Canada · 14 Days · 47 Moments · June 2017

De reis van Annemie door Canada

29 June 2017

Vanwege de regen die niet ophoudt zijn we dicht bij het hotel gebleven. Ineen Ierse pub nog een burger pulled porc en een panini gegeten. Om kwart voor 9 terug op de kamer, waar Philip ons al heeft ingecheckt voor de vlucht van morgen. We moeten ten laatste om 16:00 op de luchthaven zijn, dus tegen 15:00 hier toch vertrekken. De vlucht is om 19:45 en duurt 6 uur en 50 minuten. Dus als alles goed gaat landen we in Zaventem tegen ten laatste 9:00 zaterdag ochtend. We laten iets weten zodra we veilig geland zijn!
Rond half 2 is het beginnen regenen, en zijn we van winkel centrum naar winkel centrum gegaan. Allemaal supergroot, en ondergronds met elkaar verbonden zodat je niet buiten hoeft. Nog een pintje om 17:00 en om 18:00 terug op de kamer en douchen en omkleden voor ons laatste Canadese avondmaal.. 😞
Basiliek Notre Dame de Montréal
Zo, ontbijt genomen, rugzak gepakt, we zijn weg voor de dag!
Geslapen tot half 9!!

28 June 2017

Lekker gegeten in trattoria Gio, en daarna nog een optreden meegepikt van Coeur de Pirate! Waar Philip fan van is, die van Montréal is, en die hier toevallig vanavond on openlucht gratis optreedt tijdens het jazz festival.
Philip bij zijn geboortejaar, en onze laatste Canadese kamer voor 2 nachten... 😞
Biodome en Parc Olympique de Montréal
Half 8 opstaan! Wassen, inpakken en ontbijten, en dan richting Montréal. Zou van hieruit nog een dik uur en een half zijn. Vertrokken om half 9. Wolken en zon, en 16 graden.

27 June 2017

Super lekker gegeten! Eerst een gin tonic voor Philip en een pina colada voor mij! Hhhmmm escargots, chicken fingers, sizzling steak en rib eye...
Proper en ruim!
Na een lange dag in de auto om half 5 goed toegekomen in motel Rodeway Inn. Ruime kamer met 2 bedden! Momenteel wel regen en af en toe een donder en bliksem. Onderweg gepicknickt en gestopt aan de basiliek van St-Anne.
Om half 10 vertrokken richting trois rivieres. De tocht op de veerboot die gisteren max een kwartier duurde, was vandaag een uur! Blijkbaar ergens een technisch probleem. Maar ondertussen nog een dolfijn en witte beluga's gezien. Nieuwe start om 10:30 😃
Aperitiefje in Microbrasserie de Tadoussac. Lekker home brewed beer! Daarna gaan eten in restaurant La Bohème. Mosselen met frietjes, en een gerookte vismengeling voor Philip. Hhmm

26 June 2017

Na een rit van 3 uur goed toegekomen. Eerst even naar de supermarkt en dan tickets gekocht voor de boottocht. Witte beluga's gezien, een school zeehonden en kleine walvissen. Prachtig stukje wilde natuur!! De grote walvissen bleven zich verstoppen. Na de tocht van 3 uur een hotel/motel George geboekt. Nette kamer en veel licht en mooie uitzichten!
Om 8:30 vetrokken richting Tadousac om de walvissen te gaan spotten. Momenteel 15 graden en zon en wolken.

25 June 2017

Een hele voormiddag een staalblauwe hemel, nu komen er wat wolkjes opzetten. Gewandeld tot het oude centrum beneden, langs de jachthaven, en gezellige toeristische straatjes. 's Avonds pasta gegeten bij L'improviste, ik bolognaise en Philip met zeevrachten.
Na een onrustige nacht wakker geworden om 9:00! Volle zon en blauwe hemel, dus wassen, aankleden en ontbijten! Dan trekken we opnieuw de stad in.

24 June 2017

Via het mooie chemin du Roy naar Québec gereden en er om half 2 goed toegekomen. Kamer was al klaar. Klein maar fijn, temidden van barretjes en restaurants. Al een flinke wandeling gedaan tot aan chateaux Frontenac en toeristische straatjes.
Goedemorgen Trois-Rivieres! Redelijk lekker geslapen, en om half 10, 21 graden vertrokken richting Québec

23 June 2017

Vandaag is de eerste dag dat we meer keuze hadden dan hamburgers-pizza-frieten-pasta. Echte restaurants hier, echt veel Franser dus dan onze eerste week. We zijn bij de Griek gaan eten. Was heel lekker en veel!
Bon, als het weer tegen zit verdienen we een extraatje! Dus boeken we ons maar een "standaard" kamer in 4 sterren hotel Delta!!
Wakker om half 8, Philip om 8uur. Op ons gemak ons klaar gemaakt, en opnieuw gaan ontbijten in La Bibliotheque. Om half 10 vertrokken richting Québec. Regen regen en regen. Om 13:00 toegekomen in Saint Sauveur, en hier was het eindelijk over. Na een korte wandeling door het gezellige dorpje gingen we op zoek naar een plekje om te picknicken. Maar terug regen, dus hebben we maar in de auto gegeten. Om kwart na 2 terug vertrokken richting Trois Rivieres. Met regen.

22 June 2017

Deze morgen een stadswandeling, en bezoek aan het parlement van Canada. Om 13:30 afgesproken met Christian en zijn vriendin Estelle, die ons verborgen plekjes van Ottawa en deelgemeente Gatineau lieten zien. Alweer een dag om niet te vergeten!

21 June 2017

Zin in vis, dus gaan eten in restaurant a la pointe. Ik eerst mosselen in soep van tomaten en look, Philip escargots. Nadien Ceasar salad voor mij en trio van vis voor Philip. Goeie porties, en geen wijn op de rekening. Meevallertje!
Mooie ruime kamer mét keukentje op de 6de verdieping. Netjes!
Hotel Laurier aan de 8 sluizen Ottawa Locks.
Onderweg naar Ottawa. Na precies 5 uur rijden zijn we goed toegekomen.
Zo, vertrokken richting Ottawa! Op dit moment maar 14 graden, maar toch onze short aan!!

20 June 2017

Hhmmmm lekker bij Boston Pizza!
Bij Boston pizza gaan eten. Ik natuurlijk een pizza, Philip een hamburger. Lekker, en voor hier redelijk betaalbaar.
Kanoën is niets voor mij. Proficiat aan allen die uit vrije wil hun tijd op een boot doorbrengen, maar ik niet meer. Teveel schrik, om om te kappen, en van de golven die tegen de kano slaan. Philip heeft lang en hard zijn best gedaan om me kalm te krijgen en van de natuur te genieten, maar als het niet gaat dan gaat het niet. Dus na een lang uurenhalf stonden we terug met vaste grond onder onze voeten. Dan nog maar een wandeling gedaan. Tegen 10 na 5 waren we terug op onze kamer. Ik ken mezelf weer wat beter. 😬
Oxtongue Falls
Vroeg wakker, om 6:00 al. Zeer eenvoudig ontbijt genomen in het motel, en naar de winkel om eten voor vanmiddag. Dan terug richting provinciaal park. Eerste stop gemaakt aan Oxtongue rapid Falls. Even gewandeld, wel goed aangekleed tegen de muggen. Gelukkig is het hier maar 17 graden, anders was het wel warm geweest met het regenjasje aan. Om 11:00 toegangs ticket gekocht voor vandaag, en vlug nog eens naar toilet.

19 June 2017

Algonquin Park
Om half 12 toegekomen in Huntsville, waar we vanmorgen nog een motel voor 2nachten geboekt hadden. Econolodge motel. Even in de supermarkt wat water en 2 slaatjes gekocht voor ons middageten, en daar doorgereden naar Algonquin Park, ons eerste nationaal park. Al blijkt dit bij aankomst geen nationaal maar een provinciaal park te zijn. Hier al verschillende stops gedaan met prachtige uitzichten, en een korte wandeling gemaakt. Morgen gaan we terug om te kanoën. 's Avonds gegeten in Main on the Mill, ik een broodje rosbief en Philip een broodje pulled pork.
Na een stevig ontbijt bij Eggsmart, zijn we om stipt 9:00 vertrokken richting Huntsville. 220 km vanaf Toronto. Tot nu toe nog steeds zonnig weer, af en toe een wolkje, en de thermometer geeft 21 graden aan. Gelukkig iets frisser dan de vorige dagen.
Eggs Benedict bij Eggsmart

18 June 2017

Na een kleine rustpauze op de kamer nog eens naar het water gewandeld. Een aperitiefje gedronken (Corona) en dan terug naar de kamer om ons te verfrissen voor het avondeten. Rechtover het hotel lekkere pasta gegeten bij babbachubba. Op tijd ons bed in, morgen op tijd opstaan!
Geweldig!! In Queen's park een "wilde" eekhoorn geaaid! Mijn dag kan al niet meer stuk!
Op de top van de wereld
Zondag 18 juni. Vroeg wakker, om half 7 al. Op het gemak een koffie gedronken en ons gewassen en aangekleed. Gaan ontbijten in The Senator restaurant. Als we daar buitenkwamen even een regenbui, dus onze jasjes zijn al getest. Te voet naar te CN tower, en daar de hoogte in...

17 June 2017

Zaterdag 17 juni vertrokken vanuit Niagara Falls. Via binnen wegen doorgereden naar Niagara on the lake. Gezellig oer "Amerikaans" dorpje met mooie uitzichten. Daar een panini gekocht als middag eten, en gepicknickt aan het water. Verder doorgereden naar St-Catharines waar net een enorme boot (244m) de sluis inging. Vanaf daar via de autostrade richting Toronto. Plots op de radio een waarschuwing van de weerkundige dienst. Tornado alarm voor Toronto.... dat was eventjes schrikken, maar na een uurtje was het al afgezwakt naar hevig onweer waarschuwing. Goed in het hotel geraakt, met zijn 1590 kamers het grootse van Toronto. Propere kamer met alweer 2 dubbele bedden, dat blijkt hier standaard te zijn. In de late namiddag nog een wandeling tot aan het water, daar een terrasje gedaan in The Slip, en daarna iets gegeten in de Ierse pub. Ah ja, waar anders al ge in Canada zijt... tegen half 10 ons bed in, en hopelijk lekker slapen..

16 June 2017

Onze eerste kamer. 's Avonds pizza gegeten.
Prachtig, geweldig! Op onze eerste dag al de Niagara Falls!
Vertrek naar Toronto
Thuis vertrokken om 6:45. Taxi voor ons alleen, en vlot op de baan. Inchecken en douane ook super vlot. Om 8 uur zitten we te wachten op boarding....