Thailand · 26 Days · 23 Moments · October 2017

De reis van Diana door Thailand

15 November 2017

Dag 23 - Bangkok Om 15 uur heb ik mijn vlucht naar Hanoi. Gelukkig gaat dit keer alles goed met mijn vlucht en kom ik na 1.5 uur aan in Vietnam.
Dag 22 - Bangkok Eerste dag alleen maar ik heb gisteren al wat mensen ontmoet, waar ik de rest van de dag mee chill.

10 November 2017

Dag 21 - Bangkok Vandaag vertrekt tessa naar huis. We gaan overdag nog wat souvenirs shoppen en daarna drinken we ons laatste biertje samen bij de lunch. Tessa vertrekt en appt mij later dat ze niet met de vlucht mee kan. Doordat we voor onze eerste vlucht naar Bali geweigerd werden en je dan dus niet je ticket gebruikt, wordt ook gelijk de terugvlucht gecanceld. Tessa moest dus een nieuw ticket boeken voor een andere vlucht. €400 armer. Na dat tessa weg ging, ben ik eigenlijk geen minuut alleen geweest. Een gozer uit Canada en uit Israël komen me beide gezelschap houden en daarna gaan we met zijn 3e uiteten. In de avond ga ik stappen met de Israëlische gozer en twee (gay) Duitsers.

9 November 2017

Dag 20 - Bangkok We zijn weer in Bangkok, we zijn totaal geen fan van deze stad en weten ook echt niet meer wat we hier nog kunnen doen. We lopen een beetje door China Town en dan pakken we een tuktuk naar een shoppingmall (waar we toch niks kunnen kopen want me backpack is al te vol). 'S avonds hebben tessa en ik onze laatste diner samen en nemen we daarna nog een lekkere massage.
Dag 19 - Bangkok De boot die we vandaag nemen is nog groter dan die van de heenweg en ziet er bijna uit als een cruiseschip. Deze rit was veel beter en na 1.5 uur komen we al aan op het vaste land, nu nog 8 uur in de bus naar Bangkok
Dag 18 - Koh Tao Helaas regent het weer vandaag. Door de harde regen is er echt helemaal niks te doen op het eiland.. alle mooie plekjes van Koh Tao kunnen we dus niet bekijken. Het slechte weer zal nog wat dagen aanhouden dus we boeken een boot terug naar Bangkok voor morgen. Er gaat maar een boot per dag door de wilde zee en deze kost helaas ook meer geld..
Dag 17 - Koh Tao Vandaag gaan we naar Koh Tao, wat een van de mooiste eilanden van Thailand moet zijn. DE BOOTREIS UIT HEL. De hele dag regent het weer, door een tyfoon in de Philipijnen. We zitten op een grote boot met allemaal backpackers. Ik ga met tessa buiten zitten om niet zeeziek te worden. Door het slechte weer beginnen de golven zo hoog te worden dat iedereen op het dek op de grond valt. Alle backpacks schuiven naar een kant toe en om mij heen beginnen mensen hysterisch te krijsen, te huilen of te kotsen. Ik heb mijzelf in een hoek gegooid en mij aan een balk vastgehouden, 3.5 uur lang.. tessa is na de val naar binnen gekropen en die heb ik niet meer gezien tot het einde van de rit. Ik ben nog nooit zo bang geweest in mijn leven denk ik. Voor de rest van de dag waren de boten gecanceld en ook voor de dag erna, de zee is te wild om te bevaren.
Dag 16 - Koh Phangan Eindelijk schijnt de zon weer! We gaan lekker onze kater uitzitten op het strand en bij het zwembad.

4 November 2017

Dag 15 - Koh Phangan Vandaag is de full moon party! De hele dag regent het weer dus we hebben maar wat films gekeken. Om 4 uur klaart het op en gaan we nog even aan t strand liggen. We komen toevallig een vriend van ons tegen uit Engeland, die een biertje mee drinkt bij ons resort. In de avond spreken we af met wat Nederlandse meiden en gaan we in het centrum biertjes en buckets drinken. Om 12 uur gaan tessa en ik naar het feest toe. Zo bijzonder was het uiteindelijk niet, gewoon een groot feest op een strand.

2 November 2017

Dag 14 - Koh Phangan Vandaag vertrekken we met de boot naar het eiland Koh Phangan. Het regent keihard als we aankomen en het duurt meer dan een uur voordat we een taxi konden regelen. We werden uiteindelijk met 15 man in een busje voor 10 gepropt. We hebben een luxe resort geboekt (nog steeds maar €10 pp per nacht) maar daar hebben we weinig aan want het regent alleen maar..

1 November 2017

Dag 13 - Koh Samui Overdag huren we scooters en rijden we het eiland over. We bezoeken twee tempels en nog een strandje. Het eiland is heel toeristisch en erg gefocust op feestende jongeren. Niet echt wat we ervan hadden verwacht helaas, maar daardoor wel weer erg gezellige mensen. In de avond gaan we lekker ergens tapas eten met live muziek. Daarna komen we terug bij het hostel en drinken we nog een biertje met de mensen uit het hostel. Iedereen gaat de volgende dag naar Koh Phangan (3 november is hier de full moon party) dus op de volgende bestemming zullen we bijna iedereen weer tegenkomen.

31 October 2017

Dag 12 - Koh Samui Rond 3 uur komen we pas aan bij ons hostel. We hebben een slaapzaal zonder airco... Belachelijk warm. We gaan nog even naar het strand en in de avond drink ik wat biertjes met wat mensen uit het hostel. Een super gezellige avond met een stuk of 20 man. Ik praat met wat mensen, die op een slaapzaal met airco liggen. Er zijn nog twee lege bedden in de kamer dus maak tessa wakker en we verhuizen voor de nacht naar de andere slaapzaal.

30 October 2017

Dag 11 - Bangkok De volgende dag moeten we om 12 uur uitchecken maar om 5 uur vertrekt onze nachtbus naar Koh Samui. In de middag pakken we een taxi naar de Airplane Graveyard. Hier zijn allemaal wrakstukken van vliegtuigen te vinden. Gaaf om te zien, maar het was wel goor en ik was bang dat stukken zouden instorten als ik erop zou gaan staan. Om 5 uur worden we opgehaald door de nachtbus. Dit is ook weer een reis van 13 uur met de bus en dan nog een ferry van 2 uur naar het eiland. We zijn blij om Bangkok te verlaten, het is veel te druk en vies. Onze voorkeur gaat veel meer uit naar Pai en Chiang Mai.

29 October 2017

Dag 10 - Bangkok Veelste vroeg moeten we eruit voor de Floating Market. Het is anderhalf uur rijden maar echt een super leuke ervaring. Je krijgt twee uur om de markt te bezoeken waarvan we een half uur op een bootje door de markt heen varen. Als je wat wil kopen, moet je dat aangeven aan de bestuurder van de boot. In de middag houden we weer een siësta en in de avond willen we gaan stappen in Bangkok. Op Koh San Road (de stapstraat van Bangkok) eten we een hapje en gaan we daarna een biertje doen. Een beetje gek, want door de rouwperiode van de koning wordt er geen muziek gedraaid. We ontmoeten al snel veel verschillende mensen, waar we tot 4 uur mee op stap zijn geweest.

28 October 2017

Dag 9 - Bangkok We komen vroeg aan bij ons hostel, waar we helaas nog niet kunnen inchecken tot 2 uur.. We mogen wel even douchen en pakken daarna de tuktuk naar de drie mooiste tempels in Bangkok. Helaas is een van de tempels dicht voor toeristen tot 1 november omdat er iets voor locals werd georganiseerd. Om 2 uur komen we terug bij ons hostel en houden we een siësta. In de avond gaan we naar marktjes toe voor wat souveniertjes. De volgende dag gaan we om 7 uur 's ochtends al naar de Floating Market. Dus we gaan om 11 al lekker naar bed.

27 October 2017

Dag 8 - Pai naar Chiang Mai In de ochtend nemen we afscheid van Robin. Tessa en ik mogen weer mee terug rijden met de Nederlandse familie van de heenweg. In de middag komen we aan in Chiang Mai, waar we eind van de middag de nachttrein naar Bankok nemen. Om 6 uur vertrekt de nachttrein (een reis van 13 uur). Om 8 uur komt de steward van de cabine om je bed op te maken. Om 9 lag ik al heerlijk te pitten en om 6 uur 's ochtends worden we gewekt want over een uurtje komen we aan in Bankok.

26 October 2017

Dag 7 - Pai Vandaag gaan we naar een natuurlijke hot spring. Hier hebben we twee uur gezwommen en daarna zijn we nog naar een waterval geweest. Vandaag is de crematie van de koning. Veel is daarom gesloten, er wordt geen alcohol geschonken en je moet zwart dragen. Hier in Pai hebben wij er nauwelijks wat van gemerkt, de winkels waren dicht maar het marktje was gewoon aanwezig en de restaurantjes waren ook open. Helaas werd er alleen geen alcohol geschonken...

25 October 2017

Dag 6 - Pai Met de scooter gaan we naar een resort met zwembad en een hot spring. Hier hebben we de hele dag gechillt en rond 5 uur gingen we naar de Pai Grand Canyon. Heel gaaf om te zien, maar zulke smalle paadjes dat ik soms niet verder durfde. In de avond eten we wat streetfood, erg lekker in Thailand en het ziet er ook goed en schoon uit. Per dag zijn we hier in Pai niet meer dan €15 kwijt.

24 October 2017

Dag 5 - Pai Gister zaten we in het busje met een Nederlandse familie, die vandaag ook richting Pai ging. Zij hebben een auto gehuurd omdat de rit naar Pai bestaat uit een miljoen bochten en veel mensen last krijgen van wagenziekte. Ze hadden nog drie plekjes over en boden aan om met hen mee te rijden. We betrokken vroeg, want het is ongeveer 4 uur rijden naar Pai. Waarvan je 3 uur lang alleen maar bochtjes moet nemen.. Tussen door zijn we nog bij een waterval gestopt en hebben we ergens geluncht. Aan het einde van de rit had ik zelfs last van wagenziekte dus toen ze voorstelde dat we ook weer mee terug konden rijden, was dat erg fijn. Eind van de middag komen we aan in Pai. Een super gezellig klein (hipster/hippie) dorpje. We slapen in een hutje met 14 anderen onder een klamboe op een matje. We drinken wat drankjes voor onze traditie, maar om 10 willen tessa en Robin naar huis en ga ik een keer alleen op stap. Super leuke avond en veel gezellige mensen/backpackers leren kennen.

23 October 2017

Dag 4 - Chiang Ma VANDAAG GAAN WE MET OLIFANTEN KNUFFELEN!! Hier heb ik al de hele reis naar uitgekeken. We worden rond 12 uur opgehaald en gaan naar een olifanten opvang. Er zijn hier 8 olifanten, allemaal familie van elkaar. Eerst mogen we ze bananen voeren en foto's maken. Bij het begin was ik echt bang voor ze maar na een tijd ging dat wel weer weg. Na het voeren mochten we ze wassen in een modderbad. We hebben elkaar meer met modder bestrooid dan de olifanten, ook de mensen die er werkten zorgden er wel voor dat je helemaal onder zou komen te zitten. Daarna gingen we met de olifanten naar een rivier, waar we onszelf en de olifanten konden wassen. Een ontzettend leuk dagje, maar ik was wel helemaal kapot erna.

22 October 2017

Dag 3 - Chiang Mai Vandaag huren we fietsen en gaan we door Chiang Mai fietsen. In de avond hebben we een Thaise kookles. We maken vier gerechten. Pad Thai, een salade, loempia's en curry. Super leuk om te doen en het eten smaakte nog goed ook haha. Na het eten gaan we nog naar de sunday night market. Een ontzettend grote markt, waar tessa en ik eindelijk weer eens een wijntje konden drinken!

21 October 2017

Dag 2 - Chiang Mai Tessa en ik hebben een scooter gehuurd en gaan wat tempels bezoeken. Erg mooi maar ook heel erg toeristisch. Gek dat zo'n heilige plek toch ook heel toeristisch wordt gemaakt. In de avond komt Robin, een vriend van Guusje, ons weer vergezellen. Hij gaat weer een weekje meereizen.

20 October 2017

Dag 1 - Kuala Lumpur to Chiang Mai Vandaag hebben we om 15.00 onze vlucht naar Chiang Mai. Wonder boven wonder hadden we maar een kwartier vertraging! Haha eindelijk een vlucht waar alles goed liep dus. We komen aan bij ons hostel (€2.50 per nacht en super schoon en chill) en gaan daarna naar de dagelijkse night market van Chiang Mai. Daarna gaan we wat biertjes drinken om onze traditie voort te zetten (in elke nieuwe stad, de eerste avond inwijden met een aantal biertjes en cocktails). Chiang Mai zit vol met barretjes waar allemaal hoertjes voor de deur, oude mannetjes naar binnen lokken. Na even zoeken vinden we eindelijk een bar zonder hoertjes met live muziek. We ontmoeten een aantal Australiërs waar we nog wat biertjes mee doen. Eerste indruk van Thailand is al erg goed, ontzettend goedkoop en super gezellig.