Asia, Europe · 61 Days · 46 Moments · December 2017

De reis van DKD in Thailand

21 February 2018

❤️ THUIS ❤️ En dan zijn we thuis! En hoe! ❤️❤️❤️ Zoooo ontzettend lief!!! Bedankt lieve Serena, Mari, ons neefje, Wendy, Bas, Jayda en Mason!!! Dit maakt alles goed 😍😍😍
▪️BACK IN EUROPE▪️ Wat een reis! En dan zijn we nog niet eens thuis 😅 Tweede vlucht was lang en vreselijk zwaar, but we made it! Back on European ground! Volgende keer sparen we even door voor een businessclass vlucht hoor 🙈 Gelukkig schijnt de zon ook al vriezen onze oortjes eraf 🤪

▪️MOMLIFE▪️ Pffff eerste vlucht zit erop.. Een slapend kind en twee lange benen op je schoot 😂 Ik slaap thuis wel bij ✌🏾

20 February 2018

▪️BYE BYE THAILAND▪️ Ons laatste dagje Bangkok.. ons laatste dagje Thailand.. Genoten van elkaar en de laatste straaltjes zon. Nog even lokaal gegeten bij Thaitjes thuis en nog even wat cultuur gesnoven tijdens een spontaan buitenlesje Thaise aerobics 😂 En nu op naar Dubai en dan door naar Brussel. Een lange vlucht van in totaal ruim 16uur. Op naar de kou en ons eigen bedje. Thailand wat hebben we van je genoten en wat missen we je nu al ❤️

19 February 2018

▪️BUCKETLISTJE▪️ Door gekleurde, lawaaierige straten weer terecht gekomen in donkere steegjes waar we even onze vraagtekens bij hadden. Maar nee zoals we deze vakantie steeds hebben geleerd, hoe vager, gekker en vreemder, hoe gaver het wordt. En ja hoor we hebben het weer gedaan! Hoe konden wij Bangkok nou verlaten zonder tattoo ✔️ Na een uitvoerige uitleg over de geschiedenis van de Thai Bamboo Tattoo zijn wij op authentieke wijze door een echte Bamboo Artist getatoeëerd! Een vakantie met herinneringen en foto’s om nooit meer te vergeten, en nu ook weer een inktplaatje bij onze steeds groter wordende verzameling! Bangkok for life!

18 February 2018

▪️BACK WHERE WE STARTED▪️ In het holst van de nacht vertrokken voor een bootreis van vier uur terug naar het vaste land om daar nog dik twee uur in de bus te zitten en vervolgens te wachten op het vliegtuig terug naar Bangkok. Wat een reis 😅 In Bangkok eerst de taxi genomen naar het Rajadamnern Stadion om de bestelling van de vechtersbroekjes op te halen om vervolgens in te checken bij ons laatste hotel deze onvergetelijke vakantie. Nu op standje bijkomen en relaxen in ons veel te zachte bed op de 28ste verdieping uitkijkend over de stad waar we zo verliefd op zijn geworden. Bangkok we zijn benieuwd wat je nog met ons van plan bent ❤️

17 February 2018

▪️BYE BYE PARADISE▪️ Onze laatste dag in Koh Tao.. onze laatste dag in het paradijs.. onze laatste zonsondergang.. Koh Tao wat was je mooi en wat gaan we je missen. Een beetje verdrietig zijn we er wel van. Morgen gaat voor het eerst sinds weken de wekker weer een keer en beginnen we aan onze terugreis naar Bangkok. Maar wat een mooiere herinneringen hebben we hier gemaakt met z’n drietjes ❤️ DKD ❤️

16 February 2018

▪️Koh Nang Yuan▪️ De enige toeristische trekpleister die wij deze vakantie hebben aangedaan, Koh Nang Yuan. Natuurlijk konden wij Koh Tao niet verlaten zonder deze waanzinnige viewpoint beklommen te hebben. Oranje lifejackets, Chinezen als mieren, rijen zoals in de Efteling en een rekening die zelfs voor de Thaise Bath asociaal hoog was. Maar we kunnen weer iets afstrepen van onze bucketlist! Een longtailboot heeft ons vanochtend naar deze drie eilanden, die aan elkaar verbonden zijn door twee smalle stroken zand gebracht. Onderweg zwom er zelfs nog een reusachtige zeeschildpad langs ons heen! Na de mega klim over oneindige trappetjes en gevaarlijke rotsen hebben we het meest bijzondere uitzicht gehad. Daarna hebben we weg van de drukte ons eigen kleine privestrandje weer weten te vinden en daar de hele middag genoten van het prachtige heldere water en de verschrikkelijk mooie vissen.

15 February 2018

▪️JANSOM BAY▪️ Vanochtend een scootertje gehuurd en weer wat zuidelijker een huisje gevonden. Na een klein tochtje door de jungle waar we een echte duizendpoot, prachtige vlinders, gekke salamanders en jungle eekhoorns tegenkwamen zijn we terecht gekomen op het mooiste strandje tot nu toe. Jansom BAY is een privestrandje waar we samen met een handjevol mensen het meest heldere water en de mooiste vissen hebben gezien. Je hoefde het water maar in te lopen en je stond al in een levensecht aquarium. Koh Tao wat ben je mooi! Benieuwd wat je ons morgen weer brengt ❤️

14 February 2018

▪️VALENTINESDAY▪️ Vanochtend met een doorzichtige kajak de zee op gegaan om vissen en andere zeewezens te spotten! Kwallen, nemo, regenboogvissen, zeeslakken, een mega barracuda en zelfs een vijftenige voetvis gezien 😂 Op weg naar het strand ook nog even een showtje gehad van een toevallig passerende varaan die ons ook wel erg interessant vond. En na bijna twee weken onze stringetjes maar eens naar Mister J. gebracht voor een wasje. Deze man verkoopt ook handmade condoms, echt van alle markten thuis 🤣 Vanavond geen Thai op het menu maar lekkere pizza’s en burgers! Love - Eat - Sun - Repeat

13 February 2018

▪️HELLO KOH TAO▪️ Vanochtend vroeg vertrokken en afscheid genomen van Koh Phagnan en al onze mooie herinneringen daar 💍❤️ In de zwetende hitte vertrokken op de ferry naar Koh Tao! Vandaag en morgen gekozen voor een crib zonder kakkerlakken, maar vette luxe in het Clear View Resort. Na een tropische regenbui eventjes de straatjes ingelopen en uiteindelijk terecht gekomen op het strand voor een spetterende vuurshow waar we de hele avond met open ogen en mond naar hebben gekeken! Dean en Kim durfden het vuur en de hitte wel aan hoor! Dean kan het eerste “grote-mensen-feest” afstrepen van zijn bucketlist! Koh Tao we zijn nu al verliefd op je!

12 February 2018

▪️ISLANDVIBES▪️ Na een lange nacht en een lange dag, heerlijk gegeten aan het strand met aan de overkant van het water het kleine eilandje Koh Ma. Gewoon te bereiken via een smalle zandbak net onder het water. Terwijl Kim even stevig onder handen werd genomen door twee Thaitjes hebben Denise en Dean onder de ondergaande zon een potje boter-kaas-en-eieren islandstyle gespeeld. We need nothing more!
▪️WANGSAI WATERFALL▪️ Op scooteravontuur! Van het diepe zuiden helemaal naar het hoge noorden op zoek naar onze eerste waterval ooit. Aangekomen op een magisch plekje waar praktisch niemand te zien was zijn we omhoog geklommen over de rotsen (en daarna weer helemaal terug naar beneden natuurlijk) om deze spectaculaire foto’s te maken. Thailand wat ben je mooi en wat weet je ons iedere dag opnieuw weer te verrassen ❤️
▪️EXPEDITIE THAILAND▪️ Vannacht voor het eerst geslapen onder een klamboe met alleen een ventilator en spleten in de muren en vloer 😱 Geen gekke beestjes gezien, maar wel wakker geworden met een waanzinnig dik oog (Denise) en ook bijna geen oog dicht gedaan. Ook de eerste tropische regenbui is een feit. Gelukkig duurt dat maar even en lijkt het al gauw alsof het nooit gebeurt is. Vandaag maar gekozen voor een luxer huisje met een zacht matras en airco. Daar kregen we gratis en voor niks een salamander en ook een knapperige kakkerlak van zeker 10cm groot bij onder de dekens cadeau 🙈 Gelukkig kwam onze Thaise held deze met een wc papiertje vangen! Verlang je ineens stiekem weer terug naar je crib in de jungle.

11 February 2018

▪️NEW DAY NEW CRIB▪️ Na onze prachtige dag van gister, besloten om vandaag maar eens een dagje lekker niks te doen! Scootertje gehuurd en verhuist naar een nieuw paradijsje verderop. Lekker nagenoten en nagepraat van al het moois dat ons is overkomen 😊 What a Lucky people we are! Nothing but Love!

10 February 2018

▪️I SAID YES!!!▪️ En dan ineens heb je de mooiste verjaardag ooit! Totaal verrast door het meest romantische diner ooit tijdens zonsondergang aan het strand. Rozen, ballonnen, liefdesmuziek, de hele setting was compleet. Mijn twee schatjes hebben mij de dag van mijn leven gegeven. En alsof dat nog niet genoeg was, ging mijn Kimmie (rillend als een rietje) op haar knieën! JA LIEVE KIM ❤️ IK WIL DE REST VAN MIJN LEVEN MET JOU DOORBRENGEN! Ook voor Deantje een mooie ring! Ik hou van jullie! Ik ben de gelukkigste vrouw ooit! Deze vakantie ga ik nooit meer vergeten!

9 February 2018

▪️SUPERPRO SAMUI▪️ De eerste training is een feit! Twee uur lang hebben mijn schatjes zichzelf bewezen, bloed zweet en tranen in de hitte van Thailand. Wat een work-out! Ik heb als trotse mama en partner mogen zien hoe zij zichzelf helemaal gegeven hebben. Wat een eer om hier te mogen zijn! Ze staan op de kaart hoor! Sensei Kim 🙌🏽 Fighter Dean 💪🏽 USH!
▪️JUNGLE▪️ Super stoer begonnen aan een tochtje door de jungle! Gekke insecten, prachtige tropische vlinders zo groot als kleine vogels en super enge jungle zwerfhonden die ons lieten weten dat we gauw weg moesten wezen 🐕 Daar hebben we maar naar geluisterd 🙈

8 February 2018

▪️JUST ANOTHER DAY IN PARADISE▪️ Vandaag vertrokken naar ons nieuwe optrekje aan het strand! Lekker helemaal niks gedaan en natuurlijk wel gedacht aan iedereen in ons koude kikkerlandje. We missen jullie hoor maar we vermaken onszelf hier nog wel even 🤪

7 February 2018

▪️CORAL BAY▪️ Wat een paradijsje 😍 Zo fijn gehad vandaag op dit prachtige kleine strandje midden in een klein baaitje. Kim en Denise lekker rood gebakken en de kleine Dean lekker zwart. Verschil moet er zijn 🤗
▪️VIEWPOINT▪️ Vanochtend al vroeg vertrokken op de scooter om Koh Samui te ontdekken en als eerst gestopt bij dit prachtige viewpoint! Super hoog, super eng, nog een beetje bewolkt maar wat een mooi uitzicht!

6 February 2018

▪️EXPLORING THE ISLAND▪️ Scooterritje gemaakt op z’n Thais! Kim aan het stuur, met Dean en Denise achterop zonder helm 😱 Gestopt bij het eerste bordje -To the beach- en terechtgekomen op een prachtig local strandje! Wat een paradijs 🏝 Heerlijk gegeten en genoten van de ondergaande zon. We love you already Koh Samui! Ons hutje voor vandaag nog een nachtje bijgeboekt om morgen het eiland te gaan ontdekken en te kijken wat onze volgende slaapplek wordt!
▪️Island life▪️ First a hike, now relaxing with a Singha 🇹🇭🍻🏝
▪️KOH SAMUI HERE WE ARE▪️ Na een lekker bakje kip met rijst, tijdens onze overtocht van circa anderhalf uur, nu in een busje op weg naar ons volgende stekkie voor een nacht!
Van surratani naar koh samui, bus en boot tocht van totaal 4 uur! Eindelijk naar de eilanden, nu nog opzoek waar we vannacht gaan slapen! Spannend👩‍👩‍👦
▪️English Breakfast▪️ Even geen rijst, noodles, bananen of sprinkhanen, but a descent English breakfast zodat we niet nog slanker worden 🤪 Goodmorning yall!!!

5 February 2018

Foodmarket 🦂🦗🐛🦑🐁😬
▪️Surat Thani nightmarket▪️ Een ratje hier en daar mag de pret niet drukken! Prachtig en heerlijk eten voor een prikkie. En eindelijk de kraam met insecten gevonden 😋 Smullen voor Denise en brullen voor Kim en Dean 😂
Suratthani 🌴 blij dat we geland zijn!
▪️Travelday▪️ Vanochtend vroeg opgestaan om Bangkok te verlaten en een dagje te reizen. Treinen onder constructie dus veel te vroeg op de Airport. Wachten, wachten, wachten maar we blijven lachen 😬 Eindbestemming vandaag: Surat Thani 🛬 #moe #warm #nogveeltewit #pfff #maarwemogennietklagen #hoehebbenjulliehetindekou?

4 February 2018

Ons laatste avond in Bangkok met een geweldig uitzicht! Morgen vertrekken we met een binnenlandse vlucht naar Suratthani 🌴🌞🦀🐠
▪️Lost in Bangkok▪️ Eventjes verdwaald in the big city 😱 Maar weer een gave ervaring rijker! Zeker vijf kilometer gelopen over een spoor door de sloppenwijken en daar de meest gekke dingen gezien en geroken. Ook hier was de Thai weer onder de indruk van ons drietjes, maar we mochten even meekijken in hun dagelijkse gang van zaken. Gefrituurde kippenpoten, gebleekte oma’s, zwerfhonden en katten en een waar hanengevecht waarna de winnaar met een bebloede kop naar huis mocht en de verliezer op het bord belandde. Thailand we love you ❤️
▪️Lokaal transportje over het Thaise water▪️ Wat een drukte, gekte en stank! We waren de enige toeristen ooit die de “verkeerde” kant op gingen denk ik 😂 Ze maakte zelfs stiekem foto’s van ons 🙈
Thaise tempel @ Wat sri bunrueang pier Bangkok
▪️Airplane graveyard Bangkok▪️ Bedreigd door 3 kleine jongetjes omdat we ze geen centjes wilde betalen om rond te hangen in hun achtertuin 😂
Goodmorning Thailand! Ush!

3 February 2018

Bangkok here we are! En omdat Kim een aardig woordje Thais spreekt regelt zij het eerste ritje 😱
Arrived at Dubai AirPort!
Toedeledokie!!!

30 December 2017

34 day’s to Go!!

22 December 2017

Sukhumvit Bangkok it is! Hier gaan wij onze eerste twee nachten doorbrengen ❤️ Nog maar 42 nachtjes!