Europe, Asia · 23 Days · 23 Moments · June 2017

Sarah en Charlotte in Thailand & Maleisië

6 July 2017

WOENSDAG 5 JULI = last day of our journey! Vandaag zit het erop. We spendeerden onze voormiddag relaxed aan het zwembad en hadden nog een leuke namiddag in het park vlakbij de twintowers. KUALA LUMPUR, you were great. Malaysia and even more Thailand: you were amazing! ❤️ We gaan naar huis met tal van leuke herinneringen, met de mooiste plaatsen in ons geheugen gebrand. Maybe see you next time in the future! Xoxo Charlotte & Sarah

4 July 2017

DINSDAG 4 JULI Aangezien KL bekend staat als één van de beste shoppingsteden ter wereld, vonden we dat een bezoekje aan de grootste shoppingmall niet kon ontbreken. We vonden er niet echt veel interessante dingen, al was het gebouw wel impressionant om te zien. Het was zo groot dat er zelfs een amusementspark met een grote rollercoaster binnenin te vinden is! Over de middag gingen we lunchen in de hoogste toren van KL, de Menara Tower. We hadden op het ronddraaiende platform een prachtig uitzicht over de stad terwijl we van het heerlijke buffet genoten. Een absolute aanrader! Na nog wat gerelaxet te hebben bij het zwembad in de namiddag, gingen we 's avonds dineren met de papa van Sarah's vriend die daar toevallig ook was voor zijn werk. We hadden een leuke laatste avond!

3 July 2017

MAANDAG 3 JULI Dag 2 in KL zijn we begonnen met een bezoek aan de Batu Caves. De grote gouden buddha verwelkomde ons samen met de tientallen hongerige makaken. Na de steile trappen zagen we de prachtige grotten met een mooi uitzicht in de verte. In de namiddag gingen we het centrum in om de highlights te bezoeken: de nationale moskee, de botanical garden, het nationale museum enz... we wandelden door enkele prachtige parken waardoor we de stad nog leuker vinden. We zagen ook twee wilde varanen! Afsluiter opnieuw in de skybar van het Traders hotel: adembenemd mooi bij vallende avond.

2 July 2017

ZONDAG 2 JULI Deze morgen namen we de bus richting onze allerlaatste bestemming: Kuala Lumpur! We kwamen rond de middag toe en besloten om meteen te gaan lunchen in Chinatown. Nadien relaxten we wat op ons rooftop zwembad. 'S avonds trokken we erop uit naar de bekende Petronas Twin Towers. Er was een prachtige fonteinshow met veel verschillende kleuren. Nadien gingen we nog iets drinken op een rooftopbar, vanwaar we een prachtig zicht hadden op de torens!

1 July 2017

ZATERDAG 1 JULI Vandaag deden we een full day tour met de 4x4 in Cameron highlands. We kregen een fantastisch zicht op de theeplantages, kregen meer inzicht in het proces van de theeverwerking en proefden een lekkere Cameron gold thee. Nadien brachten we ondermeer een bezoekje aan een strawberry farm, mossy forest, een boeddhistische tempel, de butterfly garden en een waterval. Naast de gids hadden we vooral ook een enorm toffe groep! Onze avond sloten we af in jungle bar 🍻

30 June 2017

VRIJDAG 30 JUNI Deze morgen verlieten we Penang en namen de bus richting onze volgende bestemming: Cameron Highlands. We kwamen toe in de namiddag en verkenden kort het dorpje. Aangezien er niet echt heel veel te doen was (alle tours zijn in de voormiddag), schreven we ons in voor een kookles in de avond. Deze kookles was in geen enkel opzicht te vergelijken met de kookles die we volgden in Thailand. Het was eerder samen koken (en eten) met andere reizigers in een nabijgelegen hostel. We moesten allemaal traditionele kledij dragen en gewoon wat groentjes snijden. Nadien kookte de gastheer voor ons. We leerden niet echt veel bij maar hebben ons wel enorm geamuseerd!

29 June 2017

DONDERDAG 29 JUNI Gietende regen in de morgen dwong ons om nog wat te shoppen in de voormiddag, niet dat we dit erg vonden 😄 We hadden ontbijt in de 'Canteen', het langste cafétje in Penang (120 meter). Nadien vertrokken we opnieuw naar een recordhouder nl. de grootste Boeddhistische tempel van Maleisië: Kek Lok Si. Prachtig complex met verschillende tempels, klokkentorens, buddhabeelden, een vijver vol schildpadden, tropische tuinen met bovenaan een enorm groot (30m!) standbeeld van de Godin van de vergeving. We kregen een prachtig zicht over Georgetown. Hierna lieten we ons van onze meest acrobatische kant zien met enkele trucjes zoals te zien op verschillende foto's 😄 Als diner aten we Murtabah Ayam, een typisch Maleisisch gerecht. Niet zo fan van dus we bestelden nog ons geliefde naan-brood. Na al het stappen vandaag besloten we om nog maar eens op shoppingtoer te gaan gezien de mall open bleek te zijn tot 22u00. Gotta love Penang!

28 June 2017

WOENSDAG 28 JUNI Deze morgen vertrokken we met de boot uit Langkawi, richting Penang. We hadden nog een hele middag om de stad te verkennen. Penang is een eiland met een aantal stranden, maar staat vooral bekend om zijn lekker eten en zijn mooie streetart. We maakten een wandeling op zoek naar verschillende bekende muurschilderingen en gingen 's avonds naar een plaatsje waar er streetfood verkocht wordt. Niets boven een lekkere 'Char Koay Teow & Mee' (rijstnoedels) 😁

27 June 2017

DINSDAG 27 JUNI Today = chill & relax day! 😏🍹🏝🏊🏼‍♀️🍉☀️ Vandaag was het prachtig weer dus besloten we om een dagje te genieten op het strand. Tevens is het onze laatste dag op Lankawi én dat betekent meteen ook het einde van het 'beachlife'. In de namiddag namen we de boot richting drie verschillende stopplaatsen: 1) een onbewoond paradijselijk eiland 2) een plaatsje waar we aan 'eagle feeding' deden: tientallen arends zweefden rondom ons. De arend is het symbool van Langkawi en 'Lang' verwijst naar het Maleisische woord voor arend. 3) een meer dichtbij een natuurpark. Onze avond sloten we opnieuw af op het strand waar we genoten van een mooie zonsondergang.

26 June 2017

MAANDAG 26 JUNI Vandaag maakten we een toertje met de brommer die we konden gebruiken van de eigenaar van onze homestay. We bezochten verschillende mooie plaatsjes op het eiland. Onze eerste stop was de super steile kabelbaan 'Gunung Machinchang'. Boven aangekomen, konden we over de bekende skybridge wandelen, wat ons een prachtig uitzicht gaf. Nadien reden we verder naar de Seven Wells, een grote waterval met verschillende freshwater rock pools. In zo'n hitte was het koude water meer dan welkom. Nadien reden we via de kust naar het prachtige strand Tanjung Rhu. We sloten de avond af met een cocktail op het strand tijdens een vuurshow.

25 June 2017

ZONDAG 25 JUNI. 's Ochtends vroeg zijn we vertrokken om 6u in Krabi richting Lankawi, Maleisië. Wat een reis van 8u had moeten zijn, werd er een van meer dan 12u. Eenmaal aangekomen werden we echter verrast door de schoonheid van het eiland. Ook leerden we 'breadstory' kennen: heerlijk om terug eens brood te eten! We probeerden voor de eerste keer air bnb uit: we huurden een huis van een local. Bij aankomst met de taxi bleek het in de middle of nowhere te zijn. Huisje bleek nog redelijk goed mee te vallen... tot we verrast werden door een grote kakkerlak in de badkamer😱 De jacht werd geopend en toen heeft Charlotte hem - na enkele hysterische aanvallen van ons - uiteindelijk vermoord met haar slets. De eigenaar was niet goed voorbereid omdat hij onze komst niet verwacht had dus vond hij het ook oké moesten we verhuizen naar ergens anders. Gelukkig vonden we in de buurt toch éen restaurantje waar we aten voor 3€ in totaal. Ondanks de lange reis en 'leuke' verwelkoming sliepen we goed

24 June 2017

ZATERDAG 24 JUNI Gezien de slechte weersomstandigheden gingen we op zoek naar een leuke activiteit die niet in het water kon vallen. We volgden in de voormiddag Thaise kookles. We kozen elk 7 verschillende gerechtjes die we zelf, onder begeleiding, konden klaarmaken. We maakten Pad Thai, verse en gefrituurde springrolls, verschillende curry's, gefrituurde bananen, Thaise soepjes... In de namiddag gingen we kayakken, aangezien de hemel wat opgeklaard was. We waren echter nog maar twee minuten in de mangrove en kregen al een enorme stortbui over ons, wat van ons 'gewoon kayaktochtje' een echt avontuur maakte. We konden niets zien, de mangrove was heel krap en er was een sterke stroming! Nadien passeerden we een strandje met wel 40 aapjes en super veel krabben, die we zo konden vastpakken! 'S avonds gingen we nog iets gaan drinken met een Nederlands koppel om ons verblijf in Ao Nang af te sluiten. Op naar Maleisië voor deel twee van de reis!

23 June 2017

VRIJDAG 23 JUNI. We werden wakker door de bakken regen die uit de lucht vielen. Áls het dan eens regent, regent het superhard hier in Thailand. Gelukkig was het snel terug over. We trokken samen met een Nederlands koppel richting Hong island, achteraf beter gezegd "Hong Kong Island": Er werd ons gezegd een rustig stukje paradijs te zien maar aangezien het weekend was kwamen horden Chinezen er toe vanuit verschillende kanten. Prachtig eilandje hoor, als je de massa mensen wegdenkt 😂 het was zo absurd dat het grappig was. 'S avonds gingen we naar een gezellige nightmarket in Krabi Town: heeerlijke foodkraampjes, mooie muziek en relaxte sfeer.

22 June 2017

DONDERDAG 22 JUNI Na een korte maar goede nacht in de drijvende hutjes op het meer, stonden we vroeg op om van de prachtige zonsopgang te genieten. Even later vertrokken we op ochtendsafari, waar we enkele aapjes zagen. Na een stevig ontbijt trokken we er met de boot op uit. We bezochten een grot, waar we opnieuw vele vleermuizen en gigantische spinnen aantroffen. Nadien vaarden we langs de bekende karstrotsen. Na een lunch bij een prachtig viewpoint, was het tijd om Khao Sok te verlaten. In de late namiddag vertrokken we naar onze volgende bestemming: Ao Nang.

21 June 2017

WOENSDAG 21 JUNI In de ochtend vertrokken we na een stevig ontbijt richting Khao Sok National park. We keken hier enorm naar uit, en eindelijk was het dus zover. Het werd ons meteen ook duidelijk vanwaar de naam van ons hotel 'Mistery Resort' kwam. 'S ochtends zijn de bergen omgeven door mistwolken, wat voor een prachtig effect zorgt. Aangekomen bij het park waren we enorm verbijsterd door de pracht en de grootte. We vaarden met krachtige koers richting onze verblijfplaats: een drijfhut op het meer Chiaw Law. We keken uit op de mooie krijtsteenbergen, een groot stuk ongerepte natuur. Met de kayak maakten we een tochtje om daarna de jungle in te trekken richting de Nam Ta Lu Cave. We werden fantastisch omgeven door oerwoudgeluiden. Onderweg in de grot zagen we vleermuizen, spinnen van 25cm, een python...en als laatste moesten we afrekenen met bloedzuigers op onze terugweg! 'S avonds waren we kapot van ons avontuur maar we zijn zoooo blij met deze ervaring 😚 Nachtsafari ✔

20 June 2017

DINSDAG 20 JUNI Deze morgen zijn we 's ochtends vroeg vertrokken richting Khao Sok, een nationaal park van maar liefst 739 vierkante kilometer groot! We verbleven er in prachtige hutjes, omgeven door schitterende natuur! We hadden er echter geen tijd om uit te rusten, want er was een enorme keuze aan activiteiten. We begonnen met het wassen van een baby olifantje (4 jaar). Nadien deden we nog een rondje 'tubing': we vaarden de rivier af in opblaasbare banden. Soms was er veel stroming, soms ging het er rustiger aan toe en konden we genieten van het uitzicht en de vele aapjes die in de bomen klauterden!

19 June 2017

Deze morgen genoten we van een ontbijtje aan het strand om nadien naar het paradijselijk eiland Koh NanGyuan te gaan. Voor de eerste keer namen we de longtailboot, wat al een belevenis op zich is. We snorkelden uren, en beklommen het eiland tot de top waar we een prachtig zicht kregen 😊 's avonds gingen we naar een gekend visrestaurant, uitgebaat door een visserman uit Oostenrijk die hier reeds 30 jaar gevestigd is met zijn Thaise vrouw. Enorm inspirerend om zijn verhaal te horen! Als afsluiter van de avond en van ons avontuur op Koh Tao genoten we op het strand, met een lekker ijsje in de hand. 😁❤️

18 June 2017

Deze morgen zijn we, na het nemen van een nachtbus en Ferry, om 10u toegekomen in Koh Tao. 15 min later vertrokken we alweer om een georganiseerde snorkeltoer te doen. Met een bootje vaarden we rond het eiland en stopten we bij verschillende prachtige plekjes om mooie vissen en koralen te bewonderen. We startten in sharkbay, waar we geen 🦈 maar een grote 🐢 zagen! 'S avonds genoten we voor het eerst weer eens van westers eten 🍕

17 June 2017

Waiting for the ferry to...... KOH TAO ❤️
Deze morgen vertrokken we naar de weekendmarkt van Chatuchak: +\- 15.000 kraampjes = 1 van de grootste markten van Zuid-Oost Azië. Daarna brachten we een bezoekje aan the Grand Palace waar we verplicht werden nieuwe "not too sexy" kledij te kopen (Boeddha mag blijkbaar geen bloot zien 😅). Na enkele selfie-aanzoeken van Chinezen voelden we ons ook een attractie... blijkbaar de eerste keer dat ze Belgen zien 🤔onze dag eindigde in Chinatown waar we door het doolhof van straatjes liepen en waar we precies in het magazijn van aliexpress terecht kwamen. Bye bye BKK, Khao San Road, see you later!

15 June 2017

Today we took a tuk-tuk trip through the former capital of Thailand, Ayutthaya, where we visited some great temples. After a long day we relaxed at the swimming pool at the rooftop of our hotel and had a Thai massage
Goed toegekomen in BKK! Already ate a cockroach, cricket and a scorpion ✔️

13 June 2017

Juist op tijd se ! 😁👍🏼 Valiezen pakken kan beginnen.... one more day to go!