Belgium · 1 Days · 19 Moments · May 2017

De reis van Charlotte door South Africa

26 May 2017

Donderdag 4 augustus Vandaag zijn we vertrokken naar kaap de goede hoop. Daar zijn we eerst naar de vuurtoren gewandeld en dan tot op de top van de kaap (de goede hoop) zelf, waar in de zee een zeeleeuw was (en van ver even een walvis). Het was een lange maar leuke dag! Op de terugweg hebben we een familie walvissen gezien πŸ˜±πŸ˜€ die echt heel dicht tegen het strand waren! Dan onze laatste avond in het haventje doorgebracht waar we heel lekker hebben gegeten. Nu hopen dat ons (3/4de) vliegtuig van de vakantie niet te laat is.
Woensdag 3 augustus We zijn vandaag gereden naar kaapstad. Waar we eerst (bij tokari?) wijn hebben geproefd en ook (bij spier) geluncht. Daarna het stadje verkent met de city tourbus, en iets gaan eten. We hebben ook een aantal winkeltjes gedaan 😊.
Dinsdag 2 augustus Vandaag onze laatste safari.... Het was heel leuk! (Souvenirs gekocht) Daarna gekaart (nu voor een keertje niet na het avondeten πŸ˜›πŸ˜‚) en lekker geluncht. Nu zijn we op weg naar montagu (montagu country hotel). We hebben een beetje rondgestapt in het stadje, en dan ook gezellig gegeten.
Maandag 1 augustus Vandaag hebben we geen safari maar buitenactiviteiten. We hebben de Cango wildlife ranch bezocht, wat een beetje tegenviel, maar het "goede" stuk was niet voor publiek... Toch heb ik er van genoten. Daarna lekker buiten in het zonnetje geluncht en gezont, de wijnproeverij hebben we vandaag overgeslagen om even van het zonnetje te genieten en te relaxen. πŸ˜‹
Zondag 31 juli Vandaag hebben we een ochtendsafari gehad, waar we weer veel hebben gezien. Daarna zijn we naar oudtshoorn getrokken, waar we onderweg een struisvogelboerderij hebben bezocht. Daar hebben we uitleg gekregen over de veren, de huid (leder), hun eieren, algemene info over hun boerderij en dan mochten we ze voederen. Daarna zijn we naar het andere deel van de boerderij, waar we op een struisvogel mochten zitten en er erna ook op rijden. En daarna zijn we aangekomen in onze volgende lodge waar we direct weer op safari mochten! Het was de leukste lodge van ze allemaal! We sliepen in grote tenten, met een prachtige buitendouche en binnenbadkamer met bad, een lekker liggend bed en uitzicht op een meertje waar 3 hippos inzitten. πŸ€—
Zaterdag 30 juli Vandaag zijn we weer vertrokken. We hadden even te rijden, maar tussendoor in de middag hebben we een uurtje op een lokale markt gelopen, wat heel leuk was! (Incl een markt van de lokale boeren, houtwerkjes,...) dan zijn we toegekomen (~een uurtje later). Waar we een hapje en drankje op ons terras hebben genomen. En dan was het weer tijd voor een safari😊 er waren 3 leeuwinnen, 1 leeuw (die gered waren van mishandeling) enz. Morgen weer een safari en rijden we ook langs een struisvogelboerderij...
Vrijdag 29 juli Vandaag zijn we met de auto vertrokken, we gingen de big tree en een hangbrug over de stormrivier doen. Spijtig genoeg was het vandaag aan het regenen. Daardoor hebben we besloten om enkel de big tree te doen en dan route 62, waar heel mooie natuur is. We zijn ook langs de brug waar de hoogste bungy jump ter wereld is. Maar waar e niet op gerekend hadden was dat er 71 km op grevel was, waar je dus niet snel op kan rijden... Toen we thuiskwamen hebben we de film Madeline gezien en avond gegeten.😁
Donderdag 28 juli Vandaag hebben we heel goed geslapen, en ook langer mogen slapen. Lekker uitgebreid ontbeten. Hebben shops bezocht en dan vertrokken en naar monkeyland gegaan..πŸ˜„
Woensdag 27 juli Vandaag hebben we even mogen uitslapen tot kwart voor acht, daarna zijn we gaan wandelen (en op de pier - aan het strand - toch een beetje gezond). Daarna zijn we vertrokken voor om ongeveer half twaalf in de luchthaven te zijn omdat onze vlucht normaal om 13.30 was, uiteindelijk was het delayed naar 15.30 - en toen we klaar stonden in het busje om naar het vliegtuig te gaan, is het nog eens verlaat door een probleem met het vliegtuig.. Dus zijn we vertrokken in Durban om ongeveer 22uur, wat een geluk hebben wij met al die vliegtuigen zeg! Nu lekker in ons bedje in het beach hotel in port Elisabeth. πŸ˜ƒ
Dinsdag 26 juli Vandaag rijden we naar durban, daar gaan we smiddags iets eten. In de namiddag, gaan we het ushaka marine world (of hoe je het schrijft) bezoeken, iets gaan eten in een resto doen. πŸ˜‹ ik heb een kusje en de zeeleeuw mogen aaien en ernaast staan! Dat was heel schattig!!!
Maandag 25 juli Vandaag zijn we vroeg opgestaan, we hebben een "safari" te voet van ~ 3 uur. We hebben nog cv veel gezien voor welke dieren ze hier hebben. En we hebben echt heel dicht bij een giraf kunnen gaan staan πŸ˜€. Daarna zijn we vertrokken naar Saint lucia, waar we een hippo & croc boat trip gedaan hebben! We hebben heel veel gezien en het was echt super! Op het einde begon het te regenen en op de terugweg naar onze slaapplaats is het beginnen onweren en stormen. 😬
Zondag 24 juli Vandaag was het vroeg opstaan, we hebben een wandeling van 2 uurtjes maar gedaan, kort maar wel leuk! We hebben even langs het meer gewandeld waar we toen crocodillen hebben gezien. Daarna zijn we vertrokken voor een lange autorit. In de namiddag hebben we een filmpje gekeken in onze kamer (pitch perfect 2 πŸ˜‰).
Zaterdag 23 juli Vandaag was het onze ochtendsafari in de cheeta Plains lodge, waar we weer veel hebben gezien en het hoogtepunt was dat we 3 leeuwinnen en 1 leeuw hebben zien eten van een buffel. Daarna is er nog een leeuwin met haar drie kleintjes gekomen, zij hebben ook gegeten! Voor de kleintjes was het hun eerste keer dat ze vlees aten! Na de safari hebben we nog ontbeten, en daarna zijn we vertrokken naar Swaziland! Daar hebben we in de avond gegeten, maar hebben we vandaag niet echt iets "speciaals" gedaan.πŸ€—
Vrijdag 22 juli Vandaag hebben we gereden naar onze volgende lodge. We blijven hier maar 1 nacht, we hebben onze eerste safari gehad, morgenochtend nog 1tje hier, en dan vertrekken we naar Swaziland. We hebben buffels en neushoorns en olifanten en luipaarden ... Gezien dus we hebben de big 5 en meer gezien! πŸ˜€ nu zijn we aan het avondeten buiten, en achter ons zijn al 2 neushoorns komen drinken en erna ook een jakhals 😏
Donderdag 21 juli Vandaag hebben we in de ochtend tot middag een toer op de quad gedaan, ik zat eerst achter papa en dan achter Laura (ik mocht niet rijden omdat ik onder 16 was en ik wou ook niet echt rijden). Daarna zijn we pannenkoeken (je mocht kiezen wat ze erop deden en met/zonder ijs) in grasskop, en daarna zijn we pilgrims rest gaan bezien, en dan terug naar de guest house in white river. πŸ˜›
Woensdag 20 juli Vroeg opgestaan om uitbreiding lodge te vertrekken. Heel de voormiddag al aan het rijden, nu onderweg naar onze eerste stop. We hebben de Mac Mac waterfalls gezien, ook de pot holes, god's window (+ klein rain forest), The three rondavels. En dan zijn we naar de stille woning gereden (ons verblijf tot de 22ste. πŸ€—
Dinsdag 19 juli We zijn deze ochtend de eerste keer op safari geweest! En deze avond ook! We hebben alle dieren van de big five gezien behalve het luipaard. In de middag hebben we gezond en gezwommen. Het was heel leuk maar wel koud! De bedden waren wel verwarmd en we sliepen in het natuurreservaat zelf πŸ˜€
Maandag 18juli We hebben lekker ontbeten in ons hotel, daarna zijn we vertrokken. Vandaag (maandag) zijn we naar het apartheidsmuseum gegaan! Het was daar wel leuk! Dan zijn we beginnen rijden want we gaan naar entabeni we hebben onderweg struisvogels, veel koeien en soorten bokken, een antilope, en ook een Pauw en everzwijn. Onderweg zijn we in een mall onze boodschappen van koekjes enzo gaan doen en daar zijn we iets blijven eten. 😊 En dan weer doorgereden. Toen we toekwamen hebben we iets gegeten (buiten barbecue rond een kampvuur)
Zondag 17 juli Vandaag zijn we aangekomen in de luchthaven , we hebben ons huurbusje opgehaald en (even langs ons hotel) dan gereden naar Johannesburg en Pretoria, we hebben ook iets gegeten in een lokaal restaurantje in Johannesburg, daarna weer naar ons hotel πŸ˜‰