Europe, Asia · 17 Days · 22 Moments · October 2017

De reis van Daniëlle door Maleisië

18 October 2017

Dag 17 & 18 - Georgetown, Penang Gisterochtend zijn we met de boot vanaf Kuah, Langkawi naar Georgetown, Penang gevaren. Een tochtje van 3 uur. Aangekomen in Georgetown hebben we snel onze spullen gedropt in het guest house en zijn we de art walk van Georgetown gaan lopen. Leuke route waar mooie Street Art tegenkwamen. En vergeet niet Kris z'n favoriete tentje met verrukkelijke taarten 😍! Vandaag hebben de taxi naar de Kek Lok Si tempel gepakt die net buiten Georgetown lag maar te ver was om te lopen. Schitterende tempel waar we zeker een uur hebben gespendeerd. Vervolgens zijn we te voet naar de Penang Hill gelopen om daar met het treintje naar boven te gaan. Wij dachten daarna wel even naar beneden te lopen. Dat was een stijle afdaling van 2 uur en die voelen we nu nog steeds. Vanavond lekker gegeten bij de red garden food court en de avond gezellig met een ander Nederlands stel al borrelend afgesloten met een Chinese Oktoberfest voorstelling 😂. Next Cameron Highlands

16 October 2017

Dag 16 Vandaag hebben wij sky bridge bewandeld. Voor mij met mijn hoogtevrees was het weer eens een heel avontuur. Samen met Felix uit München deelden we de taxi daarheen en vervolgens samen met hem de sky cab genomen en sky bridge getrotseerd. Al met al ben ik blij dat we het gedaan hebben, maar hoe blij was ik toen we weer beneden waren 😁 Vanmiddag hebben we heerlijk genoten op het strand van het mooie weer. Laatste avondje in Langkawi is aangebroken, morgen gaan we met de boot vanuit Kuah naar Georgetown, Penang.
Dag 15 Vandaag hebben we een island hopping tour gedaan. Langkawi is een eilandengroep en bestaat uit het hoofdeiland Langkawi en bijna 100 kleine omliggende eilandjes waarvan er maar een paar permanent bewoond zijn. Met een boot en een hoop andere toeristen zetten wij koers op drie eilanden, Dayang Bunting, Beras Basah, zeearenden voeren op Singa. De boottocht was super de omgeving schitterend, het enige wat wij zelf minder vonden is dat het toeristisch is geworden en de schoonheid van de omgeving daar aan ten onder gaat.

14 October 2017

Dag 14 (2/2) Terug gekomen in Centai Penang hebben we de boottocht voor morgenochtend gereserveerd. Waarna wij daarna heerlijk gegeten hebben en de avond hebben afgesloten op het strand met een cocktail.
Dag 14 (1/2) Het is even stil geweest en dat komt mede door het reizen van Singapore naar Langkawi en een regenachtige dag. Gisteravond is Kris aangekomen op Langkawi na een lange vlucht ☺️ Het barstte alleen van de regen en dan merk je snel dat het naseizoen is en het dorpje verlaten is en het strand een spookstrand waar weinig te beleven is. Gelukkig scheen toen we vanochtend wakker werden de zon 😃 We besloten om een scooter te huren en het eiland te verkennen. Het noorden van Langkawi is zeker het mooiste deel van het eiland. Hier kom je mooie stranden tegen met helder blauw water. Samen hebben we hier ook heerlijk vertoefd s middags en op zn Nederlands verbrand 🙈De zon hier is niet die van Nederland daarom zijn wij nu ondanks insmeren twee gloeilampjes. Na dat we de rest van het eiland verkend hebben en een paar plekken bewaard hebben voor morgen en overmorgen reden we terug naar Centai Penang. Onderweg kwamen we een hoop apen tegen in de berm die elkaar aan het vlooien ware

11 October 2017

Dag 11 | Singapore Vandaag ben ik van de ene verbazing in de andere verbazing gevallen. Singapore is een stad die je op elke hoek van de straat kan verbazen. Cultuur, architectuur, schoonheid, mensen etc.. meer foto's volgens snel of later in NL 😊 Terwijl ik geniet van mijn koude ice tea is dit mijn uitzicht 😊😍 Vanavond laatste nachtje in Singapore en morgen het vliegtuig richting Langkawi 😊

10 October 2017

Marina Bay
Dag 10 | Singapore Vandaag Singapore ontdekt wat een walhalla voor mensen die van winkelen houden. Het ene gebouw is nog mooier dan het andere. Dit heb ik heerlijk overgeslagen, want als backpacker wil je natuurlijk niet teveel meeslepen en ik heb nog ruim 2 weken te gaan. Singapore het havengebied is zoo mooi en zeker Gardens by the Bay. Het staat er nog geen 5 jaar, maar aan elk klein detail is gedacht. Je kan hier uren rondlopen en dat heb ik ook gedaan ☺️ Genoten van de natuur, de omgeving, maar vooral van het uitzicht 😊

9 October 2017

Dag 9 Wat een dag was het vandaag. Vanochtend om 6 uur opgestaan met zonsopgang zo mooi ☺️ Vervolgens weer een wilde rit met de jeep naar de boot. En toen... Nou toen begon mijn 13 urige reis naar Singapore 1. Boot had een uur vertraging - let op ging vandaag maar 1 keer welgeteld om 8 uur. 2. De bus van 12 uur ging niet en die van 13.20 werd 14.20. Zat ik daar dus bijna 3,5 uur.. 3. Ben je eindelijk onderweg heb je een idioot van een buschauffeur die ook geen Engels spreekt. 4. Vervolgens denk je om 16.30 ja we zijn er bijna nou toch echt niet. Een uur wachttijd voor de eerste controle. Dat houdt in bus uit bagage mee door de paspoortcontrole en bus weer in. Moet je natuurlijk wel eerst wachten tot de Maleisische opa en oma weer terecht zijn. Zijn we er dan wel nee.. controle 2. Bus weer uit formulieren in vullen stempels etc bus weer en dan de file in. Puntje bij paaltje was ik om 20 uur bij de busstop en Singapore en toen nog 3km naar het hostel. Die heb ik lekker gelopen

7 October 2017

Dag 7 Juara beach is echt mooiste strandje van Tioman Islands. Het is echt genieten samen met mijn boek en een drankje. Af en toe heb ik wel een verkoelende duik in het water nodig. Het zand is hier onwijs heet het is dus rennen naar het water en dan denk je dar je een duik moet nemen om er doorheen te moeten. Nou helaas het water is hier niet steenkoud zoals in Nederland. Het water is hier heerlijk warm maar wel verkoelend ten op zichten van het strand. Een en al genieten hier 😊

6 October 2017

Dag 6 Vanochtend ging om 6 uur de wekker. Veels te vroeg wat mij betreft. Maar ik ging voor een goed doel: Tioman Islands😊 Als je een kaartje voor de boot wil kopen dan moet je langs drie verschillende loketten. Loket 1, hier koop je je ticket. Loket 2, hier krijg je je plaats toegewezen en wordt je paspoort gecontroleerd. Bij het laatste loket moet je nog eens 30 RM betalen voor de bescherming van het eiland. Na een schitterende boottocht kwam ik na 2 uur op Tekek. Hier stonden allemaal taxichauffeurs je op te wachten om je naar je locatie te brengen. Samen met een Duits stel werden met een grote jeep naar Juara beach gebracht. Een tocht van 15 km die je zeker niet te voet kon afleggen. Je moest je goed vasthouden en de jeep had het af en toe heel zwaar. Maar het was het allemaal meer dan waard toen we aankwamen bij juara beach 😍 Een paar dagen heerlijk ontspannen op een bijna privé strand.

5 October 2017

Dag 5 Wachten op de buschauffeur en dan op Mersing. Een busrit van 3,5 uur gelukkig wederom een luxe touringcar 🙂

4 October 2017

Malacca by night. Veel muurschilderingen in Melaka.
Malacca by night
Dag 4 Melaka Gisteren was toch een gekke dag als er weinig mensen in jouw hostel Engels spraken. Dan ben je best alleen ook al red ik me prima en locals zijn onwijs aardig maar toch stil. Vandaag was anders. Een leuk Frans stel die gebrekkig Engels sprak en daar was opeens een nuchtere Groningse waarmee ik na de middag de rest van de dag heb gespendeerd. Samen hebben we de rest van Melaka ontdekt, heerlijke pandan pancakes gegeten en 's avonds een boottocht gemaakt en biertjes gedronken aan het water. Melaka is een stad met Nederlandse geschiedenis een leuk stadje voor een dagje max 1,5 dag en dan heb je het ook wel gezien. Morgen met de bus naar Mersing een nachtje overnachten om vervolgens de boot 's ochtends te pakken naar tioman islands. Fingers crossed op mooi weer en een rustige zee 🤞🏻

3 October 2017

Dag 3 Eerste dagje in Melaka. Na de busrit een klein deel van Melaka ontdekt. Een hoop riksja's die je overal naar toe willen brengen, maar ik loop wel 💪🏻 S middags hakte de jetlag er helaas in. Eerste ervaring met een jetlag en dat was zeker geen pretje. Nu lekker gegeten bij Calanthe Art Café. Staan mede bekend om hun koffies. Morgenochtend maar eentje proberen 😊 en daarna de rest van Melaka ontdekken. Ps. Er stond gewoon een molen op het centrale plein 🤔morgen maar even uitvinden waarom eigenlijk was best gek
Aangekomen in Melaka na een busrit van 2 uur. Zeer comfortabele bus voor maar 2 euro 😂 Een giller voor Nederlandse begrippen. Toch maar weer een taxi gepakt naar het hostel wegens de warmte. 4km bepakt lopen met 35 graden gevoelstemperatuur 45 lopen is toch geen pretje. Ow en Nederlanders zijn hier heel geliefd na de overwinning van Max afgelopen zondag op de GP 😁

2 October 2017

Na een lange dag heerlijk gegeten met twee andere Nederlanders en een Oostenrijkse. Streetfood is hier heel goed en de prijzen zijn top 😁 Net mijn busticket geboekt naar Melaka. Morgen ontbijten met hostelgasten en dan een uber naar het busstation. Backpack maandje is begonnen 😊
Dag 2 Na een turbulente vlucht met een kleine vertraging gearriveerd in Kuala Lumpur. Regel 1 die je moet onthouden! Links aanhouden ja je bent in Maleisië en daar rijden ze links. Met een treintje naar de paspoortcontrole en bagage hal gebracht wat vervolgens allemaal soepeltjes verliep. Nu zit ik in de trein naar KL sentral en daarna nog een stukje lopen richting hostel. Een lekker bed daar ben ik wel aan toe na een lange turbulente nacht.

1 October 2017

Boarding time 😃 tot over een maand
En nu is het wachten op het boarden
Dag 1 Bijna tijd om in te checken ✈️😊