Germany, Italy, Vatican · 3 Days · 15 Moments · February 2018

De journi van Sarah naar Italy

14 February 2018

Ons verblijf in Rome zit er spijtig genoeg alweer op! Met heel veel kilometers in de benen, maar vooral met onvergetelijke herinneringen aan alles wat we gezien en gedaan hebben, vliegen we seffens terug. En aangezien we allemaal een muntje met onze rechterhand over onze linkerschouder in de Trevi fontein gooiden, komen we volgens de legende terug😉 We genoten weer van ons typische Italiaans ontbijt (voor Niels een mega Berlijnse bol) met een overheerlijke cappuccino (zo maken ze ze thuis niet) waarna we een taxi bestelden naar de luchthaven. My Taxi gaf ons korting (waarom weten we eigenlijk niet) en we betaalden slechts €15 voor de rit naar de luchthaven. Het regende onderweg, maar dat deert ons vandaag niet want we vliegen terug naar de zon😉

13 February 2018

Van de Spaanse trappen gingen we met de metro terug richting het forum romanum dat gisteren gesloten was toen we het wilden bezoeken. En maar goed, want vandaag schijnt de zon en was het nog zoveel mooier! We kuierden rond en werden gegidst door Niels met het boekje van tante Lien. Tot slot wandelden we helemaal naar boven (palentijn) waar we een prachtig uitzicht hadden over de hele stad! Maar die voetjes waren nu wel erg moe na opnieuw 10km gewandeld te hebben. We besloten deze keer 'mytaxi' uit te proberen lieten ons voor hetzelfde geld als het openbaar vervoer zou gekost hebben, naar onze B&B rijden🔝
We gingen deze middag voor een lichte lunch: croque monsieur waarna we onze weg verder zetten richting de Spaanse trappen. Hier genoten we even dubbel en dik van het zonnetje en een lekker ijsje🍦
Via de Engelenburcht en de Engelenbrug wandelden we door het historisch centrum richting de Trevi fontein, maar niet zonder een verdiende koffiepauze te houden bij de piazza Navona.
Na een calorierijk ontbijt namen we de bus naar het St. Pietersplein! Het zonnetje was heerlijk van de partij, en de mensen daardoor ook. Het was meer dan een uur aanschuiven tot in de basiliek, of 60 euro betalen om niet in de rij te moeten staan. Daar pastten we dus liever voor. We genoten wel van de zon op het plein en bleven er graag even vertoeven.

12 February 2018

Tweede ijsje van de dag 🍨🍨.... Omdat het kan en mag 🍦🍦
Dankzij onze fietstocht vanochtend konden we al heel wat bezienswaardigheden zien die op onze Google map ingepland stonden ✔️🚲🚲🚲🚲 #bajabikes is een echte aanrader, voor elke stad!
Na een Italiaans getinte lunch 🍝🍕(hoe kan het ook anders) konden we er weer helemaal tegen aan! Het colosseum was ook aan de binnenkant enorm indrukwekkend en groot! Gelukkig hadden we op voorhand tickets besteld zodat we niet moesten aanschuiven. Na een uitgebreid bezoek was het tijd voor koffie en ijs waardoor we wel het forum romanum misten (om half vier gingen daar de poorten al toe en werd niemand meer toegelaten) dat staat dus voor morgen op het programma. We wandelden langs circus maximus en de bocca de la verita en rusten nu even uit om straks nog eens Italiaans te gaan eten😉
We zijn met een Nederlandstalige gids door Rome gefietst. We hebben heel veel pleinen gezien en we zijn kraantjes tegen gekomen waar we konden van drinken. Als we onze hand er tegen hielden was er nog een gaatje bovenaan waar het water uitkwam en zo konden we drinken. We zijn in het pantheon geweest en werden ook af en toe verrast door een regenbui! Maar dat stopte de pret niet en zelfs de zon kwam uiteindelijk piepen.
Samen ontbijten bij de plaatselijke koffiebar! En ze maken er werk van! We gaan wel serieus moeten fietsen en wandelen om deze calorieën te verbruiken.

11 February 2018

Wat beter te doen dan na een volle maag de benen nog eens te strekken. Op wandelafstand van het colosseum wisten wij wel waar naartoe! Absoluut indrukwekkend, nu al, maar een vervolgbezoek komt nog!
Italië staat gelijk aan pizza's, en volgens onze B&B uitbater verbleven we daarvoor in de beste wijk. We vonden het daarom ook vreemd dat er in eerste instantie helemaal niemand in het restaurant zat, dat trouwens meer leek op een kil lokaal dankzij koude TL verlichting. Na wat heerlijke bruschetta kregen we onze pizza's voorgeschoteld, en ondertussen bleek de hele zaak vol te zitten. We hebben gesmuld🍕🍕🍕
Na een rustige en vlotte vlucht landden we veilig en wel in Rome Ciampino bij een heerlijk zonnetje. We probeerden voor de allereerste keer Uber uit en dat viel super goed mee. Onze chauffeur pikte ons binnen de twee minuten op een we reden vlotjes via de 'via appia antiqua' richting onze B&B. Onze kamer ligt op de derde verdieping en is zeer ruim en gerieflijk.
Ready for take-off!
Vlotte rit naar de luchthaven, wat file bij de douane maar iedereen mocht gelukkig mee😉 Nu even lunchen en dan wat tax free shoppen👜👓🎒🛫