Netherlands, Thailand · 12 Days · 41 Moments · October 2017

Jettie & Ang goes Thailand

7 November 2017

Freedom Beach... Het was me een klimmetje...
Na 20min trappen lopen heb je ook wat 😊😍

6 November 2017

5 November 2017

4 November 2017

Gisteren in Phuket aangekomen. Very nice hotel :), we liggen meteen in het centrum. Even goed veeeel lopen er is veel te zien. Teveel​ restaurantjes en karretjes met spulletjes kleding en eten, nu chillen aan het zwembad en straks............ 🍸🍸 'n fiske aan de zee

3 November 2017

Roomservice😍
Vanochten vroeg vertrokken vanuit chiang Mai. Om 4.00uur stond de taxi klaar😵. Na 2uurtjes vliegen kwamen we aan op Phuket. Hier een gedeelde mini van genomen. We werden helemaal achteraan weggemoffeld tussen de koffers😂. Kwamen niet eens zelfstandig de bus uit toen we als eerste werden gedropt. Vanmiddag lekker aan het zwembad gelegen een dutje gedaan en erna gegeten, gegeten en nog een ijsje. Nu het eten laten zakken met een gin-tonic. Mejee, wat hebben we het slecht🙈😉
Murning...
...... Tudududuudud de wekker heeft ons na 3 uur en 20 minuten gewekt.. Phuket here we come :) Met een beetje pijn in de ogen zijn we opgestaan, tas ingepakt en daar stond onze taxi al klaar om 4:15. Haha dit keer komen we niet te laat.. En nee hoor om half 5 waren we er al op het vliegveld! Tijd voor een bakkie

2 November 2017

Eten aan de rivier @ chiang mai
Jettie de b @ de tempel Chiang mai
@ chiang mai
Tempel @ chiang mai

1 November 2017

Wat een heerlijke geurtjes en smaken zijn er voorbij gekomen in de keuken. Hebben een kookboekje meegekregen dus dat word thuis oefenen :)
Dagdeel 2! Om half4 werden we opgehaald voor de kookcursus. Eerst reden we naar de markt waar de lokale producten waar we mee gingen koken werden uitgelegd. Na de markt reden we naar het kookcursus lokaal. Heel leuk buiten, maar toch overdekt. Je kon telkens uit 3 gerechten kiezen die je wilde maken. Daarnaast maakte iedereen sticky rice met mango. Nog nooit gehad, maar echt heerlijk. Als eerste maakten we de soep en het voorgerecht, dan eten en daarna het hoofdgerecht en de apetizer. Superleuk was het en de groep was gezellig. Nu met onze oedeemvoetjes (ik tenminste) op het terras nog een wijntje.🍷🤛🏼
We did it! Leuk zo door de bossen heen :), Alleen jammer dat er geen filmpje op kan.
Aangekomen in Chiang mai bij een super schattig guesthouse met een te schattige vrouwtje als gastvrouw. Je voelt je meteen thuis, maarrrr.. wel de schoenen uit als je naar binnen gaat. Als je iets vraagt, geeft ze een raar antwoord maar met een brede glimlach😊. Je zou haar zo in je tasje mee naar huis willen nemen. De kamer is zoooo leuk. Er is een scheiding tussen de slaapkamer en badkamer (die half buiten is). Dit is ons verblijf voor de komende 4 nachten.

31 October 2017

Hoorde net van de overstromingen in Thailand. Wij zijn oke👍. Zitten aan de wijn op het terras.
Van de drukke stad naar een leuk rustig plekkie. Cheers!
Vlucht gemist.... dan maar de volgende.... 12:40 finaly naar Chiang Mai :)

30 October 2017

Na een lekker dinertje en een sapje lopen we terug over de khoa san road om nog een drankje te doen. Wat een verschil met de vorige 2 avonden. Het rouwen is voorbij en de straat is levendiger dan ooit overal staan kraampjes met eten en proppers. De straat is vol met mensen en een gezellige sfeer. We stoppen voor een drankje. Jet krijgt een vreemde zover om een schorpioen te eten, ieuwwww, zo vies!! De muziek is leuke en iedereen danst op straat. Fissaaaaa!!🎉
Deze ochtend staan de floatingmarket en trainmarket gepland. En zoals normaal: pien aan mien aug😂. Mejee wat is het vroeg allemaal, maar je bent maar 1x in Thailand dus hophop. Ang scoort nog een lekkere starbucks koffie voor onderweg. Het is 1,5uur rijden in een mini van, maar we kunnen niks zien😂. Eenmaal aangekomen kunnen we voor €3,75 pp in een echt bootje zitten en door de markt varen. Je wordt van alle kanten geroepen en aangesproken of je toeristische spullen wil komen. Jammer dat het zo toeristisch is geworden. Na dit bootje stapten we in een andere boot met motor. Het ging er wild aan toe op het water, maar het was prachtig. Na het aanmeren reden we verder naar de trainmarket. Er werd ons verzocht om hier geen eten te kopen. Naast de rails stonden aan beide kanten marktkraampjes waar rauwe vis, groente en fruit werd verkocht. Wanneer de trein ging vertrekken klonk er een belletje en trokken de marktmensen de goederen naar binnen en luifels in. Na de trein ging alles weer ter

29 October 2017

Na het omkleden, gaan we naast het restaurant eten. Heerlijk pad thai, nasi, viskoekjes en loempia's. We besluiten om een kijkje te nemen in de Skybar bekend van de film the hangover. Het is op 64ste etage wanneer we uit de lift stappen worden we vriendelijk begroet en naar een tafeltje gebracht met de drankkaart. 😱 €25,- voor een drankje. Dit zijn hele andere prijzen dan we die gewend zijn, maar wat is het gaaf! Het uitzicht en de luxe die het uitstraalt. Na 1 drankje besluiten we toch maar weer te gaan. We rijden met de tuktuk terug. Een oudere man die door de bochten scheurt alsof hij wordt nagezeten. Wanneer we vragen of het iets rustiger kan omdat we bijna uit de bocht vliegen begint hij te lachen. Hoezo taalbarriere😂
Yes, we hebben een bar gevonden waar ze wel alcohol schenken🤗. We atten 2 gin-tonic en gaan ons klaar maken voor het avond eten.
'S ochtends vroeg werden we opgehaald door een tuktuk voor onze fietstocht. Pien aan mien aug😂. Maar het is voor een goed doel. We worden naar de garage gebracht waar de fietsen staan. We zijn met een groep van 7 mensen. Jet zit bijna bij de guide achterop want wil niks missen😂. Tijdens de fietstocht bezoeken we tempels, china town, de flowermarket en we stoppen bij een verblijfplaats voor schildpadden waar we ze mogen voeren met papaya. We laten ons door de tuktuk afzetten bij een tempel waar we heerlijk hebben gegeten en kossol hebben ontmoet. Kossel geeft ons beide een gouden hangertje inruil voor dat we hem een t-shirt sturen vanuit Limburg met de foto die we hebben gemaakt. Hij had net een pakketje met foto en t-shirt uit Nürnberg ontvangen. Superleuk idee, dus als nog iemand een shirt heeft liggen😂

28 October 2017

Wat een leuk eerste dagje. En wat een lekker etennn!
Overal op straat worden massages aangeboden, dit willen we natuurlijk proberen. Voor €4,50 krijg je een onderbeen en voetmassage. Buiten staan allemaal lig stoeltjes waar je plaats kunt nemen. Echt ontspannend is het niet, wat kunnen ze hard duwen😂. Na de massage ben ik naar het hotel moeten glijden, zo glad waren mijn voeten van de olie😂. Nu lekker slapen
Na een vlucht van 11uur aangekomen om 13.00uur lokale tijd. Buiten bij het vliegveld stonden al taxi's klaar die ons naar het hotel bracht. Het rambuttri hotel. De chauffeur kon niet verder rijden, dus moesten verder lopen. De tuktuk chauffeurs vliegen je om de oren, maar we waren er bijna. Na het inchecken even de kamer bewondert. Alles schoon en vrij van 🐛🕷🐜🦂. Gelukkig want we houden wel van cultuur maar niet van beesten. Snel even omkleden en de buurt verkennen. Via leuke paadjes en steegjes komen we terecht op de famous khoa san road en daarna op de rambuttri road waar we lekker gaan lunchen. Daar hoort natuurlijk een wijntje bij. Helaas, geen alcohol ivm overlijden van de koning. He, dat word afkicken. Het eten is heerlijk en echt goedkoop, voor €10,- hebben we met zijn 2en gegeten en gedronken. We lopen tegen een tempel aan en gaan naar binnen. Buiten krijg je een rok en sjaal om te lenen. Bijna waren we opgelicht, maar ang had haar sprieten aan staan😉

27 October 2017

Wij zitten er klaar voor😊. De vakantie kan beginnen! Het zal een hele vlucht worden van 11uur. Gelukkig wel zonder tussenstop. Even nog een frisse en fruitige foto. Tot straks😘
Vandaag is het dan zover. Moesje komt nog ff checken of het allemaal wel lukt en probeert de backpack die ongeveer net zo groot is als haar😂. Jack brengt ons naar Amsterdam en vindt het bijna net zo spannend als wij. Nog een laatste knuffel en dan toch echt afscheid nemen. Tot over 2 weekjes👋. We checken zelf onze bagage in en lopen door de douane. Natuurlijk begint elke vakantie met een heerlijk wijntje🍷 en een bakje sushi🙈. Ready 4 take offf

26 October 2017

Tickets geprint... check! Laat het avontuur maar beginnen :)