik eindelijk verder met mijn reis. Naar Koh Tao!

31 July 2017

KOH PHANGAN: Geen Halfmoonparty voor mij. En ik baal als een stekker, aangezien ik daar speciaal voor naar dit eiland ben gekomen. Lekker nog een paar daagjes aan infuus. En ik verveel me helemaal een ongeluk. Ik lig in een privé kamer en niemand komt langs om te kijken of ik er uberhaupt nog ben. Gelukkig had ik een paar mensen ontmoet (zoals Myrna & Quinty van Chiang Mai) en die zijn me op komen zoeken. Vanaf nu ben ik helemaal alleen, want de Fullmoon party begint zo dus ik ga mezelf maar vermaken met Netflix.
KOH PHANGAN: Mijn reis ligt stil. Gister heb ik een boot naar Koh Phangan genomen speciaal voor de Half moon party. De reis duurde 9 uur(!) met een boot, een bus en een boot om eindelijk aan te komen.Ondanks ik al 6 dagen ziek was in Koh Phiphi ging het vandaag iets beter. In het laatste half uurtje ging het goed mis. Ik werd helemaal onwel in de wc van de boot, zweet aanval, overgeven en het hele pretpakket wat erbij komt kijken. Ik ben bij aankomst direct bij mijn hostel afgezet. Myrna en Quinty wilde in de avond het strand bezoeken, dus toen ik me beter voelde ben ik mee gegaan. Maar onderweg daarheen voelde ik me langzaam instorten. Toen ik op t strand aan kwam storte ik helemaal in en heeft een local ons zo snel mogelijk naar het ziekenhuis gereden. Daar heb ik direct een infuus gekregen. Het kwam al snel uit de test dat ik een urine infectie had en een darm infectie vanwege een voedselvergiftiging. Ik word nog verder onderzocht wat er meer aan de hand kan zijn.

28 July 2017

KOH PHIPHI: Bezoekje aan het ziekenhuis kon ik natuurlijk niet overslaan. Gelukkig alleen een infectie, uitgedroogt en soort voedselvergiftiging. Moest kiezen tussen een infuus van 8 uur of een kuurtje van 3 dagen. Toch maar optie twee genomen. Want morgen vertrek ik naar Koh Phanyan.
KOH PHIPHI: Poolparty bij Ibiza House en daarna een avondje uit met de meiden bij Slinky, Blanco en Stonesbar. De groep mensen die wij in Bangkok hebben ontmoet waren nu weer samen.

27 July 2017

KOH PHIPHI: Maya boot Tours gedaan van 6 tot 11. Super mooi uitzicht. Er was wel een storm op komst dus het water was super wild en iedereen op de boot was bang, omdat we bijna omsloegen. Al met al was het een mooie ervaring om te snorkelen in de blue lagoon en te zwemmen bij Maya Bay.

25 July 2017

KOH PHIPHI: In de avond heb ik voor het eerst een Muay Thai wedstrijd gevochten in de Regaebar. Dit was een bar waar je voor de grap een wedstrijdje kon vechten tegen een toerist. De prijs was: een bucket drank! Doen we het voor haha. Het was een onwijs grappige ervaring en ik vond het leuk om te winnen!

24 July 2017

KOH PHIPHI: Gister was mijn eerste dag op Koh Phi Phi. Samen met de meiden (Quinty en Myrna) ben ik gaan kayacken op het strand. Het was een onwijs warme dag dus we hebben lekker kunnen afkoelen. Ik overnacht in het J.T. House. Een klein hostel waar je met vier mensen op de kamer slaapt. Heel toevallig was ik al van plan om daar te gaan slapen en hadden Quinty en Myrna ook een paar nachten daar geboekt. We sliepen in een aparte kamer, maar de volgende nacht ging er iemand uit hun kamer weg en kon ik bij hun erin. We hadden dus ons eigen kamertje.

23 July 2017

KOH LANTA: Na een vlucht van 2 uur ben ik aangekomen bij Krabi. Ik zat bij Quinty en Myrna in het vliegtuig die ik in Bangkok heb ontmoet en daarna in Chiang Mai ook nog ben tegen gekomen. Ik heb vanaf Krabi de boot naar Koh Lanta te gaan, om vervolgens na drie dagen de boot van Koh Lanta naar Koh Phi Phi te nemen. Zij gingen naar Koh Phi Phi toe. Toen ik eenmaal aankwam in Koh Lanta, verveelde ik me immens. Er was niemand in het hostel, de straten waren uitgestorven en zelfs na het huren van een scooter en rond te rijden op het eiland werd het er niet beter van. Ik besloot de eerst volgende boot van 8:00 naar Koh Phi Phi te nemen. En ik ben super blij met mijn keuze geweest. Om 11:00 kwam ik aan in het paradijs. En ik wil hier voorlopig niet meer weg!
CHIANG MAI: On my way to Krabi! Waarschijnlijk naar Koh Lanta en daarna door naar Koh Phi Phi. Of andersom. Who knows. ✈️

20 July 2017

PAI: Gister wilde ik naar Chiang Mai terugreizen met de scooter vanaf Pai, maar helaas stort regende het. Ik besloot nog een dagje te blijven en daarom kon ik met drie jongens mee reizen, waar ik al een weekje mee was. Eergister zijn we naar de White Buddah geweest, maar helaas stond hij us steigers en was het dus niet zo interessant. Vandaag heb ik lekker een paar uur in de hotsprings gelegen van Sia Ngam. Super lekker warm water om te relaxen. In de avond zijn we naar allemaal livemuziek barretjes geweest, omdat het Jazz avond was. We gingen onder andere naar de Spiritbar. Volgende ochtend zijn we alsnog in de stortregen naar huis gereden. En we moesten wel, want ik moet mijn vlucht halen naar Krabi. In de middag in Chiang Mai zijn we naar een zwembad geweest. Even om af te koelen, maar het water was super vies en ik heb t perongelijk doorgeslikt, ben heel erg ziek ervan geworden... Hier scheiden mijn wegen met alle mensen die ik heb leren kennen. Vanaf nu ga ik alleen verder
PAI: Vandaag naar de Pai Canyon geweest met mijn nieuwe vrienden. Twee uit Zwitserland, Twee uit Spanje en natuurlijk twee uit Nederland. Mega uitzicht, maar was echt heel eng. Een stapje verkeerd en je lag in de ravijn. (Tom, Simone, Rodriquez)

19 July 2017

CHIANG MAI: Vandaag gingen we van Chiang Mai naar Pai rijden. Ondanks de verhalen, wilde we het toch proberen. In plaats van een scooter, moesten we een motor nemen, omdat de scooters op waren. 762 bochten, 4 uur lang hebben we kriskas door de bergen gereden. Prachtig uitzicht! Eenmaal in Pai hebben we een hostel geboekt en hebben we even door de straatjes gelopen van Pai. (Ruben, Gijs en Kasper) We konden onze tassen bij Aya service achterlaten voor 150 baht, zodat zij ze met de bus naar Pai brachten.
CHIANG MAI: Vandaag had ik geen planning. Heel veel mensen gingen ziplinen of mountain bike, maar dat is niks voor mij. Toen ik wakker werd kwam ik ineens een meisje (Myrna) tegen in mijn Hostel die ik in Bangkok had leren kennen. Ze was met haar vriendin (Quinty) die ook Nederlands was. We hadden afgesproken lekker te ontbijten bij Taa Peng Cat in Chiang Mai en daarna naar de watervallen te rijden van Doi Inthanon. We hadden een scootertje gehuurt en gingen de route van 2 uur tegemoet. Halvewege viel allebei ons telefoon uit en begon het te stortregenen, dus zijn we terug naar huis gereden. Achteraf bleek dat er een mega overstroming was bij de watervallen, omdat het zo slecht weer was. Dus het was beter dat we niet gegaan waren. In de avond gingen we naar de Night Bazaar en daarna nog even langs Zoeys in Yellow om een drankje te doen.

17 July 2017

CHIANG MAI: Vandaag eindelijk naar een Muay Thai training geweest, Team Quest. Heb zo genoten! Was echt een leuke ervaring en mega heet. Daarna heb ik eigenlijk niet veel meer gedaan. Heb voor morgen ook voor het eerst geen planning. Woensdag vertrek ik met de scooter naar Pai!
CHIANG MAI: Na de olifantentocht heeft de chauffeur voorgesteld om ons bij de Grand Canyon af te zetten. Niet iedereen had er zin in dus ik stapte uit met drie mensen. Ik had er niet veel van verwacht, maar dit was echt één van de leukste dagen ooit. Ik heb me zo rot gelachen hoevaak we wel niet vielen. En het water was onwijs lekker warm. Daarna hebben we daar nog kayack gevaren. En zelfs de zon scheen dus kortom alles perfect!
CHIANG MAI: Vandaag naar Into the wild Elephants geweest. Wat een mega ervaring. De hele tocht ernaar toe was al super mooi en ik keek me ogen uit. Ik zat voorin met de chauffeur. Hij vertelde mij dat hij al 30 jaar, 7 dagen per week met olifanten werkt. Hij heeft nooit vrij, is nooit ziek en heeft geen vrouw en kinderen, omdat hij zoveel met olifanten bezig is. Hij ziet ze echt als zijn kinderen. Na een tocht van twee uur kwamen we aan. We mochten de olifanten voeren, naast ze lopen door het bos, een modderbad nemen en daarna de olifanten wassen. Het was echt een ervaring.
Eerste nacht in Chiang Mai. Ik wilde niet laat gaan slapen, omdat we in de ochtend al vroeg naar de olifanten gingen. We werden namelijk al om 6:30 opgehaald. We sliepen in het Deejai Hostel. Een hostel waar we leuke verhalen over hoorde. Eerste indruk was gezellig en veel backpackers met zelfs een zwembad (op de fotos ziet er nog goed uit😂) Maar de kamers waren echt zo goor, kakkerlakken, mega grote spinnen, vieze dekens, vieze handdoeken, bruine drap uit de douchekop en echt super lawaaierig. Uiteindelijk maar een uur kunnen slapen. De volgende nacht hebben we uitgecheckt, zonder dat we geld terug kregen voor de nachten die we daar geboekt en betaald hadden. Voor het zelfde geld slapen we nu in Arch39. Super mooi en onwijs modern. Heb als een roosje geslapen. Ik heb een nacht in een tweepersoonsbed geslapen, omdat ik even lekker wilde slapen en de nachten hierna in een eenpersoonsbed. Al met al, eindelijk een goede nachtrust gehad na dinsdag.

15 July 2017

BANGKOK: Vandaag werd ik reunited met mijn vrienden uit Zoetermeer. We hadden een fietstour gepland om 7 uur s'ochtends bij Co van Kessel. Co van Kessel is een Nederlandse man die de fietstour in Bangkok bedacht heeft. Na een tour van 5 uur door de smalle straten van Bangkok en kleine boottripjes over de rivier, hebben we ook heerlijke lunch gekregen. Na de tour heb ik mijn spullen ingepakt en vertrok ik naar het vliegveld in Bangkok BKK naar Chiang Mai. Mijn vrienden reizen door naar het Zuiden en ik naar het Noorden.

14 July 2017

KANCHANABURI: Vandaag moesten we om 7:00 op, want we werden om 8:00 opgehaald om naar de Watervallen te gaan vlakbij Kanchanaburi. Een groepje backpackers hadden een reisje samengesteld, zodat we met ze alle in een busje konden. 3 uur heen en 3 uur terug. Toen we eenmaal aankwamen, waren er 7 verdiepingen die je moest beklimmen. En echt klimmen, want het was gewoon een jungle met gladde rotsen en lianen. Bij elke verdieping had je een waterval. Zo blij dat we eindelijk boven kwamen en we het water in konden, want we waren echt doorweekt van het zweet. Nu weer lekker 3 uur terug reizen!

13 July 2017

BANGKOK: Gister zijn we naar de Ghost tower geweest. Het heet zo, omdat ze zeggen dat het daar spookt sinds een zweedse jongen zich heeft opgehangen. Hij heeft daar weken lang gehangen voor ze hem vonden, omdat het 49 verdiepingen heeft en het een verlaten pand is. Eenmaal aangekomen met een boottocht van een half uurtje op de rivier, kwamen we erachter dat het pand helaas vergoed gesloten was, omdat het te gevaarlijk was. Het gebouw is nooit afgemaakt en is daarom verlaten, open liftschachten en geen muren. Toch nog even een fototje gemaakt!
BANGKOK: Gister in Canale Hostel geslapen. We moesten van hostel naar hostel lopen en het was echt mega warm. Een hostel aan een kanaaltje. Heel luxe hostel, maar een beetje afgelegen. Gister avond zijn we met ze alle naar de Khao San Road geweest om wat barretjes in te gaan. Mijn gehoor is zo erg beschadigd door de muziek dat ik al heel de dag niks kan horen... Ik heb een local ontmoet die ons met de tuktuk af en toe heen rijd en tips geeft waar we heen moeten en waar niet. We zijn nu onderweg naar de Ghost Tower met de boot!

11 July 2017

BANGKOK: Mijn eerste ervaring in een hostel. Ik moet zeggen ondanks de moeilijke opstart dat er toch nog leuke mensen kwamen binnen druppelen. Ik sliep vannacht in Here Hostel, vlakbij Khao San Road. Daar heb ik weer nieuwe mensen ontmoet (Ruben, Kasper en Gijs uit Nijmegen) waarmee we lekker Pad Thai hebben gegeten. Daarna hebben we een kijkje genomen bij Khao San Road waar de buckets je om de oren vliegen.
Nadat ook nog mijn baggage verloren was, ben ik eindelijk aangekomen in Bangkok MET tas. Heb gelijk al iemand in Amsterdam leren kennen die dezelfde kant op moest. Nu eindelijk zorgenloos beginnen met mijn reis haha.

10 July 2017

Vandaag zou ik om 15:45 naar Munchen vliegen, van Munchen naar Muscat en van Muscat naar Bangkok. Een reis van 21 uur dus. Eenmaal aangekomen bij Schiphol hoorde we dat ons vliegtuig gecanceld was. We hebben 8 uur(!) moeten wachten, voordat we te horen kregen dat we naar Singapore mochten vliegen met KLM en dan naar Bangkok. Veel korte vlucht van 14 uur en een veel betere vliegtuigmaatschappij. En we krijgen een leuke vergoeding. Ik vind het best!✈️