Vietnam, Netherlands · 31 Days · 24 Moments · January 2017

Romi's Vietnam Story!

3 March 2017

2 March 2017

Laatste Vietnamese selfie, laatste Vietnamese coffee en laatste uurtjes op Vietnamese bodem! Blegh, de dag is aangebroken dat ik weer naar huis ga. Maar wat was het een mooie reis, geweldige nieuwe ervaringen en nieuwe vrienden voor het leven!😍🤗 Ik ga Azië zooooo erg missen, maar ik ben blij om alle lieve mensen in Nederland weer te zien :) over 2 uurtjes ga ik de lucht in! Tot morgen koud kikkerlandje ✈️

28 February 2017

Whoe wat een dag! Cat Ba national park is echt fantastisch, een grote speeltuin voor natuur- en avontuurliefhebbers! Ik huurde een scooter vanmorgen en ik ging met 2 Israëliërs van m'n hostel naar het nationale park 15 km verderop😊! We klommen naar de top en daar was het uitzicht prachtig! Daarna ben ik in m'n eentje het park verder gaan ontdekken. Toen wilde ik naar de butterfly valley, maar ik kwam uit bij een mega grote volleybal wedstrijd waar het hele dorp op afkwam, haha! 🏐 nog even op de rotsen geklommen bij het strand en nu de avond doorbrengen aan het water!

27 February 2017

Cat Ba Island; m'n laatste bestemming alweer in Vietnam😢! Maar wel een prachtige bestemming! Nog even volop genieten dus:) elke plaats verrast me weer, maar Cat Ba voelt echt als een paradijsje! Vandaag had ik een klein mini strandje tussen de rosten helemaal voor mij alleen, zo magisch, en zoveel vrijheid! Morgen ga ik lekker rondtoeren over het eiland en het Nationale Park verkennen! 👌🏼😍 Fijne carnaval voor alle mensen thuis:) XXX en tot over een paar dagen! Gelukkig heb ik nog wat daagjes hier, want; Vietnam I ❤️ u!

23 February 2017

Sapa! T is hier echt super gaaf! Ik ben dinsdagavond vanaf Hanoi met de nightbus hier naartoe vertrokken, woensdag om 5 uur 's ochtends was ik hier. Een schattig Hmong-vrouwtje stond me op te wachten! We hebben 6 uur gewandeld door de bergen en rijstvelden om bij m'n homestay in een bergdorpje aan te komen! Echt een fantastische trekking, en denk ik ook nog een beetje aan de conditie😉! Zo mooi om te zien hoe simpel de mensen hier leven! Geen internet, geen tv, wonen in een zelfgemaakt huis, geen supermarkt, en ze zijn zo blij en dankbaar! Vandaag is alweer m'n laatste dagje hier, vanavond ga ik weer terug naar Hanoi met de nachtbus! M'n laatste weekje is alweer ingegaan☹️😔

20 February 2017

2 daagjes Hanoi gehad, even de stad verkennen! Over een uurtje stap ik weer in de bekende sleeping bus! Off to Sapa! 4 dagen trekking door de hooglanden en rijstvelden van het Noorden! ⛰👘 kan nu al niet meer wachten! Deze 2 dagen Hanoi waren super! Oude bekenden van Phong Nha weer ontmoet en al vanalles gezien en meegemaakt hier! Ik ga deze leuke mensen hier weer achterlaten en vertrek in m'n eentje naar Sapaaaa! Maar ik heb er zin in, laat die kou en regen maar komen ;)

17 February 2017

15 February 2017

De Phong Nha Caves! Gisteravond om 10 uur kwam ik aan in het plaatsje Phong Nha. Ik had een bus genomen van Hue naar dit paradijsje! De grotten van Phong Nha zijn een national park! Echt zoooo mooi! Het weer is hier gelukkig ook heel goed:) ik heb een super luxe hotel met een zwembad, en super gezellige mensen voor maar 7 euro per nacht! Vandaag had ik een kayaktour naar de grotten! We zijn 4,5 km in de grot gekayakt, en toen moesten we 1km klimmen naar een verborgen meertje in de grot! Daar konden we zwemmen! Dat was echt mega gaaf! Morgen nog 1 dagje het national park verkennen en dan naar Ninh Binh! 🤗

13 February 2017

Een dagje touren op de motor! Hoor ik er eindelijk een beetje bij 😉 want iedereen rijdt hier "motorbike"! En het was echt super gaaf! Zo'n mooie route van Hoi An naar Hue, door de bergen, langs de zee🌊⛰! Nog gestopt op een paar geweldige plekjes: marble mountain in Danang, fishing village en de Elephant Springs!

12 February 2017

Sunny day! Het zou gaan regenen, maaar ze zon schijnt! Ik heb een fietsje gehuurd bij m'n homestay en ik ben gaan touren door dit leuke stadje! 🚲 eerst naar het strand, wauw, het leek wel expeditie robinson!:) daarna ben ik nog wat door de stad gefietst, en ik kwam vanalles tegen haha! Een hartjesblaadje, en een of andere salamander haha! Vanavond m'n laatste avondje in Hoi An! Morgen met de easyriders naar Hué! 🏍

11 February 2017

Oke het weer mag dan wel ietsje beter, maar wat was het weer een bijzonder dagje! Vanmorgen al vroeg vertrokken naar het toch wel magische My Son! Ankor wat in het klein🏯! De dag begon met regen, en eindigde met regen haha! Maar dat gaf My Son nog een extra magisch gevoel vond ik, en minder touristen👌🏼😊! Na my Son zijn we wat rond gaan lopen in Hoi An zelf, echt een mega schattig plaatsje! Om 17:30 uur was het tijd voor Yogaaa! Je kunt hier in Hoi An echt op veel plaatsen yoga doen, dus ik vond dat ik dit toch ook zeker eens moest proberen in Vietnam! En het was het echt waard! Ik heb zelfs geleerd om op m'n hoofd te kunnen staan! Super persoonlijke les, en oh dat had m'n lijf echt even nodig;) Ik ben weer helemaal zen 🙏🏼🎎

8 February 2017

Laatste dagje Dalat! Wat is het hier toch prachtig! De nightmarket, de watervallen, en de beste koffie van het land! ☕️⛰ wat wil een mens nog meer! Er is hier zoveel te zien en te beleven! Om alles van die geweldige natuur hier te zien kan ik beter nog wat weekjes blijven! En zoveel leuke mensen ontmoet hier! Canadezen, ieren, Nederlandsers, Australiërs! Jammer om Dalat te moeten verlaten, maar ik heb ook al suuuuper veel zin in m'n nieuwe bestemming! Hoi An it is! Dit schijnt echt het pareltje van Vietnam te zijn dus ik ben mega nieuwschierig! Morgen een busdagje dus, met een tussenstop in het mooie Nha Trang🏝!

7 February 2017

De avond was ook super! Ik heb wat Canadese en een Nederlandse vriend gemaakt haha;) en we gingen naar een hele gave club! Het was een rimboe oerwoud daarbinnen! Ik heb helaas geen foto's gemaakt, want dit is echt niet te beschrijven! Haha! Het was een groot doolhof en het had 7 verdiepingen, overal had je paadjes en hingen dingen! Zoals het alleen in Vietnam kan volgensmij😂! Maar voor nu; welterusten! Over 5 uurtjes gaat de wekker voor m'n tour;)

6 February 2017

Dalat day 2! Ik ging een fietsje huren:) haha t plan was een scooter, maar ik bleek toch een beetje een stuntelaar te zijn met dat ding en het verkeer is hier toch een (klein😂) beetje anders dan in Nederland! Haha dus ik ging voor de fiets, bleek ook een goede optie:) ik ben naar een super mooie waterval gefietst, daarna naar een pagode, ook super mooi! En ik heb nog een 'rondje meer' gedaan, langs de Big C🚲! Daarna lekker een beetje gaan chillen in het gras aan het water, super! Mooi dagje dus weer!

5 February 2017

De avonden zijn hier iets koeler, maar dat vind mijn verbrande huidje niet zo erg haha! Oh en de markt is echt fantastisch, zo veel lekkere streetfood, en iedereen drinkt hier warme sojamelk met suiker en gember, echt een aanrader! Ik heb net paarse rijst gegeten, dat was ook wel bijzonder haha 🤔😍! Ik blijf nu een paar daagjes in Dalat en omgeving:) morgen wil ik een scooter huren en alle mooie pagodes en bergen gaan bekijken en de 2 dagen erna een trekkingtocht maken naar de watervallen! 🎒
Haha wat een dagje zeg! Vanmorgen (vroeg) ben ik vanuit Mui Ne naar bestemming nummer 3, Dalat, vertrokken! Ik stond braaf om half 7 te wachten op m'n bus, kwam meneer de buschauffeur lekker om half 8 aanzetten haha! Ach boeien, op vakantie mag dat;) ik was toch al mooi rond 12 uur in Dalat! Toen snel de schuttlebus naar het vliegveld genomen, want daar zou mijn backpack zijn! Oehoe!🎉 maar natuurlijk ging dat ook niet helemaal goed in een keer😂! De lost&found service was gesloten en niemand kon Engels! Na wat gebarentaal en zielig kijken kreeg ik hem dan toch eindelijk, yay, ik heb m'n baby terug!

4 February 2017

Hallo allemaal! Even een snelle update, haha! Want ik heb goed nieuws! M'n backpack is terecht, eindelijk! 🙏🏼😅 Morgen vertrek ik naar Dalat, waar gelukkig ook een vliegveld is, wiehoee! Dus daar ga ik hem ophalen op het vliegveld! 🎉 toch stiekem ook wel balen, moet ik weer al die extra kilo's gaan meesjouwen😂

3 February 2017

Vandaag: Mui Ne! Om 7 uur vertrok mijn sleeping bus van HCMC naar Mui Ne, het surfparadijs van Vietnam! Eenmaal aangekomen kreeg ik meteen koffie en allemaal exotisch fruit uit eigen tuin aangeboden door de verhuurder van het guest house🍋☕️! Daarna ben ik meteen op bikini-jacht gegaan want die had ik zonder backpack natuurlijk niet😅! En meteen gebruik van gemaakt:) haha de golven waren alleen ietsje hoger dan ik dacht! Maar wauw wat een mooi strand, en een schattig plaatsje! Ik heb de hele middag op t strand doorgebracht! En de zon zien ondergaan, wauw dat was magisch! 🌊☀️🌜

2 February 2017

Wihoee! De dag begon vandaag al vroeg! Om 6:30 stond ik klaar bij The Sinh Café! Klaar voor m'n tour naar de Floating Market & Mekong Delta! Maar het was het vroege opstaan zeker weten waard! De floating market had iets magisch! De mensen daar, het fruit, de rivier, een hele andere wereld! Ik voelde me even net als bij expeditie robinson🛶! Ik kocht 1kg lychees voor 1 euro haha! Na de floating market was het tijd voor HoneyTea en Coconut Candy bij de locals thuis! Super interessant! Ik ontmoete Vietnamese Belgen, dat was erg plezant! Daarna gingen we typisch Vietnamees lunchen, met onze zelf gemaakte loempia's! Mmm very good! 👌🏼 de mekong delta was super! En we gingen echt precies op tijd weer terug naar HCMC, want om 18:00 uur begon de regen! Haha alle straten stonden onder water, maar om 19:30 waren we dan toch eindelijk terug, en ik heb de avond gezellig afgesloten met een Vietnamees Saigon Biertje bij de Pub met m'n Engelse Hostel-roommates! Prima dagje dus! Op naar morgen: Mui N

1 February 2017

Ik heb denk ik wel 1,5 uur gezocht naar mn hostel omdat hij mooi verstopt zat in een ini-mini straatje, en niemand het kende! Maar gelukkig heb ik hem gevonden en kon ik eindelijk lekker weer eens even douchen! Maar oh man, m'n winterhuidje is die zon echt niet meer gewend. Ik ben meteen flink verbrand van deze 2 dagen zon! Haha, ja je moet wat hè zonder zonnebrand; dan maar lekker verbranden!
Dagje 2: blegh, de tijd gaat nu al te snel! Al bijna 2 dagen voorbij 😪, maar gelukkig nog een hele hoop te gaan! De dag begon met een gezellig ontbijtje met al m'n kamergenootjes van het hostel! Toen ben ik wat rond gaan lopen, en ineens kwam ik in de arme achterstands buurtjes terecht! Hier wonen de echte Ho Chi Minh mensen, echt bijzonder! Bijna geen toeristen te zien en overal is wel weer wat lekkers te eten en drinken! Toen ben ik naar de Sinh Café gegaan; ik heb voor morgen een tour naar de Mekong Delta en de Floating Market geboekt! Nu al benieuwd🙏🏼😍! Verder heb ik vandaag een beetje alle highlights van de stad bezocht! En ik voelde me net een local toen in bij m'n scooter-taxi achterop zat, lekker toeteren naar iedereen en door het rood rijden, haha! En toen dacht ik: ah tijd genoeg om m'n volgende hostel te vinden, inchecken doe ik vanavond wel! Haha nou zo makkelijk en snel ging dat dus niet;p!

31 January 2017

Achteraf dus een prima dagje zou ik zeggen! En oh ja, t is ook nog eens 32 graden, dus ik mag niet eens klagen! 😍☀️🍜
Yay! Wiehoee! Ik ben aangekomen in Ho Chi Minh City! Ohh en wat een stad zeg, echt super!😍😍 ik heb nog nooit zo'n volgepropte stad vanuit een vliegtuig gezien zoals HCMC, wauw zo veel mensen! En ja hoor, op het vliegveld stond mijn taxi chauffeur mooi op me te wachten; "Welcome Romi de Bruijn" stond er op z'n bordje haha! En hij heeft me perfect bij m'n hostel voor deur afgezet! Maarja niet alles kan altijd maar op rolletjes lopen dus er was toch een kleine tegenslag vandaag. Ergens tussen Schiphol en Hanoi is m'n backpack van de aardbodem verdwenen haha! Dus nu lekker echt even primitief leven;