Europe, Asia · 15 Days · 57 Moments · January 2018

De reis van Carmen in Thailand

21 January 2018

21 Januari 2017:
21 Januari 2017: Zoo na een lange dag lig in lekker languit op de bank. Prima vluchten gehad. Van Phuket naar Abu Dhabi had ik niemand naast me zitten. Daardoor kon ik lekker languit liggen en heb ik de hele vlucht heerlijk geslapen. Op Abu Dhabi moest ik ongeveer 1,5 uur wachten voordat ze weer gingen boarden. Deze x had ik niet het geluk dat de stoelen naast mij leeg waren. Uiteindelijk heb ik weer bijna de hele vlucht geslapen. Daardoor ging de reis heel snel en was ik zo in Düsseldorf. Binnen 20 minuten was ik door de paspoortcontrole en had ik al mijn bagage. Mama en Kaj stonden mij al op te wachten bij de uitgang. Thuis aangekomen hadden Papa en Veere een heerlijk ontbijt gemaakt. Natuurlijk moest ik eerst al mijn souvenirs laten zien😇 Conclusie: Geweldige 2 weken Thailand gehad! Wat een ervaring om dit alleen te doen. Ik zou het ook zo weer doen😀

20 January 2018

20 Januari 2018: Vanochtend was ik al vroeg wakker. Daarom besloot ik mijn spullen te gaan pakken. Toen ik uiteindelijk alles met VEEL moeite in mijn backpack had gekregen ben ik lekker gaan ontbijten. Ook vanochtend weer heerlijk ontbeten. Vandaag lagen er ook mini bananen bij het fruit😍 Daarna heb ik even een voedsel pakket gehaald bij de supermarkt. Ondertussen zijn 2 van de 3 zakken chips al leeg haha! Verder heerlijk bij het zwembad gelegen. Eigenlijk moest ik om 12:00 uur al uitchecken. Maar ik wordt pas om 16:30 opgehaald. Gelukkig kon ik regelen dat ik om 14:00 kan uitchecken. Dus nog mooi ff gedoucht enzo voordat ik het vliegtuig in ga. Om 20:25 Thaise tijd/ 15.25 Nederlandse tijd vlieg ik vanaf Phuket naar Abu Dhabi. In Abu Dhabi moet ik 2 uurtjes wachten. Morgenvroeg vroeg land ik rond 6:45 op Düsseldorf. Nu al heel veel zin in de jetleg!!! Nou ik ga uitchecken en nog even genieten op het terras van de laatste uurtjes zon🌞🌞🌞

19 January 2018

19 Januari 2018 Vandaag had ik een hele nuttige dag! Ik heb bijna alleen maar foto's gemaakt van eten😇 Vanmiddag kreeg ik van de zwembad boy meloen. Toen ik een cocktail bestelde kreeg ik er popcorn bij. Vanavond heb ik prawn gegeten. Van Bartelo een vriend van papa die ook zelf ook in Thailand is geweest moest ik dit proeven! In alle restaurants waar ik was geweest stond er geen prawn op de kaart. Tot ik vanmiddag een restaurant vond waar het wel op de kaart stond. Eigenlijk moest ik de tiger prawn proeven. Maar die hadden ze helaas niet meer. Daarom maar een andere soort prawn. En die was heerlijk😍 Als hoofdgerecht nog even een carpaccio en een patatje erbij en ik heb genoeg gegeten voor vandaag!

18 January 2018

18 Januari 2018: Vandaag heb ik even lekker helemaal niks gedaan! Beetje slapen, eten, zonnen, zwemmen en netflixen. Heerlijke dag gehad😍

17 January 2018

Snorkelen rondom de eilanden. Op de laatste foto zie je murene die heb ik ook nog gezien. De kerel van de boot had hem gezien en samen zijn we nog even gaan kijken. Maar ik mocht echt niet naar beneden zwemmen want een murene is erg gevaarlijk. Dit is ook niet de murene die ik vandaag heb gezien maar een foto van internet. In de film de kleine zeemeermin heeft Ursula de zeeheks ook murene's. Kun je beetje vergelijken hoe gevaarlijk ze eigenlijk zijn.
17 Januari 2018: Vanochtend om 6 uur.. zat ik al in de taxi richting de haven. Rond 8 uur kwam ik daar aan gelukkig hadden ze een ontbijtbuffet klaarstaan! Met de speedboot hebben we 2 eilanden bezocht. Nummer 4 en nummer 8. Het was hier super druk overal waar je keek zag je Chinezen. Eiland nummer 4 werd door de bemanning van de boot ook wel China nummer 2 genoemd. Maar het uitzicht dat je er had was geweldig 😍 Op 2 verschillende plekken hebben we gesnorkeld de eerste x dicht bij eilanden nummer 5&6 en tweede x dichtbij eiland nummer. Als we gingen snorkelen moesten we van de boot afspringen en mochten we niet te dicht bij de rotsen of op de eilanden komen. Het water was hier heel helder. En ik heb heeeeel veel verschillende vissen gezien. Het mooiste is nog dat ik vandaag in totaal 4 uur lang op de boot heb gezetten en niet 1x misselijk ben geweest. In de boot had ik een prima plekje helemaal voor mij alleen! Mooi achterin dus weinig klappen opgevangen van de zee 😇
Bijna allemaal chinezen. Bij de laatste foto moet je even inzoomen op de rots hahah

16 January 2018

Vanavond liet ik mij verrassen door de kok! Daar ik gelijk spijt van... Nog nooit zoiets scherps gegeten. Na 3 happen stond letterlijk mijn mond in de fik. Het personeel heeft me gewoon uitgelachen hahah. Daarna snel een ijsje gehaald om de boel af te koelen 😇 Zo heerlijk slapen! De wekker van morgen staat om 5:40.... Om 6:00 wordt ik opgehaald door een taxi en ga ik naar de Similan eilanden. Daar kun je als het goed is geweldig snorkelen!
Naka Island. Van een man daar kreeg ik een van bladeren gevlochten kroon😇. Verder heb ik hier genoten van de cocktails en de zon!
Onderweg op de boot.
Vissersdorpje Koh Panyi. Dit was een erg mooie en bijzondere plek. Onder begeleiding zijn we door het drop gelopen anders zouden we verdwalen. Onderweg kwamen er allemaal kinderen op ons af die ons van alles wouden verkopen. Als je aangaf dat je niks wou gingen ze stuk voor stuk heel zielig kijken.
James bond Island.
kajakken.
kajakken. Vanaf onze boot moesten we overstappen naar een kajak. In elke kajak moesten 2 personen dus ik ging in een kajak met Scot. De man die ons rond vaarde was erg gezellig! Onderweg ving hij een krab en aan het eind gaf hij mij een roos ⚘
Onderweg op de boot😍
16 januari 2018: Wat een dag 😍 Vandaag heb ik de James bond/naka eiland/ kajak toer gedaan. Nog nooit van me leven een James bond film gezien haha. Maar de rest er omheen leek me heel leuk. Rond 9 uur zat ik op de boot hier zat ik naast 3 Engelse jongens waar ik de hele dag mee heb opgetrokken. Scott, Scott en Sem. Ze waren al rond de 30 maar ze gedroegen zich of ze 18 waren. De hele dag door heb ik ook de grootste lol gehad. Als eerste gingen we kajakken rond om het hong eiland. Dit was echt geweldig! Daarna zijn we naar het James bond eiland gegaan. Hier was het zo druk dat ik blij was toen we weer weg gingen. De James bond rots waar het allemaal om ging was wel erg mooi. Vanaf dit eiland stapten we over op een kleinere boot om naar het drijvende vissersdorpje koh panyi te gaan. Aan het eind van de dag konden we zwemmen en zonnebaden op Naka eiland! De hele dag was het droog en het was rond de 33°. Dus eindelijk ben ik bruin geworden!!!🌞

15 January 2018

15 januari 2018: Net even een rondje hotel gedaan! Waar ben ik beland hahah😍 Het meest luxe hotel dat ik ooit heb gezien. Overal staat ook bewaking en die buigen ook naar je als je langs loopt. Het is hier zo groot dag me niks verbaast als ik nog een x ga verdwaalden...
15 januari 2018: Na een boot en bus reis van 7 uur ben ik eindelijk aangekomen op Phuket. ( 1 uur met de boot en 6 uur met de bus) Onderweg met de bus kwamen we langs veel mooie plekken. Dit deel van Thailand lijkt kwa hoogte van bergen op Oostenrijk haha. Allen is het landschap heeel anders. In de bus zat ik naast een vies ruikende rokende man die bijna de hele weg heeft liggen snurken met zijn mond open..😢 Op het eind had ik de neiging om hem een stoot te geven maar dat is natuurlijk ook weer niet lief😇 Ik was ook erg blij toen we eindelijk in Phuket aankwamen. Bij het busstation stond de taxichauffeur eral die mij direct naar mijn hotel bracht. De taxichauffeur draaide Disney muziek en zong ook mee. Uiteindelijk zaten we samen liedjes van Alladin te zingen!🎉 Ondertussen lig ik aan het zwembad dat direct aan mijn kamer ligt. Als ik de deur open doe kan ik bijna gelijk in het zwembad springen. Voor de aankomende dagen wil ik veel excursies gaan doen naar eilanden! 🌞🌞
15 januari 2018: Om 6:15 ging de wekker.. want ik wordt op 7 uur opgehaald door de taxi die me naar de ferry brengt. Ik hoop rond 2 uur vanmiddag in Phuket aan te komen. De dagen in Koh Samui zijn echt voorbij gevolgen!! Ik ben nu al meer dan een week in Thailand het gaat echt veelst te snel haha.
15 januari 2018: Om 6:15 ging de wekker.. want ik wordt om 7 uur opgehaald door de taxi die me naar de ferry brengt. Ik hoop rond 2 uur vanmiddag in Phuket aan te komen. De dagen in Koh Samui zijn echt voorbij gevolgen!! Ik ben nu al meer dan een week in Thailand het gaat echt veelst te snel haha. Als ik uitcheckt krijg ik een ontbijt in mijn handen gedrukt super lief! Voor op de boot heb ik een lange broek aangetrokken. Maar ik zweet me nu al kapot. Het is nog maar 6:45 en al 28° 🌞

14 January 2018

14 januari 2018: Wat een dag!! Gelukkig ging vandaag de snorkeltocht naar Koh Tao & Koh Yuan door. Als in van de laatsten ging ik aan boord helaas was er toen alleen nog plek voorin. Voorin Vang je altijd de grootste klappen van de boot op. Binnen een half uur was ook mijn hele ontbijt eruit!🤢 Maar het was het allemaal waard. Eerst mochten we een stukje van het eiland het water in. Iedereen ging netjes van Het trappetje. Maar je mocht ook van de boot springen dus dat heb ik toen ook gedaan haha Het water was super helder en ik heb heeeeeel veel vissen gezien. Helaas heb ik geen onderwater camera want anders had hele mooie foto's kunnen maken. Hierna zijn we ergens wezen lunchen. Rond half 2 kwamen we aan op Nang Yuan Island. Dit is echt een super mooi eiland. Witte stranden, helder water en een geweldig uitzicht. Ook ben ik via een stenen trap naar de top van het eiland geklommen hier had ik een geweldig uitzicht😍 De terugweg heb ik de hele tijd geslapen duss mooi niet meer gekotst☺

13 January 2018

En een nieuwe vriend gemaakt op het strand 🐶🏖
Chang Bier geproefd. De eerste paar slokken waren erg lekker. Daarna werd het net zo smerig als gewoon bier.. 😝
13 januari 2018: Toen ik vanochtend naar het strand ging waren er allemaal spullen aangespoeld. Slippers, flesjes, plastic zakken en nog veel meer troep. Later zag je allemaal mensen dit opruimen sommigen deden dit zelfs met een bezem. Toen ik terug kwam bij mijn huisje was deze helemaal opgeruimd. Al mijn spullen lagen netjes en het bed was opgemaakt. Als souvinier voor thuis neem ik een bord mee: Make up room please🙂. Daarna heb ik heerlijk geluncht! Ook heb ik vanochtend een ROZE snorkel gekocht. Nu kan ik bij het resort ook ver de zee in. Allen ik zag net zoveel dan wat je ziet bij de whytemmerplas😂 Morgen ga ik een nieuwe poging doen om te gaan snorkelen. De zee is al weer een stuk rustiger dus hopen dat het door gaat!!
13 januari 2018: Toen ik vanochtend naar het strand ging waren er allemaal spullen aangespoeld. Slippers, flesjes, plastic zakken en nog veel meer troep. Later zag je allemaal mensen dit opruimen sommigen deden dit zelfs met een bezem. Toen ik terug kwam bij mijn huisje was deze helemaal opgeruimd. Al me spullen lagen netjes en me bed was opgemaakt. Als souvinier voor thuis neem ik een bord mee: Make up room please🙂. Daarna heb ik heerlijk geluncht! Ook heb ik vanochtend een ROZE snorkel gekocht. Nu kan ik bij het resort ook ver de zee in. Allen ik zag net zoveel dan wat je ziet bij de whytemmerplas😂 Morgen ga ik een nieuwe poging doen om te gaan snorkelen. De zee is al weer een stuk rustiger dus hopen dat het door gaat!!
13 januari 2018: Vanochtend om 7 uur stond de wekker al😴 Nadat ik weer heerlijk ontbeten had werd ik om ik om 8 uur opgehaald door de taxi. Helaas ben ik ondertussen alweer in mijn huisje omdat de zee te onrustig was. Balen😔!! Maar gelukkig schijnt de zon vandaag volop dus lekker bruin worden 😍. Wel had ik pilletjes gekregen voor zeeziekte die heb ik mooi gehouden die komen hier vast nog wel een x van pas hihi🌞

12 January 2018

12 januari 2018: Foodmarket Nadat ik terug werd gebracht met de taxi zag ik dat er heel dicht bij mijn resort een markt is. Ik heb mij snel even gedoucht en ben er toen heen gelopen. Op het begin waren allemaal ver schillende kraampjes met eten en drinken. Daarna kwamen allemaal kraampjes met souvenirs en kleding. Uiteindelijk heb ik op de Foodmarket heerlijke sushi en een kokosnoot gekocht 😋
12 januari 2018:
12 januari 2018: Snorkelen Eindelijk mochten we het water in. Helaas moesten we wel een reddingsvest aan. Maar toen ik zag dat de jongens die de boot bestuderen dat ook niet hadden toen ze het water in gingen vroeg ik of de mijne ook af mocht. Eerst vroegen ze of ik wel kon zwemmen hahah. Toen ik ja knikte mocht ik gelijk mijn reddingsvest uitdoen. Wel moest ik beloven om dicht bij de boot te blijven. Nu kon ik mooi dieper naar beneden zwemmen waar veel meer vissen zaten. Met brood in hand mijn kwamen de vissen zo op mij af! Nadat ik meer dan 1 uur in het water was geweest gebaarde de jongens van de boot dat we terug moesten omdat het al donker werd.. Omdat het morgen waarschijnlijk mooi weer wordt. Heb ik voor morgen een andere snorkeltocht geboekt. Naar Koh Tao & Koh Nong Yuan Island met een speedboot🚤
12 januari 2018: Wat een geweldige tour! In totaal waren we met 7 man. Een Chinees stel en een gezin met 2 kinderen geen idee waar die vandaan kwamen want kon echt niks maken van hun taal.. Eigenlijk vond ik het wel lekker dat erg geen Nederlanders bij waren moooi rustig 😇 Heerlijke middag gehad op de boot/eiland en natuurlijk het snorkelen. Omdat het zo hard heeft geregend was het water erg troebel en onrustig. Waardoor we niet op alle plekken konden komen met de boot. Daarom zijn we eerst naar het eiland gevaren om daar te lunchen. Het eiland was prachtig. Als ik om me heen keek kreeg ik een beetje het expeditie Robinson gevoel haha. Daar kregen we allemaal verschillende soorten vers fruit. Daarna zijn we met de boot naar de andere kant van eiland gevaren. Hier mochten we snorkelen.
12 januari 2018: Vanochtend werd ik om 8:30 al wakker. Daarom besloot ik maar te gaan ontbijten. Het ontbijt hier is echt heerlijk. Vanaf het terras had ik uitzicht op de zee. Helaas is er ook voor vandaag regen voorspeld. De zee was vanochtend ook erg onrustig veel meer dan gister. Wel ga ik straks snorkelen bij: Coral Island. Het is een primitief eiland met een klein dorp en er zijn nog geen autowegen. Het eiland is omgeven door een koraalrif langs de witte zandstranden😍 Normaal is dit een dagtour. Door het weer is het maar een halve dag. Maar ik ben allang blij dat ik eindelijk kan snorkelen!

11 January 2018

11 januari 2018: Stroomstoring.. Doordat hele zoveel regen is gevallen was er over het hele eiland een stroom storing. Het wordt hier al vroeg donker dus dan zie je ook echt heel weinig. Daarom besloot ik een thaise massage op het strand te gaan doen. Deze massage was erg fijn. Allen op het eind kon ik mijn lach bijna niet inhouden. De vrouw zat op een geven moment op mijn rug. Later moest ik rechtop gaan zitten en duwde ze een kussen in mijn rug en ging zelf helemaal over mijn rug heen liggen. Mijn neus dat bijna tussen mijn enkels. Helaas zijn hier geen foto's van hahah. Verder heb ik heerlijk romantisch gegeten en gedronken hij kaarslicht met mezelf! Nog steeds heb ik geen moment spijt dag ik allen ben gegaan. Tot nu toe heb ik mij ook nog niet allen gevoeld omdat er zoveel te zien en te beleven valt😇 Terug in mijn huisje ben ik een boek gaan lezen bij kaarslicht.
11 januari 2018: Stroomstoring.. Doordat er de hele dag zoveel regen is gevallen was er over het hele eiland een stroom storing. Het wordt hier al vroeg donker dus dan zie je ook echt heel weinig. Daarom besloot ik een thaise massage op het strand te gaan doen. Deze massage was erg fijn. Allen op het eind kon ik mijn lach bijna niet inhouden. De vrouw zat op een geven moment op mijn rug. Later moest ik rechtop gaan zitten en duwde ze een kussen in mijn rug en ging zelf helemaal over mijn rug heen liggen. Mijn neus dat bijna tussen mijn enkels. Helaas zijn hier geen foto's van hahah. Verder heb ik heerlijk romantisch gegeten en gedronken hij kaarslicht met mezelf! Nog steeds heb ik geen moment spijt dag ik alleen ben gegaan. Tot nu toe heb ik mij ook nog niet alleen gevoeld omdat er zoveel te zien en te beleven valt😇 Terug in mijn huisje ben ik een boek gaan lezen bij kaarslicht. Rond half 8 deed de stroom het weer. Dus uiteindelijk viel het gelukkig allemaal mee!
🌧🌧🌧🌧🌧
11 januari 2018: Vanochtend om 6:45 werd ik wakker geschreeuwd door iemand van de trein. De hele weg heb ik heerlijk geslapen :) Toen ik de gordijnen opentrok was ik gelijk in een hele andere wereld. We reden midden door een oerwoud. Door een taxichauffeur ben ik naar de ferry gebracht. Ook gaf hij mij een brief met allemaal excursies die kan gaan doen de aankomende dagen. Toen ik bij het resort lawana aankwam kreeg ik gelijk een soort kokosnoot in mijn handen gedrukt. Ik heb een eigen huisje dat midden in de boesboes staat. Ook zit ik nog geen 50 meter lopen van het zwembad en de zee. Gelijk heb ik mijn bikini aan getrokken om een duik te nemen in de zee! Het is hier zo mooi en rustgevend dat ik bijna een half uur in de zee heb gezeten. Genietend van het uitzicht. Helaas is het vandaag niet heel mooi weer op dit moment regend het heel hard buiten. Dus ik lig even heerlijk op bed met een boek. Hopen dat het morgen weer wat beter wordt🌞

10 January 2018

10 januari 2018: De nachttrein. Rond 18:00 werd ik afgezet door de taxichauffeur bij Hua Lamphong trainstation. Bij aankomst op het vliegveld maandag had ik mijn treinkaartje al gekregen dus ik kon zo de trein in stappen. Alleen moest ik die nog even vinden haha. Toen ik het hoofdgebouw binnenliep was het gelukkig goed aangegeven op de borden waar ik heen moest. Eerst heb ik even een voedsel voorraad gehaald. In de winkel heb ik met mijn backpack een heel rek met chips omgegooid maar gelukkig konden ze hier wel om lachen:) Ze hadden zoute popcorn! Toen ik dat zag was mijn dag gelijk weer helemaal goed😋 Daarna ben ik naar de trein gelopen nu moest ik alleen nog wagon 14 vinden. Nadat ik de hele trein was langs gelopen(20 wagons..)bleek wagon 14 helemaal vooraan te zitten haha. Een jongen die de buitenkant van de trein aan het schoonmaken was zag me zoeken kijken en wees me de weg. Het bed in de trein werd voor me opgemaakt en zag er verder prima uit. Op naar de volgende plek: Koh sumai
10 januari 2018: Om 6 uur in de ochtend schrok ik wakker van een harde knal. toen ik naar het raam keek zag ik ook aardig wat flitsen. Op weeronline stond dat dit zou duren tot 11:00. Ook regende het heel hard buiten. Ik had mijn wekker om 9:15 staan zodat ik naar het ontbijt mijn taaawn kon pakken en genoeg tijd had om nog geld te regelen voordat ik naar koh samui ging rond 17:00. Tijdens het ontbijt kwam ik erachter dat ze ook sushi hebben dus ik heb eerlijk ontbeten met sushi 😇 Via de rabochat had ik weer contact met een medewerker. Ik moest naar een westernunion gaan. Hier deed mijn pas het nog steeds niet.. Omdat het ondertussen in Nederland nog maar 4 uur in de nacht was besloot ik naar een groot park te gaan midden in de stad. Het was erg lekker om even weg te zijn van alle drukte in de stad. uiteindelijk kreeg ik contact met Kaj en mama en kon ik nu geld ophalen bij een westernunion. Dit was zn gedoe dat ik het niet eens ga vertellen! Maar het is gelukt ik heb nu geld!😎
De Backpacker tosti!! Tijdens de fietstour had ik gehoord dat ik een backpacker tosti gehad moest hebben. Deze kun je koken bij een 7eleven. Deze winkel vind je op elke hoek van de straat. Alles is hier super goedkoop. Voor een zak chips betaald je 10 Bath. 40 bath is ongeveer 1 euro duss super goedkoop. Voor 2 tostis betaal je 25 bath en hij wordt ook nog voor je opgewarmd. Daarna word die in een stuk karton gestoken en je krijgt er zelfs een plastic tasje bij haha. De tosti zelf was ook super lekker 😍
Het park waar ik vandaag was lag vol met zwervers. Op picknicken plekken hebben ze een soort van huis gebouwd van zeilen. Ook werd een soort van houten tempel gebruikt als slaapplek.

9 January 2018

Uitzicht van het dakterras van mijn hotel😍
9 januari 2018: Na een geweldige dag gehad te hebben leek het mij handig om wat geld te gaan pinnen. Maar op de ene of andere manier lukt dit niet. Eerst denk ik nog dat dit zou wel weer aan mij liggen. Maar nadat ik bij 3 verschillende ATM's niet kan pinnen besluit ik naar mij hotel te gaan voor hulp. Ik werd naar de Bangkok bank gestuurd. Hier staat er in het scherm dat er iets niet goed is met de data. terug in het hotel naam ik contact op met de Rabobank. Hun controleren alles maar konden niks vinden mijn pas staat op wereldwijd en ik ben ook niet over mijn limiet. Uiteindelijk hoor ik dat er een storing is geweest hopelijk heeft het hier mee te maken. Anders als ik geen geld meer heb wordt ik gewoon zwerver in Bangkok. Morgen maar weer proberen! Verder heb ik vaak ruzie met de pas om de kamer in te komen. Al 3x lukte dit niet en moest ik naar beneden lopen om me pas te resetten. Als de pas niet werkt, werkt de lift ook niet. En ik zit op de 16e verdieping lekker veel traptreden🎉
9 januari 2018: De fietstour was helemaal geweldig!! Heb heel veel mooie dingen gezien en op bijzondere plekken geweest. De groep bestond uit 10 mensen en 2 reisleidsters. De hele fiets tour heb ik opgetrokken met een Nederlandse jongen John. Hij is al 3 maanden aan het reizen door Indonesië en Thailand. In Indonesië heeft die een maand vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis en had hier super leuke verhalen over. Tijdens de fietstour zijn we op veel verschillende plekken geweest. Tempels, marktjes, met de boot over de rivier, stukje jungle, door de smalste steegjes, heel veel scooters die vol gepakt waren met spullen, allemaal kleine kraampjes met eten. Bij de tempels moesten de vrouwen een doek om, om hun benen te bedenken. Onderweg heb ik veel foto's gemaakt maar zijn allemaal niet even mooi omdat fietsen en foto's maken best lastig is. Met de boot zijn we naar een restaurantje gevaren en hier hebben we héérlijk gegeten. Heb alleen geen idee wat het allemaal was haha.
Even afwassen in het water 😂
Bij een school. De kinderen hadden net lunchpauze
9 januari 2018: Nadat ik meer dan 11 uur geslapen heb werd ik wakker rond 9:35.😴😴 Het ontbijt duurt hier tot 10:00 uur dus daar ben ik snel naar toe gegaan. Omdat ik afgelopen dagen niet heel goed gegeten had besloot ik voor een ontbijt te gaan dat er nog een beetje normaal uitzag haha. Komkommer, tomaten, ananas en aardbeien yoghurt. Ook heb ik een mini mandarijn gegeten. Alleen was dat ding heeel zuur.Naar het ontbijt ben ik ri het winkelcentrum gelopen. Natuurlijk is naar 1 dag mijn zonnebril kapot gegaan dus ik moest een nieuwe. Gister had ik bij de Mango al een mooie gezien maar toen had ik te weinig thaise bath bij mij. Onderweg heb ik weer veel filmpjes en foto's gemaakt. Ik heb vooral veel bedelaars gezien. Een kaal meisje van mij leeftijd met een bord in haar handen waar op stond: CANCER. Ook heb ik een vrouw gezien die geen ogen meer had. Dit was allebei best heftig om te zien.. Op dit moment lig ik even aan het zwembad. Vanmiddag lekker 5 uur lang fietsen door Bangkok🚲

8 January 2018

8 januari 2018: Nadat ik de kaart van mijn hotelkamer had gekregen besloot ik dat ik eerst ff een uurtje ging slapen. Maar dit lukte niet ook op mij kamer stond de airconditioning heel hard aan.. daarom besloot ik maar een stuk te gaan lopen. bij het zwembad had ik een nederlandse vrouw rond de 55 jaar ontmoet. zei was vroeger rond mij leeftijd ook gaan reizen. uiteindelijk heeft ze in mexico ook haar Amerikaanse man ontmoet. zij heeft mee een paar dingen over de stad vertelt. als ik het hotel uitging moet ik rechtsaanhouden. en daarna alleen maar rechtdoor dan kwam ik langs allemaal verschillende winkeltjes en marktjes. onderweg heb ik veel gezien mooie en hoge gebouwen. maar ik heb ook nog nooit zoveel armoede gezien. zwervers, maar ook mensen die op straat de raarste dingen proberen te verkopen. ik wou wel foto's maken maar ik durfde niet zo goed omdat ik maar weinig buitenlanders zag op die plek. daarna heb ik aan het zwembad genoten van de zonsondergang✨
8 januari 2018: Vanaf het vliegveld ben ik met een transfer naar het hotel gereden. Ze rijden hier echt als gekken. nog erger als allebei de oma's bij elkaar... er staan hier ook gigantische files. en de auto's voegen telkens in en drukken zich er zo tussen. Doordat ik maar 1 uur had geslapen werd ik al snel misselijk. Ook had de taxichauffeur die geen woord Engels sprak de airconditioning op het hoogst staan. Zijn ze hier gek op. En natuurlijjk had ik mijn trui achter in het busje gegooid dus ik verging van de kou. In het vliegtuig had ik nog gelezen dat je in een taxi altijd een trui of vest mee moet nemen maarja ik dacht ik krijgt het toch niet koud hahah dus wel. Uiteindelijk kwam ik vet brak en misselijk bij het hotel aan. Hier vertelden ze dat ik pas om 1 uur lokale tijd in me kamer kon. dat eerst nog lekker 4 uur wachten. gelukkig mocht ik wel naar het dakterras met zwembad en een geweldig uitzicht😍

7 January 2018

7 januari 2018: Rond 9:00 ben ik door de douane. Om 9:20 gaan ze boarden dus het gaat nu opeens heel snel. Als ik in de gate zit te wachten zorg ik dat alles goed bij de hand heb zodat ik niet duizend x ga checken of ik het nog wel heb. Naast me in het vliegtuig zit een 70 jarige Duitse man met zijn vrouw die op vakantie gaan naar Abu Dhabi. De hele vlucht door heb ik gezellige gespreken met de man. Hij heeft 50 jaar geleden voor arts gestudeerd in Rotterdam en heeft allemaal vragen of Nederland veel veranderd is. Opeens merk ik dat mijn Engels/Duits nog helemaal niet zo slecht is als ik dacht. In Abu Dhabi is het 3 uur later dan in Nederland. Als ik uit het vliegtuig stap is het al donker dus eigenlijk heb ik niks van Abu Dhabi gezien. Wel is het lekker warm 22°. Nadat we met de bus bij het hoofdgebouw zijn aangekomen. Moet ik gelijk weer doorlopen naar de douane. Hierna hoef ik eigenlijk nog maar ongeveer een uur te wachten voordat ik weer mag instappen in het volgende vliegtuig.
7 januari 2018: voor de vlucht Vandaag gaat het dan echt beginnen!! Mijn RANDOM reis naar Thailand. Amper een week geleden was het nog niet eens definitief. Papa maakt me om 4:55 al wakker omdat hun wekker boven 6 minuten eerder gaat.. Maar dan kunnen we ook 5 min eerder weg. Ook bedenkt die zich ook nog ff om het laatste moment te gaan tanken.. hahah. Ondertussen kunnen mama en ik nog mooi even een beetje wakker worden😇 Kaj komt er ook nog even uit (met Veeres roze badjas aan😍) want stiekem wou die zn kleine zusje nog wel ff een knuffel geven. Precies 3 uur van te voren rijden we de parkeerplaats van Düsseldorf airport binnen. Bij de lift maakt papa nog ff een foto van deze wereldreiziger😬. Nadat ik mijn bagage in mijn beste Duits/Engels heb ingecheckt nog snel even wat drinken. Ondertussen krijg ik allemaal apjes van familie, vrienden/innen collega's die me heel veel plezier wensen en maar ook dat ik goed op mezelf moet passen. 😁 Laatste knuffel en kus en op naar de gate🎉