Europe, Asia · 12 Days · 28 Moments · December 2016

Dubai met de schmitzen!

3 January 2017

Kilometers lopen jan, goed voor je. Verder was het weer erg fijn, top of hoe je het wil noemen. Ik heb de kamers weer geboekt, dus voor de lezers. We zijn weer niet thuis, zelf ga ik een extra weekje en die gasten komen er weer 2 weken bij. Wat een rot uitzicht, helaas ist bijna klaar. Morgen om 05:00 in de taxi om, naar home Sweet home te gaan. Het was de moeite!!
Een kleine bijdrage in de mooie blog van Sitah. Het begon vooral naar het uitkijken van het begin van deze vakantie, na de eerste poging in 2015 om naar Dubai te gaan in mijn eentje. Met later Dave en Sitah om er gezellig bij te komen, hadden we allemaal wel zin om er nog zo een vakantie aan toe te voegen. Het is hier gewoon zo ontspannen. Beetje zwemmen, lekker eten, winkels, strand, vriendelijke mensen, en dat weer is zoooooo lekker. Dus ook 2016 weer gegaan, deze Keer direct met 3en. 12 dagen kort maar liefst, he wat rot. Naar de oldtown geweest voor een horloge, helaas niet gescoord. Naar t strand, dan wel naar de plek van vorig jaar. Omdat het eten zo goed was!!!!

2 January 2017

Savonds gegeten in de mall met uitzicht op ski dubai, toch wel heel apart. Daarna nog een drankje gedronken bij het hotel en toen gaan slapen want we werden om 5 uur alweer opgehaald. Eenmaal op het vliegveld ingecheckt en al nog even rondgelopen, we bleken wel maar in een klein gedeelte van de AirPort te zitten helaas. We hadden dit keer een nieuwere A380 met mooiere schermen, dus weer een aantal films kunnen kijken. Om 12.40 landde we weer in Nederland en zat de top vakantie er weer op! Wel direct afkicken met die kou toen we buiten kwamen😱😱
De auto was inmiddels uit de woestijn van Oman getrokken, had ik dat al verteld? Het was ook meer dan een uur rijden! We zaten gewoon in Oman! De auto werd even naar een goede spot gereden, maar toen! Boem! Allemaal rook en de koppeling helemaal naar zijn grootje. Wij hebben de tijd maar even genomen om te Sandboarden! Dat ging Dave natuurlijk super goed af, Sitah iets minder 🤣 grapje! Sitah was uiteraard een baas. Na het Sandboarden gingen we weer door want de auto was 'gemaakt' Haha, jaajaa gemaakt. Die heeft het nog zon 3 heuvels volgehouden en deed helemaal niks meer. We werden opgehaald door een andere auto voor ons laatste activiteit; Kameel rijden. Best zielig eigenlijk, maarja toch best fun. Daarna naar het hotel en van de laatste zon genieten! Even een laatste duik, koffer inpakken en vanavond nog een hapje eten!
Ons laatste dagje in het mooie Dubay... Ohnee Dubai, (Dave hier; ik had Dubai verkeerd geschreven in het zand) :(. Niet getreurd want het was een super mooie dag met heeeele gave activiteiten! We zijn sochtends om 8:30 opgehaald om naar onze bestemming te rijden; de woestijn!! Allereerst quad rijden, al doe ik dit regelmatig op het werk (Dave) was dit zooo vet in de woestijn! Lekker knallen met dat ding! Tot je vast zit natuurlijk😑, yep het is me weer gelukt Haha. Na het quad rijden was onze auto klaar om de woestijn in de gaan! Althans dat dachten de tour gidsen, want Dave en Jan hadden al lang in de gaten dat de koppeling van die auto geen lang leven meer te gaan had. Tijd voor ;dune bashing! Dit is gewoon met de auto volle bak door de woestijn heen knallen! Totdat..... hij vast zat hahahaha wat een gasten. Hij stond dus helemaal vast. Na wat graafwerk hebben ze het opgegeven, een andere auto heeft hem eruit getrokken. Bizar, de andere auto trok hem gewoon 90 graden om!

1 January 2017

Vanochtend om 10 uur wakker geworden en snel naar het ontbijt want anders waren we te laat, het scheelde nu al niet veel. Daarna hop omkleden en naar het zwembad. En daar zijn we de rest van de dag gebleven 😌. Lekkere kipburger als lunch besteld dus we hoefden nergens naartoe. Rond 4 omkleden en wij weer richting de mall, dit keer de Dubai mall(grootste mall ter wereld) om te shoppen. Uiteindelijk alleen jelly beans en een Victoria secret tasje gescoord, de beroemde sale op 1 january viel dus erg tegen. Vanuit de shopping mall weer met de metro richting de walk vertrokken om daar weer bij onze vaste chinees te eten voor de laatste keer.
Dus wij richting het metro station gelopen samen met duizenden anderen. Onderweg nog even een theetje gedronken en een soepje gegeten. Eenmaal aangekomen bij het metro ging het verrassend vlot, wel ellendig veel zigzag in de rij. Maar we konden toch gewoon lekker zitten met onze gold Class tickets. Uiteindelijk rond half 3 terug nog even de campagne open getrokken en toen zat oud en nieuw er alweer op.

31 December 2016

Na een uur eindelijk iemand gevonden die ons wel naar het hotel wilde brengen, voor en belachelijke prijs natuurlijk.. eenmaal terug omgekleed en even een snackie bij de mall gedaan en toen richting de burj khalifa vertrokken. De drukte viel ons alles mee, in de mall was het al wel wat drukker hier hebben we ook gegeten. Na het eten zijn we op zoek gegaan naar een goede spot, die hadden we al redelijk snel gevonden. We zijn eerst nog ff opzoek gegaan naar wat eten en drinken want we moesten nog 1,5 uur wachten op het vuurwerk. Om de goede spot te behouden zijn we vast op een stoeprandje gaan zitten. Gelukkig zaten we bij een aantal aardige gasten in de buurt, die waren helemaal onder de indruk van de shag van Jan dat kennen ze hier helemaal niet. Dus we hebben ons wel vermaakt. Helaas was het vuurwerk niet veel aan, na 5 min was het alweer weer klaar en kon de reis terug naar het hotel beginnen. Overal op straat was volk niet normaal, en auto's mochten ook weer de weg op dus chaos.
Vandaag na het ontbijt getraind en daarna de shuttle bus naar het strand gepakt. Vanochtend zag het erg mistig maar gelukkig was dat helemaal weg getrokken toen we op het strand aankwamen. Vandaag hadden we de actie om 30 in zand af te beelden omdat Mark(vriend van Dave) 30 wordt. Dus we waren direct begonnen met schelpen zoeken, gelukkig waren die er super veel dus die hadden we zo bij elkaar. Ondertussen kwamen we erachter dat het water steeds dichterbij kwam dus we dachten bouwen wel ff een dijk. Helemaal mooi gebouwd, gedicht en mooie goot gemaakt, maar na een aantal golven was het al boem helemaal weg😑. Snel de handdoeken weg halen en ergens anders gaan liggen, helaas de handdoeken niet helemaal kunnen redden. Als lunch weer een dönertje gepakt en daarna begonnen met de 30 in het zand te bouwen. Schelpen erop en klaar! Rond 3 nog even een nachobox gepakt😍 en niet veel later probeerde we richting het hotel te gaan. Dit ging alleen wat minder soepel dan verwacht...

30 December 2016

Rond 7 weer terug naar het hotel en daarna weer door naar de metro, om dit keer te gaan eten bij onze koffiehut. Mozerellasticks en bruchetta vooraf en als hoofdgerecht hadden we oven baked pasta en pasta carbonara. Daarna nog een koffietje en even rondgelopen over de boulevard. Eenmaal terug bij het hotel nog even naar de club geweest want dit zou een drukke avond worden vanwege ladiesnight. Maar buiten een paar toegeslagen was er weinig te zien en ook stond de muziek zo mega hard dat we maar naar de sportsbar zijn gegaan om tenminste nog met elkaar te kunnen praten.
Na de metro, tram en de taxi kwamen we aan bij de palm. Wij hadden het plan om daar ergens naar het strand te gaan, maar er bleek geen public beach te zijn.. Dus uiteindelijk kwamen we onder het Atlantis hotel terecht, hier was een soort shoppingmall maar ook een aquarium en toegang tot het wild water park. Hier hadden we een mooie hut gevonden om te eten, dikke pizza's! Na het eten nog wat rond gelopen en over de boulevard gelopen, met allemaal foodtrucks langs de kant. En om natuurlijk een foto te maken het hotel. Daarna weer de taxi terug gepakt, dit was toch een stukje sneller en goedkoper dan de heenweg. Bij het hotel wilde we bij het zwembad gaan liggen, was het vol😑. Maar uiteindelijk hebben we toch een bedje bemachtigd ondanks de valse russen 😡. Vervolgens zijn we rond 5 gaan omkleden en naar de mall vertrokken, hier even een wrap kip döner gegeten en shopping natuurlijk. Dave had een winkel getroffen met dikke korting, dus het is toch mogelijk om goede deals te vinden.
Vandaag staat the palm jumeirah op de planning. Een van de opgespoten palm eilanden voor de kust, dit is de enige die al zo ver in ontwikkeling is.

29 December 2016

Vandaag op het strand eens geen döner maar een dikke burrito! Die was ook prima te eten. Toen we terug kwamen van de lunch waren er mensen zo vriendelijk geweest om recht over onze handdoeken te lopen, er stonden gewoon voetstappen op. Ook lagen mijn slippers ineens een meter verder op😡. Dus de handdoeken weer opgelapt en nog geen 10 min later rent er gewoon weer een kind over, dus toen hebben Dave en Jan even laten weten dit niet fun te vinden. Even een berg lading aan zand over de handdoek en tas van de dader. Rond een uur of 4 hadden we het weer voor gezien en pakten we de taxi terug, ondertussen nog een dikke auto gespot. Terug bij het hotel zijn ik en Dave even gaan trainen en daarna even uitgewaaid op het dakterras bij het zwembad. Om half 8 zaten we weer in de metro richting the walk. Hier weer bij de Thais gegeten en natuurlijk weer een vuurwerk show. Het eten was weer super lekker en om af te sluiten hebben we verderop weer een koffietje gedaan en kon een gebakje niet ontbrek
Vandaag weer tijd voor bak en braad! Ontbijten en daarna ff naar het zwembad en om 11 uur de shuttle bus naar het strand. Even een grappig detail, Dave wilde de deur open doen naar de trap om naar het zwembad te gaan. Had ie een deur te ver te pakken en stond ie bij iemand anders in de kamer 😂😂😂

28 December 2016

Vanavond zijn we bij de marina pizza wezen eten. Hier zijn we vorig jaar ook geweest, een boulevard aan de haven met een hele boel wolkenkrabbers. Na het eten nog even een rondje gelopen en daarna weer terug naar de metro. Bij het hotel hebben we nog een drankje gedronken en daarna naar bed.
Eenmaal terug bij het hotel wilden we nog even bij het zwembad liggen, was het gewoon vol😱. Dus hebben we ons weer omgekleed en weer de metro ingestapt richting de burj khalifa. Onderweg zijn we nog ergens uitgestapt voor weer een dikke autodealer, Dave was dus ook weer blij😬. Voordat we eenmaal bij de burj khalifa waren, vanaf de metro moet je nog ongv 1,5 km lopen door de tunnels om bij de mall aan te komen, waren we gesloopt van het lopen Haha. Dus eerst even koffie met muffins. Ik had een double chocolate s'mores waarbij bleek dat het buiten de 3 marshmallows bovenop een gewone chocolade muffin was. En Dave had een blueberry muffin besteld maar die kreeg een gewone😑. Maarja het was prima te eten 😁. Eenmaal klaar had Dave geen zin meer om te shoppen en hadden we 'geen tijd' meer volgens hem. Dus weer terug met de metro ff snel omkleden douchen en weer terug naar de metro voor het avond eten.
In de souks hadden ze allerlei soorten souvenirs, heel veel soorten kruiden en gouden sieraden. Ook waren er een soort winkeltjes met heleboel soorten snoep, nougat en chocola dus hiervan hebben we natuurlijk wat in geslagen. We hebben heel wat kilometers afgelegd dus rond 3 hebben we de metro weer teruggepakt.
Vandaag even geen bak en braad voor ons maar naar het oude gedeelte van Dubai. Wat een mega contrast is met het gedeelte Dubai waar we tot nu toe zijn geweest. Vorig jaar zijn we ook al naar het oude gedeelte geweest maar hadden toen nog niet alles gezien. Dus om half 10 zaten we in de metro en ongeveer drie kwartier later stonden we tussen de oude gebouwen in plaats van tussen alleen maar wolkenkrabbers. We waren net 100 m verder en Dave werd aan de haak geslagen door een verkoper om zich volledig te hullen in Arabische kleding, hilarisch😂. Niet wetende dat jan en ik er ook aan moesten geloven Haha. Daarna alles afgezocht naar een goede Breitling deal, maar helaas is dat hem niet geworden. Wel één keer mee naar een klein bovenkametje genomen om een aantal horloges te aanschouwen. Maar super opdringerige handelaren hebben we niet zo veel mee, geen deal dus! We hebben door een aantal souks gelopen, soort overdekte stukken met kraampjes.

27 December 2016

Hadden we dus eindelijk onze helicopter vlucht geregeld, hiervoor hadden we vorig jaar ook al een poging gedaan. We zouden op 29 december om 10.40 17min boven Dubai vliegen om onder andere de world islands, the palm, burj khalifa en de burj al arab te bekijken. Helaas kregen we de volgende ochtend te horen dat alleen 7.30 mogelijk was... en je moest een uur van te voren aanwezig zijn, dus hebben we helaas moeten cancellen☹️☹️☹️. Alleen 1 januari om 10 uur was nog mogelijk dus ook dit jaar is het weer niet gelukt om de helicopter vlucht te regelen...
Eenmaal terug van de Dunkin donuts snel omkleden en douchen om weer in de metro te springen voor een ritje naar the walk. Om weer te genieten van de dynamite shrimps, oftewel weer bij onze vaste chinees. Ook vandaag was er weer een vuurwerkshow, blijkbaar is dat elke avond tot NYE. Na het eten weer de metro terug gepakt om hier in de club weer een drankje te doen. Helaas weer geen losbandige figuren om te bekijken. Alleen een aantal Aziatische dames die wanhopig zaten te wachten op een mannelijk figuur.

26 December 2016

Vandaag was weer lekker bak en braad dagje. Na het ontbijt naar het zwembad om voor een aantal uur weer goed te bakken. Voor de lunch zijn we ff naar de shoppingmall geweest, Dave en jan KFC en ik had een broodje met kip. Daarna nog een beetje shoppie shoppie voordat we weer terug gingen naar het zwembad. Toen we na een aantal uur wel weer ff genoeg zon hadden gezien, ondertussen zijn we al goed zwart 😎, zijn we ff gaan omkleden om te gaan trainen. Een beginnetje om al dat vet weer te verbranden. Het zweet stroomde ervan af dus ff douchen en door naar de metro om weer een hapje te eten. We gingen weer naar onze vast plek, the walk, dit keer wel een ander restaurant. We hadden voor Thais gekozen en dit bleek een goede keus te zijn👌🏻, hadden weer super gegeten. Doen hier eig niet anders. Ook werden we verrast door een vuurwerkshow, mooi voorproefje voor het echte werk over een aantal dagen. Op de terug weg weer even een koffietje gedronken en daarbij kon een carrotcake niet ontbreken?

25 December 2016

Na weer een lekker ontbijtje hop naar het zwembad voor bak en braad. Rond 1 richting de shopping mall voor lunch. Dit keer bij PAUL hier hebben we vorig jaar ook een aantal keer gegeten, echt een Frans hutje. Dus na de clubsandwich kip kon Jan het niet laten om een taartje te bestellen, heel vervelend 😍. Daarna weer terug naar het zwembad om te uitbuiken. Rond een uur of 4 ging jan slapen en zijn wij gaan omkleden om naar burj khalifa te gaan. Wat drinken en eten mee en ergens op een bankje auto's kijken Haha. Ook zijn we bij een dikke auto dealer binnengestapt waar Dave even lekker kon kwijlen, Ferrari, Lamborghini's, etc. Om half 8 weer terug bij het hotel want dan zou Jan ook klaar staan om een hapje te eten. Dus weer met de metro richting the walk. Daar bij een Griekse tent gegeten en een koffietje gedaan. Ondertussen ook een aantal dikke auto's gespot. Eenmaal terug bij het hotel nog even een drankje gedaan in de club, dit keer minder losbandige mensen dus was weinig te spotten.

24 December 2016

En ook het hotel wat vorig jaar afbrande staat nog helemaal in de steigers. Dus daar zijn ze nog wel even zoet mee. Dat kan je helaas op deze foto niet zien want dar was aan de andere kant.
Terug bij het hotel ging jan een slaapie doen en konden wij mooi die dikke burger er weer af trainen! Even uitwaaien op het dakterras en douchen om weer te gaan eten. Pakten de taxi richting de burj khalifa om daar uiteindelijk te eten, een pizza deze keer. Toen we weer richting de metro liepen viel het ons op hoeveel er gebouwd was het afgelopen jaar. We hadden nog foto's van halve flatten en bouwputten en daar stonden nu gewoon dikke gebouwen. Overal waar je hier kijkt zijn ze hier aan het bouwen dat is echt niet normaal hoeveel hijskranen er overal staan. Na een korte rit in de metro weer terug bij het hotel. Daar kwamen we er achter dat er gewoon een club onder het hotel zit. Super grappig en het leek net alsof we Thailand binnen kwamen met allemaal toegeslagen😂 oftewel oude mannen met jonge Aziaten. Maar hier hebben we ons wel even vermaakt door het bestuderen van allerlei mensen.
Na het ontbijt zijn we ff naar de supermarkt gegaan om wat drinken en eten in te slaan. Altijd fun zo'n buitenlandse supermarkt, allemaal dingen die wij niet kunnen, zoals pindakaas en jam gemengd. Daarna pakten we de shuttle bus richting het strand, die zette ons helaas niet bij onze döner tent af, en dat is niet zomaar döner😍😍. Dus na 2km lopen kwamen we daar aan en zijn we na ff chillen op het strand lekker gaan eten! Daarna nog ff geslapen op het strand 😌en toen was het tijd voor een ijsje! Na een paar uur hadden we het wel gehad en hebben we een taxi terug gepakt naar het hotel. Om vervolgens door te gaan naar de mall voor wat window shopping, jan had overigens wel een portemonnee gekocht. En toen kwamen we de shake shack tegen😱😱😱 dus tijd voor een burger met cheese fries, zo lekker!!

23 December 2016

Na het douchen en omkleden zijn we richting de mall of the Emirates gegaan, aangezien dit naast ons hotel ligt. Ook hier blijkt er kerstgekte te zijn, zo mega druk overal ook veel sale, dat is dan wel weer fijn, maar verder dan windowshoppen zijn we niet gekomen. Daarna door naar de metro om naar the walk te gaan, super gezellig boulevard met allemaal kraampjes eettentjes en dikke auto's. Het afgelopen jaar hebben we hier meerdere keren over gesproken, de mega lekker chinees, dus dat vonden een goed begin van de vakantie! Natuurlijk weer super lekker gegeten met als hoogtepunt de dynamite shrimps 😍. Nog even een rondje over de boulevard gelopen met als afsluiting een donut als toetje, met cheesecake vulling! Ook hadden we er weer een mooie rit met de metro en tram achter de rug. Dit jaar een stuk relaxter vanwege onze gold card😏, oftewel eerste klas. Als laatst hebben de schmitzen nog even een biertje gedronken in het café bij het hotel, dit jaar kon dat gelukkig wel.
Na een korte taxirit kwamen we bij ons hotel aan: Citymax el barsha. Helaas moesten we nog ff wachten op onze kamer dus zijn we vervolgens gaan ontbijten en bij het zwembad zitten baden in het zweet. Het was namelijk nogal warm met kleren aan in de zon😱. Na een uurtje konden we de kamer op, even alles uitgepakt bikini aan en terug naar het zwembad. Na een biertje ging Jan naar zijn kamer om te slapen wij vielen ondertussen ook in slaap maar dan wel in de bak en braad modus. Kamer zit er allemaal prima uit en ook bij het zwembad is het prima te vertoeven. Wij gaan het hier nog wel 11 dagen volhouden denk ik zo 😁

22 December 2016

Het is weer zover, we zijn vertrokken naar Dubai! Na weken aftellen zitten we vandaag weer in het vliegtuig, en wat voor een😱. 6 uur thuis weggereden dus waren al op tijd op Schiphol. Dus eerst een pizza gegeten op Schiphol om goed gevuld het vliegtuig in te gaan. Hierdoor vloog de tijd voorbij, nog even snel een wijn voorraad inslaan voor Jan en we konden door naar de gate. Ging allemaal vlot dus we zaten zo hop in het vliegtuig. Buiten dat het eten en drinken allemaal mega traag werd uitgeserveerd, dus gingen in dit geval dood van de dorst die pizza had ons een goede bodem gegeven. Rond 1 was al het eten enz weer opgehaald en konden we slapen, ondertussen wel mooi finding dory kunnen kijken😁. En om 07.35 Dubai tijd stonden we weer op de grond! Buiten wat hysterische mokkels hebben we prima kunnen slapen.