Croatia · 5 Days · 4 Moments · August 2017

De reis van Bianca in Croatia

24 August 2017

Vroeg uit de veren voor trip naar Nationaal Park Plitvice Meren. Helaas erg druk bij entree 1 en dus doorgereden naar entree 2 waar ook flinke rij stond. Ik uit de auto voor plek in de rij enJohn auto parkeren. De rij werd opgesplitst waardoor er ingecheckt moest worden op het park zelf samen met nog meer mensen. Al met al circa 1 uur inrij gestaan voor de kassen en daarna met trolleybus naar pad voor de waterval. Genoten van het uitzicht, jammer van de (asociale) Aziaten en andere onbeschofte Europeanen maar nog net te doen. Schitterende foto's gemaakt en genoten van vaartocht, maar daarna genoeg gelopen voor vandaag. Terug op de locatie van de agrotoerisme nog wat gegeten en gedronken en daarna vlot bed ingedoken.

23 August 2017

Door naar het zuiden naar Trogir. Mooi plaatsje op eilandje en vlakbij het water. Middenin het centrum hebben wij ons appartement/studio met dakterras. Tot laat in de avond is het hier levendig en vol mensen die ook vakantie vieren. De volgende dag lui dagje met laat opstaan, ontbijt aan de haven en verkennen van de buurt inclusief heerlijke lunch op uniek plekje met wijn en bier en nog even nagenieten op de terrassen aan de haven met mojito's. Morgen gaan we heel de dag het water op met privé boot met schipper, dus straks nog even proviand inslaan voor ontbijt en versnaperingen op de boot voordat we (weer) uit eten gaan en hopelijk beter slapen dan gisteren (geruild van zijde van het bed & hopelijk minder last van kou airco/geluiden van buiten).

21 August 2017

Vanochtend na het hardlopen en douchen ontbeten in lege zaal en koffie gedronken op het balkon in de zon. Daarna begon de reis via talloze kronkelweggetjes (waarvan 1 van boer met erg waakse hond) naar fraaie kerk in Krasic, toch maar geen stop gemaakt in Samobor (zou fraai centrum hebben, maar was uitgestorven) en dus door naar de hoofdstad Zagreb. Al met al hebben we ruim 5 kilometer door de stad gebanjerd met als hoogtepunt de bijzonder mooie en grote kerk van Sint Stefanus en Sint Ladislaus. Eigenlijk wilden we de dag afsluiten met een hapje eten in een goed restaurant, maar die was gesloten en omdat we geen zin hadden in om staande een grillworst of halve kip naar binnen te werken, zijn we maar naar de Mac gegaan :-). Terug op het terrein van de Agritoerisme was alles nagenoeg leeg en stil, maar hebben we nog wel kunnen regelen dat we morgen eerder kunnen ontbijten dan normaal de bedoeling is én we lunch kunnen meenemen naar het Nationaal Park Plitvice Meren.

20 August 2017

Onder het genot van een lokaal gemaakt wijntje en biertje zitten John en ik met de kaart en boekjes van heel Kroatië op het terras van onze thuisbasis voor de komende dagen Srakovcic Sre prirode, een Agrotoerisme in de buurt van Ribnik.