Europe, Africa · 23 Days · 11 Moments · July 2017

Richelle en Marjolein naar Zuid-Afrika

Helloooo, Vandaag zijn we de dag begonnen met een hotstone massage. Eindelijk wat ontspanning van de drukke reis en al het vroege opstaan. Het was vandaag prachtig weer dus eindelijk onze korte broek aan. 'S middags zijn we gaan ziplinen van de berg af. Gevolgd met een wandeling van drie kilometers, omdat wij dombo's weer eens fout waren gelopen. Vanavond is onze laatste avond hier. Helaas :( Morgen vertrekken we om zeven uur 's morgens en we komen Dinsdag kwart voor drie aan. Een reis van 32 uur dus. Tot in Nederland Knuffels Rich en Mar

29 July 2017

Jeej we hebben wifi gekocht! Gister zijn wij gaan rijden richting Drakensbergen. Onderweg zijn wij gestopt bij de boulevard en zijn wij naar een aquarium geweest. Dit aquarium is gemaakt in een oud schip, super tof. Ook hebben wij een mooie waterval gezien. Vandaag hebben wij de Sani Pass Tour gereden. Met een jeep de berg op van wel 3000 meter hoogte. Hier zie je de ijspegels aan de bergen hangen. Tevens zijn we over de grens gegaan bij Lesotho (joepie nog meer stempels in ons paspoort). Hier hebben wij de huisjes van de mensen daar bekeken en mochten wij hun zelf gemaakte brood proeven. Wat een gehobbel in die jeep. Vanavond gaan we karaoke, dat gaat wat worden. Morgen hebben wij een dagje vrij en gaan we lekker een massage nemen en waarschijnlijk wat rondwandelen door de mooie bergen hier. Groetjes van ons, R en M

27 July 2017

Hey allemaal, Nog een update van Donderdag! Gister zijn we vertrokken uit de lodge. Tussen door hebben wij geluncht bij een grote mall. Onderweg naar Durban zijn wij gestopt bij een botanische tuin. Ook zijn wij uitgestapt bij een Indische markt. Hier proberen alle mensen je in hun winkeltje te lokken. We mochten hier niet verder naar buiten, omdat het weer te gevaarlijk is. Dit vinden wij telkens erg jammer. We reden lekker langs het strand en de boulevard, maar we moesten dus in de bus blijven. Vandaag (Vrijdag) gaan we naar een aquarium en gaan wij rijden richting Drakensbergen (hier wordt het -8 's avonds). We hopen dat we daar wifi hebben zodat wij weer wat kunnen schrijven. Knuffel, Richelle en Marjolein

25 July 2017

Eindelijk weer wifi! Dus snel een update. Maandag zijn wij in ons nieuwe park aangekomen. Midden in het bos tussen de loslopende giraffen en zebra's. Daarvoor hebben wij veel in de bus gezeten en zijn wij wel gestopt bij een kaarsenmakerij. De mensen daar maken beesten van kaarsvet in tien minuten. Erg knap! Dinsdag zijn wij opnieuw op safari geweest. De beesten zaten allemaal zo dichtbij. Erg mooi voor de foto's! Het park was erg heuvelig, dus het was lekker crossen met de jeep. 'S avonds zijn we gaan kijken naar de sterren op het park. Wouw wat veel, we konden zelfs de melkweg zien :) Woensdag zijn we naar een traditioneel huis geweest van de Zulu's en naar een school. Toen wij aankwamen gingen de kinderen al voor ons zingen en wij moesten ook voor hun zingen. Ook hebben wij een boottocht gemaakt op het St. Lucia meer. Hier zagen wij de krokodillen en nijlpaarden erg dichtbij zwemmen. Xxx Richel en Marjo

23 July 2017

Dag allemaal, Zondag zijn we met de bus naar Swaziland gereden. Eenmaal aangekomen in Swaziland hebben we naar een traditionele dans gekeken van de swazi mensen en kregen we een rondleiding over hoe zij daar leven. Hierna reden we door naar een plek met een panorama view waar we gingen lunchen. Na de lunch reden we door naar een glaswinkel waar ze allerlei beeldjes van gerecycled glas verkochten. Weer hup in de bus en na een lange dag in de bus kwamen we aan in ons hotel. Een mooi hotel waar we even konden strekken en tot rust konden komen na al die uren zitten in de bus. Heerlijk met de hele groep van een all you can eat buffet gegeten en vervolgens lekker op tijd naar bed, want zoals elke ochtend gaat de wekker weer op tijd! Liefs, M&R

21 July 2017

Dag lieve mensen, Gister en vandaag zijn wij eindelijk op safari geweest. Gister moesten we om vier uur op staan om vervolgens met een ontbijtje de bus in te gaan. Toen wij aan kwamen stonden de jeeps al klaar met onze gids (Sem). Tijdens het rijden zie je de zon opkomen en voel je de veel te koude wind continue door je haren wapperen. De jeep is namelijk helemaal open. De eerste dieren wat wij hebben gespot waren de hyena's met kleintjes. Wauw.. Zo leuk om alle dieren in hun dagelijks leven te zien. De olifanten lopen gewoon langs de jeep, waarvan één van de olifanten met onze auto wilde spelen. De gids moest hem dus snel wegjagen. Op onze eerste safari hebben wij helaas niet de hele big 5 gespot. De buffel, de olifant en de neushoorn (met kleintjes) wel! Vandaag zijn we met de bus door het Kruger park gereden. En ja hoor we hebben nummer vier van de big 5 gespot, de leeuw (twee leeuwinnen). Verder hebben we nog meer prachtige dieren en vogels gezien. Wat een ervaring! Ciao, R&M

20 July 2017

Hoi hoi, Gister hebben we een pittige dag gehad. Wij hebben met de bus een prachtige route gereden over de longtom pas en zijn gestopt bij een kanon. De bergen en de wegen zijn telkens bergopwaarts (tot wel een hoogte van wel twee kilometer) en bergafwaarts. Wij zitten telkens in de bus te gapen, omdat onze oren continue dichtzitten. Vervolgens zijn wij door gereden naar blyde river canyon. Nummer drie van grootste kloven van de wereld. Daarna zijn we naar de potholes gegaan. Dit zijn rotsen die door de erosie hele mooie vormen hebben gekregen. Als lunch hebben we een pannenkoek gegeten bij Harrie's en zijn wij ook nog door het dorpje gelopen. Hier probeert iedereen je op straat zijn producten aan te smeren. Na de lunch zijn we gestopt bij een 180 graden uitzicht. Na deze dag hebben wij een rondje over ons park gelopen om vogels te spotten. Als avondeten hadden wij braai (barbecue in het Zuid-Afrikaans). Xxx Rich en Mar

19 July 2017

Deel 2! Het hotel had een infinity pool met een panorama view, daar moesten we natuurlijk een foto van maken. Maar ondertussen was de temperatuur al zo afgekoeld dat het ijs en ijs koud was. Maar je moet wat voor de foto over hebben! Als twee dappere helden zijn we het zwembad in gegaan! Echt alles in ons lichaam deed pijn, maar de foto's zijn gelukt! Na het zwemmen snel douchen en aan de drank met de rest van de groep! Vervolgens heerlijk met zijn alle gegeten en elkaar leren kennen. Vroeg naar bed want de volgende ochtend ging de wekker alweer om 05.45 uur voor de volgende dag! Veel liefs, Marjolein en Richelle
Dag iedereen, daar zijn we weer hoor! De afgelopen dagen hadden we of geen wifi of wifi waarbij een slak zelfs de snelheid nog inhaalt. Maar we zijn er weer! Gister moesten we vroeg op om, om 8 uur al in de bus te zitten. We zijn de dag begonnen bij het voortrekkersmuseum waarbij we een uitgebreide uitleg hebben gekregen over de geschiedenis van de voortrekkers. Na het museum zijn we naar het huis gegaan van Paul Kruger oud president van Zuid Afrika. Vervolgens weer hup de bus in en op naar een prachtig uitzicht met een enorm beeld van Nelson Mandela. Onderweg naar ons hotel zijn we gestopt bij een prachtig uitzichtpunt over Zuid-Afrika. Eenmaal aangekomen in ons hotel hadden we hele schattige kleine huisjes. (Zie deel 2)

18 July 2017

Hallo allemaal, Na 25 uur reizen zijn we eindelijk in ons hotel in Pretoria. Tijdens het vliegen door hebben wij vier uur tussenstop gehad in Abu Dhabi. Hier hebben wij een lekkere cinnabonrol gegeten. Tijdens de vlucht hebben wij fijn geluisterd naar het gesnurk van onze buurman en het gehuil van de o zo zoete baby. Bij aankomst in Johannesburg stond onze gids (Ben) al klaar. Wij reizen (voor zover wij nu weten) met een leuke en diverse groep. Het hotel is erg mooi en we hebben zelfs een kingsize bed. Omdat wij niet veel honger hadden sloegen wij het buffet over, maar konden wij wel een klein bordje pakken wat dan gewogen werd op een weegschaaltje. Erg grappig. Morgen moeten wij vroeg op, namelijk om zes uur. Dus nu gaan we maar snel slapen. Groetjes, Richelle en Marjolein Feitjes: - Hier in Afrika rijden ze links. - Hier in Pretoria is het te gevaarlijk 's avonds naar buiten te gaan.

8 July 2017

Hallo allemaal, Woehoe nog negen dagen en dan is het zover! Wij gaan op reis naar Zuid-Afrika. Weer een nieuwe uitdaging en een andere cultuur.. Wat moeten we meenemen.. Wat moeten we aan.. Wat gaan we daar eten.. Allemaal vragen waar we binnenkort antwoord op gaan krijgen. We vliegen 17 juli rond half 10 's avonds. Alle tijd voor de voorbereiding op onze reis dus. Als jullie het leuk vinden kunnen jullie onze foto's en verhalen volgen via deze app. Jullie horen weer snel van ons :) Groetjes, Rich en Mar