Canada · 15 Days · 18 Moments · June 2018

De reis van Coby in Canada

16 June 2018

Zaterdag weer een overtocht met de veerboot maar het vaste land. Overnachting bij b&b bij Chinese man. Nu zondag uitchecken en ons klaarmaken voor de terugreis. Tot maandag allemaal. Dikke kus en bedankt voor het volgen van mijn journi

15 June 2018

Vrijdag. Vandaag alweer vroeg wakker nu om te gaan kajakken op zee. Opzoek naar orka's of walvissen. Het was een heftige tocht. Pfff.heel veel wind. Nu zijn wij wel wind gewend maar niet om in te kajakken. Dat viel dus best tegen zeg maar. En wat denk je geen orka of walvis gezien. Hebben we daar al die moeite voor gedaan. Gelukkig hebben we wel mooie foto's gemaakt voor wij vertrokken en bij de lunch. Tegen wind terug. Dacht even dat wij het niet gingen redden maar toch. Wij zijn weer veilig terug in ons hotel.

14 June 2018

Donderdag. Vanmorgen om 6 uur de wekker en om 6.30 uur ontbijt toen nog een beren tour gedaan. We werden om 10 uur opgehaald met het water vliegtuig weer terug naar het vaste land. Daar stonden de koffers weer op ons te wachten en zijn we door gereden naar onze volgende bestemming. Port McNeill.

13 June 2018

Hoi dinsdag met water vliegtuig om 9.15 uur vertrokken naar ons dobberend hotel. Geweldig. Daar een tour gedaan met kleine bootjes om beren te spotten. En héél véél beren gezien. S' middags een boot tour tussen de bergen door. Met veel watervallen en zelfs dolfijnen gezien. Wat een prachtige omgeving. Wel jammer dat het nu regent😶.

12 June 2018

Woensdag. Wekker om 6 uur. Half 7 ontbijt dan klaar maken voor vertrek van een beren tour die start om half 8. Helaas weer een beetje regen maar daar houden beren van want je kan ze vrij uit bekijken. 9 uur weer terug gauw pakken uit en koffie want om half 11 is de volgende tour. Tussen de middag een warme maaltijd en om 13 uur weer in de boot maar nu voor een berg wandeling tussen de beren. Best spannend. Om 18.00 uur weer terug snel douchen eten en om 21.00 uur naar bed. Maar het was weer een prachtige dag.

11 June 2018

Alvast voor morgen. Wij gaan beren spotten en helaas daar is geen Wi-Fi 😠. Bij deze neem ik afscheid van jullie tot over 2 dagen. Als we niet verorberd zijn 🤣🤣.
Hoi vandaag weer een reisdag. Gelukkig rustig opgestart vanmorgen met hele lange verhalen over vissen op zalm. Een kleine les. 😂 uitgebreid ontbijt met eigen gerookt zalm speciaal voor Erik-Jan. 😂 was werkelijk heerlijk. Daarna in de auto gestapt en gestopt bij de waterval van Stamp Falls. Toen langs de weg gestopt bij héle hoge bomen.🤗 . Daarna door gereden langs de kust naar ons volgende hotel in Campell River.

10 June 2018

Zondag. Vandaag om 5.30uur opgestaan om de veerboot te halen van 8.00 uur. Alles zat mee dus haalden we zelfs de veerboot van 7.00 uur. Na een overtocht van 1.5 uur zijn we aangekomen op Vancouver eiland. Daar een prachtige tuin bezocht. Daarna een paar stops in de dorpjes. Verder een paar regenbuien onderweg dus weinig stops meer opweg naar onze b&b.

9 June 2018

Zaterdag.Vandaag Vancouver bezocht . Eerst lopend naar het Stanleypark gegaan daar het aquarium bezocht. Daarna op de hop on hop off bus gestapt naar Granville Island. Terug met de bus door China Town. En uit gestapt in de buurt van de haven. Na een flinke wandeling terug in het hotel met de beentjes omhoog.

8 June 2018

Vandaag vrijdag 8 juni. Zijn in een buiten gewoon mooi plekje beland voor de overnachting. Schitterend uitzicht over een meer. Vogels volop aan het fluiten. Eekhoorns komen dichtbij voor eten. Zou proberen een foto te maken. Ook nog een foto van de beren die we onderweg zagen. Zo zijn jullie weer een beetje bij. 🤗

7 June 2018

Hoi vandaag donderdag. Na een overnachting in een hotel aan de weg met heel veel vracht verkeer hebben we toch goed geslapen. Vandaag een lange reis met de auto. Pfff. Wel 3 stops gedaan voor een korte wandeling door de bossen. En de temperatuur loopt. Joehoe.

6 June 2018

Dinsdag op Woensdag. Overnachting bij Charlotte in Jasper. Lekker ontbijt gehaald bij de supermarkt daarna vertrokken naar Maligne canyon in Jasper. Gestopt bij de Athabasca gletsjer. In de middag door gereden naar Yoohoo National Park. Maar voor we daar waren hebben we toch maar mooi 3 beren gespot. Weer een meer bezocht en veel watervallen gezien.

5 June 2018

Zondag 3 juni op naar Canmore. Mooie route gewandeld.
Dinsdag eerst ontbijt toen met de auto naar Jasper gereden. Onderweg gezocht naar beren. Helaas niet gespot. Wel een eland. Veel watervallen en gletsjer gezien.
Op 2 juni aankomst in Calgary om 14.15 uur. Auto opgehaald en opzoek naar het hotel voor de overnachting.

4 June 2018

Maandag met de gondola naar boven de berg op. De Whitehorn circa 2600 meter. Daarna lake Louise en Moriane lake bezocht