Europe, North America · 33 Days · 32 Moments · November 2018

Op trot door stukske Mexico

17 December 2018

Iedereen is uiteindelijk terug op z'n vertrouwde plekske geraakt. Dicht bij elkaar 😉 Zondagmiddag uiteindelijk geland op Schiphol. Ze hebben ons nog wel een uurke laten rondcirkelen boven de Noordzee omdat het heel dichte mist was bij d'Hollanders. Maar dat kon er nog wel bij🤪 Sprintje naar de trein, juist op tijd en via Antwerpen naar Berlaar. Naar Sticheltje haar vakantiehuis. Stichel had voor friete met stoofvlees gezorgd én zelf taart gemaakt! 👏👏 Enfin, zondagavond waren we allemaal samen terug in ons huizeke. Inclusief jetlagske. Tis goe geweest. Mo tis weeral voorbij. Hoog tijd om ne keer na te peinzen over... De volgende reis zeker? 😉😎🤔

15 December 2018

Ok... Binnen 2u hadden we moeten landen in Schiphol... Ni dus! We zitten nog in Philadelphia... Mexico naar Miami. Geen probleem. Van Miami naar Philadelphia: probleem! Vlucht met 2u verlaat. Oeps, das een probleem, want in Philadelphia hadden we 3 uur om de vlucht naar Amsterdam te halen, dat wordt dan nog maar 1 uur... Maar ze stellen ons gerust. We zouden vertrekken met maar een half uurke vertraging! Goed zo! Om tijd te winnen hadden ze een ander vliegtuig erbij gehaald. We stappen in, rijden de startbaan op en daarna niks meer... Problemen met motor. Terug aan de kant. Mecanicien erbij. Uiteindelijk wordt beslist om nog een ander vliegtuig boven te halen. Iedereen eruit en naar andere kant luchthaven. Moet nog wel getankt worden... Meer vertraging. Ineens bericht van piloot. Hij mag ni meer vliegen, teveel werkuren... Meer vertraging. Andere piloot dus. Uiteindelijk met 6 uur vertraging in Philadelphia, krijgen wel chique hotel en extra dag verlof! Vanavond pas nieuwe vlucht...

14 December 2018

Byebye Cozumel! Terug naar Mexico! 😉 De laatste snorkels, de laatste duikskes, de laatste zon, de laatste boot... Alles de laatste... De laatste taco's, de laatste cesedillas, de laatste Mexicaanse kermis... Alles de laatste... We zijn nu in Cancun, cirkeltje is volledig rond, morgen naar luchthaven, da is echt het laatste... Wordt wel nog een tripke. Om 8.00u moete we op de luchthaven zijn. Om 10.00u stijgen we op. Eerst naar Miami, dan naar Philadelphia, dan naar Amsterdam... En dan... met den trein richting Sticheltje! Zaterdag vroege namiddag zal het dan zijn. Tis goe geweest... 😉

12 December 2018

Weinig anders dan gisteren te vertellen. Zoals meestal begint den dag met een passage langs den bakker en een plekske zoeken om te ontbijten. Daarna wa verder brommeren en snorkelen, brommeren en snorkelen, brommeren en snorkelen... Vandaag was er minder wind en konden we trouwens zwemmen langs de mooiste kant van het eiland. Dat was gistere niet mogelijk, teveel wind en uit de verkeerde richting. Ja mannekes, das allemaal belangrijk op een eiland hé! Savonds hadden we een tafeltje voor 2 gereserveerd in de lokale pizzeria 😁🤣 Trouwens misschien nog vertellen, we slapen bij een madam die op een gegeven moment eens op het idee kwam om haar huis te vergroten. In het bijgebouw kwamen er 2 appartementen en nog eens 5 kamers. Eigenlijk bedoeld voor haar kinderen en kleinkinderen als ze op bezoek kwamen. Gevolg: keigroot huis met zwembad dat 90% van het jaar voor 3/4de leeg staat... Heeft die sjans da wij er zijn zeg! Voor 15 euro per nacht bewone wij wel een kamer, zwembad neme we erbij 😉

11 December 2018

Ne mens komt wa tegen als 'm zo aant rondbrommeren is... Een koppel krokodillen die ligge te zonnen op een paar meter van de weg bijvoorbeeld. Of ne wasbeer dieje het terras een beetje helpt proper te houden... Tja... Eens ge de kant van Cozumel, waar dus die cruiseschepen aanmeren, achter u laat komt ge toch weer schoon dings tegen. Maar ge moet toch wa uitkijken waar ge iets gaat drinken of eten zalle. En da was nergens anders in Mexico zó uitgesproken het geval. Da 1 bordje frietjes van een foto van gisteren bijvoorbeeld kostte omgerekend 7 euro! Savonds zijn we dan (weg uit toeristisch centrum) een dagschotel gaan eten: soep, rijst met kippelapje met soort zigeunersaus, slaatje én meloensap. Alles samen ongeveer 3,5 euro per persoon!! Enfin, vandaag dus ferm gescooterd, veel gesnorkeld. Véél viskes gezien ook. Maar die staan op ander cameraake, daarvoor zullen we eens nen dia-avond organiseren... Tussentijdse conclusie: Cozumel is schoon, maar ge moet er wa meer moeite voor doen 😉

10 December 2018

Vandaag zijn we een paar eilanden opgeschoven. Byebye Holbox. Hello Cozumel! Hiervoor moesten we eerst met den boot naar het vasteland, 2 uur in een busje en dan met de ferry weer oversteken naar Cozumel. We hebben voor Cozumel gekozen om de mooie snorkelmogelijkheden. Maar dat hopen we morgen te ontdekken. We hebben alvast nen scooter gehuurd, dus we zijn mobiel! Da scheelt. Het is hier wel een pak drukker. Het meest toeristische waar we al geweest zijn. In de haven lagen 5 cruiseschepen, die blijven hier meestal een 8tal uur en weer weg. Het centrum zit helemaal vol met Amerikanen. Gringo's! Misschien hebben we vanmorgen wel onverwacht afscheid genomen van het echte Mexico? Morgen trekken we de kaart van de onderwaterwereld! Én we doen extra onze best om Spaans te praten! Wij zijn geen Trumpies! Viva Mexico!!

9 December 2018

Holbox is wel een beetje een speciaal eiland. Er rijden hier bijvoorbeeld geen auto's rond. Er zijn dan ook geen geasfalteerde wegen. Het enige dat hier rondrijdt zijn soort golfkarrekes. Pakweg 15 jaar geleden was hier eigenlijk nog geen toerisme, dat is nu wel veranderd, maar op een relaxe manier. Geen megahotels of resorts. Het strand is hier nog van! Iedereen kan hier een hotelleke, winkeltje of restaurant beginnen maar dat gebeurd voorlopig allemaal heel "lokaal".👌✌️ Vanmorgen zijn we toch nog eens actief geweest, bijna 4 uur gewandeld door de zee langs de kust. Meestal water op enkelhoogte, soms knie, maar soms ook buik. 🤣 Vanalle zeebeesjes gezien. Gewone viskes natuurlijk, ook platvis, zeester, krab, maar het allerfermste waren wel 3 manta's! Waauw! Die hebben ons toch een paar minuten bezig gehouden. Super!😮 Ni alleen vissen in de zee, óók op ons bord! Tafeltje op het strand, live-bandje erbij...😁 Jaja... Het eilandleven... 😎 En hoe is het nu just in België? 🤔

8 December 2018

Ge ziet het, maar weinig te melden dezer dagen... Via den bakker wandelen we naar het strand. We zoeken ons een schoon plekske. Eten ons Ontbijt. En... Tja... en ni veel eigenlijk. Daar wa liggen en afentoe het water in, daar hebben we het al redelijk druk mee. En of het hier schoon is? Bwa, alleen maar wit zand, blauwe zee en schapewolkskes-lucht... Pfff 😎😎😎😎😎😎

7 December 2018

We hebbe de zon zien zakke in de zee.... Zon en zee en strand en rust... Groetjes uit Isla Holbox! Leen en Andy 😘😉😎

6 December 2018

We ontbijten al eens graag op schone plekskes, vandaag hebben we da plekske gevonden aan (waar anders) ne cenote. Allé eigenlijk 2 vlak bij elkaar. Allebei volledig ondergronds. Met just 1 gat in het plafond langswaar het licht binnen kan. Den ene hing vol stalactieten, waarvan ook ene reusachtige, in de vorm van ne olifant, even groot ook. De wortels van de bomen kwamen uit het plafond en probeerden zo tot aan het water te geraken. Super helder water. Dus een verfrissend zwemmeke mag ni mankeren. Vandaag trouwens bij nen Italiaan gaan eten. Bitje terugvallen op eten dat we kennen want ons darmkes zijn nog altijd ni in orde...😬 Om 21u zorge we wel dat we aan de abdij in het centrum zijn. Want net als gisteren op Chichén Itza is het ook hier film op de volledige voorgevel van de abdij. Én gratis! 👌👌

5 December 2018

Vandaag nog eens ferm op trot geweest. Valladolid is zo 1 van die stadjes die centraal gelegen zijn om vanalles en nogwa te gaan bekijken. Zo is er in het midden van de stad weer zo'ne zinkput, een Xenote. Deze keer ook half ondergronds, soort grote halfopen grot. Ideaal om te ontbijten met pistoleekes van den bakker. En daarna een duikske natuurlijk. Andere kant van het centrum ligt dan weer een soort fort, maar daar gaan we morgenavond nóg ne keer langs. 's Avonds was wel het hoogtepunt. Den Chichén Itza. 1 van de 7 wereldwonderen. De bekendste Maya-stad van Mexico. Zeker de mooist gerestaureerde. We kozen ervoor om 's avonds te gaan. Dan is er op de gevels van het centrale plein een lichtshow, een projectie, inclusief het ganse verhaal verteld door je persoonlijk walkmanneke. Échte aanrader. Precies in de cinema maar dan op een gebouw van paar 1000 jaar oud. 😮

4 December 2018

Oeioei, ne keer ferm uitgeslapen vandaag, precies of we zijn op verlof! Goe gaan ontbijten, nog een lokale markt meegepikt, wa door de straten gedwaald, af en toe een sprintje richting baño (tis nog altij ni zo goe met de darmkes) en twas weeral tijd om afscheid te nemen van Merida. In het begin van de reis hebben we eens gekozen om links te gaan, weet ge nog, daardoor zijn we toen ni naar Valladolid gegaan. Maar het cirkeltje is nu rond en nu zijn we, uiteindelijk, na een hele omzwerving, in Valladolid. 😉 Het was al donker als we hier arriveerden, maar het centraal plein zag er al veelbelovend uit. We belanden uiteindelijk in een café waar ze ten eerste heel veel moeite hadden gestoken in de aankleding en waar ook een "voorstelling" bezig was. Old-school-Maya-rituele dans/muziek... Veel moeite ook voor 3 koppeltjes klanten. Maar heel knap gedaan, ik hoop alleen dat het gene regendans was...😮 We hebben trouwens een hangmat in onze nieuwe kamer! Toch eens testen misschien, maar wie?🤔

3 December 2018

Geft da joenk nen boot en ze is content hé! Merida is een heel mooie stad, met z'n pastelkleurige huizen, véél pleintjes, kerken en kathedralen, én ne goeie ambiance zagen we gisteren. Maar het is ook wel een grote stad, hoofdstad van Yucatan. Misschien iets te groot voor ons op deze moment... Daarom zetten we ons wekkerke nog eens om 5u (twas efkes geleden) om met de bus naar Celestún te rijden. Celestún is een klein vissersdorpje met een mooie kustlijn. In het hoogseizoen zal het misschien drukker zijn maar nu nog heel rustig. Men vaart hier met de toeristen eropuit om flamingo's te spotten. En daarvoor zijn we hier én we hebben geluk! We zien ze al dobberend, staand én vliegend! 👌😮 Ook pelikanen, zeearenden, collebries... De rest van de dag zitte we opt strand, verse vis op het bord, zonneke zien zakke in de zee... Meer moet da weeral ni zijn...

2 December 2018

Tis gebeurd: 1. De Poepie heeft zo'ne zwam gekocht om in hare nek te leggen en na een busrit van 18 uur heeft ze besloten dat da eigenlijk zo slecht nog ni is... 🤔 2. De Lierse is in den top 4 geslopen!! En dat is natuurlijk frontpagina in Mexico! Nieuwe president naar pagina 2! 💛🖤💛🖤 3. We zitte ermee, spetterpoep, het heeft lang geduurd, maar we hebben het allebei vlaggen. 🚽 We zijn nu dus in Merida. Terug de meer "toeristische" kant, in de provincie Yucatan. De grootste stad misschien wel op onze route. En het was zondag vandaag en dan komen ze hier al eens graag buiten. Met de dansbeentjes in aanslag! 💃 Straten worden afgesloten, orkestjes installeren zich en eetkraampjes á volonté. Gezellige drukte. 's avonds toch nog rap een weesgegroetje gaan bidden op ne goeie afloop, allé liefst gene afloop nimeer... 🤞🤞

1 December 2018

Weinig te melden vandaag. Alleen da Leen wel héél Mexicaans begint te doen... Precies het hoogtepunt van ons verlof voor haar: nen stoffenwinkel! Helemaal in haar nopjes. Én ze heeft dan ook 4m karrookes-stof gekocht. Want er was tóch nog plaats in MIJNE rugzak!! Tsss... Haar naam is ook al veranderd. Leen Van Gomez volgens het busticketje... 🤣 Smiddags een koffieke gaan drinken, maar da zijn er 3 geworden omdat we aan den babbel geraakten met nen Mexicaanse opa over de Mexicaanse revolutie en de zapatita's en al. Hoe ze ne mars organiseerden op de hoofdstad, vertrokken met 1000 en met 5 miljoen aankwamen in Mexico-City! Viva la revolution (of zoiets) Nu zitten we in de bus naar Merida. Binnen 9 Spaanse films zijn we er normaal 😮😖🤪😴😴

30 November 2018

Awel dit was nu eens ferm sè! Bootje gaan varen door de Cañón del Sumidero. Dat zijn nu eens echt van die beelden die ge enkel vanop tv kent. Maar nu was dat dus int echt! Rivier, de Rio Grande, die zich een weg heeft uitgesleten waardoor er een kloof is ontstaan met soms rotswanden van wel 1000m. Duizend hé!! 🏞️ Op de oevers soms al eens een krokodilleke🐊, of nen aap🐒 die den acrobaat kwam uithangen, maar vooral veel vogels🦅. Veel pelikanen. Schoon staaltje natuur. We hebben nu ook de lokalen bicky-burger ontdekt. Niks te laat want onze reis is half! Vanaf nu wordt den hamburguese con queso vast 4uurtje. We hebben getwijfeld om wat langer hier te blijven maar we willen de laatste week toch ergens op een "tropisch" eiland vakantie houden. Bekomen van al dat reizen. 😉 Dus morgen toch maar de bus weer op, richting Merida. Weg uit de koele bergen terug naar heet Mexico...

29 November 2018

Vandaag hebben we terug de zon gevonden! We zitten dus sinds gisteren in San Cristóbal de las Casas. Dit stadje ligt op ongeveer 2200 meter hoogte. Dus geen 30 graden meer maar eerder 20 op een zonnige dag. Ook dat is Mexico. 10km van Cristóbal ligt het dorpje San Juan de Chamula... Hier leeft men nog fel volgens het geloof van de Maya's en hun rituelen. Zo staat er in het centrum een kerkje waar men op een dag alle stoelen, banken en altaar heeft buitengezwierd en waar nu een mix is tussen maya en katholicisme. Foto's nemen mag ni, dus hebben we er een paar van het internet geplukt. De vloer ligt vol dennennaalden. Gezinnen zetten zich op de vloer en plaatsen wel 100 kaarsen voor hun. Drinken veel cola om te boeren en zo het slechte te laten ontsnappen. En hebben ook een kip bij. Ze bidden, geraken half in trance en wringen dan het nekske van de kip om. Vanuit ons hoekske hebben we er zeker 5 zien passere... Héél raar allemaal...

28 November 2018

Vanmorgen ist dan tóch nog gestopt met regenen!⛅ Onze bus vertrok om 12.00u dus hadden we toch nog een paar uurkes om door een droog Palenque te kuieren. En eigenlijk was da nog best een leuk stadje. Tulum en Bacalar lagen aan de kust dus waren best toeristisch en veel hotels. Xpujil was eigenlijk een stoffige gemeenschap op het kruispunt van 2 drukke wegen. Maar Palenque was toch echt een dorp met een stadspark en een centrum, de winkels en restaurantjes er rond. Streetfood als ontbijt is altijd goed! Enfin als middag en avondmaal óók eigenlijk. Streetfood is altijd goed! Maaltijdje voor 2: 2,5 euro. Om 12.00u vertrok de bus. Deze nam een serieuze omleiding. Namelijk 450km ipv 200km. De route van 200km wordt afentoe geteisterd door zatte, gedrogeerde cowboys die graag overvallerke spelen.🤠 Dus om problemen te vermijden een ritje van 10 uur ipv 5 uur... 5tal Spaanse films later zijn we aangekomen in San Cristóbal de Las Casas. Morgen terug wa meer actie!

27 November 2018

Ge moet eens naar Palenque gaan zeiden ze... Ruïnes bezoeken in de jungle zeiden ze... Achteraf lekker gaan zwemmen in de watervallen zeiden ze... Altijd zonnig en warm zeiden ze... Jaaaa... Ze zegge soms nogal iet zalle. Tis hi gisteren beginnen regenen en blijven regenen en tis nog altijd aant regenen! Alle uitstappekes in het water gevallen, letterlijk. Gewoon afgeschaft. We wilden vooral naar de watervallen om te zwemmen, maar dat was gewoon niet mogelijk. Trouwens door de neerslag is het water blijkbaar ook heel troebel, niks leuk aan. Als het dan toch wat minder regende zijn we het centrum maar ingegaan. Onze was gaan laten doen... Hoogtepunt van de dag was da. 😉 Ze voorspellen dat het hier nog minstens 24 uur blijft regenen. Och ja, jammer, maar we hadden sowieso al tickets gekocht om morgen naar San Cristóbal de Las Casas te bussen. Het zij zo. Filmke op den tablet en zakske chips is óók vakantie! 😎

26 November 2018

Vandaag weinig te vertellen. We zijn van Xpujil naar Palenque gebusd. De enige rechtstreekse bus was al om 2.45u en daar hadden we niet zoveel zin in... 😴😴 Dus hebben we gekozen voor de iets minder voor de hand liggende manier, met overstappen en minibusjes en de rugzakken bovenop het dak enz... Maar eigenlijk maakt het dat ook gewoon plezanter. We waren de enige bleekscheten op de bus. 2 Belgskes tussen allemaal Mexicaantjes. 😁 Alles bij elkaar zijn we 8 uur onderweg geweest en niks verveeld. Wa kiekeboe spelen met de kindjes, koekskes uitdelen en vooral rondkijken... Trouwens ons nieuw slaapplaatske scoort redelijk hoog. Een volledig huizeke voor 12 euro! Goeien deal!

25 November 2018

Vroeg dag. Maar het was de moeite. We hadden afgesproken met Luis. Hij zou ons vandaag door de Maya-ruïnes gidsen ver weg verstopt in de jungle van Calakmul. Ongelooflijk om te zien en te horen wat die mannekes van anderhalve meter 3000 jaar geleden gebouwd hebben... Het moet een stad geweest zijn waar ongeveer 100.000 Maya's woonden. Ze bouwden tempels en paleizen van 60 meter hoog. Haalden daarvoor de stenen tot 40km verder. Alles te voet! Enfin veel bijgeleerd en nog steeds veel vragen... 100.000 man samen in 1 stad en nergens een spoor van een WC, om maar iets te zeggen. 🤔 De rit er naartoe was ook de moeite. Van de hoofdweg was het nog eens 60km de broesh in. Ook verschillende diertjes gezien, wilde varkens, zonnende krokodillen, toekans... Het was nen dag van veel stappen, véél klimmen en nog véél méér zweten maar het was dik in orde. Daar staan bovenop het koninklijk paleis en alleen maar groen zien, 360° int rond. Machtig... (ook nog wa foto's van gisteren met SUP)

24 November 2018

Vanmorgen is het dan toch gelukt. In den donkere, op een SUP-bord het water op... En dan, al dobberend, de volle maan aan de ene kant en de zon die komt piepen aan de andere kant. Machtig... De zon die voor een heel kleurenpalet zorgt zowel in de lucht als in het water... 😮 Alles bij elkaar toch gauw 3 uur rond gepeddeld, wa gezwommen, wa gedobberd, boterham met choco... alles op het water. Nu, da ding met die piraten. Vroeger zijn ze hier geregeld aangevallen door piraten, van die echte, ooglapke, haak, papegaai op de schouder... Die mannen kwamen door een heel smal kanaaltje tot op het meer en vielen dan Bacalar aan. Enfin, geen piraten tegengekomen, alleen veel schoonigheid! De rest van den dag was vooral reizen. Met de bus van Bacalar naar Chetumal en dan andere bus naar Xpujil. Daar zijn we nu voor nen jungletocht. Vanavond zijn we gaan eten bij onze nieuwe vriend, den Omar, da venke op de foto. Superkereltje! Dus morge, jungle. 6.00u. Pfff, dringend vakantie nodig 😴

23 November 2018

Amai amai amai... Op verlof gaan is soms ook zwaar zalle. 😉 Om onze piraten te verschalken moesten we dus om 5u opstaan. Want om half 6 kwamen ze ons oppikken om te gaan SUP-pen. Nu waren de mannen ons te slim af want ze hadden voor een stevige laag mist gezorgd over het meer. De kerel da ons kwam oppikken was wel heel fair en stelde voor om het morgen over te doen. Zodat de zonsopgang ni de mist in ging. 🤣 Wij dus terug ons bed in, smorgens met onze huisbaas ontbeten en daarna toch wel richting water natuurlijk. Met bootje varen!! Ongelooflijk mooi water hier. Echt "Het meer met 7 kleuren blauw"!🏝️ Onderweg stopten we voor een plonske. Ook in het meer zijn Cenotes, ofwel zinkputten. Je kan op de ene plaats staan met water op kniehoogte, je zet 1 stap vooruit en daar is een put van 90 meter diep en 30 meter doorsnee. Superbizar!😵 Wa is er nog gebeurd? Een mineralen-zand-masker, gezond! En 's avonds nog een Mexicaans hip-hop groepke bezig gehoord. Ook ferm! 😎 En eten natuurlijk...
En toen was ineens heel Mexico nat...😎 Vandaag dus doorgereisd naar Bacalar. Bij aankomst regende het klein geiten. Ni normaal. Mo gelukkig duurt da hier ni zo lang. En konden we al snel onszelf gaan installeren en op zoek naar the blue lagoon. Want daarvoor zijn we hier. Groot meer dat 7 verschillende tinten blauw heeft.🏝️ Morgen nog eens natellen, maar tis hier zeker en vast super-schoon... Veel foto's ook van de ondergaande zon langs den ene kant en opkomende maan aan andere kant. Trouwens er zit ook een fotooke tussen van ne jongen met z'n snoepkarreke. Lekker... 👌 Ze hebben hier vroeger veel last gehad van piraten blijkbaar, maar dat moeten we morgen ne keer gaan uitzoeken en blijkbaar moeten we daarvoor om 5.00u al opstaan. Slaapwel dus 😵

21 November 2018

Na alle actie van gisteren tijd voor een rustmomentje. ☺️ Een terraske doen, crèmeke eten en heel Mexico zien passeren vanuit een zeteltje op 1 of ander terras. "Mensjes-kijken", eigenlijk nog 1 van de leukere activiteiten op reis. 😎 En veel gelezen en opgezocht, da hebben we ook gedaan. De komende dagen wa verder gepland. Want de beslissing of we morgen links gaan ofwel rechts, bepalen een groot deel van de rest van de reis... Of we goed hebben gekozen zien we morgen wel, in Bacalar 🤞
Hopsakee, weeral ferm getoerist vandaag! Deze morgen voor 8u weeral het fietske op richting Maya-tempel van Tulum. Goe vroeg om de hitte wa voor te zijn én die dekselse toeristen, want als er nu 1 ding ambetant is op reis dan zijn het wel toeristen 😉😉. En dat was goed gelukt, het was nog heel rustig toen we aankwamen. Tempel ligt op rotsen grenzend aan de zee. Beneden is ook een strandje dat we nog voor ons alleen hadden en dus ook de zee ✊ Daarna was het tijd om te ontbijten en niks beters dan een bordje taco's om de dag te beginnen. 🤭 Smiddags hebben we de verkoeling gezocht in enkele Cenotes (Google maar eens 🤔 Het zijn eigenlijk putten met water, maar dan héél ferm putten met water) Kraakhelder water, 10-tallen meters diep, in het midden van den jungle. Toch wel bitje speciaal...

19 November 2018

Vandaag met de bus naar Tulum. Onze nieuwe thuis voor 3 dagen 😉. En al direct den sportieve uitgehangen. Met fietske naar de zee begot! Eindelijk zaaand tussen die tenen! Leen vond da de wolken wa tegen deden, ik vond da ze goei werk leverden, tis mo hoe ge het bekijkt zeker 😎 Savonds bij Suzy ons eten recht uit de potte gaan kiezen. Was zeker ni slecht. Wa het was? Kweetdanizogoe... Mo wel echt lekker! 👌

18 November 2018

Vorige nacht dus aangekomen in Cancun, Mexico! Aan de luchthaven al meteen te maken met een schoon staaltje intzakzetterij! Ne kerel die zich voordeed als grote baas van de luchthaven, voorzien van walkietalkie en al, probeerde ons dure bus op te krijgen voor 30 euro of taxi voor 60 euro... Hij verbood ons ook van verder te gaan maar dan kennen ze de Poepie nog ni hé! Borst vooruit, schouders breed en doorgaan. Ok ok, da er juist politie aankwam hielp misschien... 😉 (trouwens de gewone bus kostte ons 7 euro!) Bus zette ons vlakbij ons hostel af. 6 bedden voor de prijs van 2! Topdeal! Vandaag al echt den toerist uitgehangen en museumke gedaan. Ferm, dan kenne we wa van de geschiedenis en al...🤔 👍 Morge richting zee en strand! Allé das het plan toch 😎😉🏝️

17 November 2018

Da was dus een daggeske reizen. Van Amsterdam naar Philadelphia en van Philadelphia naar Cancún, Mexico. Alles goe verlopen, hoewel de overstap in Philadelphia wel spannend werd gemaakt door ne Trumperige douane-meneer. Enfin uiteindelijk just in time de vlieger in voor Mexico... En wa krijgt nen mens in het vliegtuig van Amerika naar Mexico? Een Belgisch Lotus-speculooseke, goe bezig Lotus! 😉

16 November 2018

Dussss.... Eerste hotelleke in tropisch Amsterdam. We vertrekken morgenmiddag, zaterdag, pas met het vliegmachien. Maar omdat er dit weekend geen treinen naar Schiphol zijn maar wel bussen, en we daardoor superkeivroeg zouden moeten vertrekken in Mol. Hebben we beslist vandaag al naar Amsterdam te REIZEN. Taxi vake - trein naar Antwerpen - trein naar Rotterdam - trein naar Leiden - vervangbus Schiphol - hotelshuttlebuske. Meer moet da ni zijn 😉
Den eerste trein was al ne nipte, maar door taxi Bouwen just in time afgeleverd. De reis is officieel gestart! 😎😎🏝️🏝️

15 November 2018

Stickie wilt precies ni da we vertrekken... "Hierlangs gaat niemand naar buiten!"