France · 11 Days · 9 Moments · July 2017

De reis van familie Frie naar Frankrijk

2 August 2017

Maandag was het een ontzettend leuke dag in het waterpark Aqualand in Saint Cyprien. Hele leuke glijbanen en een golfslagbad met hele flinke golven. Het was op een gegeven moment wel wat bewolkt met een windje waardoor het wat fris werd, maar daar lieten we ons niet door tegen houden. Helaas kan ik geen filmpjes op Journi zetten. En gisteren was dan het moment aangebroken dat we weer naar huis moesten. Om negen uur kwam de reisleiding om de tent te inspecteren en na iedereen gedag te hebben gezegd konden we weer op huis aan. De terugreis ging heel voorspoedig en om 23 uur waren we al in de Bilt bij pap en mam om de huissleutel op te halen en natuurlijk even een dikke kus te geven. We hebben heerlijk geslapen in ons eigen bedje. En nu weer aan de koffie, gewoon aan de salontafel.

De afgelopen dagen hebben we ons prima vermaakt op en rond de camping. Gezwommen en geluierd. Gezellig op het terras gezetten, lekkere dingen gegeten en gedronken. Echt heerlijk, wat een top vakantie en wat komen we tot rust. We maken plezier met elkaar en met de mensen op de camping. Doordat de camping niet super groot is kom je elkaar snel tegen, maar bij de tent hebben we echt rust. We zijn nog naar de boulevard aan het strand geweest waar we een leuke markt hebben bezocht. Dustin heeft al zijn vakantiegeld uitgegeven aan stoere spullen zoals een pet, horloge en een telefoonhoesje. Gisteravond hebben we met drie andere stellen alle tafels en barbecues aan elkaar geschoven en heel gezellig met ze allen gegeten, gekletst en gelachen. Vanmorgen al wat aan het opruimen en schoonmaken geweest en nu liggen we voor de laatste keer aan het zwembad op de camping, want morgen gaan we naar een waterpark hier in de buurt. Dinsdagochtend gaan we (helaas) weer op huis aan.

27 July 2017

Gisteren zijn we een dagje naar het strand geweest op een paar minuten rijden vanaf de camping. Het is een mooie plek met een gezellige boulevard, maar niet te massaal. We hebben daar heerlijk gezwommen in helder water met een hele aangename temperatuur. Dustin heeft zelfs alleen maar in de zee gelegen en over het strand gerold in de golven. Het was erg warm maar dankzij een zacht maar fijn briesje was het heel goed uit te houden. We hadden de opblaaskrokodil en zwemband mee waar we lekker op gedobberd en gespeeld hebben. Dustin en mama probeerden samen op de krokodil te zitten maar dat lukte natuurlijk voor geen meter ๐Ÿคฃ 'S avonds hebben we hier op de camping bij het restaurant gegeten en daarna genoten van een hele leuke en goede band. Ondertussen schoven er steeds meer mensen bij ons aan de tafel aan waardoor het nog lang erg gezellig was ๐Ÿน๐Ÿ˜†
Gisteren was Dustin een beetje moe van alle indrukken, het vele zwemmen en voetballen en laat naar bed gaan. Hij heeft lekker uitgeslapen en daarna hebben we het rustig aan gedaan. We zijn heel even wezen zwemmen om af te koelen, hebben boodschappen gedaan bij de Lidl hier om de hoek en de tent weer beetje opgeruimd. Na het eten hebben we kaartspelletjes gedaan en daarna zijn we naar voren gegaan. Dave wilde Ajax kijken maar dat werd helaas niet uitgezonden omdat de Franse dames ook aan het voetballen waren. De rest van de avond hebben we gezellig met de buren op het terras gezeten bij de karaoke. We hebben ons zelfs om laten praten door een enthousiaste Duitser om mee te doen ๐Ÿ™ˆHij had voor ons een lied uitgezocht en wij voor hem. Uiteindelijk hebben we enorm gelachen en was het een hele gezellige avond. Nu zitten we voor de tent aan de koffie wakker te worden in het heerlijke ochtendzonnetje โ˜€๏ธโ˜•๏ธ๐Ÿฅ–

25 July 2017

Gisteren hebben we dankbaar gebruik gemaakt van het windje dat er stond waardoor het niet zo heet was door naar Perpignan te gaan. Een hele mooie stad met leuke winkeltjes en terrasjes. We hebben ook de St Jean kathedraal bezocht. Heel groot en indrukwekkend. We hebben daar ook een kaarsje aangestoken voor iedereen die dat momenteel kan gebruiken en op een bankje al het moois op ons in laten werken. We hebben lekker op een terras gezeten en Dustin heeft een rondje gemaakt in de ouderwetse draaimolen. Eenmaal weer thuis heeft Dave lekker voor ons gekookt en 's avonds hebben we nog even drankje op het terras gedaan. Dustin heeft natuurlijk nog gezwommen en na het eten komen zo'n beetje alle jongens van de camping samen op het voetbalveld en wordt er tot laat in de avond gevoetbald. Oftewel we zien Dustin bijna niet ๐Ÿคฃ

24 July 2017

Vandaag was het nog zo'n fijne dag. Dustin is niet uit het zwembad weg te slaan en zodra het zwembad om tien uur open gaat ligt hij er als eerste in. We hebben weer lekker brood bij de bakker gehaald en buiten aan tafel ontbeten. Wat is dat toch fijn hier.. de hele dag buiten zijn. Er staan veel bomen bij de staanplaatsen dus we hebben schaduw genoeg maar het zonnetje komt er ook lekker tussendoor. In de namiddag was er een voetbal toernooi waar Dustin natuurlijk aan meegedaan heeft. Hij heeft ook al war vriendjes gemaakt ondertussen dus hij is de hele dag druk geweest en we hebben hem bijna niet gezien. We hebben een patatje gehaald hier en daarna hebben wij samen met de buren op het terras gezeten tijdens de disco avond. Dustin was aan het voetballen en met de buurjongen aan het gamen. Er stond vandaag een behoorlijk stevige wind. Niet dat het koud was, juist wel lekker voor de verkoeling maar soms vlogen er wat parasols of zwembanden door de lucht.

23 July 2017

De eerste nacht was even wennen, maar op zich wel lekker geslapen. Vandaag was de eerste volledige dag en we hebben er echt van genoten. Vanmorgen zijn Dave en Dustin samen stokbrood bij het bakkertje op de camping gaan halen en hebben we gezellig buiten in het ochtendzonnetje ontbeten. Het is de hele dag heerlijk weer geweest, dus we hebben deze dag voornamelijk aan en in het zwembad gelegen. Als de zon vol schijnt is het echt heel warm, maar af en toe komt er een windje of een wolkje langs die de ergste hitte er weer uit haalt en daardoor is het heel aangenaam vertoeven. Begin van de avond werden alle nieuwelingen officieel welkom geheten door het camping/animatie team onder het genot van een drankje en een stukje worst uit de regio. Daarna begon het ineens wat harder te waaien en trok er een korte onweersbui over. We zijn de rest van de avond de tent in gekropen en hebben gezellig samen spelletjes gedaan. En nu duiken we lekker de bedjes weer in! Weinig foto's gemaakt vandaag ๐Ÿ™ˆ

22 July 2017

Vanmorgen was het heel gezellig en relaxed wakker worden in het hotel. Even opgefrist en daarna beneden ontbeten in een knusse ruimte waar het zonnetje al lekker naar binnen scheen. Rond tien uur hebben we alles ingepakt en hebben we onze reis hervat. Het was nog 350 km, maar pfff er kwam geen einde aan omdat we veel in de file stonden. Uiteindelijk kwamen we om drie uur aan op Camping Ma Prairie in Canet de Roussillon. Onderweg hebben we al heel erg genoten van het mooie uitzicht. Prachtige bergen en karakteristieke dorpjes. De camping ziet er gezellig en verzorgd uit. De tent is ook prima voorzien van een grote koelkast en een compleet keukentje. We hebben gelijk boodschappen bij de Lidl hier om de hoek gedaan. Daarna was Dustin niet meer te houden, want hij wilde zo graag zwemmen! Dus zwembroek aan en plonsen maar! We hebben op het terras op de camping gegeten. Dave had gamba's, Dustin kip en ik gehaktballetjes, helemaal top. Even met de bal overgegooid en nu uitrusten bij de tent.
Vrijdagochtend zijn we rond 6 uur vertrokken richting Zuid-Frankrijk. Voor ons een hele onderneming, want we gaan voor het eerst! We hebben een bungalowtent gehuurd via Vacancesoleil in Canet-de-Roussillon. Onze eerste stop was in Belgiรซ na ongeveer 3 uur voor een lekker kopje koffie en de benen strekken. Verder zijn we nog een keer in Luxemburg gestopt om te tanken en in Frankrijk hebben we even gevoetbald. En uiteindelijk hebben we langs de snelweg hamburgers gegeten wat heel duur was en met lauwe friet ๐Ÿ™ˆ daar hebben we (met hulp van Sander) een hotel gezocht om te overnachten. Naar het hotel hadden we net een afslag gemist waardoor we half uur langer onderweg waren uiteindelijk, maar het waren mooie kronkelwegen door de bergen met prachtig uitzicht. Om 22 uur kwamen we bij het hotel waar we heel vriendelijk werden ontvangen en in een klein liftje naar de derde verdieping werden gebracht. Het was een oud, knus en simpel hotel, maar daardoor heel gezellig en sfeervol.