Europe, Asia, Australia and Oceania · 28 Days · 87 Moments · December 2017

12 January 2018

Tussenstop in Dubai

11 January 2018

Slaaplekker! Morgenochtend om 6 uur vliegen we van Perth met een tussenstop in Dubai naar Amsterdam!
Nog even in de stad Perth genieten
Vandaag laatste dagje alweer. Vanochtend nog Fremantle in geweest en inmiddels ingecheckt in ons laatste hotel Fraser Suite in Perth. Op de foto het park vlakbij het hotel.

10 January 2018

Vanmiddag lekker in het zwembad gezwommen van het hotel
Vanochtend na het ontbijt in het park op het strand van Fremantle gelegen

9 January 2018

Zwemmen bij the basin
Geordie bay
Zwemmen bij little amstrong bay
Rocky bay
De vuurtoren en de ratten die overal op het eiland lopen
Vandaag met de boot naar Rottnest island geweest. Hier fietsen gehuurd en een ronde over het eiland gefietst. Dit is porpoise bay.

8 January 2018

South Beach
Zwemmen bij Beach Cottesloe
Port Beach. Vandaag fietsen gehuurd en een strandentocht gemaakt. Prachtige route met witte stranden.

7 January 2018

Fremantle! We slapen in hotel Rydges!
Fremantle markets
Lekker ontbeten en vanochtend nog even van de zee en het strand genoten! Wat een grote golven en een helder water hier!

6 January 2018

Life is better at the beach!

5 January 2018

Aangekomen bij Hotel Ramada!
Swan River
Even wat omgeving foto's! Het is hier ontzettend netjes o.a. in dit park.
Vandaag gezellig shoppen in Perth! Het is een gezellige stad met veel straatmuzikanten!

4 January 2018

Aangekomen in Perth! We slapen vanavond in het Hilton Hotel. Gegeten bij TonyRoma's.
Aangezien de weersverwachting er erg regenachtig uit zag dinsdag hebben wij onze vlucht gewijzigd en besloten naar Perth te gaan de laatste week! Daar is het mooi weer en dat deel van Australië hadden we nog niet gezien. Nu zitten we in Melbourne te wachten tijdens onze overstap. Gisteren sliepen we in Hotel Naumi.

3 January 2018

Paihia: Bay of island in de regen
Lekker ontbijt

2 January 2018

Ruakaka Beach: zwemmen en zonnen
Marsden point
Waiwera thermal resort and spa met een 48 graden lava bad

1 January 2018

Wat doen wij op nieuwjaarsdag als het regent? Lekker zwemmen en in de sauna in het hotel. Net gegeten aan viaduct harbour. En nu lekker aan de warme chocolademelk!
Gelukkig nieuwjaar!

31 December 2017

Hotel Grand Millennium. Bij de sky tower wordt het vuurwerk afgestoken!
Sky Tower! 220 meter!
Winkelen in de queenstreet

30 December 2017

Auckland! Aankomst ging wat moeizaam, we waren zo slim om de auto in de verkeerde parkeergarage te zetten. Daardoor bleek hij vast te zitten onder een appartementencomplex... maar hij is er weer uit! We slapen in hotel Quest on eden. Gegeten bij the V grill.
Zwemmen en op het strand liggen bij Mission Bay in Auckland
Lunchen met uitzicht op zee. Veel mensen staan met emmers in het water om oesters te vangen
Toeristische route richting Auckland. De zee is wat ver weg omdat het eb is.

29 December 2017

Slapen in Paeroa in Motel Pedlars. Eten was niet heel lekker maar motel daarentegen super, dus dat wordt lekker slapen straks.
Pauze onderweg in Tairua. Druk en leuk plekje. Live muziek op het terras.
Hot Water Beach! Ook lekker zwemmen en zonnen! Bij eb kun je hier een gat graven en dan heb je een warm water bad maar toen wij er waren was het vloed.
Waihi Beach! Lekker zwemmen en zonnen!

28 December 2017

Aangekomen in Tauranga. We slapen Vannacht in City Suite.
We zijn langs Matamata gereden om de set te bekijken van Lord of the rings, maar deze was helemaal volgeboekt
Lunchen bij Lake Rotorua
Wai-O-Tapu Thermal Wonderland. Lady Knox Geyser spuit tot 21 meter de lucht in. Champagne pool met okerkleurige versteende rand. Het water is 100 graden.

27 December 2017

Lake Taupo! Op een foto zie je ook ons hotel. De volgende ochtend werden we uitgecheckt bij het hotel door een Nederlandse vrouw. We sliepen in hotel sails on the lake.
Craters of the Moon! Allemaal stoom dat uit de grond komt. Ook het modder in het gat borrelt.
Aangekomen bij het warmte bad van 40 graden. De warmte van het bad komt uit de grond.
Goedemorgen allemaal! Wij werden vanochtend bruut wakker gemaakt om 7.20 uur door het brandalarm op de kamer. Buiten op straat kwamen er 2 brandweerauto's met loeiende sirenes aangereden. Later mochten we weer naar binnen. Verdieping 7 moest nog buiten blijven. Wij slapen op de 4e verdieping.

26 December 2017

Aangekomen in Napier. We slapen vanavond in Hotel Quest! Het is hier volgens het boekje erg droog en mooi weer perfect voor deze wijnstreek. Helaas is er nu regen en onweer. De Nederlandse manager van hotel Quest gaf aan dat hij in 9 jaar dat hij hier zit nog geen onweer heeft gezien. Wij voelen ons vereerd dit mee te mogen maken.
Onderweg Palmerston North naar Napier.
Levin staat bekend om zijn fruit! Dus wij kopen het daar natuurlijk! Daarna geluncht in Palmerston North.
Paekakariki. Route langs de zee.
Goedemorgen vanuit Wellington. We hebben geslapen in Hotel Rydges.

25 December 2017

Marlborough Sounds. Op de boot naar het Noordereiland.
Picton. Hier gaan we met de boot naar het Noordereiland.
Waikawa
Blenhiem. Alleen alles is dicht ivm kerst.
Wijngaarden in Wairau Valley
Rivier de Pelorus. De vlekken op mijn broek komen natuurlijk omdat Hans mij weer nat moest spetteren.

24 December 2017

Kerstavond! Lekker uiteten en een kerkdienst bijgewoond in de buitenlucht. We moesten als Nederlanders zelfs nog naar voren komen om in eigen taal 'stille nacht' te zingen. Hier sprak een Nederlands stel ons nog aan die hier al 35 jaar wonen. Hij komt oorspronkelijk uit Hoorn net als mijn moeder.
Vanuit het Abel Tasman park hebben we 2 Duitse meiden een lift gegeven die aan het backpacken zijn. Vanmiddag lekker op het strand gelegen en gezwommen in Kaiteriteri. Helaas beide verbrand.
Abel Tasman National Park gewandeld en gezwommen
Goedemorgen vanuit Nelson! Op één van de foto's een zondagse markt en hoe ze hier de fietsen stallen aan de kant van de weg.

23 December 2017

Aangekomen in Nelson. We slapen in het Quest hotel.
Pancake rocks!
Great Coast Road van Hokitika via Greymouth naar westport. Het water is hier te koud om te zwemmen.
Ontbijt bij Lake mapourika
Goedemorgen vanuit lake matheson! Net 2.4 Km heen en 2.4km terug van het meer gelopen.

22 December 2017

Vandaag met de helikopter naar de gletsjer Frans Joseph geweest en op de gletsjer gehiked. We slapen vanavond in Fox Glacier hotel Heartland. De zalm die ik eet komt uit Akaroa.
Lake Hawea
Lake wanaka

21 December 2017

Vandaag via lake te Anau naar Milford Sound gereden. Daar gevaren tussen de fjorden, zeehonden en watervallen. Omdat het regende waren er mega veel watervallen te zien. De boot kwam heel dichtbij dat als je op de punt van de boot stond kon je een douche nemen. De langste waterval was 155 meter. Er waren ook 4 naast elkaar, de 4 gezusters genoemd. Tijdens de reis dronk ik thee van 1 van de watervallen. Onderweg kwamen we nog een kiwi (soort vogel) tegen. Maar die foto staat op de andere camera. Ook moesten we een lange tunnel door in het nationaal park Fiordland. Gelukkig scheen 's avonds de zon weer volop.

20 December 2017

Vanavond slapen we in Hotel Peppers in Queenstown met uitzicht van ons "mega grote" balkon op het lake wakatipu. Onderweg hiernaar toe spraken we een Nederlandse mevrouw tijdens het koffie drinken. Zij woont hier sinds 1980.
Vanaf mayfield via geraldine naar lake tekapo en lake pukaki gereden. Daar lekker aan het meer geluncht.
Yes de zon schijnt!! Op de boerderij kijken van Bas Looman (via een oud collega van Hans) in Mayfield. Hier nog wat info: 2400 koeien melken, 730 hectare. 10 maanden melken. Afkalveren in augustus en september, alles kalft in 8 weken waarvan 50% in de eerste 2 weken. Gemiddelde prijs nu 36 cent voor de melk. Kostprijs tussen de 20 en 25 cent. Grootste probleem is verkrijgen van goed personeel. Van oktober tot april beregenen met water vanuit de bergen. Iedere seconde gebruiken ze 400 liter. Liter komt vanuit de bergen en hiervoor is een hele dikke leiding aangelegd. Omdat het vanuit hoog in de bergen wordt opgevangen staat er 6 bar druk op. Onvoorstelbaar.

19 December 2017

Vanmiddag hebben we vanaf Akaroa via de toeristische route en later tussendoor weggetjes gereden via burnham, dusandel, rakaia naar Ashburton. Hier hebben we contact gekregen met een kennis: Maurice Groot (oud collega van Hans) om een boerderij/melkstal te bekijken in Carew, Ashburton. Victoria uit Amerika werkt op de Wainui farm en gaf ons informatie. We slapen vanavond in het Ashburton Hotel.
Akaroa! Met de auto allemaal enge wegen op grote hoogtes naar het dorp gereden. Daar geluncht aan het water. Helaas was de tour zwemmen met dolfijnen vol.

18 December 2017

Christchurch! Nog veel aardbevingschade te zien.
Aangekomen in christchurch en de auto opgehaald. We slapen in Hotel Rydges latimer Christchurch.

17 December 2017

13uur was lang. Hans viel in de trein terug naar het vliegveld al in slaap. Op het vliegveld was muziek wat erg gezellig was. Helaas is onze pinpas wel ingeslikt.. het laatste deel van de reis ging niet vanzelf.. huilende baby's, achterburen die niet wilden dat we onze stoel naar beneden doen en turbulentie. Maar het eten was dit keer goed te doen voor vliegtuigeten. Nog 4 uurtjes en dan zijn we in christchurch
Tussenstop van 13uur. Met de trein naar het centrum van Hongkong via Tsing Yi en Kowloom. We hebben gelopen van de Ifc mall, Victoria harbour, via de pier, pacific plase naar de catherdraal. We hebben in de cathedraal uitgerust terwijl er een katholieke dienst was. Onder weg kwamen we tegen: Veel shops, veel mensen die zitten op dozen op straat te eten of spelletjes te spelen en veel kerstkoren.